Gå til innhold

Er litt redd for at veninna mi har blitt litt vell hysterisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det gjelder da ungene..hun har 3 stk...en av de er syke absolutt hele tiden i følge henne...er det ikke mellomste så er det yngste..Altså..hun bytter på da...om hvem hun må dra på legevakta og legen med etc...

Sier at den ene ungen er tett (noe vi ikke merker når hun er på besøk) etc...Kan man virkelig bli så "avhengig" av å si at en av ungene sine er dårlige for å få oppmerksomhet eller..???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, eller så kan det jo hende hun er mer oppmerksom på det enn deg, siden hun er moren deres? Eller nei, du vet nok best...Hun finner det nok på for oppmerksomhet....

(eh, kanskje du skrev dette innlegget for å få oppmerksomhet...? )

Skrevet

det finnes en slik sykdom der folk pådro skader på seg selv og barn for å få oppmerksomhet.. Hva med å ta henne til legen for å berolige henne litt?

Skrevet

Sweet Amber på tjukken igjen..

Sorry meg..men hvem tror du egentlig at du er..????

Jeg skriver nettopp dette for å kunne hjelpe en god venninne..som jeg faktisk er litt bekymret for...

Så hvis du ikke har noe bedre å si..så synes jeg du skal holde kjeft!!!

Skrevet

Nemi....

Jeg synes dette er så veldig vanskelig...en venninne til av henne..som også er veninne av meg..tenker også det samme..

Hun er verdens beste mor (sånn vi ser det) Veldig flink med ungene sine...men er veldig hysterisk etc..altså alltid ett eller annet som feiler en av ungene..i følge henne...

Skrevet

Kunne spurt deg om det samme. Synes alt for mange bruker dette stedet til å diskutere folk som ikke er her og kan forsvare seg!

Skrevet

Sweet Amber....

Du vet jo ikke hva du prater om....

Dette innlegget er ikke en hets til henne for å si det sånn...og dette er faktisk ingen sak hun verken trenger å forsvare seg eller ikke...

Dette innlegget la jeg faktisk inn for å berolige meg selv...vondt å se at en venninne har det slik..og er konstant bekymret for barna sine...

Og dermed en spm om det er noe jeg kan hjelpe henne med..prøvd å ta det opp med henne..uten nytte..;((

Skrevet

Kanskje sweet Amber er i samme situasjon som din venninne...

Noen mener at litt tett nese og snue = sykdom

De tror det bare er deres barn som er så tette og snufsete hele tiden. Og tror dermed at barna virkelig er syke. De forstår ikke at på vinterstid er det helt normalt å være tett og snufsete omtrent hele tiden.

Jeg har en venninne som også er slik som din. Hun er til stadighet hos legen med barna. Og dersom hun ikke får feks pennicillin av en lege, så kontakter hun legevakten før hun tror på det at barnet ikke er sykt.

Hver gang jeg snakker med henne så klager hun over syke barn. Hadde hun spurt meg ang mine barn, så kunne jeg like ofte sagt at her er de også tette og snufsete.... skjønner du?

Det er ingenting du behøver å bekymre deg for, for fastlegen har jo litt kontroll over at hun ofte tar kontakt. Antakelig er hun bare en veldig bekymret mor, som trenger å beroliges av legen når hun er redd for et av barna. Litt slitsomt for de rundt å til stadighet høre om barnas tilstand, men sånn må en bare prøve å overse.

Skrevet

min venninne av meg har 2 barn, som også er syke hele tiden. men de er også syke da. både barna og foreldrene har det dårligste immunforsvaret jeg har vært borti!

det feiler dem noe hele tiden, å ikke bare småting.. neida, det er alt fra lungebetennelser til krupp!

så kansje venninna din har syke barn, eller vet du hva legene har sagt ved hvert besøk?

Skrevet

Min 15 mnd gamle unge er nesten syk hele tiden (vært etter at han begynte i bhg). Nå har han 5. barnesykdom, ørebetennelse, halsbetennelse og øyekatar samtidig... Så unger kan være mye syke og da blir det mye flying til leger da!

Skrevet

Hvor lenge har det vært sånn da?

Mine unger har vært syke i ett strekk i over 2 mnd, og jeg har bare 2. Mulig de holder på hele vinteren, ikke godt å si. Største har barneastma, noe som gjør at hun er tett i ett kjør. Og hoster som en gris hele vinteren. men jeg tar dem som regel ikke til legen da. Med mindre jeg tror det er noe bakterielt.

Noen unger er mye mere syke enn andre, så det kan godt være sant.

Skrevet

Godt å høre det er flere som har sånne i vennekretsen...

Hun har altså 3 barn..og alle 3 har alltid vært like syke..er det ikke den ene så den andre...

Ja, sant som du sier...fastlegen har vel kontroll..men hun bruker flere leger også vettu...legevakt, fastlege omverandre...

