Gjest Skrevet 23. desember 2007 #26 Skrevet 23. desember 2007 Huff,jaja!! Prøv å glem det... Man får ikke gjort noe med det!!!!!! Du gjorde ditt beste, gjorde du ikke...`? sinnsykt surt akkurat kan jeg tenke meg, men...... sånn er livet dessverre!! Hva studerer du?
ScaryMama Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #27 Skrevet 23. desember 2007 Psykologi, hva studerer du?
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #28 Skrevet 23. desember 2007 Det gjør faren til jenta mi og.... :-) Studerer psykologi, altså.... Jeg studerer juss.... Men skal slutte nå når jeg er ferdig med 1.året... Var ikke helt tingen for meg:)
ScaryMama Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #29 Skrevet 23. desember 2007 Det hjelper i hvertfall med klisterhjerne når man studerer juss;) Hjelper ikke så mye i psykologien, i hvertfall ikke etter de første årene...
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #30 Skrevet 23. desember 2007 Heheh, hjelper litt ja;-) Men skal bare gå ferdig nå da:-) Til våren... Så skal jeg begynne på dans, da hjelper ikke klisterhjernen meg lenger, gitt:-D
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #31 Skrevet 23. desember 2007 Dette blir for dumt. Dersom en B er en karakter du ikke kan leve med, får du skrive oppgaven om igjen!
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. desember 2007 #32 Skrevet 23. desember 2007 Hvorfor synes du ikke B er en god karakter? Fordi i din verden er kun det beste godt nok? (ikke frekt ment). Det er en skremmende tendens å ha så skyhøye forventninger til seg selv. Du har jo fått en helt annet viktigere oppgave i livet nå.. det å være mamma. Det å få en B er faktisk gørbra!!! Vil bare si gratulerer med flott karakter jeg. Du har tydeligvis vært kjempeflink!!! Og ikke tenk på at du kunne fått A, du kunne fått F og?! Men, du fikk B, og det er kjemepbra:o) Skolelys *pekepå* he he
☆Anonymia☆ Skrevet 23. desember 2007 #33 Skrevet 23. desember 2007 herregud...syns ikke du trenger å klage !!!!!!!!!!!! B er en god karakter.. du minner meg litt om de flinke på skolen: -ååååååå jeg fikk bare en B...hva fikk du ?? -jeg fikk en C jeg.. -ÅÅÅÅ så bra JIPPI!!!!! *kremt*
Kakeåndsen Skrevet 23. desember 2007 #34 Skrevet 23. desember 2007 B er en bra karakter uansett hvordan du vender og vrir på det. Jeg tok bachelor lenge før jeg fikk barn, mens det enda fantes de gode, gamle tall-karakterene. Hadde et snitt på 1-tallet. Mastergraden min fullførte jeg etter at bokstavkarakterene kom, og jeg hadde nok en enda bedre innsats da og fikk bare B'er. Så...... Hadde heller ikke barn da.
Monajenten Skrevet 23. desember 2007 #35 Skrevet 23. desember 2007 Haha der hadde du en god beskrivelse. Det er jo AKKURAT sånn det er. ("B er elendig for meg mens C er superbra for deg".) Blir litt sånn å forhøye seg selv. Syns det er synd at man skal ha sånne vanvittige høye forventninger til seg selv at man klager på en B på en hovedoppgave etter at man har blitt mamma. Jeg gikk allmenn påbygg i fjor, fødte i januar men fullførte likevel. Fikk 4, 5 og 5 på eksamenene og jeg er KNALLfornøyd. Hadde til og med høyest snitt, hehe, det er litt komisk da;-) Men det er vel kanskje dårlig siden det ikke er toppkarakterer.
☆Anonymia☆ Skrevet 23. desember 2007 #36 Skrevet 23. desember 2007 ikke sant Monajenten !! herregud,du burde være stolt av deg selv !!!! samme til deg HI !!
Monajenten Skrevet 23. desember 2007 #37 Skrevet 23. desember 2007 Jepp det burde jeg, og det det er jeg også;-) Og helt enig med at det burde definitivt HI være også. Bare det å si at B er en taperkarakter er ganske ekstremt...da finnes det ikke særlig mange vinnere rundt omkring..
aanonym Skrevet 23. desember 2007 #38 Skrevet 23. desember 2007 Det gamle og det nye karaktersystemet, kan ikke, og skal ikke, sammenlignes. Når du fikk 1,6 antar jeg du tok hovedfag i et realfag eller et ikke-humanistisk høgskolefag. Det er nemlig store forskjeller mellom fag og institusjoner på hvor stor del av karakterskalaen som brukes. Jeg har hovedfag i et samfunnsfag fra universitetet, og der er det ytterst sjelden man ser karakterer på 1-tallet. Jeg fikk 2,3 på hovedfaget, og det er en meget bra karakter. Den gang jeg fikk det hadde man akkurat gått gradvis over til bokstavsystemet, og jeg fikk beskjed om at dette ville vært en A. A favner altså (i mange fag) et meget stort område innenfor samfunns- og humanistiske fag, der man ikke kan si om noe er "så godt som perfekt" slik man kan innenfor f.eks. kjemi.
harengutt Skrevet 23. desember 2007 #39 Skrevet 23. desember 2007 Men siklerotte- hvis du går første året på juss og blir ikke ferdig før våren så har ikke du avlagt eksamen enda. Hvordan vet du at du kan få A på universitetet da? Du har vel neppe rukket å studere noe annet... Hva skjer hvis du får D på eksamen da?
Carnivale Skrevet 23. desember 2007 #40 Skrevet 23. desember 2007 harengutt; man avlegger vanligvis ikke én stor eksamen i slutten av et studieår lengre, men tar gjerne flere mindre emner, som alle er avsluttende i løpet av ett semester. Så Siklerotte kan helt fint ha hatt et par eksamener før jul nå. Forøvrig; B er en kjempebra karakter! Der JEG studerer ihvertfall (tar master ved NTNU i Trondheim) er det veldig bra. Men vet jo at det er andre universiteter og spesielt høyskoler som er litt slappere med karakterene, der er det gjerne lettere å få gode karakterer. Og får halvparten av klassen A så hadde jeg jo blitt sur for en B jeg også.
~sjiraff~ Skrevet 23. desember 2007 #41 Skrevet 23. desember 2007 Klag da vel om du mener at oppgaven din burde ha stått til en A. Eller skriv oppgaven på nytt igjen. Å få A i psykologi er mye vankeligere enn en del andre fag, B er i mine øyne en knallbra karakter. Og for en eventuel arbeidsgiver senere betyr det ikke en dritt hvorvidt du har fått A eller B....
~sjiraff~ Skrevet 23. desember 2007 #42 Skrevet 23. desember 2007 Dessuten TROR jeg det var lettere å få A i begynnelsen av bokstavkarakter systemet enn hva det er nå. Da sensorene begynte med bokstavkarakterer var det mange som satte tallkarakterer og bare konverterte de til bokstav etter en tabell de hadde.. A gikk jo da ned på to-tallet. Etterhvert som de har lært seg bokastavkarakter systemet så antar jeg at kravene er til større til de beste karakterene.
hit og dit Skrevet 23. desember 2007 #43 Skrevet 23. desember 2007 Ok. Eg trudde det kunne sammenliknast slik eg. Så feil kan ein ta. =)
hit og dit Skrevet 23. desember 2007 #44 Skrevet 23. desember 2007 Eg må nesten rette på meg sjøl og her. Eg skreiv berre ei bachelor opggave og ikkje ei oppgave til hovedfag. Høgare grad tar eg i utlandet no. Ser det kan ha blitt litt forvirring, sidan eg kalla det hovedoppgave, for det er vel blitt omdøypt til bacheloroppgave (eller?). Men men det er strengt tatt ikkje så viktig, denne tråden var ikkje om meg uansett. Er du i bedre humør idag Kozy K og Nikolai?
*Minnie Mus* Skrevet 23. desember 2007 #45 Skrevet 23. desember 2007 Synes i grunn at alt annet enn det beste ikke er godt nok jeg da... Men har man gjort sitt beste, så får man prøve å være fornøyd.
harengutt Skrevet 23. desember 2007 #46 Skrevet 23. desember 2007 Carnivale- Venninnen min studerer juss og på første året har man eksamen først etter to semestre. Dette er jeg helt sikker på! Det eneste hun kan ha avlagt er ex.phil. og der er det ikke vanskelig å få A.
Carnivale Skrevet 23. desember 2007 #47 Skrevet 23. desember 2007 Ok, mulig det er annerledes på juss, tenkte ikke på det. Enig i at å få A på ex.phil kanskje ikke er noe å hoie så fælt for nei
Tuttalutta Skrevet 23. desember 2007 #48 Skrevet 23. desember 2007 Jeg syns B er kjempebra - fikk det selv nå til jul og er fornøyd :-) Men det er nok forskjellig fra student til student hva som føles bra nok. Siklerotte: Du er født i -89, mulig jeg er heeelt på jordet nå, men har du rukket å avlegge eksamen på universitetet da??
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #50 Skrevet 23. desember 2007 http://www.uio.no/studier/emner/jus/jus/JUR1000/ Har for øvrig ikke hoiet og sagt at jeg har fått A eller F på noen eksamner, eller nevnt hva jeg har hatt av eksamner... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå