Gå til innhold

Oppdatere slekten under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa fra da fødselen startet og etter at hun var ute

Under selve fødselen visste jeg ikke hva en telefon var engang ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring eller meld etter fødsel........ det har jeg erfart er best!!

Jeg ringte min mor når ting var på gang og vi var på vei til sykehus. Hun ringte flere ganger også til sambo og "maste" Også midt under pressriene, da skrudde han av tlf. Halvtime etter ungen var ute var hun der på føden, og skulle kose med nye babyen..... Dette skulle være min og sambo sin opplevelse

Nei vet du hva, jeg klarte ikke si noe til henne der jeg lå.

Derfor får alle vite det etter fødsel... og ingen skal komme inn til føden.

Skrevet

Det ALLER første svigerfar spurte om når de kom på sykehuset var:

"Revnet du eller ble du klippet? Klipper de lengre forresten?"

Trodde jeg skulle døøøøø.....Herregud for et spørsmål...!

Skrevet

Trådstarter her.

Må si jeg puster lettet ut. Følte meg litt "ond" når jeg merket at jeg ble sint inni meg av kommentaren til svigermor. (Hun er helt ok til vanlig, bare så det er nevnt.)

Jeg vurderer å legge igjen min telefon hjemme, og så får sambo skru av sin når vi reiser til føden. Akkurat nå har jeg ikke lyst å være tilgjengelig på sykehuset etter fødsel (på tlf), orker ikke mase-telefoner om hvordan/hva/hvorfor.

Håper babyen kommer om natten, så vi kan informere besteforeldrene om morgenen når alt er overstått :)

Skrevet

Sist var jeg i fødsel i mange dager... så da var det jo flere som visste om det. Men det er stor forskjell på venner og familiemedlemmer, noen er opptatt av sånt og også flinke til å støtte, mens andre ikke har noe behov for sånn informasjon.

Her er det mamma som har best peiling, og da jeg endelig ble kjørt av gårde til hastesnitt, var det min mor mannen min ringte først... Han snakket også med sine foreldre et par ganger i løpet av dagene, men de er sånne som ikke vet hva de skal gjøre med sånn informasjon og bare blir stressa av det.

Regner med at det er mine foreldre som blir barnevakter denne gangen, og da får de de oppdateringer vi vil at de skal ha. I tillegg har jeg en god venninne som jeg driver og får barn parallellt med, hun vil jeg sikkert tipse om at noe er i gang. (Jeg var den eneste hun orka å snakke med da det drøyde lenge ut på overtid for henne sist). Svigers får beskjed når babyen har kommet, eller litt før om det også denne gangen drøyer ut på sykehuset.

I etterkant har jeg oppdaget at det er stor forskjell på folk hvor detaljerte de vil ha fortellingene og hva de kan bidra med selv. For de fleste holder det å si litt om hvor lang tid det tok og sånn. Mens andre synes fødsler er veldig spennende å snakke mye om, og det har jeg i en viss grad tatt i mot, det er jo fin bearbeiding for meg selv også.

Skrevet

Har absolutt ingen planer om å oppdatere under veis i fødselen. Svigemor, mamma og pappa får besked når noe er på gang og vi drar til sykehuset. Neste de hører fra oss er når gutten er født. De får bare smøre seg med tolmodighet:) Gir ikke besked til noen andre i familien eller venner før gutten er kommet til verden og ting har roet seg. Men regner med at svigemor og mamma er kjapp med å varsle hele slekta om at nå er ting i gang og de er bestemor snart. Første barnebarn hos begge, så dette er stas hehe.

Skrevet

Kjære vene. Dere har mer enn nok med det som skjer rundt dere om ikke dere skal sitte med mobiltlf og fortelle om alt som skjer. Dette er deres opplevelse. Del det dere har lyst til etterpå. Vær tilstede i et av deres livs største øyeblikk. Svigermor får smøre seg med tålmodighet. Lykke til :-D

Skrevet

Never...

Mine foreldre skal være barnevakt, så de blir naturlig informert når vi drar på sykehuset. Hans foreldre får sikkert også en telefon på vei dit, men så skrur vi av mobilene!

Fødselen og tiden rett etterpå er så privat for oss, at den deler vi ikke med noen der og da. Erfaringsmessig har jeg mer enn nok med meg selv, og mannen har også nok å henge fingrene i... Våre fødsler har vært intense, og det har ikke vært rom for å sende meldinger og ringe i øst og vest, og jeg vil nok også velge hva som skal komme ut til andre når fødselen er over.

Nei, dette er for oss, ikke noen andre.

Skrevet

De får vite når babyen er kommet ut :P jeg har så masse slekt å informere, at jeg gidder ikke å styre med dette under fødselen. Sambo kommer jo ikke til å få med seg noen verdens ting dersom han må begynne å ringe rundt til alle. Nei ærlig talt, litt privatliv må man jo få ha. :) Mulig at jeg informerer de kommende besteforeldre når ting begynner å skje, men det tar jeg som det kommer. Ikke`no stress :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...