Skrevet

Hvor gamle er ungene da?

Kanskje de faktisk har dårlig immunforsvar..

Småen her var syk (da er det KUN over 39 i feber) som er notert) over 2/3 av tiden de to første årene (lungebetennelser, bronkitt, halsbetennelser ørebetennelser osv osv.), i tillegg kan man legge til alle gangene han hadde omgangssyke, barnesykdommer med lav feber, øyekatarr og mye allergiske reaksjoner (særlig matallergiene), han har vært plaget med reflux og astma, han har hull i hjertet og vært plaget med apneanfall/ livløshetsanfall, han har vært operert og fått infeksjon etter det og vært syk i et par mnd i strekk, også har han hatt "nattskrekk", kraftig kolikk i 4 mnd (pga. reflux og melkeallergi.

Fra han var 2 år ble det litt bedre og i vinter har det gått supert.

Han har vært til oppfølging på riksen hvor de hele tiden har sagt at noen unger bare er sånn.. de er mye syke, men det hjelper veldig når de blir 2-3-4-5, og når de begynner på skolen er de som andre unger.

Han har hatt det som er å ha, og han har vært konstant syk de første årene.

Lillesøsteren derimot har melkeallergi og et kronisk 11 tall under nesen, men skjelden feber ol. og etter at hun gikk over til å drikke prosobee mme uten kumelk) har hun vært i topp form.

Det var utrolig slitsomt da småen var liten, og vi har vært innom mye håpløse leger. Det har vært en utrolig lang og tøff vei og gå. Jeg har faktisk opplevd å ikke bli trodd slik som du nå mistenker din venninne og det var grusomt. Syntes det var helt horribelt, særlig med apne anfallene, å ikke bli trodd. Men.. Da gutten ble lagt inn, og de målte han over nettene og det viste seg at ungen faktisk sluttet å puste og oksygennivået ble veldig lavt, da var det ingen som sa noe lenger.

Nå er han tre år, diagnosene er satt, han følges opp på halvårs og 3 mnd. kontroller, tar medisinene sine og noen forhåndsregler og følger vi dette er han frisk som en fisk.

Tipper din venninne er helt utslitt.. Særlig om ungene er syke på skift..

Om du har 3 unger.. Så er den ene syk en uke, når den blir frisk er den andre syk en uke og når den er frisk blir siste syk en uke.. Så går det en uke eller to, så er det pån igjen..

Da er det jo over en mnd. siden førstemann var syk ,så da kanskje den blir dårlig igjen.. Man blir nok ganske sliten og har behov for å syte litt da..

Ellers så kan det hende hun er sliten og sender de i bhg / på skolen uten at immunforsvaret er godt nok oppbygget igjen etter sykdom, og da går de og hangler og blir fort syke igjen.

Legen småen går til på riksen sa at vi skulle la småen være hjemme et par dager etter han hadde blitt frisk fordi immunforsvaret fortsatt er redusert.

Noe annet som spiller inn er kosthold.. har ungene dårlig kosthold er de nok mye dårlige.

Du nevnte også noe om tett pust..

Gutten vår har astma (ikke sånn kjempealvorlig, men han blir litt tett og tar medisiner så nå går det mye bedre). Men.. det jeg ville si.. Han er stort sett verst om natten.. (om det er veldig kald luft, røyk fra sigaretter, stearinslys, peis ol. kan han reagere på om dagen også men værst om natten, muligens fordi det blir verre om natten når refluksen også står på).

Jeg tror du "overdriver" litt og at venninnen din bare er sliten og trenger å få klage litt, for det var sannsynlig ikke snørr og hoste biten hun gledet seg mest til da hun fikk barn.

Skrevet

Ser du også er bekymret for at hun bruker forskjellige leger..

men legevakten og fastlegen oppdaterer nok hverandre.

Når småen her har vært på sykehuset eller legevakten så står det i datasystemet både på HS og hos fastlegen noen dager senere.

Da står det hva han har vært der for og når og hva som ble gjort osv.

Skrevet

Hei.

Jeg har to unger som er kronisk syke, og jeg har ei sånn venninne som deg- som tror at ungene mine ikke er så syke, tåler ikke at jeg prater om hvor syke ungene mine er.. Det siste jeg trenger er spekulasjoner om at jeg overdriver. Det samme tenker jeg om venninna di. Kanskje hun heller trenger venner som forstår, istedenfor å tro at hun er avhengig av "syke barn". Bare et lite innspill fra en mamma med to til tider veldig syke barn..

Skrevet

hehehehe jeg følte faktisk dette innlegget litt personlig:) Jeg har 3 barn og det føles veldig som jeg har klippekort både på legevakten og hos fastlegen. Her engang var det faktisk samme kontordame hos fastlegen på formiddagen som på legevakten senere samme kveld. Følte meg skikkelig vellykket da. Så i perioder kan det kanskje virke som jeg trenger mye oppmerksomhet.

Skrevet

Her får du litt oppmerksomhet fra meg.

Klem til en flink og god mamma:)

Skrevet

Takk det samme til deg:) Veldig koselig faktisk:)

Må legge til at over det store og det hele er faktisk ikke ungene mine mye syke.....det bare virker slik når de bytter på hehehe og så har vi alle ulykkene i mellomtiden i tillegg til minste som i perioder blir blå på leppene.....sikkert bare så jeg skal få oppmerksomhet fra leger 3 ganger på samme uke....og oops alle 3 legene var forskjellige.

Jeg synes det er flott at du bekymrer deg for en venninne for det viser at du bryr deg om henne og ungene. MEN ting kan faktisk ha en perfekt naturlig forklaring.....

Skrevet

Newton...

De er 10, 5 og snart 1 år gamle..

Hun eldste vet jeg aldri har hatt astma, hun har bare vært syk på alle andre måter...utslett etc..men hver gang hun skal vise oss utslettene har det nesten aldri vært noe der..kanskje bare en liten prikk eller noe..som også mine unger kan ha i ny og ned...(som da hun går til legen for)

Han som er 5 har en del allergier..og det er jo helt greit..og veldig trist og plagsomt så klart...han får utslett diverse pga matallergi...

Så dette har han vært utredet for...Men trenger man å gå til legen et par ganger i uka da..fordi gutten har matallergi...?? Dette har han hatt helt siden han var født...og hun vet jo hvordan det utvikler seg hvis han får i seg noe han ikke tåler..med utslett, kløe etc.."motgift" har hun også hvis han skulle bli tett pga det!! NÅ har han prikker igjen så da må vi ta en tur til legen...(det synes jeg personlig er litt hysterisk)

Han yngste, feilerer det ingen ting enda...verken allergier eller astma..men hun sier at han hele tiden er varm, så han har nok feber, nå er han tett i brystet (da er vi der assa, og ungen er blid og fornøyd så det holder) Men tempen gidder hun ikke å ta...

Nei, stakkars, hun er jo utslitt selv, hun flyr oppi disse ungene hele tida..hvis han minste så minst ynker seg litt på gulvet så går hun rundt å bærer på han..i times vis..

Skrevet

superdumermamma...

Hvorfor skal man hele tiden prate om hvor syke ungene våre er...?? Og jeg spekulerer ikke...synes bare mange ganger det er unødvendig å gå til legevakta et par ganger i uka liksom...at man må dit for det minste lille ting..da synes jeg man misbruker helsevesenet vårt litt....Og JA jeg støtter henne i utrolig masse..men nesten så man skal konkurere i hvem som har sykest barn vettu..da synes jeg det begynner å bli sykt!..

Skrevet

LOTP....

Sånn er det jo hos oss alle..av og til er det mye sykdom..og ungene bytter på å være syke,....Og det er jo helt naturlig...

Synes bare hos henne at det er vell mye...

Men som du sier..kan ha en naturlig forklaring.....og håper virkelig det...eller at faktisk ungene ikke er så syke...(stakkars)

God Jul..::)

Skrevet

Synes ikke akkurat det vitner om spesielt godt vennskap og ekte bekymring når dere er flere "venninner" som diskuterer dette bak ryggen hennes... En god venninne ville tatt dette opp direkte med vedkommende på en respektfull måte, er min mening.

Og som mange sier før meg, det finnes faktisk barn om er kronisk syke. Og det finnes mødre som er litt mer hysteriske og redde enn andre mødre.:-)

Skrevet

Om hun er bekymret må hun da få lov til å dra til legen. Er det heller deg som er sjalu for du tror hun får oppmerksomhet om man skal snu på flisa. Ha litt empati om du kaller denne jenta en venninne.

Skrevet

Et unødvendig innlegg spør du meg...., er du en god venn så sier du fra om dine bekymringer på en fin måte...., man diskuterer da ikke sånt bak ryggen på en venninde på et diskusjonsforum..........

Skrevet

Leser en del krasse innlegg her..og dette er absolutt ikke noe vi diskuterer bak hennes rygg...sitter å prater med henne om det også...

Sier jo selv også at hun er overhysterisk..og at vi må "dra" henne litt i skinnet!! Fordi hun egentlig ikke vil være sånn...Er først nå når jenta er 10 år at hun får gå til skolen alene..og de andre i hennes klasse har fått gått lenge alene til skolen alene liksom...

Dette går jo utover jenta..og mamman, da altså min veninne sier selv at hun bare ikke klarer å slippe henne....

Lurer bare på om det er noe jeg kan gjøre jeg..som veninne..annet enn å prate med henne..og så klart..vi har forskjellig måte og oppdra ungene våre på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...