Gå til innhold

smokk i mammas munn????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sett så mange mødre som putter smokken til babyen i sin egen munn før de gir den til babyen (som for å vaske den)... dette kan vel umulig være bra? er jo ingen steder det er så mange bakterier som her vel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel for å få bort hår. skitt å lort,,, viss ikke mulighet for å vaske,, så det synes jeg er bare bra!!!!!! jeg jør det selv.

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg ikke syns det er så ille jeg.. Er jo så mye annet de får i seg uansett.. Og når barna er nyfødte kan de jo sutte på fingeren vår, og det er jo greit.. Det sa de på sykehuset.. Er selvfølgelig en del mer bakterier i vår munn, men de må jo herdes litt og da.. Kan ikke pakke de inn i bomull heller..

Skrevet

Man skal vel ikke gjøre det nei.. Jeg har gjort det noen ganger selv da. Hvis smokken har falt på bakken å jeg ikke har med en ekstra. Men liker det ikke..

Men da kan det vel ikke være så bra at barnet smaker på noe moren spiser da? At barnet smaker av dem samme skjea..?Blir vel omtrent det samme.. Å det er det jo maaange som gjør..

Skrevet

Babyen får nå en god del av de samme bakteriene via morsmelken.

Det anbefales faktisk ikke å gjøre dette den første tiden iallefall. Men bedre med litt mamma-bakterier enn gulv-bakterier tror nå jeg...

Når babyene blir større kan jeg ikke tro det er noen fare, da putter de nå alt i munnen...

Skrevet

det gjør jeg daglig. Det bryr jeg meg ikke noe om. Han lever enda.. kan ikke pakke de helt inn i en beskyttende bomullsverden.

Skrevet

Det har ingenting med vanlige bakterier å gjøre, men karius og baktus som fort hopper over fra mamma til småtrollet via smokken....

Skrevet

gjør det jeg. bedre det enn at han får i seg lo fra teppet sitt eller sånne ting.. er nok ikke farlig det.

Skrevet

Vet at det ikke "skal" gjøres, men gjør det hvis det er litt støv på smokken og ingen mulighet til å vaske den. De spiser jo på alt, så tror ikke det gjør så mye fra eller til..Hvis man tenker på hvor (de fleste?) babyene kommer ut så..hehe ;-)

Skrevet

Datteren min var innlagt på barnekirurgen på rikshospitalet fra hun var nyfødt til hun var nsten 2 måneder. Der sa sykepleierene og barnepleierene bare putt den i munnen først du, hvis den falt på gulvet.

Men de har jo sikkert ikke så god greie på tannhelse hvis det er det som er problemet.....?

Ellers sier jeg som de andre; heller mammaslev enn skit, støv og hår:)

Skrevet

Det er ikke bra nei!

Voksne har bakterier som lager hull i tennene, det har ikke babyer i munnen sin, men de smittes av sånt tull som å "vaske" smokken i sin egen munn. Overhodet ikke hygienisk!

Skrevet

Ps. Man skal heller ikke smake på barnematen med samme skje som man mater babyen, nettopp bakterier som kan lage hull i tennene.

(Disse bakteriene får IKKE babyen i seg gjennom morsmelka..)

Skrevet

Har faktisk aldri gjort det....... Børster heller av den, tar innsiden av genseren og tørker etc. Ikke inn i min/vår munn nei!!

Skrevet

Jeg putter smukken til snuppa i munnen når den faller på bakken og har gjort det i 9 mnd..

Enig med Hønemor over her, man kan ikke bli helt hysterisk!

Skrevet

når de er spebarn synes jeg ikke det er greit. Min gamle tante mistet smokken til lillewirre på bakken, stappet den i munnen og var på vei til å gi den til lillewirre..men jeg stoppet henne og fortalte at jeg ikke engang gjorde det, og at jeg synes det er dødsekkelt!

Men nå som hun er 10mnd og stabber og krabber rundt overalt er jeg ikke så nøye på det lenger.

Skrevet

Det er "rensligere" å stappe den i rompa for å si det sånn! Æsj..!

Skrevet

HERREGUD å hysteriske mange er, er det mulig. Er ikke rart mange barn sliter med dårlig imunforsvar når de aldri kommer borti en bakterie får de er voksne nesten. Å sammenligne det å putte smokken i munnen og rævva er jo helt latterlig. Har smokken ofte i guttens munn, han er så frisk atte. SKJERP DERE hysteriske kvinner. Vi andre ler av dere.

Skrevet

HAHAHA, dere er klar over at dere har tusen ganger flere bakterier på hendene enn i munnen??? Dere åpner ikke akkurat offentlige toalettdører med munnen....HAHAHA, snakk om hysteri. Er jo f.eks bedre for et lite knøtt å få litt mamma og pappa basselusker enn å få et hår i munnen som barnet ikke har noen forutsetning for å få bort. DET kan gjøre barnet svært uttilpass. Nei, putt smokken i munnen med god samvittighet:)

Skrevet

Detter er ikke bra, nei og det er ikke snakk om å være hysterisk.

Årsaken er elementær smittekunnskap; smittsomme sykdommer (f.eks forkjølelelse og influensa) smitter via dråpesmitte, altså spytt som overføres fra menneske til menneske. Dette kan f.eks også skje ved at man nyser på hverandre. Karies smitter ikke på denne måten.

Influensa og forkjølelse er ikke heldig for små babyer, selv om de skal bygge opp et eget immunforsvar etter hvert. Det er mye mindre skadelig for babyen å få i seg tørt støv fra gulvet enn mammas og pappas spytt i disse influensatider.

Hvor mange av dere som praktiserer dette har hatt forkjølte små?

Skrevet

Ikke jeg.... Slike forkjølelses og influensavirus må også de små kroppene igjennom... Hvorfor er ikke slike sykdommer heldige for de små??? Å ja, stemmer det. Da må dere være hjemme fra jobb!

Min eldste sønn er 3,5 år og han er syk en gang i året.... Da blir han imidlertidig bra syk ,men han er disponert for astma så det har nok noe med det å gjøre. Ikke at vi har puttet smokken hans i munnen vår når han var liten...

Skrevet

Vi vasker smokken med munnen, vi har hatt omgangssyke og forkjølelese, men gutten vår er frisk som en fisk. Har ikke vært syk i det hele tatt. Folk har også kommet på besøk selv om de har vørt forkjølet, dette har også gått bra... Så det er nok ikke så FARLIG som dere sier.

Legen min sa til meg at forkjøleleser på små barn er bra, da blir imunforsvaret deres sterkere.

Skrevet

Synes det er idiotisk å bruke ordet vaske i en sånn sammenheng. Tror dere virkelig at dere gjør smokken renere ved å stappe den i deres egen munn?!

Og argumentet "de sutter og spiser jo på alt" henger ikke på greip. Om de sutter og spiser på alt så gjør det vel ikke noe om smokken har falt i gulvet? Det er jo ikke bedre å fylle den med egne bakterier og dritt i tillegg før du putter den i babyens munn..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...