Matja Skrevet 28. desember 2007 #26 Skrevet 28. desember 2007 Det er jo ikke du som lager noe stort ut av dette, det er jo alle de som svarer og svarer igjen og igjen, og som har så sterke meninger om ting. Bare se på de som vil reise verden rundt. Det er ikke noe "Ja, så gøy!! Reis og kos dere. Opplev nye steder. Gi barna en fantastisk opplevelse!" Nei, det er liksom "Og hvordan skal du klare deg økonomisk da?" Det er bare sånn hele tiden her! Uansett hva du spør om. Syns du skal reise jeg! Og hvis du klarer å få med deg gutten din, så er jo det det beste Hva studerer du da?
Winterlady Skrevet 28. desember 2007 #27 Skrevet 28. desember 2007 Nå er det vel ikke snakk om å ta med seg sønnen da..? Men snakk om å dra fra sønnen 6 mnd til ett år.
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #28 Skrevet 28. desember 2007 Syns også du skal reise om du føler at det vil hjelpe, ikke la svarene gå så hardt innpå deg, det er trossalt kun folks synspunkter og ikke en fasit på hvordan livet bør leves:)
Matja Skrevet 29. desember 2007 #29 Skrevet 29. desember 2007 Månebarn; Du må lese ALT! I utgangspuktet var det snakk om at HI skulle reise alene, men nå tenker hun på å ta med seg sønnen. Og det er snakk om INNTIL 6 mnd om ett år!
Winterlady Skrevet 29. desember 2007 #30 Skrevet 29. desember 2007 Ok. Ja, da blir det noe helt annet synes jeg. Men dersom du ønsker å få hvilt ut, så kan det nok være litt slitsomt å reise med baby... Men en fantastisk opplevelse er det nok å reise med barn . Om planen er å hvile ut, så ville jeg nok heller tatt et par kortere reiser selv- og vært hjemme et par mnd i mellomtiden. Når det gjelder dere som sier at barna ikke får traumer av at den ene forelderen blir borte over lang tid- så husk at som eneforsørger hvor far har lite kontakt- så blir det i forhold til barnets psyke som om BEGGE foreldrene skulle reist fra barnet ett år..! Kan overhodet ikke sammenliknes med å være 2 hvor mor eller far da reiser bort lengre tid- da er nemlig den andre som barnet kjenner like godt der.
Winterlady Skrevet 29. desember 2007 #31 Skrevet 29. desember 2007 Til deg over. Du har vel ikke helt skjønt hva som menes med traume? Det er forskjell på om barnet føler seg totalt forlatt av en mor eller far plutselig- eller om barnet kan besøke det i helger- på sykehus- på psykiatrisk klinikk osv. Barn kan slik få en forståelse av det er noe som gjør at mamma/pappa dessverre ikke får vært hjemme sammen med dem nå om dagen- men de får sett foreldrene inni mellom.
Winterlady Skrevet 29. desember 2007 #32 Skrevet 29. desember 2007 Innlegget var til hun anonyme over..
Gjest LindeOgWill Skrevet 29. desember 2007 #33 Skrevet 29. desember 2007 Ja, det er egoistisk av deg. Ta deg heller en velfortjent ferie på 1-2 uker med et spa-opphold eller lignende. Et halvt år borte fra barnet sitt, uten at det er i sammenheng med jobb, det synes jeg blir for mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå