Gå til innhold

Skaprøykere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig VELDIG imponert over hvor få som røyker under sine svangerskap her inne! Selv røyker jeg fortsatt. Er ikke stolt av det, men innrømmer det om noen spør! Har enda ikke lest et eneste innlegg fra en gravid røyker som faktisk innrømmer at hun røyker!

Så derfor: HVOR MANGE SKAPRØYKERE ER VI HER INNE?

Ps. Ikke røykere trenger ikke kjefte, vi VET alt hva dere synes om saken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en krangleside så derfor tillater jeg meg å svare, at jeg håper da virkelig at i 2007 så er det ingen som er så DUMME i dette opplyste landet Norge er. Men dessverre har du nok rett, sikkert mange egoistiske jenter her inne som kun tenker på seg selv og røyker i vei. Dere får ikke komme å klage hvis barnet får astma eller lav fødselsvekt..

Skrevet

Jupp så DUMME er vi i dette opplyste landet!!! Problemet er at de fleste som gjør det skjuler det for omverden fordi de er DUMME! Eller kan det muligens være fordi de som er så utrolig FLINKE å slutte eller ikke røyker er VANVITTIG fordomsfulle mot de som ikke klarer det?

Vi er til og med så DUMME at vi IKKE vet om risikoene så derfor må vi ha dem printet inn i våre DUMME hoder av alle dere FLINKE!

Skrevet

Jeg var snuser inntil jeg ble gravid, og jeg greide å slutte. Men jeg tenker på det hver dag og har lyst på, men gjør det IKKE:

Skrevet

Jeg røyker! Kuttet ned drastisk, men røyker likevel av og til når jeg bare ikke klarer å la være lenger.. Det er ikke særlig moro for noen av oss, men forholdet med barnefaren holdt på å ryke når jeg kuttet røyken helt. Ble en skikkelig meggete bitch :( Så nå prøver jeg å la være så lenge jeg klarer, jo lenger tid det går mellom hver røyk jo bedre tenker jeg.

Men skal for all del la være å klage til dere om noe skulle gå galt altså! Det er ikke som om folk her inne er noen støtte for andre som har det vanskelig uansett, tvert imot ;)

Skrevet

Må bare le enda mer av dere her inne som gneller om den jævla røyken i svangerskapet!!! at dere gidder å sitte her inne å krangle om den om og om igjen?!?!?! jeg er selv en ikke røyker, å støtter ikke den som røyker, for jeg røkte før jeg ble gravid, men sluttet den dagen jeg tok test! men herregud som dere gneller!!! hvorfor gidder du anonym som startet innlegget her inne å spørre ett så dumt spm om hvor mange skaprøykere det er her inne??? hvorfor er du inntresert i å vite det da??

Tror du virkelig at det ikke kommer inn ikke røykere inn hit når du legger opp til det??? du er smart du!! dumme dumme deg!!!!!!

Skrevet

Hadde noen sett meg inn i øynene og spurt om jeg røyker under svangerskapet,hadde jeg ikke klart å LYVE,jeg har røkt gjennom hele svangerskapet og de som er rundt meg vet det....

Skrevet

Det er SKAMMELIG å fortsette å røyke når man har blitt gravid! Da er man ikke klar til å bli noen god mor!

Skrevet

Anonym 19:19

Hahaha,du kan ikke ærlig mene at man ikke blir noen god mor forde?? Du må jo være helt korka i hue,finnes hundretusenvis av andre ting som er mye verre enn å røyke.

Skjerp deg litt og slutt med sånne overdramatiske utsagn.

Skrevet

Anonym 19:19

hvis du er synes det er så ille så bør du jo tenkte på deg selv.. barna dine kommer jo til å bli fordomsfulle og er det noe bedre synes du?

Skrevet

Det er kjempe bra hvis du klarer å kutte ned når du ikke klarer å slutte å røyke!! Det er veldig vanskelig å slutte å røyke og det er ikke så mange som skjønner det!!

Skrevet

Jeg røyker.

Skaprøyker hehe;-)

Skrevet

Nei tydelig vis så er det ikke det.. Men du har de folka som ikke har noe liv da som må hakke på alle andre for å få litt action i livet.. hvor patetisk er ikke det da..

Skrevet

til HI:

hvorfor legge dette spørsmålet her inne?? du vet vel at du får refs for dette? hvorfor må du vite om det er andre som gjør det samme? for å få deg selv til å føle det bedre? bare lurer litt..:-)

Skrevet

Siden dette er et krangleforum så vil jeg si meningen min om å røyke under svangerskapet også.

Jeg røyka før jeg var gravid, men slutta på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid! Selvfølgelig har det vært mange dager der jeg godt kunne tenkt meg en røyk,og det er vanskelig når jeg ser folk som røyler på tv, eller venner/familie som røyker. Det er jo ikke lett å slutte å røyk.. Det vet jeg alt om!

MEN jeg har et uskyldig liv inni meg, som jeg overhodet ikke vil skade fordi jeg vil ha en røyk!!! Noe så utrolig egoistisk!!!!! Vi er jo såppas opplyst i 2007. Så jeg får klare meg uten røyk nå mens jeg er gravid, men tror nok jeg begynner på igjen etter jeg er ferdig gått. Er ikke lenge igjen heller nå, Men kommer selvfølgelig til å GÅ UT når jeg skal ta meg en røyk, og ikke rett før jeg skal borti snuppa mi eller legge meg (skal jo ligge på samme rom som henne). Jeg fatter ikke hvorfor folk kan være så utrolig egoistisk at de faktisk røyker under svangerskapet, kun for sin egen nytelse...

Skrevet

Bra innlegg 23:20! Enig med deg og hun som sa at viss man ikke klarer å stumpe røyken engang så er man kanskje ikke klar til å ofre seg for et lite barn. Det er vanskelig å slutte men dere har ikke noe valg egentlig!

Skrevet

Jeg er skaprøyker..så du er ikke alene.

Til alle dere som skriver "siden dette er karngleside så kan jeg skrive det jeg mener"..JA dere kan nok det,men dere hadde nok gjort det uansett om dette sto på en av de andre forumene!!

Hmmm har dere kanskje ikke les ps. Hi skriver eller??!

Skrevet

Herlighet, nå må folk skjerpe seg. Hvem er dere til å dømme om noen er klar til å bli mamma eller ikke?

Jeg sluttet å røyke den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, men det var veldig veldig vanskelig. Jeg vet om veldig mange som ikke klarer det og som heller prøver å kutte ned på røykingen. De er vel klar for å ofre seg for barnet sitt av den grunn. Om en kvinne røyker eller ikke har ikke noe med om hun egner seg til å bli mor.

Tror de fleste er klar over konsekvensene og de fleste prøver også å gjøre noe med det, men det er ikke like lett for alle.

Til slutt vil jeg bare si at forskning sier at det å slutte å røyke, er omtrent like vanskelig som å slutte på heroin, så at folk ikke forstår at det er vanskelig er nesten litt ubegripelig.

Men så er det vel også litt ubegripelig for en ikke røyker å forstå hvor vanskelig det er å slutte.

SLUTT Å DØM!

Skrevet

00:33 - Dette handler ikke om å dømme andre, men det handler om barnas beste!!! Alle må da vel være enig om at røyking ikke er noe som helst bra for barna. Og ja, det er vanskelig å slutte å røyke, har prøvd mange ganger før jeg ble gravid, men med en gang jeg ble gravid slutta jeg! For jeg vil jo ikke skade et uskyldig barn.

Og det kan hende det er like vanskelig som å slutte med heroin, akkurat det vet jeg ikke for jeg har aldri prøvd det. Men om man røyker eller bruker heroin så BURDE/MÅ man jo uansett slutte med det når man er gravid.

Men jeg vet at jeg tenker på og har lyst på røyk omtrent hver dag, men jeg tar meg ikke en røyk likevel! Så vondt vil jeg ikke barnet mitt. Da prøver jeg heller å tenke på noe annet, gjøre noe eller sutte på noe søtt. Om det ikke hjelper så sitter jeg heller her og piner meg selv, enn å ta meg en røyk og heller pine barnet!

Uansett hvilken unnskyldning man bruker for å røyke under svangerskapet er den ikke bra nok. For røyker man under svangerskapet røyker man kun for sin egen nytelse, og man er utrolig egoistisk og tenker KUN PÅ SEG SELV!

Men selvfølgelig; selv om man røyker under svangerskapet, så kan man jo være en god mor på andre måter. Jeg mener jo ikke at man automatisk blir dårlig mor på alle måter selv om man røyker..

Skrevet

Har vi virkelig begynt å sammenligne røyking i svangerskapet med heroin? Det sier litt om hvor "velinformerte" vi er i 2007..

Nei,du er på ingen som helst måte en dårlig mor selvom du ikke klarer å slutte å røyke når du er gravid..

Jeg vil derimot si at du er en fryktelig dårlig mor når du dømmer andre.

Røyking har ikke så mange skadevirkninger som folk her tror. Hvis dere virkelig tror alt dere skriver selv,så ta en prat med legen deres.

Man dreper ikke barnet i magen når man røyker. TULL!

Du begrenser opptaket av oksygen i blodet,derfor får også baby tidvis lavere opptak av oksygen (nei,ikke 24 timer som noen får seg selv til å si)

Morkaken din KAN få endel infarkter i form av kalk pga røyk. Dette kan like gjerne skje deg som noen som røyker.

Du øker sjansen for krybbedød noen få promille (nei,det er faktisk ikke mer)

Og det er ikke påvist noe som helst med ADHD osv som noen påstår.

Lavere fødselsvekt kan forekomme.

Hjerneskade forekommer IKKE..

Prøv å vær litt mer informerte før dere uttaller dere.

Hilsen ei som slutte å røyke for flere år siden,men dømmer fortsatt ingen.

Skrevet

Anonym 07:33.

Jeg tror ikke det er noen som bruker en annen unnskylding til å røyke enn at de er avhengig. Og jeg tror at de fleste som røyker også er klar over at det er skadelig og ikke bra i det hele tatt. Du kan jo godt tenke at de som røyker tenker kun på seg selv, det tror ikke jeg.

Jeg tror de er klar over hvor skadelig det er (og det sier litt om hvor avhengig en kan bli-noe som var poenget med å sammenligne med heroin) og det er ingen som driter i om det går ut over barnet sitt eller ikke.

Men er det ikke bra nok når noen ikke klarer å slutte å røyke, at de hvertfall klarer å trappe ned?

Jeg synes folk skal gjøre en god innsats for å slutte, men hvis de ikke klarer det er det jo kjempe flott hvis de røyker mindre.

Skrevet

bla bla bla... dritt kjedelig innlegg... blir aaaaaldri ferdig med dette uansett.

Skrevet

Anonym 08:34 skrev

"Røyking har ikke så mange skadevirkninger som folk her tror. " Virkelig ikke?

(Sommerfugl,- er det deg?)

Det stemmer at det i 2004 ble lagt frem nye forskningsresultater som viser at neurokjemien i hjernen ved bruk at nikotin og opiater er ganske lik, så det stemmer det som ble skrevet over her om at enkelte finner det like vanskelig å slutte å røyke som å slutte med heroin. At du ikke har fått med deg dette sier litt om hvor lite velinformert DU er i 2007!

Kanskje det kan opprettes et eget forum for slike innlegg som ditt. Det kunne kanskje blitt kalt 90-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...