Gå til innhold

Svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har feiret jul med svigers i år? Vi kom nettopp hjem fra svigers å jeg må si at det blir leeeeeeenge til neste gang jeg drar dit.

Jeg blir så sliten av å være der. I følge de skal ikke barn være barn i deres hus. Ikke noe sutring,bråk, eller skrik er tillatt. Å når man har med et barn på 2 år som er vant med å få utfolde seg litt så gikk ikke dette så greit. Datteren min sølte et glass brus på bordet vi satt ved å da klikka det for svigermor, det var jo verdens undergang. Enda det var hun som insisterte på at hun skulle drikke av vanlig glass å ikke tutekopp fordi hun var ingen baby. Jeg advarte henne om at dersom hun ville unngå søl så var ikke glass en god ide. For hun klarte jo å slå albuen borti glasset å svigermor fikk hjertet i halsen.

Datteren min er litt trassig å svigermor stønna og bar seg hver gang vesla mi klynka om ett eller annent. Så jeg måtte flere ganger gå ut med henne fordi hun ikke orka å høre på mas eller litt skrik.

Dessuten har hun 1 million pynteting stående overalt å min klåfingrede datter måtte selvfølgelig tafse på noen av tinga. Da ble det fullstendig bråk i heimen å jeg måtte fotfølge henne hvert eneste sekund i flere dager. Foreslo å ta bort noen av tinga men nei det ble ikke aktuelt.

Ved middagen fant datteren min ut at hun ikke ville ha mer av maten sin å begynte å sutre ved bordet å ville smake på min mat. Jeg sa nei å da begynte hun å gråte. Jeg lot henne gråte men svigermor fikk noya for hun tåler ikke lyder så svigerfar tok tak i vesla å stengte henne inne på kjøkkenet å sa at der fikk hun stå til hun var ferdig å skrike. Der måtte hun stå i 20 min å så orka jeg ikke å la henne stå der mer, så gikk å hentet henne. De mente at i deres hus fikk ingen 2-åring bestemme, der var det de som bestemte. Jaja greit nok det, men man må jo regne med litt svinn når det er små barn til stede da. Ikke bare bare å være 2 år å sitte rolig å spise i en evighet, å se på at pakker skal åpnes i fred å ro i flere timer.

I tillegg er de så redd for katta si. Svigermor ble helt forstørra fordi datteren min løp etter katta di har. Nei vettu hva, stakkars katte, fy fy hold deg unna katta sa hun..hehe..å jenta mi som er vant til å fly etter katta hos mine foreldre. Bortsett fra at den katta tar det ikke personlig da, noe den andre tydeligvis gjør.

Måtte bare få dette ut...tror heller de får komme hit neste år...orker ikke å ha det så slitsomt en jul til. Er så vant med at hos mine foreldre så kan hun søle et glass uten å få kjeft(når det er et uhell, noe det var igår) Blir feil å kjefte på en unge når man har et uhell. Mine foreldre bryr seg heller ikke om at barna springer litt rundt å leker å er litt høylytte innimellom. Datteren min hører jo på de selv om et er litt friere der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lot du virkelig 2-åringen din stå alene og gråte på kjøkkenet i 20 minutter?!?? INNESTENGT?!

Skrevet

Lov meg at du aldri aldri ALDRI lar din 2-åring stå alene og gråte i 20 minutter mer!!!!!

Og la for guds skyld ungen slippe å ha noe som helst å gjøre med de ekstremt idiotiske folkene der EVER again!!!

Skrevet

Jeg ville nok ikke reist dit igjen. Makan til idiotiske folk - de har vel glemt at mannen din en gang i tiden har vært barn han også?

Hva sier egnetlig mannen din? Er jo også hans barn.

Skrevet

Jeg hadde kjørt hjem midt i middagen hadde jeg vært deg. Hvertfall ikke latt de skremt ungen min på den måten de gjorde med din. Ikke mye ryggrad i dere foreldre heller får man si..

Skrevet

Kanskje mannen hadde det likt? Rett og slett forferdelig!

Syns det er rart at han ikke sier noe, men han tørr kanskje ikke!?

Ellers er jeg enig i at 20 min er alt for lenge for en 2-åring å stå å gråte alene. Time-out regelen er jo så mange minutt som barnet er. Alltså hadde det vært nok med 2 min.

Skrevet

Svigersene dine hørtes ut som svigers flest, sære og merkelige. Det jeg reagerte på var at du som mor lot dem herse over barnet ditt, i den grad at hun ble innestengt alene på kjøkkenet i 20 minutter! Jeg har selv en 2-åring og ALDRI!!!! om det hadde skjedd med min gutt, svigers eller ikke svigers!

Og det verste er at du skylder på dem? At du lot dem gjøre det mot ditt barn? Hele dette innlegget sier aller mest om deg, hovedinnlegger.

Skrevet

Kanskje ungen din burde lære seg å oppføre seg ordentlig når dere er på besøk?

Skrevet

Barnet det er snakk om er to år. Hvor gammelt er ditt barn? Hvis du kun har barn yngre enn det, så er du ikke kvalifisert til den ytringen (men som den sure anni'en du er, så vil du såklart svare at du har ørten barn og alle er over 18 år og oppfører seg eksemplarisk, har aldri trasset, grått eller gjort deg flau på noen som helst måte, og at du har sørget for god oppdragelse siden den dagen storken leverte dem på døra di).

Hvis barnet hadde oppført seg likt ved 4 år, da kan man snakke om "god/dårlig oppførsel". Men ikke 2 år.

Skrevet

Jeg ville bryte innn flere ganger men fikk beskjed om at her bestemte de å ikke min 2-åring. Ja jeg er dum i hodet sikkert, men jeg kjenner de ikke så veldig godt å ble litt skremt så jeg turte ikke gå i mot de. Er ikke akkurat stolt av det heller.

H.I

Skrevet

Nei selvfølgelig lar jeg aldri det der skje igjen. Har aldri skjedd før denne gangen heller.

H.I

Skrevet

Det er ikke lett å være ny i familien å gå imot sine nye svigerforeldre. Ja jeg burde helt klart gjort det, men jeg turte ikke rett og slett.

Ja dette innlegget her lyser vel at jeg er en dårlig mor å at jeg aldri burde fått barn. Tro meg dette er det verste jeg noen gang har opplevd.

H.I

Skrevet

Nei det er ikke hans barn. Eneste han sa var at de er litt spesielle på barneoppdragelse. Jeg tok med meg vesla å gikk opp på rommet vi sov på å bare begynte å hylgrine fordi vesla mi grein så mye at hun hosta. Orka ikke gå ned før etter 1 time. Vesla var blid etter 1 minutt da.

H.I

Skrevet

Nei det er vel ikke så mye ryggrad i meg, greit det. Vi dro et par timer etterpå, noe som uansett var planlagt.

H.I

Skrevet

for det første.. er det du eller svigermor som er mamma til den 2 åringen? svigis har overkjørt deg helt. 20 min på kjøkken??? hallo??? det er din unge.. hva sier han dotten av en mann du har da? ingenting.??? jeg blir forbanna når jeg leser dette... ikke på deg.. men faen.. hils hu der dama fra meg da.. arg... ikke la se kjøre over deg. sitt foten ned!!!! la barn være barn.

Skrevet

Han sier vel ikke noe fordi han ikke tør. Han sier aldri imot de uansett hva det er for noe. Følte egentlig at vi var til bry dagene vi var der. Men nå er jo datteren min ikke deres barnebarn heller da så de har jo ikke akkurat noe medfølelse for henne siden hun ikke er familie.

H.I

Skrevet

Følte egentlig meg tråkka på hele turen. Min oppdragelse var visst ikke bra nok. Dette er ikke samboers barn, men han hadde ikke sagt ifra anyway. Nå vet jeg hvorfor eksen hans skjelte de ut et par ganger. Regner med de holdt på sånn da hun var der tidligere.

H.I

Skrevet

Fy fader, du maa manne deg opp litt og gi de inn som de fortjener. Det gjelder ogsaa din mann.

Skrevet

Hehe få en 2-åring til å være 100% oppdragen i 5 dager i strekk :)

Hadde det vært snakk om 5 timer så er det mulig at hun ikke hadde gjort så mye, men 5 dager, nei det går ikke. Dessuten syns jeg ikke hun var spesielt ille heller. Litt sutring og trass må man regne med i den alderen.

H.I

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er lett med ny svigerfamilie. MEN gjør deg en stor tjeneste å snakk med mannen om dette. Hvis ikke dere blir enige om at dette er uakseptabelt og helt høl i hodet vil du lide i mange sammenkomster i fremtiden. Det er dessverre slik at svigerfamilien følger med som nissen på lasset.

Skrevet

Jeg vet det :( Men jeg syns ikke det er lett å gå imot voksne folk.

H.I

Skrevet

Jeg skjoenner det, men aldri la de bestemme over jenta di igjen :) Slike mennesker fortjener aa vite hvordan de er forresten.

Skrevet

Det kan være vannskelig å gå imot slik ja. Jeg vet det. Forferdelig dårlig av dem var det.

Jeg ville vel sagt klart i fra, og ble det bråk hadde jeg vel dratt.

Men så har jeg gjort det og da. Men er vel enda verre om du ikke har mannen din i ryggen, som LOTP sier bør du ta dette med din mann, dere må vite hva dere skal gjøre en evnt neste gang.

Jeg synes ikke du er en dårlig mor som lot deg overkjøre. Det var ikke heldig at det fikk skje, men det alene gjør deg ikke til en dårlig mor.

Alle kan ikke være som oss som står og knurrer om noen gjør noe med ungene heller.

Skrevet

Grunn nok til å se seg etter en bedre "sviger"familie spør du meg.

Hva skjer om dere får et felles barn? Skal de gjøre forskjell da?

Huff, syns veldig syndt på deg og jenta di her.

Men si i fra, bli heller upopulær der, du er moren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...