Gå til innhold

OPPGITT!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare noen få ord du bør ta med deg på veien Shiva....

 

 

*Det er bedre å ha det bra på tross av, enn ille på grunn av.....*

 

 

Klem til deg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja.. noen har problemer.

 

men må si meg enig i en ting du har skrevet. "jeg var så dum at ..."

ja, man er det når man tar opp lån på ting sånn. og som regel når man gjør dumme ting, så må man ta konsekvensene av dem.

 

så nå det er sagt, så ønsker jeg deg lykke til. prøv å svelge noen kameler, og ta imot støtte derfra du kan få. uavhengig av hva andre syns.. om ikke du syns det selv da. da er det jo en annen sak...

Skrevet

Du skriver: "Enten så har eksen vært her, eller jeg har vært hos typen, eller hos min søster osv. "

 

Har du type??? Hvorfor kan du ikke bo hos han - i hvert fall i mellomtiden til du finner noe eget??

Skrevet

Nå har ikke jeg lest hele tråden da, men felles lån på biler han skal beholde vil si at han må KJØPE ut deg, altså skal du ha penger for halvparten av det han skal beholde..

 

 

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg vet hvordan du føler det, Bor i Bergen selv og vi er på jakt etter å leie en større leilighet. Men det å ha en liten gutt på 1 år er ikke attraktivt hos husverter. Fått avslag 5 ganger pga at vi har barn...... er utrolig fortvilende.

 

Så vet hvordan du har det.

 

 

 

Lykke til :=)

Skrevet

Takk for den hopplaaa.

 

Endelig noen som kan relatere litt. Jeg skjønner bare ikke hva folk har imot barn. Selv de som har barn selv...

 

Jaja.

Skrevet

Men lånet er ikke registrert som billån. Det er ikke pant i bilene på lånet. Så derfor så kan ingen si hva vi har brukt pengene til...

Skrevet

Hos en av de vi fikk avslag fra fikk vi begrunnelsen at det ble mye griseri med barn, mat overalt , skitne bleier og tegnestift merker på vegger........ Jeg ble så paff at jeg mistet munn og mæle. Men dyr var greit.

 

Men hva kan man gjøre....

Skrevet

Men hvis du ikke har flyttet fra eksen engang, men samtidig har fått deg en ny type, så burde vel du kunne bo hos sin nye mann frem til du finner noe annet?

Skrevet

Jeg eier hus i Bergen, og må innrømme at jeg hadde foretrukket en enslig person foran en ung alenemor (og jeg har to små barn selv)

 

Har med slitasje å gjøre for eksempel. Som huseier er man nok egoistisk i forhold til verdiforringelse...

Skrevet

Hehe, sa de det?

 

Jøsses, jeg har ikke fått noen begrunnelser. Men det sier jo litt om hvor flinke de har vært til å følge med på egne barn. Haha.

 

Jeg er egentlig bare lei av å se i avisen. Jeg la ut en annonse om at jeg søkte, men da fikk jeg bare svar fra andre om jeg kunne være intressert i bofellesskap. Også kun fra mannfolk og da. Hehe, da hadde ikke typen blitt blid nei.

 

Jeg skjønner det ikke jeg så på den flotte 3-roms leiligheten til 5.500 kr. Følte jeg fikk god kontakt og alt med de som skulle leie ut. Men jeg hadde ikke god nok jobb. *sukk*

 

Og resten av 3-romsene ligger på 10.000. Det er helt vilt.

 

Den vi bor i nå betaler vi 5.500 for og det er en 2-roms. Men den ville jo mannfolket ha.

 

Jaja.

 

På leit da.

Satser på at den riktige leiligheten dukker opp før nyttår ;-)

Skrevet

Jo takk, har fått tilbudet, men han bor med sin bror, og jeg føler ikke at vi er helt der ennå. Og 3 stykker inne på et knøttlite rom blir litt trangt.

 

 

Skrevet

Jeg har aldri hørt noen klage så mye som deg på småting som du kan fikse, vær litt tålmodig, prøv å finne noen du kan låne en sofa hos i ny og ne? flytte til noen i familien? Dette med lån skal du nok ikek betale på, ta kontakt med sosialkontoret, de har sosionomer som kan utrolig mye om lover/regler osv.. Ta også kontakt med NAV, finn ut hva du har krav på.Det er ingen skam å måtte ha OS en stund, det er en grunn til at det heter OVERGANGSstønad, man trenger det i en overgangsfase, til man kommer seg på egne ben. Det å være aleneforelder er tøft til tider, det er tøft økonomisk og sosialt. Jeg sitter alene dag ut og dag inn, jeg har litt hjelp fra moren min, faren min er en drittsekk og driter i alt jeg sier og gjør.

Vennene mine forlot meg da jeg fikk barnet mitt, selv om de igjennom hele svangerskapet lovte på tro og ære at de skulle stille opp og komme på besøk. Faren til gutten min lever sitt eget liv og ser gutten innimellom, han får ikke lov til ha gutten alene og dette er ikke bare mitt krav, FT sier også dette, det kan ta lang tid eller aldri skje at han får gutten alene. Dvs: jeg er alenemamma på HELTID, i tillegg har jeg vært syk siden før jeg ble gravid, legene vet ikke hva som feiler meg og det er stadig nye ting. Jeg synes ikke det var så veldig kult å bli henta av ambulanse og mamma måtte komme opp midt på natta og passe sønnen min.. Men det er nå sånn det er, det jobbes med å finne ut hva som feiler meg og en dag håper jeg det kommer svar.. Er muligens noe galt med leddene mine i tillegg til en del annet, men jeg klarer meg veldig fint:) Jeg trives som mamma, det er mitt barn, jeg har satt det til verden og vært alene med det siden. Jeg elsker han over alt på jord og ville ikke bytta han mot at venner kom tilbake eller noe som helst.. Jeg elsker å være mamma, alt min lille gutt finner på, Alle uttrykkene hans, alt ordene han lærer seg. Elsker å sitte å se på han når han sover, når han leker eller når han går rundt å småprater for seg selv.. Selv når han er våken halve natta med feber og sitter i senga si og babler og roper på mamma trives jeg som forelder.

 

Prøv å se de positive tinga, se på hva du har og ikke hva du ikke kan få. Sett inn en annonse i avisa, spør alle du kjenner om de kan si ifra om de ser noen som har et sted du kan bo. Snakk med sosinom, du kan sikkert få hjelp til bolig selv om dere ikke har vært til mekling, du har jo en dato for mekling så de ser jo sånn sett at dere ikke er sammen mer.

Skrevet

Kanskje det er attityden din utleierne har problem med, men at de bruker ungen som en grei unnskyldning ...

 

Forøvrig er det klart unger kan være negativt sett fra utleiers ståsted. Det er sjelden voksne mennesker hyler klokke fire om natta, tegner med tusj på stuetapetet og finner ut at de skal spille trommer på grytene klokke seks om morran, liksom. Om det er utleiers marked er det dermed sannsynlig at de foretrekker noen uten unger.

Skrevet

Slutt å peppre henne så mye da!!

Det er midt i jula, mye stress, en liten unge og på jakt etter leilighet og dere menerhun syter??

 

ja kanskje hun gjør det, men hun har sin fulle rett!!!!!

Slutt med eksen, ingen leilighet og må attpåtill bo sammen med han til hun finner seg egen leilighet!

 

''låne en sofa i ny og ne'' hallo? med en ett-åring?

 

*sender en romjulsklem til shiva*

Skrevet

De fleste her prøver vel bare å si at hvis det er skikkelig krise så er det muligheter. Så er det opp til hun selv hva hun vil gjøre med dem.

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Ikke gi opp.

Det kommer nok en bedre dag i morgen....tenk positivt! Jeg vet at det ikke er alltid enkelt...men det hjelper...

Skrevet

Shiva, jeg hadde leid ut til deg om jeg hadde hatt muligheten. Dessverre er leiligheten utleid, men forhåpentligvis blir den ledig i løpet av vinteren. Ikke at det hjelper deg nå da...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...