Gå til innhold

Svigers


Anbefalte innlegg

Skrevet

du må sette foten ned kjære deg. om du ikke forteller dem hvor skapet skal stå vil de ture frem på sin egen måte for all fremtid, og du vil irritere deg grønn for all fremtid. si ifra klart og tydelig at slik og slik skal jeg ha det, mitt barn mine regler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du innser at dette minner litt om mishandling og at mammaer flest ikke tillater at barna deres stenges inne aleine? Du må holde dattera di unna gærninger, det er JOBBEN DIN!

Skrevet

hmmm... i denne tråden var det egentlig masse å komentere men jeg tror bare jeg skal dra frem en liten ting! Som jeg kjente jeg reagerte mest på når det gjalt innlegget og svarene generalt! (hvis man ser bortifra hele den episoden med kjøkkenet. Men den har nok blitt diskutert nok)

 

Hvor omtaler du (HI) barnet hele tiden for jenta DI???? (det gjeller dere andre som har svart henne også). Siden dere var hos svigers går jeg ut ifra at jenta har en far! Er det ikke også jenta HANS noe som hadde gjort henne til jenta VÅR?!?!?

 

Er dette den generelle oppfatningen til dere damer???? Synes jeg har lest det masse her at det er jenta MI og sønnen MIN! Det er sjelden jeg leser et innlegg hvos dte faktisk er snakk om ungen VÅR!!! Å alikevel bitcher dere om at mannfolkan deres ikke tar mere tak og egasjerer seg mer! Men er det egentlig så rart når dere først og frems ser på barna som "MINE" og ikke "VÅRE"???

 

 

Bare en tanke......

Skrevet

Fordi HI skriver at det ikke er kjærstens barn og svigers ekte barnebarn, så du må nok lese litt nøyere...

Skrevet

Er ikke så greit når man ikke klarer å lese skikkelig vettu Annie...

 

Skrevet

Hva med ærlighet?

Fortell hva du mener og hvordan ting skal bli, ferdig med det!

Du er voksen, det er dit(deres) barn.

 

Hadde selv aldri utsatt noen av mine barn å være gjester i et glasshus, eller noen som ikke tåler gråt. Aldri!!

Skrevet

Fordi hun er ikke samboers barn dvs heller ikke deres barnebarn.

Hjelpes, det handler ikke om at hun er bare MIIIN, men i dette tilfellet så er hun min. Derfor skrev jeg det. Blir feil å skrive vårt barn når hun har en annen far.

 

H.I

Skrevet

Jeg visste ikke at de var så innmari gale på det området. Dette er første gang vi har overnattet der. Før dette har vi vært der kun maks i noen timer. La merke til i begynnelsen at svigermor var en anelse hysterisk når det gjalt småbarnslek og litt bråk, men etter noen dager sammenhengende der så skjønte jeg hvor ille det egentlig er.

 

Vi har kun vært sammen knapt 1 år å bodd sammen i 5 mnd så jeg kjenner ikke hans foreldre så veldig godt. De bor dessuten 16 mil unna oss så vi er der ikke så ofte.

 

Hadde jeg visste dette før jeg dro så ville jeg ikke dratt, men ikke så lett å vite ting på forhånd. Det var verre enn jeg trodde.

 

H.I

Skrevet

Hvorfor er svigerforeldrene så voldsomt tilstedeværende om mannen er helt fraværende. Var ikke mannen din med? Og om han var med, hvorfor tok ikke han tak i dette?

 

Hva angår 20 mintutters grining på kjøkkenet. Jeg er helt sjokka. Lot du virkelig en toåring stå 20 minutter på kjøkkenet å gråte? Du vet vel at time-out ikke anbefales å vare lenger enn like mange minutt som barnets alder. Og var dette under julemiddagen? Her er julaften først og fremst barnas kveld, og dette synes jeg hørtes veldig trist ut.

 

Selvfølgelig forstår jeg at det ikke har vært moro å ha vært hos sviger for deg, men det må jo ha vært enda værre for toåringen. Jeg hadde ikke akseptert sånn oppførsel, for mange velger jo tross alt selv hvordan andre får behandle deg. Og jeg har sagt klart fra til en av besteforeldrene selv, om at det er vi foreldre som er sjef. Og overstyring fra deres side, blir ikke satt pris på. Jeg hadde dratt på flekken, og heller brukt julenatten på å kjøre hjem..

Skrevet

Ja sambo var med, men jeg tror ikke han tør å si imot de. Ja jeg lot virkelig en to åring stå å gråte på kjøkkenet. Jeg turte virkelig ikke å gå imot med en gang. Nei dette var ikke under julemiddagen, dette var 1. juledag å vi spiste rett før vi skulle reise hjem.

Heldigvis var jenta mi blid som ei sol med en gang jeg kom å hentet henne å hun smilte og lo resten av dagen. Var vel heller jeg som var lei meg å gråt etterpå.

Jeg fikk så sjokk når alt dette skjedde. Jeg er ikke så veldig gammel å ja jeg er litt feig når det gjelder voksne mennesker. Spesielt nye svigerforeldre. Jeg kommer aldri til å la dette skje igjen, men det skjedde å nei jeg er ikke stolt av det :(

 

Vi dro en halvtime etterpå, noe som uansett var planlagt.

 

H.I

Skrevet

Man blir ofte satt helt ut i sånn situasjoner, Hi, så ikke bry deg for pepperet du får herinne;-)

Skjønner godt du ble perpleks jeg......

 

Nå vet du hva du har i vente til neste gang, og er dermed bedre forberedt på å takle sånne situasjoner. Det er like greit å ta det opp med dem, selv om du ikke kjenner dem så godt. Til neste gang har du sikkert en "slagplan" på hvordan du skal gripe evnt. episoder an. Det bør absolutt din samboer også være med på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...