solaria Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #26 Skrevet 15. desember 2007 for det første, fleskepølsa(sier jo litt om hvordan du er he.he.he), jeg driter faktisk ikke i muligheten for å drite på meg. gidder liksom ikke det, jeg- men call me crazy. hadde jeg ikke fått ks, hadde jeg heller ikke fått barn. helt uaktuelt. og det er ikke fødselsangst og det tullet der det er snakk om, det er uvilje til å utsette min kropp for noe så potensielt ødeleggende som en fødsel kan være. forøvrig er det ikke bedre for barnet å bli født vaginalt- noen ytterst, ytterst få barn får store skader eller dør under fødsel, mens INGEN barn dør i planlagt keisersnitt. så ikke kom med den. HI
KaMa Skrevet 15. desember 2007 #27 Skrevet 15. desember 2007 Du er fryktelig uvitende og ganske dust. Du burde strengt tatt ikke formere deg.
solaria Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #28 Skrevet 15. desember 2007 og du, som er hemafrodit, kan jo trygt drite i hvordan kjønnsorganene dine ser ut etter en fødsel. he he, taper. vedder på at du er udigg og uutdannet.
Fleskepølsa Skrevet 15. desember 2007 #29 Skrevet 15. desember 2007 He he, ser at jeg strør mine kunnskaps-perler for svin. Mot dumskap slåss selv gudene forgjeves.
solaria Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #30 Skrevet 15. desember 2007 fleskeberget eller hva du nå kaller deg- kall det hva du vil. Du sitter vel der i rekkehuset langs mjøsa et sted, tenker jeg, og tror du er så lur fordi du har presset et par ekle barn ut av fleskebolla di, og klamrer deg til høgskole diplomet ditt som en svett fjortis til en pupp. det du ikke vet er at du sitter og kaller en person med doktorgrad for dum... det blir litt for dumt, eller hva? du minner meg om sånne dumme mennesker som er både dumme og stygge og ikke kan fatte at andre har vært heldigere enn de, så blir de fryktelig kranglete.
Fleskepølsa Skrevet 15. desember 2007 #31 Skrevet 15. desember 2007 Koser du deg der du ruller deg rundt i dritten? Nøff nøff;)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #34 Skrevet 15. desember 2007 Det du ikke vet er at ks-barn har litt større sjanse for å dø av krybbedød. Rett og slett fordi at lungene ikke blir skikkelig tømt under forløsningen. Og faren for komplikasjoner etter forløsningen er hakket større for både mor og barn sin del, delvis pga selve keisersnittet (mors del) pog for barnets del fordi at barnet ikke fikk tilførselen av nødvendinge bakterier, ikke fikk tømt lungene eller forberedelsen av lungefunksjonen som riene (og horomonene fra en fødende mor) gir. Så det så=)
Pysjen Skrevet 15. desember 2007 #35 Skrevet 15. desember 2007 Vet du, jeg er faktisk helt enig med deg HI. Jeg har føda vaginalt og aldri mer om jeg skal- KS neste gang. Ligge der og vri seg i smerte og skræva så hele høna og dritten vrenger seg. Det var utrolig kvalm og fantes ikke naturlig i mine øyne- faktisk litt pereverst var det.
ALIICE Skrevet 15. desember 2007 #36 Skrevet 15. desember 2007 He-he.. Der fikk du det sagt tittimor=0) Signerer både deg og solaris! Planlagt ks er best for både mor og barn!!
Fleskepølsa Skrevet 15. desember 2007 #37 Skrevet 15. desember 2007 Virker som om folk skribler i veg uten å lese alle innlegga - ellers er de bare treige i oppfattelsen! Har gått igjennom både vaginal fødsel og keisersnitt, og førstnevnte er laaaaangt å foretrekke. Så det så!
Pysjen Skrevet 15. desember 2007 #38 Skrevet 15. desember 2007 Du om det hvis du liker å ligge å skræve og vrenge deg på den måten.
Fleskepølsa Skrevet 15. desember 2007 #39 Skrevet 15. desember 2007 Er ikke særlig kult å bli kutta opp, lide under amming og gå med smerter i ukevis heller. Blant andre ting. Dere fremstiller KS som en bagatell, men det er det ikke. Bedre å skræææve noen timer, ja. PS: Og jeg ble betegna som "sprek" på barselavdelingen.
Pysjen Skrevet 15. desember 2007 #40 Skrevet 15. desember 2007 heller 10 ks enn 1 fødsel! Ks er en drøm i forhold
Fleskepølsa Skrevet 15. desember 2007 #41 Skrevet 15. desember 2007 I følge innlegga dine har du ikke hatt noe KS, så hvordan kan du være så sikker?
Pysjen Skrevet 15. desember 2007 #42 Skrevet 15. desember 2007 Fordi jeg hadde en helt jævlig fødsel og det skal mye til for at noe kan bli jævligere. Måtte også på opprasjonsbordet etterpå. Så neste gang blir det opprasjonsbordet først;-) (får ikke lov til å føde vaginalt noe mer eller)
Fleskepølsa Skrevet 15. desember 2007 #43 Skrevet 15. desember 2007 Men da har du hatt en uvanlig hard fødsel. Poenget mitt er at en fødsel med normalt forløp er langt å foretrekke fremfor KS.
♥Prinzessin♥ Skrevet 15. desember 2007 #44 Skrevet 15. desember 2007 Her er det skremmende mange airheads.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #46 Skrevet 15. desember 2007 Jeg tenkte på barnets beste og slapp en ekstra sur fis i det ungen ploppa ut.
Pysjen Skrevet 15. desember 2007 #47 Skrevet 15. desember 2007 Det kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har opplevd det. MEN det jeg hadde kalles jo også en vaginal fødsel og man har ingen garanti for at dette ikke skjer. for det gjør det ved stadighet. så jeg er for et kontrollert, planlagt keisersnitt. (og faktisk så er det mindre sjans for komplikasjoner ved et planlagt ks i forhold til vaginalfødsel.) (haste ks blir noe annet)
solaria Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #48 Skrevet 15. desember 2007 jeg er så lei det tullet om at man bruker lang tid til å komme seg etter PLANLAGT ks- stor forskjell på hastesnitt. Jeg dusjet neste morgen( hadde snitt på ettermiddagen før), etter to dager brukte jeg ingen smertestillende, var helt som vanlig etter to uker. i min omganskrets kjenner jeg to som satt på ring i flere mnd etter fødselen, og en som aldri vil kunne fungere normalt igjen, hverken ift kroppsfunksjoner eller seksualitet. alle jeg kjenner som har født en gang skal ha keisersnitt neste gang- sier jo litt... Og til 'bakteriesprederen' som tror det er så bra for babyen å bli eksponert for mors bakterier ved fødsel- hvert år i norge dør 10 babyer av strep B infeksjon som følge av fødsel. man testes nemlig ikke for dette i norge som i de fleste siviliserte land. det er 10 babyer for mye!! hvert eneste år! på grunn av de bakteriene du tror er bra??? Ikke ett barn har dødd som følge av planlagt ks utført uten andre medisinske grunner enn mors ønske- de siste 10 år i norge. mens altså 100 har dødd av vaginalbakterier, for ikke å snakke om alle de som dør/blir skadet av andre grunner. man må være idiot hvis man tror fødsel er bedre for mor og barn.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 15. desember 2007 #49 Skrevet 15. desember 2007 hehe førsteman dusjet jeg en time etter fødsel, gik helt fint det. kunne sitte på vanligstol var litt øm men gikk helt fint. andre mann dussent jeg dagen etter, tenkte ikke på å dusje før. kunne også da sitte vanlig samme dag. ja jeg bæsjet under første fødsel, og helt erlig der å da virket det helt fornuftig. kom ikke en liten fis en gang på andremann. hadde ingen vondter etter fødsel litt øm men ikke mer. var sprek etter førsteman men sliten etter andre mann andre fødsel varen noe mer hard fødsel. men ikke unormal. ikke skrevet jeg i timesvis på førstemann hellerbare en halv time. andre mann tokk noen timer ja. helt erlig har aldri tenkt over at jeg gjorde det. dåsa var mye mer på utstilling i selve sv likevel siden jeg hadde et komplisert sv og de måtte ta invendig ul en del den første perioden. etterhvert blei det sev ikkenødvendigmed invendig ul. men vanlig ul. ikke kjeftet, ropte eller bannet jeg heller underf ødslene, men hja det var vondt. jeg ville ikke valgt ks, det jeg har vært borte i som har hatt planlagt ks har vondter lenge etter fødsel, angrer på valget. mye styr med såret, flere har fått betennelse. har hatt vondt for å løfte eget barn i flere uker etter ks. at du velger ks er ditt valg. men ikke bebreid oss som valgte anderledesbare fordi du selv på en eller annen måte ikke er sokker på ditt valg etterpå.
Pysjen Skrevet 15. desember 2007 #50 Skrevet 15. desember 2007 Selvfølgelig er det komplikasjoner med ks også, ingen som sier noe annet MEN, det er mere komplikasjoner med vaginalfødseler enn planlagt ks. selv fungerer jeg enda ikke normalt etter min vaginale fødsel (10 mnd siden) og må inn til reopperasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå