Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Jeg har prøvd siden 4. desember å finne en leilighet i bergen, som ser noelunde bra ut og som ikke koster flesk i mnd. Jeg skal flytte fra min samboer/ekstype, og han vil ha leiligheten vi bor i nå. Dum som jeg var sa jeg ja. Men så er problemet at alle leiligheter i min prisklasse og som ser bra ut vil søren meg ikke utleierene ha inn barn? Jeg mener, hva pokker er galt med et lite barn? Tror ikke folk at det blir mer støy med en enslig student enn med en alenemor med et barn? For pokker!!!!!
1881 Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Anbefaler deg helt klart og søke startlån hos kommunen, fra 1 januar fyller de opp potten igjen så du har større sjanser enn normalt og få tilsang om lån. Her er også renten lavere og du kan jo søke bostøtte om du ikke har for høy inntekt. Lykke til!
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2007 Startlån??? Hva faen skal jeg med lån etter? Jeg har ikke råd til å betale noe lån. HAr ikke tenkt å kjøpe noe som helst jeg. Lån har jeg nok av fra før av etter eksen. Jeg er jo dum nok til å ta felles lån på biler som han vil ha. Fuckings dritt altså. Jeg er ikke i noe godt humør nå!
1881 Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Nei da anbefaler deg heller og snakke med en økonom i banken og høre hva du skal gjøre, men er det snakk om masse smålån er det nok rimeligere og kjøpe seg bolig og bake inn lånene du allerede har så du kan få lavere rente i det minste. Ville aldri tatt opp lån til min mann, med mindre det er snakk om hus og billån der vi begge står som lånetakere, og spesielt om jeg visste at vedkommende ikke hadde orden på sin egen økonomi. Ellers har jeg ikke stort råd til deg, enn at du bør sette inn annonse på butikken, avisen, finn.no og kanskje forhøre deg på jobben!
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2007 Prøvd alt jeg. *sukk* Får ta inn på motell eller noe. For jeg får helt angst av å tenke på at han kommer hjem og skal sove i samme leilighet som meg i kveld. Jeg vet søren ikke hva som går av meg. Men jeg har ikke lyst til å være i samme rom som noe i dag... blææ!
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 Trenger ikke klikke i vinkel og banne og bla bla... fordi en kommer med et tips til deg. Enn hvor dårlig humør du er i.... Jiiiizeeez...
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. desember 2007 Jo akkurat nå må jeg det. For alt dette her er noe fuckings pisse dritt. Hvis du er så jævla sensitiv så kan du bare lukke øynene og late som om det står om engler og jesusbarn. Herre, litt banning må nå en tåle.
1881 Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Motell?? Men du sa jo nettopp at du ikke hadde penger, kan fortelle deg at motel koster jo noe og bo på! Kan du ikke ta inn hos slektninger evnt familie/venner til situasjonen har roet seg ned? uansett må dere jo til familierådgivning om dere har barn sammen som dere skal ha delt omsorg for evnt en annen løsning. Ville nok tatt og sovet på sofaen om det var så problematisk og dele seng, evnt at kjæresten din får sover over hos slekt/venner så lenge situasjonen er slik den er.
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #9 Skrevet 25. desember 2007 Så fordi du har det såå forferdelig og alt er så "fuckings pisse dritt" så må du banne og det som er til en person som prøvde å hjelpe deg? Seriøst, da har du store problemer! Sensitiv tror jeg aldri at man ville kalt meg - og pleier ikke å sitte å late som om noe står om engler og jesusbarn... Er bare av den oppfatning at det er vanlig folkeskikk å svare folk som kommer med råd for å være grei, på en ordentlig måte... Og skikkelig sært å banne til dem... Deg om det.
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. desember 2007 Jeg bannet da ikke til henne? Jeg bannet sånn som man snakker når man er sint. Det var da ikke til henne. Jeg kan da for faen si at jeg faen ikke har tenkt å kjøpe en leilighet uten at det er å banne til noen? Eller? Dessuten så hjelper det å banne når man er sur. I stedet for å holde alt inni seg, og når jeg ikke kan gjøre det høyt foran ungen må jeg jeg for pokker få lov til å skrive det. Må du slutte å være så pirkete, og pass heller dine egne saker. Og inntil du sitter her og vet hva jeg føler i dag så har du ingenting du skulle sagt. For du vet faen ikke haløvparten av hva som foregår engang!!
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #11 Skrevet 25. desember 2007 Men skal du fortsatt sitte å betale på lån på en bil du ikke har? Vi trodde også at vi aldri kom til å klare å betale ned på et lån, men det viste seg at vi kom til å måtte betale ca like mye på lån og lånt leilighet.
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. desember 2007 Jeg har ikke råd til 10.500 kr i mnd for en leilighet.... da er det faktisk nesten billigere med motell til man finner seg noe. Desverre så har ikke familiemedlemmer fått fingen ut til å hjelpe meg. Og ikke virker det som om de bryr seg nok til å gjøre det heller. Virker ikke som om de har så grådig lyst til å hjelpe.
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. desember 2007 Jeg får en av bilene da... en av de tre, hehe, den som står i mitt navn, og er verdt midt i mellom de to andre. Men halve lånet er forsatt mitt. Pga at det er et stort lån uten pant. Dvs ingen vet hva lånet faktisk er for.
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 25. desember 2007 Btw. Jeg har 190 000 kr i lønn i året. Jobber kun 90% så tviler på at jeg har råd til leilighet alene med det første.
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #15 Skrevet 25. desember 2007 Hun foreslår et lån, og du svarer ved å skrive; lån? hva faen skal jeg med det...? Da oppfattes det som om du banner til henne.... Noen mener at banning er det beste, men javel.... Jeg har da heller ikke uttalt meg om situasjonen din, miss... Så ro ned.
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #16 Skrevet 25. desember 2007 du er jo alenemor nå.. hva med å søke overgangsstønad? Du har krav på bostøtte også hvis du har lav inntekt og store boutgifter !! vi må også kanskje flytte til større sted da vi venter vår nr 2 og boutgiftene her er ikke lave de heller..
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #17 Skrevet 25. desember 2007 forresten så får du dobbel barnetrygd og bidrag også!
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 25. desember 2007 Jeg får ikke noe før etter den samtalen på familievernkontoret. Og den lar jo vente på seg. Mener den er i midten av januar engang. De hadde ikke tid før. Men overgangsstønad vil jeg ikke ha tror jeg. Alle sier det er snylting på systemet osv. Og jeg vil ikke bli sett på som en som snylter blant folk jeg kjenner. Selv om jeg jobber og i det hele tatt og det kanskje bare ville blitt en bitteliten sum. Jeg vet ikke om jeg kan ha det på samvittigheten. Blææ, alt er så spy!
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #19 Skrevet 25. desember 2007 Nå må du slutte å tulle, når du jobber så er du selvsagt ingen snylter og det går ann å skatte fra OS`en også! Men gå til familievernkontoret å få bekreftelse på når du skal til samtale, så går du til trygdekontoret å gir den slik at du får søkt barnetrygd og bidrag!den 14.januar går du til kommunen å tar med deg søknad for bostøtte.
EnUndreneMor Skrevet 25. desember 2007 #20 Skrevet 25. desember 2007 jeg har vært borti det samme som deg, bare mye værre.. og her er det snakk om to barn, flytte til ny plass.. skaffe seg ny jobb, nye venner, ny leilighet å bo i, starte med ca null i penger osv osv.. syns du klager litt vell mye nå.. man skal ta i mot det man kan få av hjelp både fra stat osv.. og sett ut annonse i avisa så kanskje ringer noen deg. gå i banken å få ornet lånet så du ikke betaler på hans ting.. se løsninger, ikke grav deg ned i problemer..
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 25. desember 2007 Helt seriøst, mener du jeg klager mye nå? Jeg klager faen meg nesten aldri. Dette er første gangen på lenge at jeg greier å lire av meg noen sure gloser. Og det er ikke bare det med problemet med å finne seg leilighet. Det ligger så mye annet bak at jeg ikke ville vist hvor jeg skulle begynne. Dette er egentlig bare toppen av isberget for meg. Og jeg tror at jeg bare trenger å få det ut av systemet. Innimellom har man lov til å klage litt, og det gjør jævlig godt å bare få det ut. Blir jeg sittende inne med det for lenge vet jeg hva som skjer. Da bare lagres det med alt den andre driten, og når det først kommer til overflaten da så blir det kanskje for mye til at man greier å komme seg utav det igjen. Og når jeg ikke har noen å snakke med om dette, så spyr jeg det bare ut i et forum. Enkelt og greit. Hva faen vet du om du hadde det verre enn meg etter? Du vet ikke en dritt du skal jeg si deg.
