Engel, skatt og lite frø. Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #26 Skrevet 19. desember 2007 Jeg får gå inn på nettbanken min og se om det står hvor det ble trukket fra. Det var en litt ukjent boknettbutikk. Men må ha vært norsk for jeg bestilte en norsk barnebok også..
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #27 Skrevet 19. desember 2007 Jeg har ikke gått et eneste kurs, og var overhode ikke redd for å føde første gang. Jeg fikk verdens best råd fra min mamma den gangen, og akter å gjøre det samme denne gangen. Kroppen forteller hva jeg skal gjøre, og hver rie jobber man seg gjennom ved å puste "normalt". Er heller ikke redd denne gangen, selv om det gjorde vondt og var langt ifra rosenrødt. Men nå er det tross alt snakk om noen timer... Det burde man klare( så lenge fødselen er normal)
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #28 Skrevet 19. desember 2007 Bris: Var du på yoga i Lillestrøm (på skolen der)? Jeg tok også det kurset, men gangen før det du gikk på.Skulle egentlig ta kurset èn gang til siden jeg var så tidlig ute forrige gang, men har flyttet så det ble så langt å reise. Begynner m yoga i Asker etter jul da. Hun var veldig flink synes jeg. Man ble liksom litt motivert og fikk bort tankene fra bekkenløsning og andre vondter. Jeg har også termin i februar!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #29 Skrevet 19. desember 2007 Fant linken!! Her får du kjøpt boka: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8717056012
<3 qleopatrice <3 Skrevet 19. desember 2007 #30 Skrevet 19. desember 2007 Jeg fødte sist gang på 6 timer, og fikk en kjempefin fødselopplevelse. Dette gjør at jeg gleder meg til å føde for en slik opplevelse er verdt å få oppleve... når ungen kommer ut er det mest fantastiske. Man glemmer smertene på ett sekund. Har ikke gått på yoga eller begynt og forbrede meg til noe, for er jo ganske tidlig på vei enda....
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #31 Skrevet 19. desember 2007 Hei Boblis ) Jeg synes det er utrolig framsynt av deg at du har kommet fram til en så bra psykisk innstilling til fødselen din! Ser du fortsatt har en mnd til termin, så du har jo tid til å øve på pusteøvelsene. Jeg har hatt en fødsel hvor jeg gikk fem på, utslitt og fikk dermed veldig vondt - overgav meg til smerten og klarte ikke å mestre. Da var innstillingen min å ta ting som det kommer. Ble veldig overrasket. Selv om det endte med verdens beste resulatat ) Jeg har lest endel om lamazemetoden, og var påmeldt kurs hos Judith Meadow - men måtte melde meg av pga alt for mye som stod på i begynnelsen av desember. Jeg var rett og slett ikke klar for å lære så mye nytt rett før fødsel, nytt hus, sliten osv. Men vet du at hun har kurs i Lamaze metoden på Oslo Yoga - Aktiv Fødsel heter det. Det hadde vært noe for dere ) Jeg er helt enig med deg om at fødselsprosessen lærer vi så å si ingen ting om. Det er så mye fokus på alt det negative vi opplever med å være gravid, og lite på mestringen. Utfordringen er å snu denne tankegangen når man står der og riene kommer. Det er ikke så lett. Men jeg tror du kommer til å få en kjempe fin fødsel ) Min plan er: - god kommunikasjon med jm - forsøke å være i aktivitet slik at tyngdekraften kan hjelpe barnet gjennom de ulike rotasjoenen hodet som skal gjennom bekkenet - bruke pust for å komme meg gjennom riene -så får vi se hva som må til av smertestillende. Ønsket er så lite som mulig, for å ikke dempe de kreftene som vi er utstyrt med - håper jeg også er d ;o) Dette er min plan for fødselsarbeidet ) (Glad for at flere tar i bruk dette uttrykket.) Ønsker deg masse lykke til med fødselsarbeidet - tvi tvi for at du får en flott opplevelse - tror hvertfall at du er på rett vei med den gode innstillingen din- og gleder meg til å lese din fødselshistorie om du vil dele den med oss ) Skal forsøke å ikke glemme det i ammetåka )
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #32 Skrevet 20. desember 2007 Ja, jeg tok det hos Wenche på Lillestrøm videregående. Kjempefornøyd med både henne og timene hennes. Jeg rekker ikke et kurs til, men hadde absolutt blitt med en runde til dersom jeg hadde hatt mulighet Vi hadde siste time på mandag.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #33 Skrevet 20. desember 2007 Jøss.... Jeg synes det er veldig rart hvor mange som "råder" Boblis om ikke å være så naiv, at hun ikke bør være "for positiv" osv. Dere har sikkert vært igjennom det før, og har erfart at det er helt sykt vondt å føde - men det finnes jo faktisk de som også har hatt fine fødsler - så det går an det og. Jeg ser ingen vits i å psyke meg selv ned med skremselshistorier, når jeg slett ikke vet hva jeg skal igjennom - jeg tror nok motivasjon og positiv innstilling vil hjelpe meg i større grad enn frykt. "Alle" vet jo at fødsel ikke er en dans på roser - og det er nok viktig som noen sier, å ikke være for "låst" i at man SKAL klare det uten smertelindring - for uforutsette ting kan skje. Men ser ingenting negativt med å være mottivert for å forsøke uten, og synes det er litt synd at flere forsøker å "psyke ned" her med skremselspropaganda, når Boblis har klart å forberede seg så godt psykisk. Alle kjenner seg selv best, og hver finner nok sin måte å håndtere det best mulig på. At du har funnet din Boblis, er jo kjempeflott Sto noe om dette i avisen her om dagen; http://www.dinside.no/php/art.php?id=500225 Lykke til Boblis
Talie Skrevet 20. desember 2007 #34 Skrevet 20. desember 2007 Hei Boblis. Jeg har sendt deg en melding:) Er kjempeglad for at flere følger denne metoden. Jeg øver også etter denne boka. har kommet godt igang og har stor tro på at det skal fungere. Den norske nettsiden om lamazemetoden var til god hjelp. Jeg er også førstegangsfødende, ifølge boka er dette et pluss, siden vi ikke har fått noen sperrer eller smertefulle minner fra en tidligere fødsel. Gleder meg også til fødsel:) Dette klarer vi:)
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #35 Skrevet 21. desember 2007 Tusen takk for tilbakemeldinger til alle sammen! Deilig å se at dette tema engasjerer flere;) Det motiverer å høre andres planer, råd og tips, forberedelser, erfaringer og nye innfallsvinkler. Masse lykke til med forberedelse og fødsel til alle sammen. Og god jul;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå