Nummer 3 kom i november :) Skrevet 13. desember 2007 #1 Skrevet 13. desember 2007 Det satt en liten jente der som ikke hadde noen av familie-medlemmene sine med seg. Hun er 4 år gammel så hun forsto det også for å si det slik, hun satt helt alene og rørte litt i maten sin, ikke smilte hun, ikke ville hun leke med de andre barna heller... De voksne prøvde så godt de kunne å hjelpe, men hun nektet å se på dem... Fikk helt vondt i magen jeg... Vet egentlig ikke hva jeg ville med dette, måtte bare få det ut... Har tenkt på henne hele dagen...
jordbærsjokolade Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Uff, så trist. Får håpe at foreldrene hadde en skikkelig god grunn til å ikke være der, og at det ikke bare var fordi de ikke gadd.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Uff så trist. Det samme var i bhg te gutten min. Var kun ei jente på 20mnd som ikke hadde noen av sine foreldre der og hun gikk rundt bare å tursla og så rimelig lei seg ut. Hun ropte på mamma ganske ofte også. Tror nok de skjønner litt av at det er foreldrene til de andre barna som er der og at hun lengtet mere etter sine foreldre da..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 huff :-( og jeg som var sur for at far ikke dukket opp her. (ikke sa han fra heller) men småen har i det minste en som stiller opp på slikt. gruer meg til han begyner og forstå
Hot Midget ! Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Syns det var merkelig det kun var en unge uten foreldrene sine der..?? Hva med jobb, kan alle bare ta seg fri fra jobb for å gå på lucia fest?! Eller var dette i slutten av dagen kanskje? Selv var planen å skulke de første timene på skolen i dag for å få være med på luciafrokost i bhg til snuppa mi, men så ble hun spysyk, så vi endte opp hjemme begge to..
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Ja dette var på ettemiddagen kl 15. Hun hadde på seg hvite klær så foreldrene hadde ikke glemt dette. Vi dro derfra kvart over 4 og foreldrene hadde ikke kommet enda.. Synes jo at det burde gå ann å få fri den siste timen eller noe da..
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2007 klokka 3 her også...
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 "burde gå ann å få fri..." Skal hele Norge stoppe opp i noen timer pga Lucia? Vi stenger politistasjonen, postkontoret og børsen.. Det er Lucia i barnehagen!! Du skjønner vel at folk har forskjellig jobb og at det ikke nødvendigvis bare er å ta seg fri? Jeg er veldig glad for at min mann fikk fri ellers måtte snuppa vår ha vært alene i dag.. Jeg hadde eksamen, men burde kanskje utsatt den til neste år?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2007 Hadde det ikke vært for at moren er i permisjon så hadde jeg ikke reagert på den måten...
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Det må da kunne gå an å få noen til å komme i bhg til barnet ditt... Og ikke alle på politistasjonen, brannstasjonen osv. har barn i bhg da. Og om du jobber må det være mulig for enten far, mor, bestemor, bestefar, venner, naboer etc. å ordne seg fri den ene timen i året da... Stakkars unger, det skulle ikke vært lov:(
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 jøss, en bare? I barnehagen til lille så var de i kirka og sang, og det var vel ikke akkurat flust av foreldre der... Synes ikke dette var så rart i det hele tatt.
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Seriøst? Jeg synes også det er synd at ikke alle foreldre kan komme, men har da virkelig ikke noe problem med å se at ikke alle kan ta seg fri fra jobb da det passer seg slik. Og det er da vitterlig ikke bare en gang i året.. det er foreldrekaffe, påskefrokost, annen frokost, Forut dag osv osv. Det er samme ulla hver gang "stakkars barn" der foreldrene ikke kom. Vi tar oss fri i den grad vi kan (hvertfll en av oss), og har heldigvis jobber hvor det stort sett går bra. Men alle er ikke så heldige at de har en slik jobb.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 I alle dager. Hvor ofte hører vi om feks alenemødre/fedre uten nettverk rundt seg? Eller hva om moren hadde fått omgangssyke? Ja hun i permisjon altså? Eller at den ungen hun har hjemme hadde det. HOHO. Tenk på det spetakkelet det ville blitt om denne tråden het: MOR KOM I BARNEHAGE MED SPYSJUKA!!! hahahahhaha.. kjærringer!!! her inne er det flust av damer som ikke har nettverk og som stadig sier feks ting som at de ikker har mulighet til å få barnevakt osv.. enda synes dere dette er ille og skjønner ikke at det ikke er mulig at noen stiller opp. Jøsses.
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. desember 2007 #14 Skrevet 13. desember 2007 Ja, det mener jeg i aller høyeste grad seriøst! Spesiellt når feiringen er utenom ordinær arbeidstid. Om man setter godvilja til til tipper jeg de fleste får ordnet det på et vis. Jeg hadde aldri under noen omstendighet latt mitt barn være uten noen ved sin side under en slik tilstelning.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #15 Skrevet 13. desember 2007 er klokka 15 utenom ordinær arbeidstid? jaha? du jobber som da? jeg er alenemor med turnus jobb jeg. prøv å få det til å gå opp med luciafeiring, jule-lunch, foreldrestyrt dag osv osv... ps: jeg er sykmeldt nå så det er jo flaks, ellers ville vel "alle" de perfekte familiene sittet å sutret over hvor synd det var i ungen min..
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #16 Skrevet 13. desember 2007 Utenom ordinær arbeidstid? Når var det feiring hos dere da?
*Minnie Mus* Skrevet 13. desember 2007 #17 Skrevet 13. desember 2007 He he helt enig... he he *ler* Jeg glemte faktisk forrige foreldrekaffe i bhg jeg, alle de andre foreldrene var der og selvfølgelig synes jeg det var helt pyton. Det var nok ikke moro for sønnen min heller, men han sliter ikke med det ennå for å si det sånn. Ikke har jeg en sinnsykt viktig jobb heller, så hadde fint kunnet reise. Men glemte det altså... Shoot me! He he....
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. desember 2007 #18 Skrevet 13. desember 2007 Slutten av dagen.. Feiret ute, bhg ordnet med lucia drakter og alt. Genialt!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 13. desember 2007 #19 Skrevet 13. desember 2007 Enig med deg twintipp!! Jeg vet at foreldrene til dette barmet ikke er helt alene i denne byen så det burde gå ann å få en eller annen barnet kjenner til å komme.
mayaya Skrevet 13. desember 2007 #20 Skrevet 13. desember 2007 Nå er vi heldige som har et sett besteforeldre i nærheten, men ellers vet jeg da sannelig.. Jeg kan iallefall ikke være borte dann og vann fra jobben.... Og som noen sier her, det er ikke bare luciadagen som feires i bhg. Jeg har full forståelse for at noen ikke kan - og ikke alle bor sånn at de bare spør en nabo heller. Ikke alle har det sånn som deg vettu.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 13. desember 2007 #21 Skrevet 13. desember 2007 herregud altså..ordinær arbeidstid???hva er det?? mange jobber skiftarbeid,mange butikker har åpent sent,å mange butikker har åpne lengre nå shoppegale nordmenn skal få handle mere osv. du må no ikkje dømme folk på den måten der,du veit jo ikkje grunnen til hvorfor de ikke var der.blir sjokka i.pass på dere selv.
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2007 #22 Skrevet 13. desember 2007 Tror ikke det er spes. vanlig at Luciafeiringen er helt på tampen av dagen.. Hos oss var det kl 08, og absolutt ikke utenom ordniær arbeidstid.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #23 Skrevet 13. desember 2007 Hmmm..... for meg dukker det bare opp et ord.... Prioriteringer.....
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. desember 2007 #24 Skrevet 13. desember 2007 Uansett synes jeg det er ille å ikke møte opp på en slik dag i bhg til barnet sitt. Der har de bakt og øvd på sanger, og gleder seg stort til å vise frem dette til foreldrene sine.. Om det ikke er noen vei ut er det jo ikke det, men uansett endrer ikke det meningen min.. Om at det er veldig ille når et barn står der alene uten noen av sine...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. desember 2007 #25 Skrevet 13. desember 2007 prioriteringer? såååå la meg se da, jobben min ville aldri godtatt å gi meg permisjon for å dra på luciafeiring i barnehagen, det er vanskelig å bytte vakter og da gjenstår vel bare egenmelding da. Her inne er man jo lat og har dårlig arbeidsmoral om man tar seg en fridag fordi man er sliten eller burda ha vaska huset, så lurer på hvordan det hadde gått om noen hadde sagt at man tok seg en egenmelding for å dra å spise lussekatter. Jeg ler av noen av dere her inne som bare går rundt dere selv og biter dere i halen med alle de gode argumentene deres på forskjellige debatter. Det er om å gjøre å være mest mulig perfekt som mor, men man skal vite at man skal være perfekt på alle områder i tillegg. Festlig er dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå