*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Hei. Skjønner godt at der vil skjemme bort gutten deres jeg. I år har vi også kjøpt for sikkert 3-4000 kr til hver av guttene....
iznogood Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 bare et spørsmål... hva i alle dager kjøper dere for å klare å komme opp i sånne summer?
☆Anonymia☆ Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 er dette også tull ?? haha..håper det =)
solstråle69 Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Tror kanskje Mamma25 ville ha det litt morsomt, at hun har kjøpt disse julegavene kan også godt være. Hadde jeg hatt en gutt, ville ikke dette vært unormalt for oss å gjøre heller. Poenget er vel heller at noen av oss begynner å bli driiiiiit lei disse julegave-trådene - problemet for de fleste her var at dette var "over kanten". Synes det nesten er pinlig morsomt å lese reaksjonene. ;-)
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Jeg kjøper dyre gaver til guttene ja, er ikke vanskelig å komme opp i den summen der, leker er jo så dyrt... Men går ikke rundt og skryter av hva jeg har kjøpt og hvor mye det kostet, men de fleste jeg kjenner kjøper faktisk for sånne summer til barna sine... Har man råd til det så hvorfor ikke?
Inga Bling Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Fordi ungene blir bortskjemte drittunger som er vant til å få alt de vil ha? Med mindre det er konkurranseski i den gaven kan jeg ikke se at sånne summer er aktuelt i det hele tatt.
Etaner Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Hvis du ikke går rundt å skryter av det så hadde du sendt henne en PM...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Hvis det bare er leker synes jeg det er mye. At det kanskje er noe de trenger eller f.eks noe de har i lang tid framover er det anderledes. Men å bruke 3000- 4000 kr på leker til jul synes jeg er alt for mye. Som regel blir de jo fort lei av leker også.
Trebarnsmamma2010 Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Bortskjemte drittunger som får gaver på julafta? Jøss, da er mitt barn og mine tantebarn bortskjemte drittunger hele gjengen!
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2007 Nei, for jeg er ikke redd for å si meningen min. Min mening er at alle kan få lov til å kjøpe for den summen de selv vil. Hvorfor er det ikke lov å ta opp en slik ting her inne? Fordi man MÅ ta hensyn til alle andre som ikke kjøper så dyre leker? Ingen liker skryt, men jeg synes ikke jeg skryter av hvor mye jeg kjøper for. Synes ikke innlegget i seg selv var galt, om det var spøk eller ei. Om det er nok eller ikke? Vel selvfølgelig er det nok, men langt i fra så mye som mange andre kjøper for. Og så lenge oppdragelsen er i orden tror jeg ikke julefeiringen med mange gaver ødelegger for barna mine.
scoobidoo Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 Hjelpes... Hva er det dere tenker på dere som bruker så mye penger?? Det er da viktigere ting å bruke penger på vil nå jeg si. Ungene blir jo bortskjemte som fy, og så går det ut over de ungene som har foreldre med dårlig råd. Unger forteller nemlig hverandre i bhg og skole hva de har fått i julegave. Hva gir dere i kalenderen da? 100 kr dagen? Huff, blir nesten litt kvalm av alt julgavehysteriet!
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2007 Jepp, de blir nok fort lei av leken, man kan si at det er for min egen del jeg kjøper så masse til dem. Elsker å skjemme bort barna i jula
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2007 Nei, men har muligens en litt dyrere gavekalender enn den sjokolade-greia til en tier...
scoobidoo Skrevet 14. desember 2007 #15 Skrevet 14. desember 2007 Jeg lurer litt på hvilken omgangskrets du vanker i? Kongehuset? Jeg kjenner ingen som gir så dyre gaver til ungene sine i julegave...
NoDoubt Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har et spørsmål: Hva i alle dager kjøper besteforeldrene når dere gir alt barnet ønsker seg? Dessuten så er leker MYE billigere nå iforhold til da vi var små!!! En barbie dukke kostet somregel fra 300 og oppover! Nå kan man ofte få kjøpt 2 for 200 kr. Bare tenk hvordan lønningene er nå og i forhold til før...
Etaner Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 Neida.. for all del bare å rope ut det.. men når du gjør det... grenser ikke det til skryt da? eller hva er skryt i dine øyne? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du bruker på ungene dine til jul, for alt du vet så kan det hende jeg bruker like mye selv.. men jeg forteller ikke det her inne for det syns jeg blir skryt hehehe... Det er gøy å gi gaver til barna, men syns du det er like gøy når barna får så mye gaver at de ikke setter pris på det lenger?
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. desember 2007 Ha ha I wish.... Nei vet du hva, helt vanlige folk med ordinære jobber--- Men når jeg hører om hva andre her bruker totalt på gaver i jula, er nok ikke vi så ille... Kjøper dyre gaver til barna men til voksne er det ofte hjemmelaget, bilder av barna osv... Har aldri vært oppi 15000 noen gang..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. desember 2007 #19 Skrevet 14. desember 2007 herregud, hva har dere kjøpt..få høre da! jeg er mest nysgjerrig på det jeg, og hvor gamle barna er som får alt dette? Vi har kjøpt skipakke når snøen kom og den kostet 1100 kr, og det var forskudd på julegave ja.. så får hun noen småting under treet.. litt leker osv.. så maks 1500 kr og synes det er ganske mye jeg.
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 14. desember 2007 Jeg liker å kjøpe ORDENTLIGE ting jeg da, leker som er i tre feks som koster endel. Feks ting til Brio togbanen hans, dette er ting som er ganske dyre, så det er ikke sånn at jeg kjøper hundre gaver til en tier hver... Barna mine har ikke så mange andre de får gaver av, liten familie og ikke hundrevis av venner heller, så derfor liker jeg å bruke litt ekstra:-)
scoobidoo Skrevet 14. desember 2007 #21 Skrevet 14. desember 2007 Ok, skjønner. :-) Men jeg kommer sikkert aldri til å skjønne hva som er vitsen med å gi så dyre gaver til ungene. Vi går for toppen 1000,- her i huset.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Så lenge de ikke oppfører seg ufint gjør det vel lite at de blir bortskjemte på materielle ting?? Betyr ikke at de blir noen drittunger av den grunn. Tilgangen på materielle ting behøver så absolutt ikke ha noe å si med tanke på hvordan et barn oppfører seg, det er oppdragelsen generelt og hvordan de lærer å være overfor andre mennesker som betyr noe.
solstråle69 Skrevet 14. desember 2007 #23 Skrevet 14. desember 2007 For meg er ihvertfall julegavene "viktigere" enn kalendergaver - det synes jeg er noe stort tull. Men det er min mening, og jeg blåser en lang marsj i hva andre synes, og spør heller ikke andre om hva de synes om mine prioriteringer. Snuppa vår har alt hun trenger og mer til, men det i seg selv gjør ikke henne til en "bortskjemt drittunge".
*Minnie Mus* Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 14. desember 2007 Min mor gir antageligvis penger til å sette inn på kontoen. Min sambo sine foreldre gir akebrett til eldste, vet ikke hva de gir til yngste. Forrige året fikk eldste ski...
scoobidoo Skrevet 14. desember 2007 #25 Skrevet 14. desember 2007 Ikke for å generalisere, og det er ikke alltid sånn, MEN noen ganger henger slike ting sammen... (Sett fra et lærer-perspektiv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå