Gå til innhold

Nå kunne jeg ha drept mannen min!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags forhold har du til svigerfar da, jeg personlig snakker med svigerfar flere ganger i uka og jeg ville fortalt han om problemstillingen..

Men nå er heldigvis mannen min av den oppfatningen at julaften er barnas dag, så da foregår allting på dems premisser. Hva i alle dager gjorde dere i fjor da, hadde de denne tradisjonen da også, eller er den ny i år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta middagen klokken 16 eller noe. Så får han spist sammen med dere før han drar til kirkegården. Da kan dere slappe av og la maten sige:-) Og når han kommer hjem igjen så begynner dere å gjøre det klart med åpningen?

Vi har også to små barn denne jula (3 og 1 år) og vi skal spise i 15-16 tiden. Bruker litt tid på å spise og så skal nå maten sige før man er klar til å legge seg på gulvet å grave etter gaver:-) Siden de enda er så små tar jo åpningen en stund og de vil sikkert leke litt med gavene etterhvert eller etterpå. Greit å ikke hive dem i seng rett etter åpningen....skikkelig moro det liksom:-)

Kunne det ha vært et alternativ?

Skrevet

har bare vært et år med familien hans etter at vi fikk barn. Og den jula var gutten bare 7 mnd, så han sov hele kvelden.. var for liten for julematen også..

har feiret hos foreldrene mine ellers, og da har vi ikke gått på kirkegården.

I år skal vi altså sammen med familien hans, og da dukket denne problemstillingen opp...

Skrevet

ja, tenkte på det med og ta det tidligere.. mulig vi går for den ideen. Nå gidde jeg ikke snakke med mannen min og d engang, han er bare så utrolig barnslig akkurat nå.. det fikk han høre for 2 min siden ja;)

huff, roer meg ned litt og snakker med han senere...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg bare lurer på hvor mange søsken faren til mannen din har. Du nevner jo "Vi = han, faren hans, pluss farens søsken og barn"...hvis det er slik at det er snakk om mange familier, og alle skal møtes på gravstedet kl 5, så skjønner jeg jo at mannen din vil det, og at det blir problematisk å forandre på tidspunktet.

Ellers så skjønner jeg deg veldig godt...ikke noe koselig med overtrøtte barn som endelig har blitt store nok til å feire ordentlig jul.

Skrevet

Hvis det er fast tradisjon for de og beslke gravstedet (antar det er moren hans siden hun ikke skal være med?) kl 17 så visste du vel om det? Og det anser jeg som litt viktigere enn å spise middag på et bestemt klokkeslett.

Kan dere ikke spise kl 18 da? Han får besøkt gravstedet og dere får spist middag før ungene blir overtrøtte.

Man får ikke fler problem enn man lager seg selv, og jeg synes du overreagerer kraftig...

Skrevet

nei, moren er i live hun, skal feire jul med mannen sin. Du syns jeg overreagerer ja? Har du vært sammen med ungene mine når de er overtrøtte??? NEI!

Det unner jeg nesten ingen... :P

Ser ikke problemet med og skyve tidspunketet en time bak.

Skrevet

Feirer han jul for de døde eller de levende, kan du jo spørre ham om. De som tennes lys for bryr seg ikke, men det gjør barna som har gledet seg hele dagen. Vi går også på kirkegården på julaften, men det tar vi når det passer inn i dagen.

Lag middag til kl fem, du.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Forresten: "Da kommer det til og bli et evig helvete, unger som er overtrøtte og sure, og d er garantert MEG som må stå for leggingen!!!" Hvorfor er det garantert?

Skrevet

Husker ikke når vi spiste i fjor, men var vel rundt 5. Da var snuppa bare 4mnd, så spilte ingen rolle for henne.

I år skal vi være hos søsteren min, og de har selv to barn på 10 og 12 år. Da de var små spiste de middag i 3-4tiden slik at de ikke skulle være så trøtte senere. I år er det bare snuppa vår som er så liten, men de respekterer dette og middagen blir tidligere enn vanlig. Er jo ikke noe koselig for dem heller om vesla blir trøtt og lei..

Synes han er veldig vanskelig ja,

Er litt enig med de over her, at de kan spise når de kommer hjem, samtidig kan jo stemningen bli litt rar, og spørs om det blir koselig?

Barna får med seg mer enn vi tror...

Håper dere blir enige og får en koselig jul:-)

Skrevet

Antar det er andre nære slektinger da, siden dette er så viktig for han. Synes fortsatt at du overreagerer og ikke det spor mindre barnslig enn hva han er. Går da ikke ann å hisse seg så opp over dette.

Skrevet

Lag maten ferdig server og spis kl 17.00

Da får de heller spise rester når dem kommer. For å være helt ærlig så merker ikke de døde når dem kommer på julaften. En annen ting, besøker de grava jevnlig eller er det kun for å "vise seg frem" på julaften.

Eller så får dere drøyen til 17.30 med å spise og så får dem gå på grava kl 16.30. Det heter kompromiss og passer ikke det han og hans familie. Ja da hadde jeg gitt faan og servert mat kl 17.00 sharp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...