Gå til innhold

Ang. pynting med engler og Human Etikere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nå er du hysterisk. Ingen som noensinne har tatt skade av en liten tur i kirken....

Jeg er langt ifra redd for kirken og kristendommen, men slike påstander, som det haglet av sist dette ble diskutert, vil jeg si er rimelig naivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg er ikke engler guds sendebud men hjelper av en høyere energi/kraft som er rundt oss til enhver tid, så for meg gjør det ikke noe om man pynter med engler året rundt ;)

altså jeg er da ikke kristen...

Skrevet

Engler er ekle!! Jeg pynter overhodet ikke med noen kristne symboler! Har derfor heller verken adventsstjerne eller adventsstake. Julemus, røde lys, nisser og troll - super julepynt! Og i toppen av treet har vi plysjflaggermus :)

Skrevet

Man behøver jo ikke på noen måte være kristen for å tro på engler.

Vi er ikke human-etikere, men er ikke-religiøs og pynter heller ikke med religiøse symboler, skjønt symbolikken rundt toppstjerna til juletreet kan diskuteres.

Jeg ser ikke helt hvorfor folk ikke skal kunne pynte med engler selv om de ikke tror på dem, forresten. Da hadde de slitt litt en del av dem som pynter med nisser.

Skrevet

her er det engler og nisser over en lav sko... har til og med hvite fjær på juletreet. mohahaha. anser meg selv som ikke kristen men noe tror jeg vel på... forresten så slutta jeg å tro på fjøsnissen når jeg var 5 eller noe... hehehe.

Skrevet

Jeg har en glass engle som jeg fikk av min bestemor noen år før hun døde. Den skal opp, minner meg om henne :-) Men ellers er det bare nisser. men jeg har stjerne i vinuet og leser om jesusbarnet til min elste datter, fordi hun vil . Men nå er ikke jeg humatiker. men står eller ikke i statskirken (melde meg ut). La folk gjøre det de vil, mange som står i statskirken er ikke krisne.

nei ha en deilig jul uten å irritere seg over andre, og kos deg med dine engler. Og la venninden din få pynte til jul uten at hun skal få høre hvor forferdelig det er for henne med engler. Skryt eller av henne hvor fint hun har det. Det er ei god venninde de.

Skrevet

Helt ærlig. Bryr meg ikke. Folk kan være så mye ateister de vil for meg å ha stappfullt av engler. Alt man gjør trenger ikke være gjennomtenkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...