Gå til innhold

Hadde dere ringt barnevernet om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...dere hørte nabobarnet på to-tre år skrek i over en time i strekk??

Sånn hjerteskærende hyling, samt rop om "slipp meg" og "ikke hold meg fast"?? Hørstes ut som barnet var redd, og det hørstes ute 200 meter fra huset.

Hadde dere ringt?? Skjedd gjentatte ganger......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - men jeg hadde ringt på hos naboene og sjekket hva som foregikk. Hvis det var noe muffens hadde jeg ringt politiet.

Skrevet

nei, hadde nok ikke det...men en tur over til naboen, det hadde jeg tatt ja!

Det spørs hva jeg fikk til svar eller så der borte om jeg hadde valgt å ta det videre!

Hadde jeg kjent venner eller familie av naboen, så tror jeg at jeg hadde kontakta dem!

Skrevet

Hmmm...... Man vet jo aldri hva som er grunnen for at ungen hyler som en gal da...

Kan jo være veldig trassig og hyler som bare det når h*n ikke får viljen sin.

Som vår eldste når han var rundt 3 år, hehe.... Han kunne SKRIKE han! ;) Og da for ting som at han ikke fikk snop fordi det ikke var lørdag osv :P

Skrevet

Jenta mi hyler at vi ikke skal slå henne mens hun trasser, så jeg hadde vel heller trodd det var noe av det samme. Hun har også holdt på i timesvis, men har heldigvis blitt bedre med alderen. Vanskelig det der egentlig, for det kan jo være sant også...

Skrevet

Jeg hadde gått for å se hva som foregikk jeg også. Ingen barn skal ha det slik.

Skrevet

Signerer de overstående!

Skrevet

nei hadde ikke ringt. Lucas kan ha sånn gråt når han trass-gråter, han kan til og med si "ikke slå" og ikke dytt, selv om vi verken slår eller dytter. Han mener nemlig at om man kommer borti så slår man eller dytter. Selv Mina på 4 mnd "dytter" når hun bare veiver litt med armene..

Men, kjenner du barnet kjempegodt og VET hvordan gråt barnet har under ulike omstendigheter, så er det kanskje noe annet.

Skrevet

huff stakkar... ville nok ringt på hos naboen ja.

litt hyling er en ting, snuppa her er i supertrass så blir litt skrik her og, men om barnet høres redd ut og hyler så lenge ville jeg absolutt sjekket opp litt.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Skulle hørt jenta vår i værste trassen...hun hylte som en stukken gris og var helt vill...Var redd naboer skulle tro at vi gjorde noe kriminelt. Hadde satt pris på om naboene kom å ringte på døra for å spørre om det var noe enn at de ringte barnevernet.

Skrevet

hadde ringt helt til jeg oppdaget min egen trassete gutt på 2.5 år som gråt hysterisk i over 50 minutter i dag fordi han ikke ville ha på strømpebukse. I går hadde han et vannvittig anfall fordi han ikke ville ha på ren bleie.

Ville tatt en tur bort først. Min tante "advarte" naboene om at deres ramaskrik som varte i en liten halvtime hver morgen og kveld var minste gutten deres som ikke ville pusse tennene..

Trass er noe drit.

Skrevet

Så da kan jeg forvente meg besøk av naboene da??

HEHEHE!!!

Litt trassalder her ja......... Og ja, hun høres livredd ut når hun skriker slik, ihvertfall for de som ikke kjenner hennne...

Ville ikke legge seg ikveld, som så mange kvelder før...;o)

Gjest thricane
Skrevet

det er jo i trassalderen da. guttungen her roper au au au som om vi skulle misshandle han bare av å bli vasket i ansiktet. men man vasker jo ikke i en time da. ville kanskje hørt litt etter og ringt på døra hvis det ble veldig voldsomt.

Skrevet

Uff jeg og hadde noen fighter med lillegutt, han kunne skrike lenge fordi han ikke fikk helle ut vannet av glasset, ikke ville pusse tenner osv. Tenkte mang en gang hva naboene tenkte når han holdt på som verst. Men går jo ann å snakke med de da, jeg snakket med nærmeste nabo her i hvertfal, syns det var greit å forklare disse anfallene. Heldigvis er de tilnærmet over nå:)

Skrevet

Vi ringte på hos naboene en gang. Det var en helt grusom hjerteskjærende skriking - og det ville liksom ingen ende ta. Sambo gikk ut og prøvde å lytte seg frem til hvor det kom i fra - og så ringte han på. Det var jentungen på tre år som hadde badet og skulle børstes. Pappaen er afrikaner - og jentungen har veldig krusete hår for å si det sånn. En gang i uka presset mora i gjennom hårbørsting. Og det hørtes i nabolaget for å si det sånn. Er veldig glad vi ringte på hos dem i stedet for å ringe barnevernet...

Skrevet

Nei, man vasker ikke i en time men de kan skrike lenge..... Hvis du er veldig bekymret, som det virker som, så ringer du på til dem!

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Her i huset er vi midt i trassen, og bare jeg tar i henne når hun er sint, så hyler hun: ikke slpå meg!!! Ikke klyp meg!! Slipp meg!! Og volumet er VELDIG høyt!!!! Ville heller observert om du så andre ting, som du kunne begrunne din mistanke ut ifra.

Skrevet

Hadde gjort det, om jeg hadde en dårlig følelse.

At du selv snakker med naboen vil ikke endre noe.

Det virker som om du reagerer på skrikingen, da skal du melde ifra.

Det er ikke du som avgjør om det er "alvorlig nok" det gjør bv. Kan hende er det akkurat en slik henvendelse de trenger for å gå inn i familien for å gi de hjelp. Du kan være anonym ved henvendelse.

Gjest LindeOgWill
Skrevet

Jeg ville gått bortover for å sjekke hvordan ståa var først.

Skrevet

Kan ikke si at jeg hadde gjort det nei, Store-snuppa mi kan til tider slå seg vrang og da hyler hun verre, håper ikke naboen vår vil ringe barnevernet...

Skrevet

Hehe....vi leide 2. etg på et hus når eldste var 2,5 år. En morning kom huseieren opp for å høre hva som stod på. Hun så da at snuppa var hysterisk fordi hun måtte kle på seg før hun skulle i barnehage. Ville gå ut i bare strømpisen midt på vinteren. ;o)

Hadde kanskje gått bortom å hørt hva det var som stod på.

Skrevet

nej, å eg ville faktisk heller ikkje ringt dem å hørt ka som sto på.. tenk om alle naboan rundt her sku bynne å ringe meg om mathilde krangle skikkelig noen kvelda....

ville nok vært litt ekstra på vakt.. men ikkje ringt nån i første omgang...

Skrevet

Høres ut som treåringen min de gangene vi må klippe tå- og fingernegler. Det må gjøres fra tid til annen, og da spreller han så det ikke er noen annen utvei enn å holde han fast. Det kan fint ta 30-40 minutter før vi er ferdige, og da hyler han og spreller til han er gjennomsvett.

Det _kan_ være en logisk forklaring. På den andre sida synes jeg man heller skal bry seg for mye enn for lite. Så ymt overfor foreldrene at barnet skriker mye. Får du en pussig reaksjon, får du heller vurdere å gå til barnevernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...