Gå til innhold

Syns dere at B er en god karakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk B på hovedoppgaven min på torsdag og jeg ble skuffet. Har omtrent bare fått B etter at Nikolai ble født (med unntak av ett fag) og jeg har følt meg litt mislykket. Føler at B er litt taperkarakter, jeg nådde ikke helt opp på en måte. Noen som kan sette ting litt i perspektiv for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... jeg fikk også B på hovedoppgava og var strålendes fornøyd... .så syns det er en god karakter... men så får jeg B når jeg gjør det bra og får aldri A.. så B er veldig bra for meg..

Gjest thricane
Skrevet

jeg skal sette det i perspektiv for deg

A høyest, F lavest.

hehe:)

B er en god karakter...

Skrevet

B er nest best. Taperkarakter er det ikke. Bare sjekk ut gauss-kurven.

Skrevet

Det var betre før syntes eg. Då ein fekk desimalkarakterar. Eg fekk 1,6 på hovedoppgava mi. Då var eg veldig glad for å vera på eittallet. Idag så hadde nok denna vert på B. (rekner med at det blir runda ned eller opp til nærmaste heile tall). Så i grunnen så kan det hende du hadde vert på eittallet i det gamle systemet ;-) Studiene blir meir og meir krevande med årene, og det krever ein heil del å studere med barn.

Men B er ein bra karakter det og. For all del! Det er det jo. Til A skal det jo vera så godt som perfekt, og det krever ein heil del.

Gratulerer med ferdig hovedoppgave

Skrevet

Jeg fikk også B på min hovedoppgave og var skuffet. Det ER en bra karakter, men jeg syns oppgaven min var god nok til en A, og forventet faktisk å få det. At en av mine beste studievenninner fikk A gjorde det nesten enda surere, selv om jeg var glad på hennes vegne. Men B er en god karakter! Gratulerer! :o)

Skrevet

Hmmm... Sett i perspektiv... jeg jobber sammen med ei jente som kun hadde det du kaller "taperkarakterer". Det var bare så vidt hun klarte seg gjennom skolen. Men jeg har, med hånden på hjertet, ALDRI jobbet sammen med noen som er bedre klinisk enn henne!!!

Vær fornøyd med en B du! Det er en god teoretisk karakter!

Skrevet

For noen er B uoppnåelig høyt, mens for andre vitner det om for laber innsats. Er du ekstremt selvkritisk eller godt vant?

Skrevet

Vet ikke helt hvorfor jeg er sånn... Syns at det var enkelt å få A før, fikk det med minimal innsats. Etter at jeg ble mamma så har jeg bare fått B (bortsett fra et enkelt fag). Syns at det er kjipt, og blir egentlig ganske forbanna. Selv om det gjør ingenting i det store og det hele, jobb får jeg uansett. Må bare prøve å jobbe med meg selv, ser jo at andre er godt fornøyde med den karakteren og det har jeg også lyst til å være:)

Skrevet

Det må du gjerne tro, men dette er faktisk noe som plager meg veldig og jeg har vært i ekstremt dårlig humør pga. det. Selvsagt syns jeg det da er hyggelig å høre at det er en god karakter, for det har det nemlig ikke vært i min verden.

Skrevet

Og ja, hvis du ser på hovedinnlegget mitt så er det innlysende at jeg fisker litt, vil jo selvsagt høre at karakteren er god. Du kommer ikke akkurat med noen nyhet der alle nick er opptatt er hva du kalte deg;)

Skrevet

Mener du seriøst at du syns at den nest beste karakteren er dårlig??

Den er drøy, spør du meg.

Og ja, du spør jo meg også, selvfølgelig er B en god karakter.

Skrevet

Skjerp deg a tøtta, det er jo dritbra.

Og du må huske på at det er forskjell på å være student med barn og å være student med Nikolai!

B er en knallbra karakter, den er ikke best, men det er mange som aldri ser en B engang, veldig mange. Og de jobber likevel ræva av seg!

Dette kan vi prate mer om mandag, jeg synes du har vært flink jeg. *stolt av*

Skrevet

Takk Tillab! Jeg vet jo selvfølgelig at det er latterlig av meg å være forbannet for dette, og da er det hyggelig med litt koselige ord!

Skrevet

Skulle bare mangle.

Og det har jo vært mye skriverier i media om dette med karakterforedelig og slikt også, og det påvirker jo. Det er jo mange faktisk opererer etter hvor mange prosent som skal få hver karakter, og forholder seg slavisk til det. Håper ikke det er sånn med deres sensor...

Men jeg må tusle meg i seng jeg, skal bare vaske hele huset i morra, har utsatt og utsatt...

Skrevet

Skal du ha et ærlig svar....?

Nei, ville aldri vært fornøyd med en B.... Men det er meg:)

Skrevet

Ikke sant siklerotte... Det er sånn jeg også føler det, men det sier vel kanskje mer om oss enn om karakteren;)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke.... B er ikke bra nok for meg, og vil aldri være det.... Det samme mener igrunn familien min.... Men når jeg vet jeg kan få A, så hvorfor skal jeg få B da...?

Skrevet

Kommer også fra en familie der karakterer er viktig, begge foreldrene mine har doktorgrad og utdannelse er verdsatt. Mye av problemet mitt er jo nettopp det at jeg visste veldig godt hvordan å få A, men har mistet det. Foreldrene mine syns heldigvis at det er godt gjort å få B når jeg er hjemmeværende mamma i tillegg, men jeg er skuffet selv. Men om det er manglende motivasjon, tid, intelligens eller ammetåke som gjør at jeg bare får B nå vet jeg ikke;) Trøste meg med at ingen fikk A på denne oppgaven!

Skrevet

Kommer fra en familie hvor kun det beste er godt nok... Ville vært det samme om jeg var hjemmeværende mor til 4 unger på under 5, liksom...

Men jeg skjønner hvordan det er å være skuffet. Jeg kan ikke skryte på meg masse motivasjon, tid og intelligens... Eneste jeg har er en klisterhjerne som hjelper meg gjennom alt... Ellers hadde jeg aldri klart å få som jeg får....

Skjønner VELDIG godt skuffelsen..... Samme om ingen fikk A, liksom.... Du kunne fått det... Får heller tenke at du får det neste, gang... Selv om det sikkert hjelper lite...!

Skrevet

Jepp, det hjelper lite, dette var avsluttende oppgave for den graden... Men det er så dumt å bli skuffet for noe sånt, vil heller være stolt over det jeg faktisk har klart å oppnå! Jeg har også hatt godt nytte av klisterhjerne, men det hjelper lite når jeg skriver oppgave;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...