ana baroma Skrevet 25. desember 2007 #22 Skrevet 25. desember 2007 Nå høres det ut som at du leter etter muligheter til å grave deg ned i en elendig verden, og det er alle andre sin feil. For det første, gå til NAV på onsdag og snakk med dem om hva du har krav på. Og om du mottar OS, så er det en privatsak. Om noen synes det er snylteri, så har de ikke stått i situasjonen selv. Og evt sosialkontoret kan hjelpe deg den første kneika. Snakk med banken eller en annen økonomisk rådgiver ang det lånet. Og be slektninger om hjelp, kanskje de synes det er påtrengende å spørre om det er noe de kan hjelpe deg med? Du kommer uansett ikke noen vei med innstillingen om at alt går til hel... det er kun et menneske som kan ta fatt i situasjonen, og det er deg selv:) Lykke til!!!!!
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #23 Skrevet 25. desember 2007 Vi tilbyr deg råd og vink men nei,visse ting gidder du ikke.. slik som å ta imot OS til du får en ordentlig inntekt f.eks.!! Hva faen har andre med å blande seg inn hva slags penger du får,så lenge de er til mat,husleie og strøm + klær til dere? Tupp deg selv i rævva å begynn! Sett annonse i avisen (ikke skriv at du er alenemor, ekle fyrer kan ringe :s) Men jeg vet hvordan du har det! Da jeg ble gravid med nr 1 så var jeg helt alene uten 0 i inntekt osv. men kom da meg på beina allikevel! Jeg fikk meg en leilighet som var kald på vinteren (fyrte som fanden selv skulle vært der) og masse dyr krøp rundt men noensted måtte jeg bo!!? Endte til slutt på krisesenter da min mor ikke ville la meg være ifred psykisk! Så ikke kom å si at det er bare du som har det tøft i livet. Ta deg selv i nakken nå.. DET ORDNER SEG FOR SNILLE JENTER :D
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #24 Skrevet 25. desember 2007 Ja, her er det visst noen som liker å grave seg ned og syns synd på seg selv... Hvis du er så sur og negativ forstår jeg godt at ingen vil leie ut.
Gjest_1001 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #25 Skrevet 25. desember 2007 Hehe, deg har jeg jo vært på dib-treff med og greier. Så du vet nå at jeg ikke er sur og gretten. Snarere tvert imot. Men med alt julestresset, og mas fra alle kanter, ingenting som klaffer, man holder på å gå fra hverandre, unger som sutrer, foreldre som klager, ekser som drikker seg sørpe og sier at de skal være jævlig vanskelig fremover, en mor som inviterer alle i familien utenom deg på julebesøk, det at man blir prioritert sist, spiseproblemer og i det hele tatt. Det tok rett og slett overhånd i dag. Og jeg har brukt 7 timer av 1. juledag til å grine. Det føles egentlig veldig godt nå i etterkant. Og jeg begynner å se løsningene. Det er første dagen på engod stund at jeg har fått tiden aleine. Enten så har eksen vært her, eller jeg har vært hos typen, eller hos min søster osv. Så jeg har faktisk ikke hatt tid til å tenke gjennom denne prossessen jeg skal igjennom nå, og har nesten fortrengt det i 3-4 uker. Jeg har vært hyggelig på alle visninger, men til og med når jeg ringer så sier de, nei desverre vi så for oss mennesker uten barn. Nei desverre du høres veldig ung ut. Nei desverre kun enslige, osv. Det gjør jo meg trist at jeg ikke skal få meg leilighet pga at jeg har en sønn. Men når andre er tilstede, kan jeg ikke vise det. Derfor bygger det seg bare opp inni meg. Og i dag sprakk det. Etter at min mor ringte. Og siden har det vært fra å være sur til å være dritt lei alt, til å synes synd på meg selv... ja, stort sett alt. Men nå føler jeg meg mye bedre. Det var bare noe som måtte ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå