♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Jeg kan ikke for jeg skal kjøre til hvert middagsselskap..Ellers hadde jeg gjort det om pappan ikke hadde..
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Vi har alltid vin til maten. Men ikke i store mengder. I år blir det ingenting på meg siden jeg er gravid.
*Magic* Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Ikke på meg. Er gravid så da er det ikke aktuelt for min del, og jeg er ikke noe særlig glad i alkohol til mat. Valget ville uansett blitt brus og vann;)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Øl og akevitt. Ammer, så det blir bare litt, og en smak av det siste på meg... Våre barn er tidlig i seng, så det blir voksenkos utover senkvelden, og da får alle det de vil ha...
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Her blir det servert alkohol til maten for de som vil ha...
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Jeg kommer til å være edru, rett og slett fordi jeg liker det når jeg har ansvaret for barn. Men det kommer nok til å drikkes både øl/vin og akevitt av de andre i julebesøket, og det har jeg ingen problemer med.
camilla^ Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Alltid hatt vin til maten, og akevitt, sjelden jeg har drekt mer enn ett glass. Syns det holder også jeg. I år blir det ingen barn hjemme, så i år kan det nok hende jeg tar meg ett glass til eller fler. Meg og min far late oss på sofaen utover kvelden.
Gjest -<<- Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Vi serverer det ikke, og jeg antar at alle gjestene er dannede nok til ikke å medbringe egen drikke.
LivetErEnLek Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Alkohol til de som vil ha, ikke er gravide og ikke kjører bil. Men selvsagt i passende mengder. Jeg kommer da fra et møblert hjem ;-)
It's all about me Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Personlig holder jeg meg til brus. Men de andre som vil ha øl og akvitt må for all del drikke det.
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 16. desember 2007 #13 Skrevet 16. desember 2007 Vi serverer alkohol til den som vil ha, men det er sjelden vi drikker noe....foretrekker cola til maten... Blir vel gjerne noe øl og cognac etter at ungene har sovnet, men ellers lite fyll her i gården på julaften:))
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. desember 2007 #14 Skrevet 16. desember 2007 Blir en jule-øl ja gitt! Og en aquavit om det passer seg sånn.
EpleSjiraffen & 2 SmÅ Skrevet 16. desember 2007 #16 Skrevet 16. desember 2007 Kommer vel til å drikke bittelitt, men ikke mye siden jeg ammer... De andre får gjerne drikke, men er ikke ok at de blir fulle liksom. Et sted går grensen ;-)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #17 Skrevet 16. desember 2007 Jeg skal ikke ha, og gubben kan ikke for han kjører, men går ut i fra at de andre tar seg litt. Men jeg håper det med måte, og helst at de venter til de små er i seng. Første gang jeg feirer med svigers, så jeg kjenner ikke til deres vaner
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. desember 2007 #18 Skrevet 16. desember 2007 Øl og akevitt til maten for de som vil ha, og kanskje en cognac eller likør etterpå. Det blir ikke noe fyll, det blir med max et par glass til maten, og et par små etterpå.. Jeg har aldri drukket alkohol i julen - kun fordi jeg synes det smaker best med brus.. For et par år siden tok jeg en baylis, men den varte i noen timer.. hehe. Da jeg var liten var jul eneste gangen jeg så foreldrene mine drikke alkohol, og selv da var det bare et par glass..
cherry coke Skrevet 16. desember 2007 #19 Skrevet 16. desember 2007 Jeg drikker aldri alkohol på julaften. Men de andre må værsågod bare gjøre det. Brus er best til julemat=)
Regnbuemor til 2 Skrevet 16. desember 2007 #20 Skrevet 16. desember 2007 Vin, akevitt, øl og konjakk. Alle som skal være her vet og moderere seg på selveste julekvelden, så det går greit:) Har kjøpt inn hovedsaklig pga oldemor vi da. Hun liker og kose seg med litt alkohyler, men som sagt: i sømmelige mengder da:)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #21 Skrevet 16. desember 2007 Øl og akevitt hører med til julematen, men det blir i utrolig moderate mengder, gitt... Vi skal spise julemiddag i 5-6 tida, og med 2 1/2 åringen, så da sitter man ikke akkurat å heller innpå... Hvis jeg kommer meg i siget, så kan det til og med hende at vi får brygd oss hjemmebrygget øl; barneøl som en nevø av meg kaller det... :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 16. desember 2007 #22 Skrevet 16. desember 2007 Litt vin eller øl, og akevitt for de som liker det blir servert hos oss.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #23 Skrevet 16. desember 2007 Både i min og samboer sin familie blir det ikke servert alkohol når det er barn rundt bordet. Med en gang første barnabarnet kom ble alkohol fjernet. Det er deres valg, og der respekterer jeg. Om vi har det hjemme hos oss selv serverer vi juleøl.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 16. desember 2007 #24 Skrevet 16. desember 2007 jeg skal drikke munkholm siden jeg ammer. kanskje smake litt på likør etter jr har lagt seg, men tar det som det kommer. ender vel opp med brus som vanlig regner jeg med;)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #25 Skrevet 16. desember 2007 Ja, men i minimale mengder om det er barn i huset. Ikke nødvendig med alkohol, men ok om gjestene kan styre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå