Gjest Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Jeg blir så forbanna! Skrev en mail til moderator hvor jeg forteller henne om en venninne jeg har som har lånt pc`en min og innimellom nicket mitt på DIB for å lese og spørre den siste uka. Ho svarer aldri på andre sine tråder, siden nicket er mitt. Men så en dag skrev ho et innlegg jeg ikke likte og jeg ville ha innlegget slettet siden mitt nick ble brukt. Skrev da til moderator og fortalte det med venninnen min. Og at ho ikke skal bruke pc`en min mer. Men får til svar fra moderator: "Jeg stiller meg tvilende til din forklaring, men har slettet innlegget". Det jeg lurer på er: hvorfor er folk så mistenksomme mot andre?? Er det virkelig ikke mulighet for at man snakker sant lenger? Skal alt man sier bli tatt i tvil? Hvordan er dere? har dere fortsatt tro på mennesker? Eller stiller dere dere tvilende til det meste? Kanskje jeg som er naiv...Men blir så forbanna når folk mistror meg når jeg snakker sant! Tror det er det verste jeg vet..hehe!
~sjiraff~ Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Fordi det høres ut som verdens dårligste unnskyldning for å få slettet et innlegg man angrer på? Det tar 1 minutt å lage seg en egen profil her, så den høres jo tynn ut... Dessuten sletter de som rgel bare innlegg som er krenkende på en eller annen måte. Jeg har bedt de om å slette innlegg som jeg ha skrevet her inne som jeg har angret på, men det ble ikke gjort med begrunnelsen om at de ikke syntes innleggene var ille..
*Rutletutt* Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Jeg er sikkert også naiv - jeg tror på det meste, jeg;o)
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Eh... laga ikke dette innlegget for at du skulle kommentere på den måten. Spm mitt var ikke: hvorfor reagerte moderator? Det at ho ikke trodde meg var bare et eksempel. Kunne sikkert ha skrevet et annet eksempel. Men tror nok du forstår hva jeg ville med innlegget!
Turid Laila Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Får be venninnen din lage sin egen profil da. Jeg syns også forklaringen høres tvilsom ut.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Ja, er sånn jeg og. Og har nok blitt såra tusen ganger pga det, men klarer ikke la være å tro på folk;) Og når jeg tenker etter, så ville jeg ikke vært det foruten!
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 Så da er det altså sånn at man ikke kan komme tvilen til gode?? Men absolutt må tro det verste om folk? Hva gjør at dere tenker slik?
~sjiraff~ Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 Hva skal jeg svare da? At jeg er sååååååå enig med deg og moderator er fysj og pføy så slemme.. kooooozzzzzzzzz og klemzzzzzzzzzzz Eller svare det jeg mener? Forklaringen høres tynn it og det er vel derfor moderatir skrev som de skrev. Mistenkner ikke folk generelt for å snakke usant med mindre de har tynne og dårlige forklaringer.. som din..!
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 Jeg er naiv på sett og vis, men også skeptisk til veldig mye... Jeg siler ut ting jeg tror på og ikke tror på.... Mye jeg stiller meg svært tvilsom til.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #10 Skrevet 23. desember 2007 Klart du ikke skal svare at du er sååååååå enig med meg. Men som sagt: innlegget var mer generelt basert på folks tvil til andres forklaringer og om dere mistror folk ofte. Det med moderator var bare et eksempel. Men sånn er det ofte her inne.. Tror mange misforstår med vilje og svarer på det de vet det blir diskusjon av, istedet for å diskutere det egentlige spørsmålet;)
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #11 Skrevet 23. desember 2007 Ja, det er klart! Men jeg merker ofte at mennesker er meget mistenksomme ovenfor hverandre. Og det er faktisk kjedelig for den personen som har ren samvittighet! hater hvertfall selv å bli beskyldt for noe jeg ikke har gjort(så barnslig er jeg) hehe!
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #12 Skrevet 23. desember 2007 Her inne er jeg, som i virkeligheten, en sunn blanding av skeptisk og naiv. Det hjelper å være aktiv bruker og på den måten få med seg mye. På den måten vet man raskere når noe "lukter rart" og ikke. Så jeg vil si at ja, jeg tror mange her inne snakker usant, uten at jeg bryr meg nevneverdig før det taker. Jeg kan også legge til at jeg tror det er veldig mange dumme mennesker her inne, både eq og iq messig, jeg tror det er mange smarte mennesker her inne, osv. Jeg tror at denne siden gjenspeiler samfunnet i et litt skevt perspektiv. Spennende, irriterende, morsomt, kjedelig. Når det kommer til din forklaring til modde så kan jeg jo skjønne skepsisen, me det var kanskje unødig å uttrykke den.
Turid Laila Skrevet 23. desember 2007 #13 Skrevet 23. desember 2007 Har vært her inne en stund, både her og på BIM. Enkelte er mer tvilsomme enn andre. Tviler ikke på alt, men mye. Var, og er mye snakk om fortsatt, en bruker av dette forumet som var gravid og mistet tvillinger. Trodde ikke ett sekund på den historien, mens andre brukere som forteller om svært tragiske ting, tviler jeg ikke på i det hele tatt. Hva som gjør at jeg tviler på enkelte kommer ann på situasjonen.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #14 Skrevet 23. desember 2007 Ja, det var det jeg mente også! Jeg kan på en måte forstå hva hun mente, men må man alltid komme med sin mening om det er negativt? Noen er så ute med piggene at de ikke klarer å la være tror jeg. Og jeg er helt eing med deg tillab. Dette nettforumet speiler nok samfunnet i et litt skjevt perspektiv, på både godt og vondt! Men vi alle godt av å være mer positive til hverandre..
~sjiraff~ Skrevet 23. desember 2007 #15 Skrevet 23. desember 2007 På et sånt forum som dette hvor jeg ikke aner hvem jeg snakker med så er jeg mye mer skeptisk og mistenksom enn hva jeg er i det virkelige liv. Denne siden har jo gang på gang vært gjennomsyret av tragiske skjebener som viser seg å bare være sprøyt. Så je jeg er nok generelt mistenksom til mennesker som jeg bare "kjenner" smet nick på et nettforum.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #16 Skrevet 23. desember 2007 Ja, det er mange hitorier ute og går. Som i det virkelige liv! Men det koster meg mye mindre å velge å tro på de fleste, enn hele tiden å være ute etter å ta noen for usannheter. Og hva om man tar noen i å snakke usant.. Jo, da gnir man hendene sammen og gosser seg og nyter at man har gjort en "god" gjerning??! Akkurat som om man selv er så skinnhellig!! Alle har vel jugd en gang eller ti, men kanskje ikke blitt tatt. Men blir noen tatt, så er det mennesket såååå jævlig.(jeg snakker ikke om store, forferdelige løgner her nå altså) Det er skremmende at man er sånn mot hverandre! Ute etter å ta hverandre hele tiden..
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #17 Skrevet 23. desember 2007 Ja, det er forståelig her inne! Men sånn i det virkelige liv.. er dere like mistenksomme da? Jeg er seff mer mistenksom her inne.. men likevel mindre mistenksom enn de fleste tror jeg.
hit og dit Skrevet 23. desember 2007 #18 Skrevet 23. desember 2007 Tja eg veit ikkje kva eg skal kalle måten eg behandler informasjonen her inne på. Eg erkjenner det som folk skriver, men noe meir enn det tar eg det ikkje inn over meg. Ein eller to historier her inne har berørt meg virkelig, men ellers så lever eg meg lite inn i ting som eg ikkje kjenner betre enn fra ein debatt/historie her. Internettfølelseskald! Enkelte tema engasjerer, men personlige historier har eg vanskelig for å leve meg inni då eg ikkje kjenner personen meir enn det skrevne ord på internett. Dersom ein historie viser seg å være løgn så blir eg verken overraska, sinna, lei meg eller noe som helst. Eg erkjenner at det var pisspreik. Eg har blitt betre kjent med ein person her inne, framleis kun over internett og via bilder, og hadde nok blitt veldig lei meg om det viste seg at ho laug. Andre har eg ikkje anna forhold til enn nicket, så då bryr eg meg mindre. Enkelte løgner er direkte smaklause, men det kan vera grunner til at det blei som det blei for personane det gjelder.
~sjiraff~ Skrevet 23. desember 2007 #19 Skrevet 23. desember 2007 Nei i det virkelige liv er jeg ikke så mistenksom.. da kan jeg nok heller karakteriseres som naiv og lettlurt ;o)
Libido- Skrevet 23. desember 2007 #21 Skrevet 23. desember 2007 Jeg ville også ha hatt vanskeligheter med å tro deg. Da det kun tar 1 min å lage seg en egen profil. Og hadde jeg lånt andre sitt nick, hadde jeg selvfølgelig signert "petra prøvedukke som låner nicket til mammamia" Hva skrev hun i innlegget som du ikke likte?
*Minnie Mus* Skrevet 23. desember 2007 #22 Skrevet 23. desember 2007 Jeg tror nok på det meste jeg.. Jeg henger meg ikke så opp i hva folk skriver om her inne uansett. Hvis noen velger å komme med en løgn i ny og ne, so be it. Det spiller ingen rolle for meg.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #23 Skrevet 23. desember 2007 Hva hun skrev er ikke så nøye, men hun har en pc som fikk virus, så derfor hun har vært inne å titta med mitt nick den siste uka. Ho har et eget nick her som ho skal bruke når pc`en er i orden igjen! Derfor ho ikke laga seg et nytt nick! tror ikke ho vet åssen ho lager nytt nick uansett..hehe!
NoraNora Skrevet 23. desember 2007 #24 Skrevet 23. desember 2007 syns det er skummelt jeg at folk her inne faktisk tror at det andre her inne skriver sikkert er sant. Har faktisk sett tråder der jeg vet folk lyver og likevell er det en hel gjeng her inne som forsvarer nicket... skummelt...
Libido- Skrevet 23. desember 2007 #25 Skrevet 23. desember 2007 Hvis hun har nick, hvorfor brukte hun ikke det fra din maskin da? man kan bruke sitt eget nick på andres maskiner..................... Dessuten, har hun laget profil en gang, vet hun vel hvordan man gjør det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå