Amanda- Skrevet 21. desember 2007 #26 Skrevet 21. desember 2007 eirin20: ja slike grunner er forståelig.. men og ikke ville amme uten noen gode grunner er rett og slett egoistisk. ex på grunner hengepupper osv... men når man ex: mister melk og slike grunner som du beskriver da er det fullt forståelig. men som sakt INGEN er en dorligere mor selv om du ikke ammer. anstrengt forhold til kroppen sin. jeg har hatt spiseforstyrrelser så lenge jeg kan huske, og jeg klarer da og amme... den var for dum. og ikke amme fordi man ikke liker kroppen sin? ingen god grunn i mine øyne. men vi alle er forskjellig. uansett vil dette være en evig debatt! så hvorfor ikke bare holde på slik man følser er best og deg og din baby? kommer ingen vei med og diskutere det like vell...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #27 Skrevet 21. desember 2007 Jeg ammer ikke fordi jeg har rett og slett ikke lyst. Jeg prøvde med å amme i starten da han var født men jeg trivdes rett og slett ikke. Jeg hatet å amme og det førte til at jeg ikke helt følte det helt store for min sønn heller. Så jeg sluttet og har et MYE bedre forhold til sønnen min, så det er rett og slett det beste for oss begge.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #28 Skrevet 21. desember 2007 Åååå, hærlighet.. skjønner ikke hvordan du kan komme med et slikt utsagn uten å forstå selv at det er helt tåpelig??? "Hvis man har så anstrengt forhold til kroppen sin, så er det rart man orket å gå gravid." GOD JUL!!!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #29 Skrevet 21. desember 2007 Det er ikke lett nei, heldigvis kommer dte i gang tidligere for de fleste.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #30 Skrevet 21. desember 2007 Jeg er heller ikke særlig begeistret for det med amming. Delvis skyldes det kanskje at amminga av nr 1 var en heller slitsom opplevelse, delvis fordi jeg ikke er noen stor melkeprodusent. Ammer lillegutt, men gir mme i tillegg. han er 3,5 mnd nå, regner med at "hovedjobben" er gjort og kommer nok til å gi meg om ikke så lenge.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #31 Skrevet 22. desember 2007 carri85: Du sier at slike grunner er forståelig???? Ok, men hvor naturlig er det å fortelle til alle og enhver som spør om amminga at dette er grunnen hvorfor jeg ikke ammer!!! Jeg kan desverre ikke fortelle det til noen at dette er den virkelige grunnen... så jeg blir automatisk sett på som egoistisk osv... Fordi jeg må bruke grunner som jeg har ikke lyst, får det ikke til osv... Amming er en privat sak, men det er få som respekterer det!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #32 Skrevet 22. desember 2007 Det er mange kvinner som ikke takler amminga fordi de har vært utsatt for seksuelle overgrep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå