Gå til innhold

Flere som har mistet i tidligere svangerskap?


jippii

Anbefalte innlegg

Er det flere som er her inne som har mistet i tidligere svangerskap??

Tenkte vi kunne samles på denne tråden, komme med spørsmål, støtte hverandre, dele erfaringer og lignende..

 

Selv mistet jeg i en MA i oktober, i uke 11. Tok det veldig tungt. Er livredd for at det skal skje noe lignende denne gangen også. Men vi får krysse fingrene og håpe på det beste.

 

Har allerede vært på min første kontroll (var da bare 4 uker på vei, nylig testet positiv). Hadde masse spørsmål, og masse smerter i magen (livmora som strekker seg - håper jeg). Legen skulle sende henvisning til tidlig UL. Antaglig i uke 10-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du startet denne tråden.

 

Jeg er en av de som går rundt å engster seg hele tiden. Er nå i uke sju, 6+2. Har hatt en MA i uke 12, en SA i uke 6-7 og 1 som jeg er litt usikker på om var en SA eller veldig vond forsinket mens. Uansett så er jeg livredd for å miste. Det tok veldig lang tid for meg for å bli gravid igjen. Blødde i tre sammenhengene måneder etter MA selv med utskrapning. De trodde det var noe hormonelt. Legen vet at jeg engster meg og har derfor fått UL på fredag. Var og tok hcg test på fredag skal ta ny i dag for å være sikker på økning. Har også fått albyl-E for sikkerhetskyld. Har følt meg dårlig kvalm, frysen og svimmel den siste tiden det hadde jeg ikke forrige gang da jeg mistet. Så håper det er godt tegn. Ved SA hadde jeg antydninger til kvalme og svimmelhet, men det gikk fort over og så begynte smertene og blodet.

 

Jeg krysser fingrene for oss alle som har mistet og håper at det denne gangen skal gå veien for oss. Små spirer klor dere fast.

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mistet og er livredd for at det skal skje igjen. Jeg hadde MA mellom uke 6-8...så hjerte banke på ul i uke 6, men i uke 8 var det ikke noe hjerte som slo:( Tok det veldig hardt...

Har problemer med å bli gravid og hadde da prøvd 2 år før jeg ble gravid. Tok 2 nye år før jeg klarte å bli gravid igjen og da gikk det heldigvis bra:) Så har en nydelig datter på 1 år.

Denne gangen ble jeg lett gravid så nå krysser jeg fingrene for at alt går bra...

Kjenner jeg tenker mye på at ting kan gå galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri mistet, men er jo livredd for at det skal skje.

 

Er det noen av dere som kan fortelle meg om dere mistet symptomene før det senere viste seg at MA hadde skjedd? Eller har man fremdeles symptomer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... fint å vite at vi er flere

 

Jeg hadde en SA i oktober. Var ikke mer enn 6-7 uker, men leit likevel. Nå er jeg liksom 5-6 uker... men legen tror jeg har/har hatt en MA... skal ta blodprøve i morgen tidlig for å se hcG-nivå, og må da muligens ta en ny torsdag eller fredag... og håper de har tatt feil.. men har hatt småblødninger helt siden ikm-dagen. Ikke hver dag, og ikke mye, men nok til at jeg er bekymret og til at legen mener det kan være noe galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet, og er ganske nervøs, har hatt to SA og en dødfødsel i uke 37. Jeg skal på UL i morgen og håper alt er som det skal. Det kjennes i alle fall slik ut. De gangene jeg mistet hadde jeg en følelse av at alt ikke var som det skulle, denne gangen er jeg litt roligere, og satser på at det er et godt tegn:-)

 

Mener jeg har hørt at noen fortsatt kan ha symptomer på graviditet etter MA, men tror det er ganske sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi SA/MA er faktisk ganske vanlig. Eller kanskje spesielt vanlig på slike forum som dette? Jeg hadde en SA tidlig i september, var bare 5+0 men syntes det var forferdelig trist. Når jeg ser tilbake denne gangen hadde jeg positive tester, men ikke fullt så klart positive som de jeg har fått denne gangen, så det tar jeg som et positivt tegn. I tillegg er jeg nå 7+0 så har kommet mye lengre og har flere symptomer (ømme pupper samt veldig trøtt og sliten) Jeg prøver å tenke positivt hele tiden, men hver gang jeg har litt mye utflod, er jeg redd det skal være mensen eller blod i alle fall så jeg må gå på do og sjekke.

 

Men det går nok bra med oss denne gangen :) De prosentandelene det går bra med er betydelig større enn dem det går galt med!!!! Jippi jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg hadde en SA for bare tre dager siden, var i 6-7 uke. Jeg merket at symptomene på graviditet begnte å forsvinne gradvis et par dager før. Hadde ikke lenger ømme bryster, og var heller ikke trøtt noe mer slik som jeg hadde vært. Jeg fikk en liten blødning, bare på dopapiret. Dagen etter blødde jeg litt mer, men fortsatt ikke mye. Samme dagen på kvelden fikk jeg plutselig smerter nederst i magen og ryggen (akkurat som mens-smerter).Da samtidig fikk jeg like stor blødning som en menstrasjon + noen klumper..

Trist, men vi skal prøve igjen nå og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde alle symptomene på graviditeten når jeg hadde MA...så ble ganske sjokkert når gynekologen sa det ikke var noe hjerteaktivitet lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i begynnelsen av april, var da 8 uker. Det var ufattelig trist. Men må venter jeg bare at denne jeg tror jeg har, sitter på plass hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistet når jeg var 27 uker på vei i april i år, ingen som vet hvorfor det skjedde, mistet på nytt i sommer da var jeg vell ca. 8 uker på vei. blitt gravid igjen nu å er 8 uker på vei.. livredd for at noe ska skje igjen da. håper virkelig at det skal gå bra denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mistet i MA som ble oppdaget i uke 18 (babyen døde 3-4 uker før det). Så en sprell levende baby i uke 11+3 på ul , hørte hjertelyden en uke senere. Døde nok rett etter dette.

 

Prøver å ikke bekyme meg nå. Det er ikke lett, men foreløpig er jeg kommet så kort, at jeg tenker at det som skjer, det skjer. Blir verre når det nærmer seg den tiden babyen døde, tenker jeg.

 

Trist at så mange har mistet her, og en del veldig sent også. håper at vi kanskje kan være til støtte for hverandre når redselen for å oppleve det samme, jager gjennom oss.

 

Lykke til, alle sammen !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mista for flere år siden... jeg skulle på 12ukers kontroll, lykkelig over å ha kommet til grensen! jeg hadde hatt litt småvondt bake, på siden av ryggen, men ikke tenkt videre over det.. så da jeg kom til legen, fant de ingen hjertelyd. ble sendt på ul, der så de at fosteret var dødt, og hadde vært det en stund.. Ble helt knust..Men det er mange år siden nå. siden da har jeg fått to flotte gutter, og er nå på vei med nr 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet nå i høst, var 6-7 uker på vei, en SA...trist...men krysser fingrene for at det går bedre denne gangen! Er nå 7+1 :)

Bare kjenner litt på at jeg har litt vanskeligere for å glede meg denne gangen, frykten for å miste er ganske stor!

 

Er det vanskelig å få en ekstra ultralyd hvis man spør om det? Noen som har erfaring m dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se at det er så mange av oss som har mistet. Det er ikke noen hyggelig opplevelse og skaper masse bekymringer ved neste svangerskap.

 

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen (4+2 i dag). Har mistet 2 ganger tidligere, en SA i uke 12 og et svangerskap utenfor livmora (oppdaget uke 9) som endte med at jeg måtte fjerne en eggleder. Er livredd for at det samme skal skje igjen.

 

Jeg skal til legen i morgen for å ta blodprøve for å måle stigning i HCG. Regner med at jeg blir henvist til tidlig UL i uke 6 - for å sjekke at fosteret er inne i livmoren denne gangen. Krysser fingerne for at vi har hatt nok uflaks og at alt går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil gjerne vite hva MA er for noe? SA er spontanabort regner jeg med?

Jeg ble gravid i sommer, og mistet like etter på. Begynte å blø i uke 6-7, og når de tok UL hadde fosteret vært dødt i 2 uker forstod jeg, slik at det egentlig døde rett etter at jeg fant ut at jeg var gravid, så støtte kroppen det bort et par uker etterpå. Det var jo svært kort på vei, men veldig kjipt. Fikk veldig god oppfølging og forklaring fra legene, slik at jeg ble så beroliget og trygg på situasjonen. Det var heller ikke dramatisk med smerter og mye blod, men det kom noen tårer den uken.

Nå er jeg faktisk gravid igjen etter 4mnder, og fant det ut på fredag, er bare 4uker på vei... Håper inderlig det går bra denne gangen!!! Den perfeke julegave hvis alt dette går bra!!! :-)

 

Med det samme jeg er her, det er så mange forkortelser jeg ikke forstår, noen som kan svare??

 

IKM? osv MA?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. IKM er ikke kommet mens. Som da er dagen du skulle hatt mens, men så kom den ikke :) MA er missed abortion - at du aborterer, men forsteret støtes ikke ut. Håper du ble klokere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også hatt en SA i uke 8..

 

så håper på det beste denne gangen da. men vanskelig å ikke tenke på det. men prøverr å være positiv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så inderlig bekymret nå... Mistet for noen måneder siden( veldig tidlig,rett etter positv test), er i uke 7 ca nå....---men har hatt småfarget papir de siste 3-4 dagene, samt noe sterkere blødning i dag..... Ble så glad da jeg testet positivt så nærmt etter forrige gang... Men nå er jeg latterlig nervøs her. Skal til privat lege senere i dag, der skal de visst ta UL , så da får jeg jo svar...Men er,vel,-prøver å være forberedt på det verste i dag.... Gruer meg!...Vil selvsagt så gjerne ha et nurk i magen, har hatt planer for hvordan fortelle familien på julaften etc etc....

 

Vet at om det har gått gale nå,så får man sikkert sjansen igjen etc.... Men blir trist lell...

 

Ønsk meg lykke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på SA og MA? Regner med at SA er spontanabort. Jeg er selv gravid for første gang, og er såvidt begynt på syvende uke. Jeg har mange symptomer på graviditet, og føler liksom at alt er som det skal. Har legetime den 20. Jeg har likevel angst for spontanabort. Har hørt at mange føler at alt liksom ikke er som det skal når de har hatt abort. Fikk litt panikk når jeg leser om dere som følte at alt var helt i orden, og likevel aborterte. Er det noen som vet sånn omtrent hvor stor prosentandel som aborterer innenfor de første tolv ukene? Det vil jo helst gå bra, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paaseliten, forskjellen på SA og MA er at ved en SA så frastøter kroppen fostret. Altså at det kommer ut...

Ved en MA så dør fostret uten at kroppen støter det ut av seg selv...

 

Vet ikke prosentandel for hvor mange som aborterer...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror det er ca. 15%. Men for deg som er så ung så er nok forekomsten enda lavere. Øker med alderen. Jeg er enig med deg. Er veldig mye snakk om både SA og MA på disse forumene, så da blir man litt engstelig. Første graviditet for meg og, er i uke 8 nå. Jeg antar at de fleste som har ufrivillig abort har SA, så forekomsten av MA er nok ganske liten. Får håpe alt går bra med oss. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...