Gå til innhold

Nå kunne jeg ha drept mannen min!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy f... så sur jeg er nå.................

skal ha julemiddag hos oss i år, og har invitert moren min, søstrene mine, faren og tanta hans. Mamma "spanderer" maten, jeg og søstrene mine skal lage alt, siden hun jobber.

Vi snakket på når vi skulle ha middagen klar, og jeg sa at den er klar ca klokka 5. NEHEHEEEI! gauler mannen min ut!

Jeg ser dumt på han og spør hvorfor han protesterer.. "Jo, vi skal på gravstedet klokka 5 vi!" (Vi = han, faren hans, pluss farens søsken og barn)

Jeg sa bare at det går vel an og gjøre klokka 4 vel? NEI!! Dette var en tradisjon de hadde.....!!

ble sur og spurte når de mente vi skulle spise, og han sier.. i 7 tiden??

Hallo?????????????????????????????????????????????+Har han glemt at vi har 2 SMÅ barn som ikke holder ut hele kvelden??? Middag klokken 7, vil si at vi ikke åpner pakker før i halv 9- 9 tiden!!!

Da kommer det til og bli et evig helvete, unger som er overtrøtte og sure, og d er garantert MEG som må stå for leggingen!!!

FAEN, er det virkelig mulig og være så fuckings vanskelig????????

det er snakk om og dra en liten time før, er det og ødelegge en "tradisjon"???

Ungene er for små til og være våkne til langt på kveld, da blir det lite koselig og åpne pakker med dem... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke "alle" middag klokka 5 på julaften da?!? Tullete mann uansett!!!

Skrevet

hm, det synes jeg var sen middag på julaften ja. iallefall når han har små barn!! har ingen tips da.. blir jo kanskje vanskelig for han å forandre når resten av hans familie skal klokken 17.

Skrevet

Eeh trodde det var å besøke gravstedet på julaften som var tradisjonen jeg, ikke at klokka er nødt å være 5 hvert år?? Hehe, mannfolk er rare dyr...

Skrevet

Hm... Rart:-) Men håper ikke du dreper han da:-)

Skrevet

tullete mann, men lurer litt på denne tradisjonen, for det er vel ikke første jul dere har sammen om dere har to små?? og har det da vært greit med middag i 7 tiden før, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det ikke er det nå...

Skrevet

Har dette problemet dukket opp først nå? Hva gjorde han i fjor?

Skrevet

Skjønner godt at du er sint. Dette må du ikke finne deg i. Du får sette deg ned med mannen din i ro og fred og ta opp dette med tidspunkt for legging og julemat, og si noe om at jula tross alt er viktigst for barna, og at de må få med seg den før det er leggetid eller noe i den duren. Dessuten; du har vel tradisjon med å spise klokka 5, det er jo da jula ringes inn!

Håper dette ordner seg!

Skrevet

Skjønner deg godt, hensynet til barna bør gå foran med tanke på klokkeslettet...

Skrevet

Vet du hva, da ville jeg laget middagen til klokken 5 og begynt å spise sammen med ungene,søstre og mor og så fikk de andre helelr spise når de kom om de absolutt skulle være så vrange at de ikke kan ta hensyn til barna.

Skrevet

Middag kl 17 på julaften er tidlig, i både mitt og mannens barndomshjem spiste vi nok aldri før kl 19, men med småbarn i huset, så er det mye mer praktisk å spise kl 17. Vi kommer nok også til å spise ca det klokkeslettet.

I mitt hode synes jeg det er rart at mannen din og familien hans ikke kan gjøre tilpasninger, og gå på gravstedet tidligere på dagen. Overtrøtte barn på julaften er i alle fall ikke moro, verken for barn eller voksne. Vis mannen din svarene du får i denne tråden!

Skrevet

nettopp, er jo som jeg sier; Nei, vi MÅ spise klokka 5, for det er VÅR tradisjon! (har alltid spist klokken 5, men er ikke BESATT på at det må være klokka 5)

Han bare nekter og høre på det jeg sier, har bare bestemt seg. Herregud, så barnslig han er... blir rett og slett kvalm av han nå!

Tviler på at de andre hadde blitt sure om han hadde spurt om de kunne møttes en time før, siden vi har små barn og ikke kan holde de våkne så alt for lenge...

Første julen vi feiret med hans familie, var vi ferdig og spise middag klokka 23 på kvelden!!!!!????? Ble helt forskrekket jeg.......

og i tillegg satt faren, broren, og tantene hans og drakk skikkelig etterpå... skikkelig familievennlig du! Takk for at gutten vår bare var 7 mnd, og sov hele kvelden....

Slik skal vi IKKE ha det her for og si det slik!!

Skrevet

Hadde ikke giddet å hisse meg opp engang. Si ifra på en rolig og bestemt måte at du og resten av familien spiser klokken fem. Så får de som skal reise på kirkegården spise senere....

Skrevet

Hvordan har dere gjort det tidligere da? Siden du sier barna så regner jeg med at dette ikke er første jula med barn..?

Skrevet

At overtrøtte barn er en uting, bør vel være greit å skjønne. ;)

Uansett bryr vel ikke de på kirkegården seg om når man måtte dukke opp på julaften...

Skrevet

Jula ringes jo inn klokka 17.00, og det er vel da de aller fleste spiser middag:o)

Skrevet

Første julen med barn, feiret vi med hans familie. Da var guttungen så liten, at jeg ikke brydde meg om at middagen var sen. Gutten sovnet jo tidlig likevel, og spiste ikke julemat.

De andre årene har vi vært hos foreldrene mine på vestlandet..

Så har ikke hatt dette problemet...

Nå er ungene i den alderen at de bør få med seg middagen, og pakkeåpningen i våken og opplagt tilstand. Ikke overtrøtte og sure bare fordi enkelte skal på kirkegården klokka 5....

Skrevet

vel, det er sikkert du som skal lage middag så du får bare si at middagen er klar klokken 17 og er de ikke der da så får de spise rester. hehe. og å være ferdig klokken 23 er jo kjempesent og hvordan får man plass til kaker og kaffe..og julegaver?

Skrevet

Kan du ringe faren hans å snakke med han om det?

Vi har også alltid spist julemiddag kl.17.00.

Skrevet

Vi spiser i 6 tia,det er passelig for oss.Men nå er ikke ungene små lengre da( 4 og 7). Men synes det er dårlig gjort av han ja.19 er seint på julaften ja! Ødelegger jo for ungene når de blir trøtt og klar da..Skjønner han ikke d?? At d går an..

Skrevet

for og si det slik, kaker ble det ikke.. :P

Gavene var vi ferdige med klokka 00.30.. veldig koslig du:P Rett hjem etter d... kjempekoslig altså:P

Huff...

Skrevet

Hva med å møtes på halvveien og spise kl 18... da får de vært på kirkegården kl 17.... og 18 er jo ikke sååå sent =)) Vi har alltid spist kl 18 og det fortsetter vi med selv om vi har små barn...

hvem sin tradisjon er det å spise kl 17 da? siden hans tydeligvis er å være på kirkegården kl 17, kan jo ikke han være inkl i den middagen kl 17, eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...