Gå til innhold

Til Elisabeth'77*IVF til høsten*


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg syntes det er veldig greit å ha venninner som jeg kan prate med også. Svigerinna mi har også begynt og tempe å ta EL-tester, så det er mye spennende å følge med i! :)

 

Fikk du mensen i dag eller? Jeg er på syklusdag 5 nå, skal begynne på pergo i morgen. Fikk du noen bivirkninger når du gikk på doble doser? Jeg har ikke tatt dobbel dose før.

 

Så flink du er å gå tur da! :) Jeg skal ut å gå med moren min snart, men hun går jo så sakte da, at jeg måtte vel gått i to timer for å fått ett trimpoeng! :)

 

Samboeren min er på sjøen, kommer hjem den 8.jan. Jeg tror jeg skal ta det med ro, ble full sist jeg var ute, så da mister jeg liksom litt lysta på å drikke ei stund etter.. :) Men jeg skal på middag til tanta mi da, så det blir jo koselig. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tester du mye eller? Tar du temp metoden? Har ikke prøvd det ennå, er det å anbefale?

 

Fikk mensen akkurat 7 dager på overtid:-) Fikk den på torsdag, så jeg begynner på dobbel pergokur (den tredje og siste) på nyttårsaften;-) må jo bety lykke...hehe. Fikk dobbel kur med en gang jeg, vet ikke helt hvorfor...Hm....bivirkninger?! Er litt vanskelig å skille mellom bivirkninger og psyken av og til hihi. Første mnd fikk jeg VELDIG vondt i magen når jeg hadde eggløsning. Var så vondt at det var vanskelig å fungere der en liten stund. Andre mnd kjente jeg ingenting, og i pausemnd hadde jeg vondt i magen fra eggløsning til mensen, men da var det bare bitte litt vondt;-) Har hatt vanlig syklus hele tiden, utenom denne mnd da, da jeg gikk 7 dager over. Har bare testet etter EL 1 gang i pp, har ikke testet under pergokuren. Men har kjent det under pergokuren, og dagene stemmer sånn ca:-) Kan kanskje også nevnes at sambo mente jeg var litt sur og gretten en stund i løpet av første kuren. Noe som jeg ikke pleier å være. Så det tok jeg som en bivirkning;-) hehe. Tolk det som du vil;-) hehe

 

Fant ut at jeg skal kjøre på nyttårsaften. Er så stress å komme seg fram og tilbake der du skal. Er nærmest umulig å få tak i taxi når det er på tide å komme seg hjem:-) Nyttår er oppskrytt uansett så jeg kan heller ta det igjen en annen gang:-) Skal til et vennepar, så blir rolig og koselig:-) Perfekt:-)

 

Hm sambo på sjøen? Er han lenge ute om gangen? Har foreldre som seilte på sjøen i sine yngre dager:-) Hvis han kommer hjem 8 januar så er det vell ikke så lenge til EL etter det? Yeah:-) passer jo bra! Pleier han å være lenge hjemme?

 

Gruer meg noe sinnsykt til å veie meg imorgen!!!! Men må bare lukke øynene og hoppe i det! Ikke noen vei utenom nei;-)

 

Skrevet

Nei, hallo da, den veiingen i morgen er ikke noe å bry seg om! Det kan ikke være bra å ha gått ned i jula! :) Det er nå en tid som betyr tungt fordøyelig mat, snaks og lite aktivitet.. :) Og om du har gått opp, så gjør det ikke noe? Det skal jo rett av igjen uansett! :)

 

Ja, jeg vil absoultt anbefale temping hvis du skal vil ha kontroll på syklusen. Da er det lett å se når EL har vært også. Du kan nå se på tempen min, den loddrette streken er EL:

http://www.fertilityfriend.com/home/elisabeth77

Jeg skal EL-teste nå pga pergoen, men jeg er ikke så begeistret for de testene da. Skal ikke mye til før de viser feil resultat.

 

Samboeren er 4 uker av og på, så jeg savner han veldig nå da! Den tredje uken er værst! Han kommer hjem til EL, ja, det er derfor jeg utsatte pergoen til i morgen, slik at jeg ikke skal resikere at EL kommer før han! :) Da hadde det blitt banning da! :)

 

Ja, jeg syntes heller ikke at nyttårsaften er en sånn særlig feste-dag.. Og jeg må jo være i form til første dagen i mitt nye og sunne liv! ;)

 

Nå sitter jeg å spiser en halv eske med konfekt da!! He, he.. :) Gjelder å benytte seg! ;P

Skrevet

Da har jeg veiet meg, og vekta er akkurat lik:-) Yeah! hadde gått ned 0,10;-) hihi. Så nå har jeg vært ute å gått 40 min tur igjen. Var heeerlig vær! Sol og blå himmel. For første gang på lenge på disse kanter iallfall!

 

Hm.....visste ikke at de ikke var pålitelige de testene?! Noe jeg ikke har fått med meg?

 

Hehe ja greit å time pergoen da! Kjedelig å ha el når mannen ikke er hjemme! Hver måned teller jo når ting tar tid! Men sånn er det jo bare av og til, da er det bare å vente til neste måned!

 

Ja det er helig å våkne opp 1 nyttårsdag og være fin i fisken! Kjekt å få noe utav siste fridag før det er jobb igjen! Siden jeg har vært så mye på sofaen så er jeg kanonklar til å få normal rytme på ting igjen;-) Nå sitter jeg her å hører på min kjære sambo som også har fått influensa. Rart det der....mannfolka er veldig sjeldne syke, men når de blir det så tar det jo helt av! Blir tullete av å høre på klagingen;-) hehe.

 

Kose deg masse hos tanta ikveld da!!!!!!!!!!!!!!! Lade opp til en ny frisk start imorgen;-) Yeah!

 

Godt nyttår!!!!!

Skrevet

Wow! :)) Det var jo kjempebra! :) Jeg har nå helt sikkert lagt på meg i jula, men jeg skal ikke veie meg før 14 jan da.. :) Snakket med samboeren i ste, og han fikk ikke igjen knappen på buksa si! :) Så han må vel redusere magemålet sitt litt han også! :)

 

Jeg begynte å lese Dr. Phils "Aldri mer vektproblemer" i går, og den boken virker velig, veldig bra! Han tar opp dette med følelser og hvorfor vi spiser, og myter vi tror på ang det å gå ned i vekt o.l. Anbefales på det sterkeste! :)

 

Du må kose deg masse i kveld du også! :)

 

Godt nyttår! :)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...