Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Skjønner ikke de parene som sier at VI er gravide. Det er da kvinnen som er gravid, IKKE mannen. Gravid = kvinne som venter barn. Graviditet = den tilstand hos en kvinne som begynner når et befruktet egg fester seg i livmorslimhinnen og som varer frem til fødselen. VI venter barn, VI skal ha barn, men ikke VI er gravide!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hehe, artig at det er flere som har stusset på det:) Enig med deg. Selv om VI venter barn, er det bare JEG som er gravid, ganske sikker på det ja....
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Enig men litt uenig. Hele svangerskapet har vi levd som normalt. Men nå fremover får vi være litt gravide begge to;=) Har ikke så lenge igjen så nå får vi vie den siste tiden sammen. Da sier jeg ;vi er gravide:=)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Hehe ja det er kvinner som er gravide, selv om noen menn faktisk får høyere østrogennivå (som man mener skyldes at mannen programeres til å få økt omsorgsinstinkt/holde seg hos den kvinnen som han venter barn med). Men ja det er litt teit å si at VI er gravide, for man sier jo ikke VI ligger å føder hehe..
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Høyere østrogennivå er nok ikke det samme som graviditet. Gubben min eter det samme som før, trenger ikke å bekymre seg over garderoben de kommende månedene, får ingen strekkmerker, blir ikke kvalm av alt som lukter og har ikke vondt i musebeinet, så han er hvertfall ikke gravid.... ;P
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Det morsomste jeg har hørt var "VI hadde eggløsning"...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 her i huset er det VI som er gravide. Han er mer gravid enn meg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 UFFDA, STAKKARS MANN!!!! Sliter sikkert med halsbrann, bekkenløsning, kynnere og div. graviditetsplager.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Hahaha... Her i huset er det mannen som går opp i vekt, spiser, promper og raper (vel det har ikke forandret seg så veldig mye) Men nesten alt som har med svangerskap å gjøre har han fulgt..Bortsett fra kvalmen.. Så ja, her i huset(denne gangen) er VI gravide.. Men ellers så ville jeg ha sagt at VI venter barn...
Jannamor Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Ja...... og det er mannen som må holde ut med hormonene våre, det er mannen som må holde oss i hånden når vi føder, det er mannen som må berolige oss, det er mannen som skal bli far og ha halve ansvaret. I mitt hus er det også mannen som må ta en mye større del av husarbeid og alle de tingene jeg gjorde før (jeg er veldig sliten og har ikke sjangs til å gjøre annet enn å sove å spy) det er mannen som må lage mat, og hele livet blir omrokkert. Det er mannens gener i magen min, Det er VI som har lagd det og det er VI som er gravide. Ja jeg gjør den fysiske biten, men dette er vi to om, og det skal han få annerkjennelse for. Det er det det er for meg. Jeg annerkjenner alt han gjør for meg, og setter pris på det. Han barnet og meg. VI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Selvfølgelig har dere laget barnet sammen, og er to om de fleste ting. MEN det er bare du som er gravid. Mannen din venter barn, og skal bli pappa.
Jannamor Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 rent fysiologisk ja. Men hallo. Man er da ikke alene om graviditeten. Jeg sier ofte VI venter barn også, men nå mens jeg er helt i starten er det mest graviditet og ikke mye barn så da er VI grasvide (ikke bokstavelig talt selvfølgelig) men dere vet og at et svangerskap er MYE mer enn bare det rent fysiske.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 30. desember 2007 #13 Skrevet 30. desember 2007 I svangerskapet til mamma med hver av oss søken hadde min far halsbrann i 9 mnd. Nå i mitt svangerskap har pappa hatt halsbrann i mange mnd,Stakkars bestefar bare gleder seg til jeg skal bli ferdi;=) Så de er faktisk litt gravide dem også:=)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #14 Skrevet 30. desember 2007 Man må faktisk ha en livmor for å være gravid!!!!
mamma`n til nurk Skrevet 30. desember 2007 #15 Skrevet 30. desember 2007 Samboern min er IKKE gravid. Han har godt med energi, sover som en stein, kan spise hva han vil, tar seg en fest i ny og ne MED alkohol, har ikke vondt i ryggen, gruer seg ikke til smerter ved fødsel, evt revning ved fødsel, er ikke bekymret for om han kan amme eller ikke etter fødsel, ikke har han stor mage, vonde bryster som lekker eller en liten en inni magen som sparker så han får vondt. Ikke sliter han med sure oppstøt heller, og tenker ikke på hvor lang tid det tar før han tør å vise seg i bikini på stranda etter graviditeten. VI skal ha barn, men det er JEG som er gravid. Uansett hvordan dere vil vri og vende på det.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #16 Skrevet 30. desember 2007 Spiller det noen rolle hva en sier da?? Virkelig noe å henge seg oppi gitt... herregud. Her i hus er VI gravide, mannen min sluttet å røyke, han drikker ikke noe særlig (en gang i ny og ne). Vi har et godt kosthold i forhold til før, ingen snop og brus i ukene. Han har innrettet seg etter hva jeg vil gjennom dette og det passerhan utmerket også... så VI er gravide...og det blir brukt som et uttrykk, ingenting å krangle om her vel???
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #17 Skrevet 30. desember 2007 Hehehehe. Virker som det er noe å krangle om, sånn som du husser deg opp..... Og du: mannen din er IKKE gravid!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #18 Skrevet 30. desember 2007 Unnskyld, det skulle være hisser deg opp. hehe
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #19 Skrevet 30. desember 2007 Enig så enig med HI. Jeg sa til en jeg kjenner som sa "Vi er gravide": Hvem av dere skal føde ungen da? Haha
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #20 Skrevet 30. desember 2007 For en kjedelig ting å diskutere. Hvem bryr seg da om hva andre sier? Vi eller meg? Spiller jo ingen rolle.Teit.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #21 Skrevet 30. desember 2007 Anonym 19.22... Nei jeg var vel ikke et fnugg opp husset/hisset... alt etter som. Nei mer fortvilet... Mannen min er ikke gravid, han går gjennom et sympati-svangerskap. Som jeg også skrev....uttrykk!!!! Hoppa du over det eller...?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #22 Skrevet 30. desember 2007 Menn blir ikke gravide. Menn (de oppegående av dem iallfall) tar konsekvensen av at dama er gravid som seg hør og bør - men han er fremdeles ikke gravid
Jannamor Skrevet 30. desember 2007 #23 Skrevet 30. desember 2007 Nei han er ikke FYSISK gravid, men det er ikke vi kvinner bare heller. Det er like fullt 3 PSYKISKE trimestere, vi må gjennom. De deler mannen med oss. Mannen får ikke det fysiske som vi får, men gud bevare meg vel som min mann (kan bare snakke for han) stiller opp. Les mitt innlegg lengre opp. Dere som ikke vil annerkjenne mannen deres i graviditeten er noen egoistiske hormonelle drittkjerringer. Er det mulig å være så vanvittig selvsentrert? Han er der og støtter meg i alt jeg gjør og får like store omveltninger i livet som meg. Det sliter på han, som det sliter på meg. Det forandrer han som det forandrer meg osv. Selvsentrerte mennesker altså....
Ikkelektuell Skrevet 30. desember 2007 #24 Skrevet 30. desember 2007 Man kan faktisk anerkjenne mannens innsats i et svangerskap uten å kalle ham gravid.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #25 Skrevet 30. desember 2007 men er ikke det litt for kosen sin del da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå