Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 13. desember 2007 #26 Skrevet 13. desember 2007 det e heilt greit at en må prioritere. men no heng ho ut en familie som ho kjenne/vet hvem er,å det syns i e dårlig gjort.du får si det til dem da hvis du syns det e så grusomt,å ho veit ikkje koffor de ikkje var der engang.uansett har ho no ikkje nokka med det. sitte her å sladre som ei anna kjerring.herregud..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 #27 Skrevet 13. desember 2007 selv om far og mor har gode grunner til og ikke være til stedet så gjør det like vondt for det barnet hi beskriver. det er lov til og føle medlidenhet for et lite barn som er leiseg selv om det ikke er så lett og få gjort noe med at ting er som de er. når det kommer til mitt innlegg. så vet jeg at far får fri om han ønsker og han mannen på FVK påpekte for han at lucia dagen var den 13 og at vi begge burde være til stedet da. far sa ingen ting i mot det. han har fått brevet fra barnehagen om når det er. men dukket ikke opp. sa ikke i fra at han ikke kom heller. sån er det altid desverre. så her går det på prioriteringer
Stratos med 3 barn Skrevet 13. desember 2007 #28 Skrevet 13. desember 2007 Sånn er det hver eneste gang i vår bhg også. Blir så irritert (ikke på barna sef). Låner alltid bort fanget til minst en unge til, men det kan ikke akuratt erstatte mamma/pappa. Nei, en ting har jeg lovet meg selv. Ungene mine skal aldri være alene på slike arrangementer!
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #29 Skrevet 13. desember 2007 Prioriteringer? Fatter dere ikke at ikke alle kan ta seg fri fra jobb da det passer seg eller?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #30 Skrevet 13. desember 2007 Feriedag, permisjon uten lønn, avspasering, internt bytte av vakt, "kjøpe" noen til å jobbe for deg, forskyve arbeidstiden denne dagen..... Jeg har erfart at de fleste får til det de virkelig ønsker... derfor ja, prioriteringer.....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #32 Skrevet 13. desember 2007 Jeg låner alltid bort fanget mitt uten å bli irritert på foreldene jeg, og har full forståelse for at noen bare ikke kan komme.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 13. desember 2007 #33 Skrevet 13. desember 2007 heilt enig med deg tinkerbelle
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #34 Skrevet 13. desember 2007 Seriøst??? Jaja får vel gi meg nå kjenner hormonene bobler og at jeg blir mektig provosert over korttektheten til noen i dette innlegget. Manglende forståelse for andre situasjon er vel et fint stikkord....!! Mener du at jeg burde utsatt eksamen min til neste år eller???
Stratos med 3 barn Skrevet 13. desember 2007 #35 Skrevet 13. desember 2007 Har ikke det jeg forstår du, for det er alltid de samme som ikke kommer. De samme som aldri stiller på kveldsarrangementer eller hjelper til med ei kake en gang, ikke er på dugnader eller noe heller. De virker rett og slett ikke interesserte!
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #36 Skrevet 13. desember 2007 Synes også det er synd på de barna som må sitte der alene, MEN ikke alle kan få fri fra jobb heller! Foreldrene synes sikkert det er kjempe trist selv, Men noen ganger går det bare ikke.. Nå i desember blir det faktisk 3 slike ting i barnehagen som vi må ta fri fra jobb for å være med på, det er jo på grensen til latterlig! Joda, det er veldig koselig, men vi har et ansvar når det kommer til jobben også,, heldigvis har vi begge supre sjefer som synes det er ok at vi drar på sånne ting. Jeg synes faktisk det var rart hvis hun var den eneste som var alene, mange heldige foreldre da, som har mulighet til å ta fri.
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. desember 2007 #37 Skrevet 13. desember 2007 Nei, hvis barnet ikke har en mor som kan komme, ikke en far som komme, ingen bestemor, bestefar, farmor, farfar, tante, onkel, nabo, filletante.. Og ingen av disse kan verken avspasere eller bytte vakt for å komme, eller en ikke har noen av disse tilstede i livet sitt.. Ja, da har en jo vitterlig ikke noe valg.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #38 Skrevet 13. desember 2007 internt vaktbytte og kjøp av vakter er ikke lov i bedriften min... å betale noen å jobbe for seg er snyting på skatten og tapte feriepenger for den som kjøper vakta... forskøvet arbeidstid i turnusarbeid er jo flott.. kan tippe resten av teamete mitt hadde blitt blide om jeg gjorde det.. hahaha. feriedag? eh..ja her må vi ta en uke i slengen. *ler og ler* uansett da, jeg var på lucia jeg.. men mange foreldre som ikke var der og tenkte ikke engang på det som negativt. Og i morgen skal jeg på julelunch i barnehagen, så altså..da måtte det blitt to fridager for noen da.... hehe.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #39 Skrevet 13. desember 2007 Selvfølgelig ikke. Men jeg kjenner at jeg også blir provosert over at noen tror at de som har anledning til å gå bare kan ta seg fri fra jobben... Jeg har feks planlagt dette lenge. Spart feriedag for å ha muligjhet til slike ting..... kjøring hver vei til jobben.(Jeg pendler og har 1 times kjøring hver vei til jobben. Dette gjør behovet for planlegging av slike situasjoner enda større..) Siden vi er to foreldre så er det aldri noe problem for oss. Forstår at det kan være tilfeller, særlig for de som er alene, hvor det rett og slett ikke lar seg gjøre. Alikevel vil jeg påstå at det for de aller aller fleste handler om prioriteringer.....
mizz25 Skrevet 13. desember 2007 #40 Skrevet 13. desember 2007 Stinkerbelle... syns du tar virkelig av her... Om ikke du har følelsa så e jo det greit,du syns nok det e greit om ungen din hadde vært alene der osv... Æ jobba i barnehage å det e sårt å se de forventningsfulle små vente på foreldran sine,som til slutt ikke kommer. At du e aleina osv,det beundra æ dæ,men det går uansett an å få en nabo eller en god venn,besteforeldre ol te å dra å vær det med ungen om foreldran IKKE har tid te å ta sæ "fri" i en time,å man vet om den dagen ett år i forveien så trur det har litt med prioritering å gjør!!! Sorry reaksjonen min!
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #41 Skrevet 13. desember 2007 hehehe... her var det noe som ikke passet helt inn.... Flyttet litt på en setning men kopiert visst også litt...hehe... Ble litt rart det der.... ;o)
Stratos med 3 barn Skrevet 13. desember 2007 #42 Skrevet 13. desember 2007 Hvis det er situasjonen HVER gang det skjer noe i regi av bhg...., da tror jeg ikke noe på teorien din!!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. desember 2007 #43 Skrevet 13. desember 2007 Selvsagt er det synd at et eller flere av barna ikke har foreldrene der, men det kan jo være utallige årsaker til det. Sannsynligvis er foreldrene selv like lei seg for at de ikke kunne være tilstede. Noe annet er når det skjer gang på gang med den samme familien...
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #44 Skrevet 13. desember 2007 Glad det ikke jobber slike TANTER (bruker det ordet med vilje nå ja) i barnehagen til snuppa mi..
meg & to små vampyrer Skrevet 13. desember 2007 #45 Skrevet 13. desember 2007 Det finnes en del som ikke kan. Og da snakker vi ikke om at de ikke vil, men at de ikke KAN. For de av dere som slenger ut "prioriteringer" i øst og vest, en del mennesker mener at det ikke har mulighet til noe når de sier at de ikke kan. Folk har utrolig ulike livssituasjoner og å dømme hva andre gjør/ikke gjør uten å vite mer om bakgrunn (med andre ord dømme på bakgrunn av eget liv og spekulasjoner) er virkelig ganske snevert.
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #46 Skrevet 13. desember 2007 hehe.. nå er det viktigere for meg å bruke ferien slik at jeg kan få en HEL dag fri sammen med snuppa.. enn 1 time ekstra om morgenen.. jeg er kanskje rar.. Men jeg er også heldig for for meg er det aldri noe problem å få fri til slike dager. Men jeg har heldigvis forståelse ovenfor andre at det ikke alltid lar seg gjøre..
lillip Skrevet 13. desember 2007 #47 Skrevet 13. desember 2007 Jeg syns synd på det lille barnet uten noen der, men skjønner allikevel at det ikke er lett for alle og komme seg dit pga jobb o.l. Men hos oss syns jeg de har løst dette på en bra måte. Lucia feiringen var tidlig på morgenen, og ute. Foreldrene kunne etterpå ta seg litt gløgg og lussekatter mens barna sang for oss, deretter fortsatte barna leken ute og dermed merket ikke de uten foreldre tilstede så mye til at deres ikke var der!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #48 Skrevet 13. desember 2007 nå vet jeg ikke om det er meg du snakker med stratos.. som sagt da, så var jeg på lucia-feiringen jeg, og jeg har jobbet i barnehagen på foreldrestyrte dager, jeg skal på jule-lunchen i morgen osv osv..jeg bare tok meg selv som eksempel. Jeg jobber ikke fulltid så det hender at det fint klaffer slik at jeg har fri når det skjer noe i barnehagen, jeg gidder bare ikke sitte å tenke at andre er dårlige foreldre fordi om de ikke kan være der. Jeg vet ikke jeg, men hvor mange stiller opp på planleggingsdag i din barnehage så de andre foreldrene kan dra på jobb som vanlig?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #49 Skrevet 13. desember 2007 Ok... og siden alle de som kan stille opp for deg og barnet/barna i slike situasjoner også jobber på bedrifter med akkurat like strengt opplegg så har jeg jo full forståelse for at det ikke kunne latt seg gjøre å få noen til å stille opp. Flaks at du var så heldig å ha anledning akkurat nå da...... Tipper faktisk at de aller fleste kunne ordnet det på et eller annet vis dersom dette var en ting de virkelig ville....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #50 Skrevet 13. desember 2007 jeg også... dikkedikkedeg daker dejjenkommerikkemammaellerpappadah..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå