Gå til innhold

Hva drikker dere?

Makko med to små gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alkohol er self. uaktuelt! Men hvis man skal begrense inntak av kaffe og te, ikke drikke cola pga koffein (drikker stort sett pepsi max), ikke mye sukker (noe som er ganske greit uasnett), -hva gjenstår?

Går FORT lei av farris. Drikker store mengder vann på jobb, og det går stort sett i pepsi max / te på kvelden. som en avveksling. Nå står jeg litt på "bar" bakke. Vil jo lage et sunt miljø får min spire...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker en del eplejuice og litt saft, og MASSE vann =)

Skrevet

nå er det jo like mye koffein i pepsi max som i cola....i tilegg til at søtningsstoffet som brukes i light brus egentlig ble oppfunnet for å drepe innsekter.... jeg drikker heller litt vanlig cola, masse vann og evt juice.

Skrevet

Vann (masse) og litt melk og appelsinjuice.

Drikk te uten koffein (rooibush, fruktte, grønn te) om kvelden, det kan du selvsagt drikke mye av. Eller koffeinfri kaffe. Jeg smaker ikke forskjell på Nescafe med og uten koffein.

Skrevet

drikker nok mine fire kopper med te om dagen. Alternativt så drikker jeg av og til litt cola. Mye vann, og juice innimellom. koffeinfri te er det jo bare å kjøre innpå med, frukt-te feks.

Skrevet

sjokolademelk :o) hehehehe....ellers mye vann! Orker egentlig ikke gå rundt & bry meg så mye om det sukkergreiene...drikker det jeg har lyst til :o)

Skrevet

Drikker stort sett vann jeg. Alltid vært glad i vann. Ellers blir det et glass juice, en kopp kaffe, melk, og evt. julebrus eller kakao ila dagen.

Skrevet

Drikker masse melk, jeg. Og en del juice. Har ikke kuttet helt ut brus og kaffe heller, men begrenser meg så godt jeg kan.

Skrevet

Jeg drikker stort sett vann, tar meg et glass eple eller appelsin juice per dag. Såå kan det bli enten ei sjokomelk, ei pepsi max eller is te inniblant:)

Igår var det julebrus, til julemiddag:)

Skrevet

Jeg drikker stort sett vann. Drikker et par glass melk til dagen, evt varierer jeg det med biola, eller appelsinjuice.

I helgene tar jeg gjerne en munkholm til maten. Drikker et par kopper kaffe til dagen også.

Men som tørstedrikk blir det vann.

Skrevet

MASSE VANN! det er godt da, med isbiter i.

juice, både eple og appelsin.

melk

is kaffe(veldig sjeldent) er ikke blitt kaffe-kjerring enda ;-) det er jo bra..

ikke så mye variasjon, det ser jeg nå.

ellers er farris og eple juice godt å blande sammen.

Skrevet

Her går det MYE i vann! Ellers blir det melk til frokost, litt juice, Biola, koffeinfri te..

Skrevet

Hvor har du hørt derre om kunstig søtningsstoff og drap av insekter??...

Jeg har faktisk fått anbefalt av gynekolog og jordmor å drikke sukkerfri brus istedefor sukkerbrus overhodet.. det var lite skadelig... ( i rimelige mengder selfølgelig).. så tar heller meg ett glass pepsi max på kvelden..enn ett glass med cola med MASSE sukker..hehe..

Drikker mest vann... og saft med lite sukker er godt... Prøver å holde meg unna appelsinjuice som jeg er så glad i.. hardt til tennene...

Skrevet

Det med insekter vet jeg ingenting om, men det er faktisk sunnere å drikke "vanlig" brus enn light variantene. Jeg fikk det forklart av en lege en gang, det har noe med at kroppen likevel tror den får sukker og setter opp insulin (korriger meg gjerne hvis dette ble litt feil) produksjonen. Da synker blodsukkeret for mye og man får da et kick etter sukkerholdig mat (hvor mange får ikke lyst på litt smågodt ved siden av pepsi maxen sin??). Altså får man i seg sukkeret PLUSS de mindre bra stoffene som sukkerfri brus inneholder. Vi vet vel alle nå i dag at feks aspartam ikke er spesielt sunt.

Skrevet

Pepsi max

Sjokomelk

Appelsinjuice

Eplejuice

Biola

Bringebærsaft

Eplemost

Kakao

Te (vanlig) med ingefær og melk

Skrevet

Jeg drikker melk og vann, litt brus med sukker, masse uten sukker og juice i ulike varianter.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Drikker appelsinjuice, skumma melk, vann, grønn te, svart te, saft og noen ganger litt brus.

Skrevet

Vann, eplejuice og kaffe. I helga kjøpte jeg Ingefærøl, og det var skikkelig digg altsa!!!

Skrevet

Det blir en kopp kaffe og en kopp te om dagen, i tillegg har jeg en vannmugge med isbiter stående på kontoret der jeg sitter og leser. Det hjelper veldig, så jeg er flink til å drikke vann.

Ellers er det melk til alle brødmåltidene, og på kveldene er det godt med litt mørkeblå surmelk (nam nam!) - det hjelper i tillegg litt på halsbrannen - bonus!

Varmt vann med sitron og evt honning er også godt, eller varm melk med honning..

Skrevet

Og jeg er forresten enig med dem som er litt skeptiske til kunstige søtningsstoffer, spesielt når jeg er gravid. Man vet for lite om langtidsvirkningene på fosteret av store mengder kunstig søtning. Dessuten smaker det ikke noe godt;) Når jeg en sjelden gang drikker brus, så er det skikkelige saker:)

Skrevet

Drikker stort sett det samme som før jeg. Bortsett fra alkohol.

Juice (den fra Bramhult er bare knallgod - appelsin og jordbær)

Eplejuice blandet med farris

appelsinjuice

Biola

Farris - bris

Gløgg (går mye gløgg om dagen...)

te, mest fruktte fra helsekosten

Vann-vann-vann...

bittelitt brus

en munkholm i ny og ne

Skrevet

Lettmelk

vann

juice blandet m vann

Og gløgg til jul.Slurp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...