oblix Skrevet 15. desember 2007 #26 Skrevet 15. desember 2007 Fjerner jo hår og annet som sitter på smokken, gjør det jo ikke for å fjerne noe annet. Mine bakterier tåler han og ellers har jeg lite med dritt i munnen. De som ikke sutter på barnets smokk kan jo slutte med alt dette preiket med bakterier osv, dette vet vi, og barna har ikke blitt syke av det. Samma for meg om noen synes det er gristete, bryr meg fletta om det i grunnen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #27 Skrevet 15. desember 2007 Hår og støv blåser man lett av.
oblix Skrevet 15. desember 2007 #28 Skrevet 15. desember 2007 Slettes ikke på noen av smokkene, håret sitter som limt på. Hvorfor bryr du deg egentlig? Du slipper jo dette selv. Huff..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #29 Skrevet 15. desember 2007 Jeg susser småen midt på truten ofte...er vel farlig det også da sikkert!? Eller?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #30 Skrevet 15. desember 2007 Bryr meg ikke mer enn at jeg synes det er teit/morsomt at dere tror at smokken blir renere av at dere slafser på den. Hvor stor tro går det an å få på sitt eget spytt, liksom. (Og vi er flere anonyme i denne tråden, det er ikke jeg som har skrevet alle anonym-svarene.)
oblix Skrevet 15. desember 2007 #31 Skrevet 15. desember 2007 Synes det er enda "teitere" å tro det er så farlig å "vaske" smokken med munnen. Vel, ikke teit kanskje, men hysterisk. Hvorfor anonym egentlig?
Mammapudding Skrevet 15. desember 2007 #32 Skrevet 15. desember 2007 Noen gjør det og noen gjør det ikke..Dere som sier det er så ÆÆÆÆÆÆSJ..kliner dere med partern deres? Tenkt over hvor ekkelt DET er?? Hehe:)
lenis&bebis Skrevet 15. desember 2007 #33 Skrevet 15. desember 2007 Synes det er uhygienisk og ekkelt å putte smokken til babyen i munnen for å "vaske" den eller "rense" av skitt. Synes faktisk det er ekkelt å se mødre (eller fedre) gjøre dette. Jeg er ikke interessert i å smitte babyen med noe som helst hvis det er mulig. Og jeg er ikke fanatisk eller overhygienisk på noen måte. Hvis smokken faller i gulvet, skyller jeg den. Hvis det er tilgang på vann da. På tur har jeg bestandig en ekstra smokk som er ren i stelleveska.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #34 Skrevet 15. desember 2007 Å kline velger vi begge to å gjøre, babyen velger ikke å få en smokk full av mammas spytt dyttet inn i munnen. Synes du det er det samme å kline med kjæresten din som å låne mora di sin tannbørste? Jeg har ikke sagt at det er farlig, jeg sier bare at det er teit at noen faktisk tror smokken blir renere, for det blir den ikke.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #35 Skrevet 15. desember 2007 Min bruker ikke smokk, så vi har ikke den problematikken. Men jeg syns det grenser til hysteri å kalle det for uhygiensk. Pjokken eri nærkontakt med mine bakterier hver eneste dag, så om han , hypotetisk sett, skulle fått noe av mitt spytt på smokken så gjør nok ikke det så mye fra eller til. Angående dråpesmitte, så får de i seg nok av det ellers. Får så bra immunforsvar atte Til dere som syns dette er uhygienisk: Hva gjør dere når de små begynner å krabbe rundt og spise og gnage på alt mulig? Og da mener jeg alt: Tøfler, fjernkontroller, telefoner, mammas og pappas bestikk, aviser, ukeblader, skuffeknotter, osv. osv. Gud vet hvor mye bakterier det er på dette. Dere vil iallfall få stor jobb med å holde alt rent, og unna rekkevidde. Lykke til!
Mammapudding Skrevet 15. desember 2007 #36 Skrevet 15. desember 2007 Jeg tror ikke at den blir så sinnsykt mye renere..men hvis smokken har små hår eller støv som jeg ikke ser og hun får smokken, så brekker hun seg i lang tid etterpå..Vet selv hvor ekkelt det er å få hår i munnen. Så derfor gjør jeg det! At andre velger å la være fordi de syns det er ekkelt det respekterer jeg..men syns det var voldsomt hvor "forferdelige" vi som gjør det er i følge dere...
livetimammasmage Skrevet 15. desember 2007 #37 Skrevet 15. desember 2007 har puttet smokken hennes i min munn siden hun var nyfødt, ikke vært forkjøla eller syk en eneste dag. Dæven dere hysteriske kvinnfolk må slite mye om dagen så mye som dere tenker på hva som er farlig osv. Vedder rævva mi på at dere også gir tran hver eneste dag og bruker sikkert aldri vårservietter!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #39 Skrevet 15. desember 2007 Hehe, sliter ikke i det hele tatt, og jeg er overhodet ikke hysterisk. Bare morsomt å se reaksjonene deres når noen skriver at smokken faktisk ikke blir renere, men skitnere.
oblix Skrevet 15. desember 2007 #40 Skrevet 15. desember 2007 tror du har sagt dette ti ganger snart.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #41 Skrevet 15. desember 2007 Ja, for det finnes bare én anonym på hele DiB..
lenis&bebis Skrevet 15. desember 2007 #42 Skrevet 15. desember 2007 Hehe, denne tråden begynner faktisk å bli ganske så underholdende :-) Jepp, her i gården får snuppa tran hver dag og våtservietter bruker vi meeeget sjelden ;-) Rart dette her altså, mener jeg er en ganske så slækk og avslappet mamma... Men, jeg dytter aldri mitt eller andre sitt spytt med vilje inn i kjeften hennes. Hun sleiker i seg nok bakterier, ull, støv og andre ting ved egen hjelp ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #43 Skrevet 15. desember 2007 Katta vasker smokken her, går bra det også! Dere andre som synes dette med å ha smokken i munnen er litt ekkelt: drit i å si det gang på gang, har hørt det nå.
emlyn Skrevet 15. desember 2007 #45 Skrevet 15. desember 2007 Tannlegetremenningen min sa helt uoppfordra i dag, da smokken datt på gulvet, at man IKKE skal ha den i munnen. Grunnen er at babyer ikke har kariesbakterier (som skaper hull i tennene), men voksne har det. Og de smitter på den måten. Men de smitter ikke ved at man kysser babyen på munnen. Jeg har som regel en ekstrasmokk i stellebaggen... og ellers får man jo alltids skylt av dem et sted, eller tørka av med en våtserviett.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 16. desember 2007 #46 Skrevet 16. desember 2007 jeg gjør det hvis det ikke er andre muligheter...som feks hvis vi er ute å sånn... men gjør det uansett ikke om jeg akk har putta i meg FEKS sterk mat..(les feks:)) men vet du,her i gården er det nok nok bakterier som det er..jentene kan ligge i grina si å bytte låne sutter,bytte på lekene sine osv osv...jeg kan jo ikke følge med på det heletiden heller.. men,det er ikke no galt med de..=)) friske og raske 8mnd's gamle bebiser..=))
MathildeC Skrevet 16. desember 2007 #47 Skrevet 16. desember 2007 Jeg er ogsaa en av moedrene som "renser" smokken i munnen. I begynnelsen da hun var fodt provde jeg alltid aa skylle den i kokende vann, men maatte snart gi opp, det ble mer styr aa loepe for aa skylle den mens vesla skrek stakkars.. Men synes selv det er litt uhygienisk da, kanskje jeg skal proeve aa skylle den litt oftere. Men naa er det blitt en vane i moerket paa soverommet aa putte den i min egen munn foerst, og alltid er det noe dritt paa den fra koseklut e.l. Men kanskje det ikke gjoer noe for jenta mi? Hm. Har faatt litt aa tenke paa. Men naar det gjelder kariesbakterier - da gjoer vel ikke det noe saa lenge jenta mi ikke har faatt tenner? Hun er 5 mnd naa og ingen tegn til tann ennaa..
Alba44 Skrevet 16. desember 2007 #48 Skrevet 16. desember 2007 Har aldri tatt smokken først i munnen min, jeg. Ikke fordi jeg er hysterisk som enkelte av dere mener, men fordi det ikke har vært nødvendig. Koker flasker og smokker hver dag, har hele tiden rene smokker i bakhånd, så mister vi en smokk i gulvet så finner vi frem en ren.
marylu Skrevet 16. desember 2007 #49 Skrevet 16. desember 2007 I Sverige hvor jeg bor sto det akkurat om dette temaet i avisa. Det ble referert til en undersökelse hvor de hadde funnet ut at om foreldre putta smokken i egen munn for så å gi den til barnet, så virket det forebyggende mot astma og allergier. Men personlig har jeg forsökt å unngå det mest mulig, bare om det ikke har funnets en kran i närheten o.l.
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 16. desember 2007 #50 Skrevet 16. desember 2007 Mye rare svar her, litt artig egentlig. Jeg har gjort det om det ikke har vært noen spring i nærheten og synes det er helt greit. Synes folk kan være litt vel overbeskyttende og litt hysteri, men konklusjonen er vel helt til slutt at det er ingen som har tatt skade av det, ingen av mine iallefall. Har alltid hørt at det er det man skal gjøre om man mister smokken på bakken. Dumt å si at barnet ikke velger å ha mamman sin spytt i munnen, men ærlig talt, tror ikke en baby tenker så veldig hardt på det. Det finnes naturlige ting her i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå