Gå til innhold

Jævla gamle slugger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i himmelens navn og rike skal enkelte gamle førkjer produsere barn i en alder av perfekt bestemor?

Er man oppegående, har et veldig aktivt og oppdatert liv, slik at man helt uten problemer kan følge den sosiale og teknologiske utviklingen, og kan følge opp sine barn like aktivt som yngre mødre, så ok. Det finnes mange eldre kvinner som er fantastiske mødre. Men herregud så vanvittig mye ræææl det finnes også. Modne voksne kvinner, med totalt mangel på ydmykhet feks. Eller totalt opphengt i sin egen situasjon, at de ikke tenker på barnet, som må vokse opp med et gammelt udatert kvinnfolk til mor.

Er man så forbanna voksen og moden, burde man i det minste kunne forvente, litt selvinnsikt, og evne til å ville forandre seg i takt med barnet?

nei jævla gamle slugger!! Sliter dere så jævlig med å få barn, så er det en grunn til det. Dere skal ikke ha flere? Skjønner? Det er kroppens måte å si stopp på!!

ææærrrgh!

Dette er et krangleforum og jeg krangler så mye jeg vil!!!

tobarnsmoren

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... enig der... mange av de "eldre" som får en unge til gjør det ofte fordi di har fått seg ny mann og vil derfor ha et "kjærlighetsbarn" med han også... huffameg... aldersgrensa går på 37 år mener jeg... Min mor var 37 år når jeg ble født. Aldri merka noe spes til det jeg da, men syns det er siste frist alså. har heller aldri skjønt hvorfor så mange venter til di er 32 år med å få førstemann.. "må jo oppleve verden først" spy meg i ræva hihi... kvinnekroppen er faktisk ikke laga for å begynne å få unger i så høy alder. flere eksperter går ut å seier at perfekt alder for en fødsel i tidlig i 20 åra, for kroppens del. Blir irritert når sånne som Bertine Zetlits går ut å sier at hun har måttet ofre så mye etter at hun fikk barn og at hun anbefaler unge jenter å vente... Sånne som henne burde ikke fått barn engang viss hun mener det er slik en byrde!

Skrevet

Du er ung formoder jeg - og "oppegående"? Da burde du koste på deg å finne en mer passende overskrift selv om det er krangleinnlegg du lager. Gode voksne mødre ordlegger seg ikke slik, vi skal være forbilde for barna våre vet du.

Vel-vel, nok om det. Det siste du skriver kan jeg tildels være enig i. Når man har nådd en viss alder og ikke blir gravid på naturlig vis bør man kanskje ikke tukle for mye med naturen i form av prøverør etc. Men nå er jeg blitt en såpass "gammel slugge" at jeg vet at livet nesten aldri er sort/hvitt. Det kan være mange grunner for at barneønsket er like sterkt for ei på 40 som ei på 24 - ja kanskje enda sterkere?

Iallefall - jeg har vært ung mor, fikk min datter før jeg fylte 19. Og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg er hundre ganger mere skikket til å ta meg av et barn i dag som 39 åring som da jeg var en jentunge i tjueårene!!

Jeg ser at i min datters omgangskrets - og mine venners døtre - (de er rundt 20) er det en del som nå får barn - mer eller mindre planlagt (helst det siste). Og alle disse ungjentene er selvsagt akkurat det: unge! Med ungdommen følger det å være umoden, bråkjekk, gjerne bastant, egoistisk, uordnet, uutdannet, dårlig økonomi, festing etc etc i større og mindre grad. Alt dette er som regel (nesten alltid) mødre godt over 30 ferdige med!

Vi har rast fra oss, har utdanning og godt betalte jobber, egne boliger, og ikke minst: større sjanse for å holde sammen med barnets far.

I dag er både helse og samfunnet generelt preget av en mer ungdommelig befolkningssammensetning, en 40 åring i dag er ikke det samme som en 40 åring på 1950-tallet f.eks. Dagens 40 åringer er ofte i bedre fysisk form enn 25 åringer var for en tid tilbake.

Jeg håper inderlig både for din - og ditt eventuelle barns skyld at du med hensikt har skrevet dette innlegget for å provosere. Og derav den totalt uintelligente ordleggingen? Hvis ditt innlegg skulle representere såkalt "unge mødre" burde det skremme vannet av de fleste!

Skrevet

Bra Chezka!

HI: Tror du virkelig at noen er dårlige mødre fordi de er "eldre"? Eller at barn lider av å ha en "gammel slugge" (som du kaller det) til mor?

Skrevet

Ja det er skrevet slik, for å provosere.

Og jeg har ikke uttalt meg om unge mødre, det KAN virkelig gå ille. Skal ikke begynne med den debatten. (jenter under 18, spesiellt) Det er ikke det denne debatten handler om.

Jeg er ung, men ikke så ung. Jeg er godt over 25.

Jeg tror ikke alderen nødvendigvis spiller noen rolle nei. Men resultatet av den. Egosentrismen og mangelen på ydmykhet. Mangelen på videreutvikling av seg selv, for barnets skyld.

Økonomi er viktig. Definitivt. men vil at mine barn skal lære verdien av penger. Vil heller ha litt mindre penger, enn en overflod. Føler at en middelvei er viktig. På alt. Også utdanning, man er ikke uutdannet selvom man er ung. Kjenner mange som klarer å utdanne seg med barn også. Personlig har jeg flerårig universitetsutdanning. Igjen, en middelvei er ønskelig

Jeg mener DEFINITIVT at barn kan LIDE under eldre foreldre. Har sett utallige eksempler på det.

tobarnsmoren

Skrevet

Både unge og eldre mødre kan være "gamle slugger" til sinns.

Skrevet

Barn kan lide når de har idioter til foreldre. Disse forekommer i alle aldersgrupper. Barn har heller ikke videre godt av å bli opplært av sine umodne foreldre til å ha fordommer, noe du vel bør ha i bakhodet, du som er tobarnsmor og snart 26 og greier.

Skrevet

Anonym 13.37.................................... Hadde din mor vært 40 når du ble født så hadde sikkert din grense vært 40 år.......

Skrevet

har jeg sagt jeg snart er 26? nei. Jeg har sagt jeg er godt over 25. Det er mer og ta av da!

Jeg har det i bakhodet. Og jeg er ikke så dum, at jeg lar det passere videre til mine barn?

Er ikke en sånn type mor jeg, som bevisst gir mine barn fordommer!

Enig i at de er i alle aldersgrupper, men det er heller ikke det denne diskusjonen handler om!

tobarnsmoren

Skrevet

du er virkelig fæl...du mangler innsikt og forståelse....ikke dømm andre mennesker....de som har passert 40 og får barn er kjempeflotte,tøffe,sterke damer!!!!!!!! dine meninger hørest veldig ut som jannemor sine bare at du sier det på en mer grusom måte....gå i deg selv litt....tenk....

Skrevet

maria isabell!!!

hva er det du holder på med???

hvorfor drar du meg inn i dette? Jeg skriver alltid! av prinsipp under nick!! Dette er ikke meg, og ikke våg å sammenligne engang. Og ikke kom her og fortell at du vet hva som er mine meninger og ikke!

Skrevet

sier ikke at det er deg i det hele tatt.....

men at dere har de samme meningene bare at du sier det på en litt finere måte....du missfårstår litt trur eg......men eg er sterkt uenig med deg også!!! men du har vett til å utale deg litt mer voksent en den personen som har skrevet dette innlegget her.....har eg gjort meg klar???

Skrevet

ps:vet hva dine meninger er,har lest innleggene dine vet du....syntes ikke det var pent gjort, det er bare det....det inleggene burde du skrevet en anna plass,ikke på en side der en skal oppmuntre hverandre....kankje her hadde vert en god ide?

Skrevet

MI

Du kjenner nok ikke hele meg, selvom jeg ikke akkurat synes at det er bare positivt å få barn så sent. og det er EN mening jeg vet du har lest om. Men nei, du kjenner ikke alle mine meninger og nei, jeg ordlegger meg ikke slik som HI. Vil gjerne at du slutter og dra meg inn her. jeg står ikke for denne tråden, så at du sammenligner det blir totalt din mening.

Ja jeg burde nok skrevet et annet sted, men det var ikke mitt poeng, med kommentarene, så derfor ble det som det ble. Denne avsporingen avsluttes nå.

Kjenner det blir litt for mange sinna hormoner i meg nå

hihi

Skrevet

Må si jeg også syns innlegget luktet litt av jannamor. Samme måten å ordlegge seg på, og samme holdninger. Fikk liksom bekreftet misstanken min da hun svarte med en gang M.I. skrev om henne, rart at hun "tilfeldigvis" var tilstede da=).

Må smile litt for meg selv....

Skrevet

Jeg er enig, og hadde tenkt å skrive akkurat det samme. Litt morsomt at hun ikke bare forteller at det er henne, for hun har sagt verre ting enn det her tidligere.

Skrevet

Tror dere virkelig ikke at jeg leser mye, og spesiellt ting som interesserer meg? Jeg er sykemeldt og sitter hjemme, og driver dank på nett, får meg meg endel for å si det sånn.

Jeg skriver ALLTID under nick. Kan jeg ikke det, er det for meg ingen poeng i å skrive noe som helst. enkelt og greit. Hva dere tror, sier mer om dere enn om meg, og bryr meg døyten.

Skrevet

Egentlig synes jeg anonyme i denne debatten er feige. Mener man eldre damer ikke burde få barn burde man stå for det, under nick hvis man har.

Jeg står for det, selvom jeg ikke mener eller støtter HIs innlegg.

Er det noen eldre (kaller dere ikke modne lenger) her, så vet dere godt hva jeg mener, og har ikke tenkt og rippe opp i det. jeg har sagt mitt i den saken!

Skrevet

kan godt sammenligne...dere har jo de samme meningene, bare at du ordlegger deg litt "snillere".men vet jo dine meninger om modne gravide, det har du jo skrevet i mangen lange brev, eller var det bare tull?....klarer ikke helt å glemme innlegget ditt tidligere på gravid i moden alder....fekk direkte vondt inni meg da eg leste det du skrev......det er viktig å respektere andre sine valg og følelser...tenk heller på det positive, for det er mye positivt...som eg har sagt maaange ganger før...det handler ikke om alder men kjærlighet....modne gravide har mye kjærlighet:) bare tenk alt de går igjennom for barna sine...det er tyngre å være gravid i 40 årene enn 20 årene...ofte flere aborter, tøffere fødsler,tøffere svangerskap...osv...

men syntes litt synd i deg fordi mangen er uenig med deg og det er ikke noe gøy for deg,noen var direkte sinte på deg...du er sikkert grei ellers,men anngående dette emnet blir eg oppgitt på deg...

Skrevet

haha...synes artig å det er lese innlegg fra yngre jenter, husker selv da jeg var 20-25, og trodde jeg var verdensmester på det meste...ble så irritert da de såkalte mere voksne damerne sa: bare vent, da du blir litt mer voksen, så ser du ting på en annen måte..dette stemmer jo veldig da..når det gjelder babyønsker, så er jo behovet der uansett alder..og vi forandrer oss ikke så mye mentalt sett...føler oss fortsatt som 25, bare ett mer nyansert bilde på livet generelt..hadde en venninne, som sa i alder av 22-23, at hun ble kvalm av alle damerne som fikk barn da de var over 35, for ca 1,5 år siden fikk hun sitt første, i en alder av 36;-)

Skrevet

er så enig med deg! syntes kvinner kan få barn i alle aldere... de som er passert 40 og velger å sette et barn til verden...kjempeflott!!! men vil bare si en ting: ikke alle yngre damer er imot at 40 åringer får barn...eg er 22 år og er så stolt over de som har passert 40 og er gravid eller prøver...kan ikke få rost de nok:)

Skrevet

Siden du har lest det jeg skrev (hvilket jeg vet du har) Håper jeg du har lest det så nøye at du ser at jeg er mer nyansert i mine holdninger, enn du påstår. Jeg tenker på det positive, herregud, jeg skrev masse om alt det positive det er ved modne gravide. Det var det jeg skrev mest om. Men jeg har også en sunn skepsis til det. men verden er ikke svart hvitt, jeg er ikke verdensmester og jeg skal ikke dømme alle eldre kvinner som får barn. Hvilket jeg aldri har gjort heller.

De er voksne, erfarne, modne, m.m og kan ofte være mye mer trygge og gode rollemodeller og foreldre for sine barn enn ungveitan. Som jeg har sagt tidligere. jeg har sagt mye tidligere om dette. Men skal ikke "ødelegge" denne tråden med alt jeg synes er positivt og fantastisk med eldre kvinner som blir mødre.

Det betyr ikke at jeg synes alle eldre kvinner skal eller burde få barn for det. Det må jeg få lov å mene. jeg har da virkelig gode grunner for å mene det også.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Og hva er de gode grunnene dine?

Jeg prøver å bli gravid med mannen min nå, i en alder av 37 år. Vi har vært gift i to år, og vært sammen i tre. Før jeg traff mannen min så var jeg samboer med en annen mann. Forholdet varte i sju år, men det var veldig vanskelig. Derfor valgte jeg tilslutt å gå fra ham. Jeg trodde aldri at jeg kom til å treffe noen jeg kunne bli lykkelig sammen med, men så traff jeg som ved et lykkeslag han jeg valgte å gifte meg med, Vi har begge utdannelse, livserfaring og et godt liv sammen.

Synes du ikke vi burde få barn? Skulle jeg ha blitt gravid med den tidligere samboeren min fordi jeg var yngre da vi var sammen?

Jeg forstår virkelig ikke hvordan du kan mene at vi ikke fortjener et barn.

Skrevet

37 år er da ikke gammelt i det hele tatt!! :)

Nå kan jeg bare svare for meg da, vet ikke om du siktet til meg eller HI.

Synes det er flott, det du beskriver her. Heldige barnet.

Føler personlig at når man bikker 40, burde man tenke seg ekstra om. Bikker man 45, er jeg vel i utgangspunktet veldig negativ.

Hvorfor jeg mener det jeg mener, kan du lese om på moden forumet.

Masse lykke til med spiren :)!!

Skrevet

Jeg er enig med Jannemor i at 37 ikke er gammelt. (nødvendigvis)

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere på død å liv skal ha barn så seint? hva i himelens navn er i veien med å få tidligere a?

Det kommer ikke så veldig mye positivt ut av gamle kjerringer som mødre!

Et sted må grensen gå!

tobarnsmoren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...