Gå til innhold

Drikker dere alkohol på julaften? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det gjør ikke jeg. dårlige minner fra barndommen har fått meg til å holde meg til brus julaften. ikke fordi jeg ikke kan beherske meg. for det kan jeg så abolutt :) men har ikke det minste lyst på alkohol denne dagen. det har nok som sagt med minner fra barndommen å gjøre. men er det andre som holder seg alkoholfrie på juleaften? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, et par juleøl og kanskje en aquavitt.. :)

Skrevet

Jeg gjør. Av samme årsak som deg.

Helt unødvendig, bare tanken gir meg vondt i magen...

Skrevet

Ja, her i huset drikker vi alkohol på julaften.

En, kaaaaaanskje to små akevitter til julemiddagen, og så en liten cognac til kaffen, sent på kveld. Ikke akkurat mengder, nei... :-)

Skrevet

Altså.. Jeg gjør det IKKE skulle det stå!!! hehe...

Skrevet

Jepp. Vi tar oss noen øl og eller likører. Selv har jeg også hatt noen helvettes juler med en alkoholisert far. Men han har ikke fått lov å "ødelegge" så jeg ikke kan ta meg noen øl. Jeg drikker vanlig, ikke som en alkoholiker =)

Skrevet

har ikke gjort det før i år...

fordi jeg alltid har kjørt bil eller vært gravid hehe...

Men i år skal jeg jammen skeie ut med et godt glass rødvin til maten, og jammen tror jeg at jeg skal ha et par glass til etter ungene er i seng;-)

Skrevet

Hender jeg tar meg en halv pils, men der stopper det for min del. Ingen dårlige minner, tvert imot, men jeg vil helst nyte hele julestemninga edru :) Lillejulaften har vi rødvin i gløggen etter at treet er pynta. Men ellers kan alkoholen stå i fred for min del ja.

Skrevet

Ja. Og vin på fredager. Men når ungene er i seng.

Skrevet

Altså: ingen alkohol på julaften her i huset. (spørsmålet ditt stilles forskjellig i overskriften og i slutten av innlegget ditt).

Skrevet

Niks. For min del blir det helt feil... Vet ikke helt hvorfor, men mener ikke alkohol og julaften hører sammen. For min del hvertfall =)

Skrevet

Nei, det frister ikke. Vi skal ha julen og det blir ikke servert en eneste dråpe alkohol. Skulle vi hatt noe så måtte det vært aquevit men jeg kjøper ikke en hel flaske itillfelle 2-3 vil ha.

Skrevet

Jeg har fra jeg var 16-17 år tatt to-tre glass vin sammen med mine foreldre og søsken, et til maten og så litt utpå kvelden. Også har pappa og svogern min tatt en akevitt og mamma en likør.

Ingen av oss blir påvirket på noen måte, det er kun for kosen.

Jeg tviler på jeg kommer til å drikke noe i år, da vi feirer hos svigerforeldrene mine som ikke drikker noe særlig. Kommer nok ikke til å savne det, men hadde nok tatt et glass eller to om vi var hos mine foreldre.

Som du sier har nok dette med minner å gjøre. Jeg har aldri sett mine foreldre fulle, men har sett at det går an å kose seg med vin/akevitt osv. Det er det desverre ikke alle foreldre som klarer.

Skrevet

Et glass vin til maten og en øl for de som liker det :o) ikke noe fyll nei

Skrevet

Skal jobbe på kvelden.. Så blir nok bare et glass rødvin eller en øl til maten.. Mulig også bare brus.. Men vi har "lov" fra sjefen på julaften og ta oss et glass alkoholholdig drikk til maten.. hehehe.. =)

Skrevet

Jeg tar gjerne et glass rødvin etter at barna er lagt, men ingen blir beruset hos oss i jula altså! Kun for kos.

Skrevet

Jeg tar en sjelden gang en likør etter maten, men de andre pleier å ta seg et glass øl og akevitt til maten. Jeg drikker helst brus til maten, synes det smaker best. Alkohol har aldri vært forbudt i vårt hus, og eneste gang jeg som liten så foreldrene mine drikke alkohol var et glass øl på julfaten. Selv om min far laget masse likør før, og "apparatet" alltid sto på badet. Fikk klar beskjed om at det var pappabrus.. hehe..

Jeg har ingen negative minner med alkohol, så for meg er det greit, men ble litt sjokkert et år da en venninne spurte om jeg ikke skulle være med på byen julaften?! De var nemlig en gjeng som skulle---

Det ble litt drøyt for meg, er familie tro til jul:-)

Skrevet

Jepp,men bare en øl og akevitt til maten og en baileys til kaffen.

Skrevet

jeg vet hvorfor. Fordi du aldri kan ta deg ei øl, da må vi på fest ;-)

Skrevet

Drikker ikke alkohol på julaften nei...

Skrevet

Ikke så mye som en dråpe engang her nei.

Skrevet

Her drikker vi juleøl, aquitt eller rødvin. Bare kos ingen fyll!!

Er vokst opp med en alkoholiker til far, men kan faktisk ikke huske at han ødela noen jul for meg. Selv har jeg et naturlig forhold til alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...