LisaColli Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 sambo vil flytte til ålesund, han har noe familie der og bodde der i 8 år. men jeg kjenner ingen der, så tanken er litt skremmende. noen som har gjort det? og hvordan gikk det? redd for å bli viggo venneløs og uten jobb.
Gjest irismor Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Ja det hadde jeg gjort. Og det kan kanskje skje i den nærmeste fremtid. =)
frøken blå Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 svar på spørsmålet ditt i overskriften: Nei....
polarn & pyrene Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Jeg flyttet etter mannen min ned til Gøteborg for noen år siden. Var veldig nervøs for det samme som deg, men det gikk bra, jeg fikk jobb og venner. Når har jeg forsovit flyttet hjem igjen til Norge og fått ny jobb og nye venne rigjen her også. Det kommer til å gå kjempe fint skal du se. Tok litt tid for meg ettersom jeg er litt skjennert av meg og ikke er så flink til å ta kontakt med nye mennesker. Men klarte det også g trivdes kjempe fint der.
Turid Laila Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Ja det kunne jeg gjort. På en betingelse, at det ikke er for langt unna min familie. Nå bor våre familier stort sett på samme sted, så ville ikke flyttet for langt unna de.
Mille** Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Ja! Spennende å flytte litt på seg da. Men vi har flyttet nok, ihvertfall på en stund. Jentungen skal slippe å bytte skole flere ganger. )
Jenny-penny Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 vel, nei- hvis det var langt fra min familie...
LisaColli Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2007 jeg har mesteparten av familien min i trondheim, mamma på aure og litt slekt i molde. så det blir jo litt langt unna de da:/ alltid bodd i trheim jeg. kanskje bra med litt forandring? det er ikke noe sambo heller vil enn å flytte dit..
Mille** Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 Det er jo ikke såååå langt unna da. Ville gått med på ett par prøveår ihvertfall, så kan dere jo ta en ny vurdering etterhvert? )
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 27. desember 2007 #12 Skrevet 27. desember 2007 Jeg er avhengig av min egen familie, så nei, det hadde jeg ikke.. Heldigvis er vi fra samme sted, med begge familiene i et kvarters avstand fra hverandre
rosa og en blå Skrevet 27. desember 2007 #13 Skrevet 27. desember 2007 er ikke sååå langt.. men er jo ikke akkurat å gå på kaffebesøk. kjedelig ditta ang familie.. men hadde sambo gjort det for deg? eg hadde flyttet.. vil jo ikke gå ifra ham heller da.. hvor i byen vil han bo? eg vet om vikar jobber og en lager jobb til deg som er ledig
hit og dit Skrevet 27. desember 2007 #14 Skrevet 27. desember 2007 Ja det hadde eg gjort og har gjort. Så lenge eg hadde hatt muligheten for å få meg jobb der eg flytta og dermed anledning til å skape mitt eige nettverk der. Eg er såpass barnslig at eg liker å ha egne venner og ikkje berre felles venner. Eg flytta til sambo sin heimplass, men eg kjente eit par fra før av der. Så fekk eg og mange ny venner sidan eg starta på eit studie. No har sambo flytta til ny by, og nytt land, for min del og, men det er berre midlertidig. Folk er veldig ulike på dette. Eg har ingen problemer med å flytte på meg, og eg har tatt vare på mange venner fra dei ulike plassane eg har budd. Sambo likte ikkje å flytte. Han er veldig glad at me skal bu i nærheten av heimstaden hans i framtida.
LisaColli Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. desember 2007 hehe, ja jeg føler at jeg må gi det en sjanse. han må isåfall love å flytte tilbake med meg hvis jeg ikke trives nei det er ikke den største avstanden da, går fort å fly:) vi vil helst bo litt i utkanten av byen, Heissa, Spjelkavik eller Langevåg. men det må ikke være for langt unna heller
Blue Lady Skrevet 27. desember 2007 #16 Skrevet 27. desember 2007 Kommer litt ann på grunnen til at han vil flytte dit. Hadde det ært for å komme nærmere "noe familie" og bare det, så nei, for da ville det vært egoistisk av han å rykke meg og barna opp her i fra bare for det. Men om det var pga jobbsituasjon, masse familie der og ingen her vi bor ol. så hadde jeg nok det. Såfremt det var mulighet for meg å få jobb der. Men hadde ALDRI flyttet langt ut på landet for han.
LisaColli Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. desember 2007 ja folk er forskjellig. kan kanskje ha noe med at jeg har bodd i samme huset de 19 første årene av livet, før jeg flyttet med sambo. nå bor vi 5 min unna, hehe.
rosa og en blå Skrevet 27. desember 2007 #18 Skrevet 27. desember 2007 langevåg er fint;) hessa ogso. vil tru at spjelkavika er verre ang det å med å bli kjent med folk.
OsloMor Skrevet 27. desember 2007 #19 Skrevet 27. desember 2007 Ja, hvis byen var ny for begge. Nei, hvis det var hans "gamle" by, eller hvis det var utenfor en by. Ville ikke ha flyttet til landsbygda uansett for å si det sånn.
solemio Skrevet 27. desember 2007 #20 Skrevet 27. desember 2007 Jeg flytta i gravid tilstand til sambos hjemby. møtte veldig OK folk (gjennom Bimi 2000....) Tror det har alt med egen innstilling å gjøre,- vil jeg mistrives, kan jeg det,- vil jeg trives kan jeg det. Bor fortsatt her, snart 8 år etter. Har det flott, savner egen familie mer og mer, men dette er det livet vi har bestemt. Ville jeg hatt noe annet, burde jeg falt for naboen i 94...
LisaColli Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 27. desember 2007 han har faren sin i ålesund og tre søsken. og moren sin og to søsken i trondheim. han har bodd i trondheim fra han var 8 år. grunnen til at han vil flytte dit er at han savner faren sin som begynner å skrante litt. og at han kjeder seg midt i byen her, han vil ut å fiske osv.. han mener at det ikke går an her skjønner du
rosa og en blå Skrevet 27. desember 2007 #22 Skrevet 27. desember 2007 har dere bodd på "landet" så koselig.. her kjenner vi faktisk naboene..
hit og dit Skrevet 27. desember 2007 #23 Skrevet 27. desember 2007 =) Ja det har nok mykje å sei. Eg flytta eit par ganger som lita. Ein gang på barneskulen, så har eg budd i tre ulike byar under utdanninga mi. Av erfaring så veit eg at gode venner vil alltid vera der, til tross for avstand, og nye venner kan vera ein frisk pust =)
Blue Lady Skrevet 27. desember 2007 #24 Skrevet 27. desember 2007 nei ikke jeg. Det er fårsåvidt en annen diskusjon enn den HI legger opp til. Sambo er fra bygda og jeg får fnatt av å være der for lenge.
pops;) Skrevet 27. desember 2007 #25 Skrevet 27. desember 2007 Det er nesten som å høre meg for noen år siden. Sambo ville flytte fra Tr.heim og til Ålesund. Jeg ble med. Vi skulle dra tilbake etter det ene året- men sånn ble det ikke. Så her sitter jeg da.. 5år etter og angrer litt ja for at jeg ble med. Lyst tilbake til Tr.heim jeg- go'byen min det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå