Gå til innhold

Til Elisabeth'77*IVF til høsten*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Ser vi er nesten like gamle og har prøve like lenge:-). Vi har tenkt å sette oss på IVF venteliste hvis jeg ikke har blitt gravid iløpet av februar:-) Slik at vi kommer inn til sommeren...håper vi. Har hørt det er ca 4 mnd venteliste. Har dere satt dere på venteliste? Lurer litt på hvilke erfaringer du har?:-) Eller noen andre for den slags skyld?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Så kjekt at vi har så mye felles da! :) Hvor er du fra?

Jeg var hos gyn nå 11.des for å diskutere svarene på blodprøven min. De var jo helt fin. Så sa han at det som vil skje fremover er at det blir IVF om noe ikke sker snart. Jeg ble i grunn litt paff, for jeg hadde liksom ikke satt tanken så langt frem. Får liksom følelsen av at en er en skikkelig sliter når det er gått så langt, ja.. :) Men det er veldig godt å ha en plan! Så mine erfaringer er jo ikke så mye da, jeg har bare kikket litt på nettet på st.Olav, og så tenkte jeg å ringe dem. Min gyn sa at de tar ferie om sommeren, så inkl ventetid, så vil vi ikke kunne starte opp før etter sommeren. Det blir pergo enne hver mnd frem til det. Han kommer til å sende inn søknaden når svaret på sædprøven til samboeren min kommer.

Har du ner erfaringer da? Har dere diagnoese eller? Hvilke sykehus skal dere på? :)

God jul! :)

Skrevet

Hei Elisabeth

Håper virkelig at pergoen slår til og at ivf ikke blir nødvendig, men det er super flott at du har mulighet for det til høsten. Så fint at eksamen er overstått. Phu så mye styr!! Men så er det verdt det da. Sprekt gjort å begynne med sykepleieskolen som voksen. Du vet i allefall alt der er verdt å vite om følelser og fysikk i ufrivillig barneløshet. Har lest mange av dine innlegg på alenemor og prov. abort debatten også. Ordentlig medfølelelse og hjelp gir du. (Hvis du velger psykiatrien tror jeg virkelig de får et stort tilskudd med deg)

Jeg ser du har bestemmt deg for å henge litt mindre her inne. For meg gjorde det godt. Det ble for mange prøveperioder, for mange skuffelser. Nå har jeg kjøpt meg valp. Og min mentale helse er mye bedre. Herre gud så mye tid jeg brukte her inne.

God Jul fra Meg

Skrevet

Hei Miss!! :)

Kjekt å høre fra deg! :)) Og fint å høre at det går bra med deg! :) Hva skjer med deg nå? Også helt enig i at en ikke kan bruke for mye tid her inne, en blir ikke fortere gravid av den grunn! :)

Jeg kommer nok ikke til å velge psykiatrien, men takk kor komplimentet! ;) Jeg kommer til å fortsette i ambulansen, det er i grunn derfor jeg går på sykepleien.. :)

God jul til deg også! :)

PS: hvis du vil snakkes på MSN, så send meg en PM da! :)

Skrevet

Kommer fra Klepp, et lite stykke utenfor stavanger:-)

Har vært hos gynekolog. Har tatt innvendig ultralyd (eller hva det nå er), og han så på sæden til min kjære sambo. Det så fint ut hos begge. Så de finner ingen grunn til at vi ikke blir gravide. Ble satt på dobbel pergo kur sånn i tilfelle at det kunne hjelpe:-) Så nå har jeg tatt pergo 2 mnd og har 1 igjen. Siden vi har prøvd siden november 2006 så sa han at det var på tide å tenke på prøverør. Han sa det var ca 4 mnd ventetid. Så jeg tenkte hvis vi gav beskjed i slutten februar så har vi til sommeren på å bli gravide;-) Føler det blir så reelt å være "ufrivillig barnløs" hvis en må til IVF...vil liksom helst slippe det da...men samtidig så er det en liten pris for å få en spire i magen;-) Blir et sykehus i Haugesund rett utenfor stavanger. Så det blir heldigvis ikke så langt å reise.........hvis vi må der da;-) Akkurat nå er jeg 7 dager over ikm, men testet på mandag og den var negativ. Så tar det helt med ro og regner med det er pergoen som spiller kroppen min et puss;-) Har du hatt lengre sykluser med pergo?

Skrevet

Jegvilhababy: Ja, jeg tenkte også at det hadde vært fint om det klaffet før, slik at en slapp IVF. Men nå så satt jeg meg ned å tenkte, og kom til at jeg ville jo gjort hva som helst for å blir gravid, så da er det liksom ikke så gale lenger. :)

Min EL og sykluslengde ble noe forskøvet pga pergo, så jeg ville heller ikke hatt så store forhåpninger om jeg var deg. Men de forhåpningene mister en jo etter hvert uansett... Jeg fikk mensen i dag, og det gjørde meg ingen ting, visste innerst inne at jeg ikke var gravid, så da går jeg ikke å håper heller. He, he.. Det er ikke mye spenning i dette lenger, nei! :)

Er du på FF eller? Jeg skal begynne på dobbel pergo på søndag, på dag 5, så kommer samboeren min hjem fra sjøen på syklusdag 14, så håper ikke at EL kommer tidlig, da blir det banning! :)

Rart at de ikke finner noe galt med noen av dere da? Hvordan var sædkvaliteten hans da? Håper at forskningen utvikler kjapt på dette feltet, det er jo helt klart at det er mange ting de ikke vet ennå. Men samtidig så gjelder det vel å være glad for det de vet, og at de klarer å gjennomføre prøverør. Tenk om vi var 20 år tidligere ute da? Det må ha vært forferdelig!

Skrevet

Hehe jeg fikk mensen idag:-) På dagen 1 uke over tiden. Føler akkurat det samme som deg. Hadde en skikkelig lei periode sist måned (da vi hadde prøvd i 1 år), og etter det fant jeg ut at nok er nok. Nå skal jeg ta mye lettere på det og leve livet litt mer. Livet blir satt litt på vent når du går å venter på mensen hver måned;-) Det som skjer det skjer! Det beste jeg kan gjøre er å leve et sundt liv både fysisk og psykisk:-) Så blir det de beste forhold til når en spire setter seg. Enten om det skjer naturlig eller med IVF.

Er ikke på FF...jeg begynner på siste doble pergo kur på mandag. Etter det så dropper jeg alt av tabl til evt IVF. Som sagt nok er nok...hehe. Han fikk veldig gode tilbakemeld på sædkvaliteten:-) Det som jeg kan tenke meg gjør at det tar litt tid er at jeg veier noen kilo for mye, og har en stressende jobb. Så nå har jeg meldt meg inn i vektklubben på VG.no:-) Har gått ned noen kilo allerede...jippi:-). Og en naturlig følge av noen kilo mindre er en gladere mindre stresset meg...hihi. Er iallfall det som er planen. Har dere fått noen "diagnose" på hva som gjør at ting tar litt tid? Husker ikke om jeg har spurt om det før, men spør i tilfelle igjen;-)

Skrevet

Beklager at jeg bryter inn i tråden deres... Såg bare at Miss stakk hodet innom:):) Kjekt å høre fra deg!! Lurer veldig på hvordan det går med deg!?? Er du fortsatt på reisefot over there? Og må dere enda kjempe mot lange perioder fra hverandre? Jeg er Trulte, om du husker meg da....

Skrevet

Ja, akkurat slik tenker jeg også! Jeg begynner på første doble pergokur på søndag, så blir det annen hver gang frem til IVF, men jeg har ingen tro eller forhåpninger på at noe skal skje. Da hadde det skjedd for lenge siden.

Jeg er også overvektig da, har lagt på meg mye den siste tiden. Nå fant jeg ut at jeg har en BMI (ikke BIM;)) på 30,1, og det er faktisk fedme! Så nå er jeg faktisk mer engasjert i å få ned vekta enn å tenke på dette baby-styret.. Det eneste som plager meg er når jeg ser noen som er gravid, og de er jo over alt! He, he.. :)

Hva veier du da? Jeg tror jeg er ca 85, så er jeg 169 cm.

Vi har ikke diagnose. Samboeren min har ikke tatt sædprøve ennå, den skal leveres i januar. Han er sjømann, går en turnus på 4-4 uker.

Skrevet

Tenker også det, at hadde det hjulpet så hadde det skjedd til nå.

Jeg begynte å legge på meg når jeg traff min sambo for 2,5 år siden:-) Rart det der hvordan koselige hjemmekvelder fort legger seg på sidene;-) Jeg vinner konkurransen i BMI: den er på 38 fant jeg ut nå. Jeg er høyere enn deg, og veier mer. MEN....den skal pokkermeg ned nå!!! Fikk en liten stopp nå i julen, da jeg har vært sengeliggende med den der teite influensa så jeg har ikke fått beveget meg så mye! Men kampånden er der enda:-) Har gått ned ca 1 kilo i uka etter jeg meldte meg inn i vektklubben.no. Har vært med der i ca 1 måned. Har ikke satt meg så mye inn i den enda, utenom dagboken som regner ut hva jeg har spist og treningseffekten:-) Liker den:-) Blir litt mer obs på hva jeg putter i meg. Selv om jeg foreløpig bare har gått ned noen få kilo så er det utrolig motiverende. Det går faktisk ann!! yeah:-) Er du og med i vektklubben? Hvis ikke så kan den iallfall anbefales:-)

Bare tenk det: til sommeren er vi slanke og lekre med en liten begynnende kul på magen;-) Heeeeeeeeeerlig:-) Kan livet bli bedre?!:-) Vi har mye å se frem til!

Skrevet

Herregud, så mye likt vi har det da!! :) Nesten komisk! :)

Jeg begynte også å legge på meg da jeg ble sammen med samboeren! :) Vi trives sååå godt i sofakroken! :)

Jeg syntes det også er så bra å kunne skrive inn hva en har spist på vektklubben. Det er så oversiktlig og greit! :) Så regner de ut kaloriene også, så en slipper alt maset.. :) Fant ut i går at jeg fikk i meg tre ganger flere kalorier ved å drikke jus til frokost enn å spise to ruter meg kokesjokolade! :) Så det gjelder å følge med! :)

Jeg har sist jevnt i to dager nå, og jeg kjenner at energien kommer av seg selv, det er så deilig! :) Så nå skal jeg ned å ha litt rask gange på tredmølle. Det er så dårlig vær ute at det går jo ikke an å gå ut! :)

Skal vi lage en tråd sammen på vektklubben da? :) Jeg har laget en tråd om meg, så kan du kanskje legge inn litt om deg også der? Det går heldig vis an å redigere innleggene der, så det går an å oppdatere progressen der.. :)

Sender deg en PM med mitt nick i så fall.. :)

Skrevet

ja det høres spennende ut:-) Aldri feil med litt ekstra motivasjon! Har som sagt kun vært inne på dagboken, og har ikke sjekket ut chattesidene. Men send meg nicket ditt så skal jeg gå inn å se:-)

Har forresten glemt å spørre hvor du bor hen i verden? og hvor gammel er din sambo? Min er 77 modell:-) Altså 1 år yngre enn gamle meg;-) hehe.

Nei været er skikkelig dårlig! Gjør det faktisk litt lettere å være syk da;-) Hadde ikke satt foten utenfor døren uansett;-) Nei gi meg heller litt koselig snø! Og så kan det snart bli sommer!

Skrevet

Ja, hadde vært gøyt det! :) Men du må gå inn på profilen din å finne nick du da.. :) Så kan jeg endre navnet på tråden, slik at det står begge sitt navn der.. :)

Slanking er i hvert fall noe en kan kontrollere og lykkes i!! Ha, ha!!! :))

Ja, skal bli godt med sommer, det går jo mot lysere tider!! :) Deilig! :) Jeg gleder meg til å gå i bikini! :) Jeg er ikke redd for å gå i bikini nå heller da, men jeg føler meg ikke direkte stolt når jeg gjør det da.. :) He, he..

Min er 73 modell, noen år eldre enn meg, og mannen i mitt liv! :) Deilig å endelig kunne si det da! :) Så bor vi i Ålesund.

Håper at du blir bedre snart da! Men det er jo kos å ligge på sofaen også! :) He, he.. :) Er du kjent med Grete Roede forresten? Trimpoeng og slikt?

Skrevet

hm....tror det var feil vektklubb:-) er vektklubben.no på vg jeg er medlem i, og du er med i grethe roede såvidt jeg kunne se. Men tanken var jo god;-)

Er ikke redd for å gå i bikini jeg heller, så lenge jeg har en kjole over og ingen ser meg;-) hihi. Men blir annerledes sommeren 2008.

Ja er godt å ha truffet mennene i vårt liv:-) Trygt og godt! Mangler bare en mini versjon av sambo så er alt perfekt:-) Sitter av og til å kikker på han og prøver å se for meg hvordan vår fremtidige baby vil se ut:-) Jeg kommer sikkert til å bli enda verre når jeg blir gravid en gang..hehe.

Skrevet

Å, kjedlig at det var feil vektklubb da! :( Du vil ikke bli med på denne også da? :)

Ja, det er trygt og godt! :) Hvis vi får en sønn en gang, så håper jeg at han ligener på samboeren da, for hav var så søt når han var liten, så er han så rolig og lett å ha med å gjøre. Jeg var stikk motsatt, jeg pratet aldri, kun hylt, og gikk aldre, kun sprang! :) He, he..

Nei, nå skal jeg gjøre alvor av å dra å trene! :) Har ikke kommet meg av gårde ennå.. :)

Skrevet

hehe tror det holder med 1 klubb;-) Mellom BIM og vektklubben så tar det jo halve dagen foran dataen. Er tidkrevende greier:-) Selv om jeg sverger på å bruke mindre tid med BIM så er det alltid der jeg lander først i internett jungelen;-) Klarer liksom aldri å la vær! Holder utkikk etter folk som har prøvd lenge og blitt gravide:-) Gir meg håp! hehe.

Min og var ganske rolig når han var liten. Jeg og faktisk, men han er lik ennå, mens jeg er blitt stikk motsatt;-) Jeg er enebarn så det forklarer kanskje noe;-) hehe. Han har 2 søsken,så da tilpasser en seg kanskje litt lettere:-) Så hvis babyen får en kombinasjon av dette så blir det perfect håper jeg:-)

Lykke til med treningen! Skal sende deg en tanke fra sofaen;-) hihi.

Skrevet

Ja, det blir masse tid foran maskinen for meg også. Men jeg har trappet ned her inne, og det skal jeg passe på at det ikke sklir ut igjen, var en tid da jeg brukte alt for mye tid her inne.. :)

Jeg var å tren nå ja, og det var skremmende.. Jeg klarte nesten ikke å gå i 6 km/t! Jeg ble sliten og fikk vondt i bena! Herregud.. Så jeg presset meg til å holde på i 25 min. He, he.. Så tragisk, så var jeg 88,1 kg! Nå er det bare å ta seg i nakken, ja! :)

Vel, nå skal jeg på besøk til tenten min, ha en fin kveld da! :)

Skrevet

hehe mens du trente så stappet jeg i meg taco;-) nam nam. Tar skikkelig å utnytter denne influensaen...hehe. Men imorgen skal jeg ut å gå tur! Uansett vær og helse! Har veiedag på mandag, kan ikke si jeg gleder meg akkurat;-) Men er godt å ha noe å skylde på da! Kommer sterkere tilbake neste uke:-) Da skal jeg gå dobbelt opp med tur for å ta igjen denne uka;-) hehe.

25 min er jo bra da! Det setter jo standarden for neste gang:-)

Vi må følge hverandre og se hvor fort vi klarer å nå målene våres! Legg merke til at det ikke er snakk om: "om" vi når målene! Det er snakk om "når"!!!!!!!!!!!!:-) Tok du ann?:-) hehe

Ha en flott kveld du og:-)

Skrevet

Å, herregud, så fyllesjuk jeg er i dag!! :) He, he.. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med å spise sunt og trene, da slipper jeg å være dårlig! :)

Ja, det er deilig å kunne si "når" ang noe, i motsetning til dette gravid-greierne! :)

Tar du målene dine i cm også, eller bare veier du? Jeg tar målene over hele kroppen.

Når skal du veie deg neste gang? Jeg skal veie meg 14. januar, så blir det veiing hver mandag etter det. Så skal jeg ha fridag hver tirsdag.

Skrevet

hehe hadde tenkt å ta turen ut på byen ikveld, men nå er jo selvfølgelig mannen blitt syk. Typisk nå som jeg begynner å bli bedre;-) Men da slipper jeg iallfall å være dårlig imorgen;-) hint hint...hehe

Tar mål kun rundt magen. 1 gang i måneden. Så er det veiing hver mandag. Så neste gang blir på nyttår, men er ganske bekymra siden jeg har ligget på sofaen i en uke. Og har mistet rutinen i spisingens som jeg hadde før jeg var syk. Så regner nesten med å ha gått opp litt, men skal ta det igjen:-)

Har foreløpig lørdag som kosedag:-) Men prøver å holde det ganske nøkternt hele tiden i forhold til snop:-) Har en mann som har funnet ut at det har blitt for mye kos de siste årene;-) så han har nesten sluttet å spise snop nå. Så det gjør at ikke jeg heller får så lyst på når jeg må spise det alene....er verre når vi har jentekvelder;-) da kan det bli ganske mye.....Satser på å få nye rutiner både i mat og treningsveien så jeg slipper å tenke slanking, men heller at slik skal jeg ha det resten av livet, og ikke tenke noe mer på det:-) Men ting tar tid:-)

Skrevet

He, he.. Typisk da! :) men ja, du sparer jo deg fra å bli dårlig i morgen! :) Og kaloriene! :)

Å stå stille i jula er jo veldig bra! :) Har du gått ned mye fra før da?

Ja, det med snop er veldig mye vane i. Jeg må ha en dag hvor jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil. Så hvis jeg får veldig lyst på noe, så vet jeg at når tirsdagen kommer skal jeg spise det. :) Så er det ikke sikkert at rotedagen blir så gale like vel? :)

Ja, å ha den riktige tankegangen er helt avgjørende, det tror jeg også. Jeg føler ikke at jeg går på en slankekur eller noe, jeg føler bare at jeg skal bli sunnere og sprekere, og det er gøyt og spennende å bli det! :)

Har du satt opp delmål eller...? Jeg lurer på å ha 2 kg i mnd som mål..?

Skrevet

Har gått ned 4 kilo:-) men har sikkert gått opp 1 kilo nå denne uka, men tar det ikke så tungt siden jeg har vært syk! og jeg er back in business nå:-) Har lagt inn ny musikk på mp3 spilleren idag, så imorgen er det langtur all by my lonesome og høre musikk:-) herlig:-)

Har 1 kilo i uka som mål:-) I februar er første delmål (husker ikke datoen). Så da skal jeg ha gått ned 12 kilo:-) Så melder jeg meg inn i ny periode for neste delmål der igjen. Toralt skal jeg gå ned 36 kilo:-) Godt jeg kan ta ett skritt om gangen sier jeg bare:-) hehe.

2 kilo i mnd høres kjempebra ut! Jeg skal som sagt gå ned 1 kilo i uka, men skal ta av dobbelt så mye som deg;-) Så det høres veldig fornuftig ut! Så er vi i perfekt stand til å bli gravide til sommeren:-) Vi må følge hverandre og se hvordan vi klarer oss:-) Jeg har ikke sagt det til så mange, vil vente å se om de ser at jeg blir fastere i fisken;-) hehe

Sier du til noen at dere prøver å bli gravide? Vi har ikke sagt det til noen. Tanken var at vi ville overraske de med å si at "nå er vi også gravide":-)........men så tar det så langt tid,at nå klarer jeg ikke å si det til noen. Blir for sårbart akkurat nå iallfall. Men alle maser så fælt hele tiden! Må finne på unnskyldninger for å ikke røpe noe:-) Og jeg pleier ALLTID å ta den ærlige veien ellers.....så det er litt slitsomt!

Skrevet

Jeg blir så provosert over folk som går rundt å spør om slikt!!! (( Det er så frekt! Jeg har ei venninne som jeg rett og slett måtte kutte kontakten med, fordi hun spør hver gang vi prates. Det er jo lett å tenke at jeg kan bare si fra at jeg ikke liker at hun spør; men jeg syntes faktisk ikke at det skal være nødvendig å måtte forklare normal folkeskikk til voksne folk! Hun plager svigerinnen min med det samme, og hun sliter også.

Ja, det var den utblåsningen! :) He, he.. :)

Jeg har fortalt det til noen venninner, og broren min, men ikke noe mer enn det. Men tror at folk venter på at noe skal skje snart da.. :) Mamma er jo superklar for å bli bestemor også da, og svigermoren min hintet sterkt frempå sist hun var brisen, så hun venter nok hun også! :)

Ja, tror jeg bare setter opp et skjema for delmål jeg da, med 2 kg i mnd. Men vet av erfaring at det går litt raskere i begynnelsen da, men det er jo fint om jeg blir litt på forskudd! :)

I morgen skal jeg trimme ved å rydde og vaske skuffer og skap på kjøkkenet, nå skal all usunn mat og snop kastes! :) Og det skal bli godt! :) Jeg er så sikker på å lykkes denne gangen! Har en skikkelig go-følelse. Samme følelsen som jeg fikk da jeg ble sammen med samboeren og bare visste at han var den rette for meg. :)

Fire kilo er jo kjempebra da! :) Hver kilo teller i grunn veldig mye! :) Men å gå ned i jula, selv om du ikke hadde vært syk, er vel ikke noe å satse på? Jeg har i hvert fall bare kosa meg i jula! :) Så du skal veie deg i morgen du da? Spennende det da! :)

Skrevet

hehe jeg har sagt til alle at vi vil vente. At vi har god tid og vil leve livet først...hahahha. De skulle bare vist hvor fortvila jeg har vært noen mnd når den der jæ... mensen har kommet!!!

Jeg har som sagt ikke sagt det til noen. Men kjenner jeg kanskje burde ha gjort det...Men de har jo alle unger selv og blir gravide i ett sett. De kan egentlig ikke forstå hvordan det er. Men kan jo være godt å snakke med noen og. Kan ikke laste alt over på samboeren heller. Prøver å ikke stresse han så mye. Da blir det bare pes. Vil at vi skal leve så normalt som mulig:-) Hvordan tar din sambo det?

Har også en veeeeeeeldig god følelse ang ny livsstil!!!!!! Nå har jeg bestemt meg og sånn er det bare:-) Gidder ikke å gå å bli deppa over graviditet og slanking lengre. Nå skal livet leves! For vi har kun 1 liv såvidt jeg vet,-) Skal veie meg imorgen ja:-) ser ikke så altfor mye frem til det. Håper bare vekta har holdt seg så skal jeg være glad denne gangen. Var å gikk en 40 min god tur idag, var heeeeeeerlig:-) Litt pusteproblem med tett nese, men det gjør ingenting;:-) No problemo;-)

Har dere noen spennende planer for nyttår da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...