Gjest Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Har inntrykk av, etter å sett litt rundt. At vogner med tre hjul er mer ustabile, velter lett og at de er lite romslige og korte i ryggen. Har dere trehjulinger bare pga. av at det er trendy, eller er det andre årsaker? Gi meg noen grunner til at trehjulinger er best
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Og hvilken type er best i så tilfelle? Heller mest mot 4 hjul selv, men kan "omvendes"
Dronningen! Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Nei vi hadde den kun, ene og alene, fordi den var trendy! )
Mrs. Bouquet Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Vi har begge deler, fordelene med 3-hjulingen er at den faktisk er ganske lang i ryggen, og er enklere å manøvrere, er lettere og blir mindre sammenslått. I tillegg elsker jeg vogner, så kunne ikke la være å ha eid en 3-hjuling også. 3-hjulingen ligger som oftest i bilen, så den blir mye brukt på kjøpesenter. 4-hjulingen har jeg lammeskinnspose i og brukes som sovevogn om dagen. Veksler litt mellom hvilken av de jeg bruker når vi går tur. Negativt med 3-hjulingen er at den bare kan kjøres forovervendt og den blir ikke 100 % flatti liggestilling, mens 4-hjulingen kan man vippe over styret og kjøre i begge retninger og den blir helt flatt i liggestilling. 3-hjulingen er en OTH urban jungle 4-hjulingen er en teutonia mistral
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har en Quinny Buzz trehjuling, den er veldig bra dempet, kan vendes begge veier og legges helt flatt nar barnet vil sove. Den er ogsaa lett og veldig grei a manovrere. Samtidig er det ikke plass til posegreier, men her vi er trengs det ikke. I tillegg har jeg en Quinny freestyle i Norge. Den er lang og god, lett a vende, og jeg faar fint en dunpose som passer naa mens gutten vaar er liten oppi (men ikke naar han blir stoerre, men siden han ikke sover ute i vogn er det ikke noe stort problem for oss). Den er dessuten herlig a bruke paa skogsveier / grusveier I tillegg er begge lette aa slaa sammen, tar veldig liten plass naar hjul tas av (gjort med et par klikk), og det er veldig greit at man ogsaa kan bruke bilstol paa understellet. Jeg tenkte ikke paa hva som er trendy, har lite peiling paa det i grunnen, men valgte vogna ut fra bruken vaar.
BettyBoob Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 har en OTH urban jungle 3 hjuling aldri veltet, utrolig lett å styre, lang i ryggen, veier lite og kul å se på ! hadde aldri kjøpt 4 hjuling etter å ha hatt denne vognen iallfall
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har nettopp kjøpt Phil & teds søskenvogn og er kjempefornøyd. Skal og ha Quinny som bagvogn med dreamybag. Grunnen er at de er mye lettere å kjøre og en slippe å hele tiden vippe vognen når en skal endre kjøreretning. Hjelper på rygg, skuldre og bekken.
LegallyBlond Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har trehjuling fordi den er mye bedre å trille enn firhjulingene, og den er mye lettere og mindre sammenlagt. Synes også ungene sitter bedre i de som jeg har hatt. Har hatt både One tree hill urban jungle og har nå en phil and teds e3 (kan brukes både som enkeltvogn og søskenvogn. Anbefaler begge deler på det varmeste. Ingen av disse to har vært ustabile eller i nærheten av å tippe noen gang. De er også mye lengre i ryggen enn brio kombi og teutonia timmy trillen vår, som er ganske klassiske firhjulsvogner. De to vognene jeg har hatt er også ganske romslige, har brukt både voksipose og tepper oppi til 2 år gammelt barn og det har fungert veldig bra.
Blue Lady Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Fordi den kan man snu på femøringen som det heter. jeg HATER å måtte vippe den håndtaket bare for å svinge... Har man først hatt 3 hjuling (eller 4 hjuilng med roterende forhjul) så tror jeg man blir fint vant til det
It's all about me Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Hadde du virkelig sett på 3hjulingene så hadde du sett at ALT det du skriver er feil. Ja noen er ustabile, lite romslige og korte i ryggen, men det er det mange 4hjulinger som er også. Det er mange som er både stødige og store or romslige i bag og sportsdel. Best på alle de punktene er vel TFK.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Vår 3hjuling er ikke ustødig...? Den er fantastisk å trille, det er hovedgrunnen for oss. Vi går mye tur også i by, så det e rviktig med noe som føles lett å trille og styre. Litt liten bag på vår, men det gikk fint!
Carnivale Skrevet 14. desember 2007 #12 Skrevet 14. desember 2007 Jeg syns det er så utrolig rart at "alle" sier at trehjulinger velter, er korte i ryggen, ustabile og blablabla? Hvilke vogner er det "alle" har sett egentlig? Jeg har hatt trehjuling i to år nå, og har aldri opplevd at den har veltet, ei heller har noen av mine venner med trehjuling opplevd dette. Tvert i mot er den veldig stabil, selv med en aktiv 2-årin oppi. Sittedelen på vogna vår er betraktelig mye lengre i ryggen og mer komfortabel enn de fleste firehjulinger, vogna veier under halvparten av det tradisjonelle tunge Emmaljunga-droget på 20 kg, og kommer seg frem overalt. UTEN at man trenger å dra/dytte/løfte, siden forhjulet såklart er svingbart. Vi har en OTH Urban Jungle, og bruker den både i byen og i marka, like suveren overalt.
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #13 Skrevet 14. desember 2007 Vi har en trehjuling som trille, og det er utelukkende fordi den er lett (7 kg), lang rygg, blir liten sammenlagt og ufattelig god å kjøre. Easywalker classic heter den - og er ikke så pen egentlig. Helt enkel. Som babyvogn og sportsvogn hadde vi 4 hjuling til eldstemann, og har kjøpt det til baby i magen også. En skikkelig klassisk vogn - det er de jeg liker best.
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Vi har Quinny buzz og er kjempefornøyd -Lett å trille fordi du slipper å løfte for å svinge -Blir liten når du slår den sammen -Veier nesten ingenting! -Utrolig lett å slå sammen og opp igjen, kjempelett å ta av baggen -Ganske smal så som regel ikke noe problem å komme seg inn og ut av butikker, dører osv -At hjulene kan svinge uten å løfte er egentlig ganske viktig for meg som bor i blokk med smaaal gang utenfor døren, ellers hadde det vært vanskelig å komme meg inn og ut døren! Vi valgte den pga vogna, ikke fordi den er trehjuling. Har aldri opplevd at den har vært i nærheten av å velte engang. Man kan jo også låse forhjulet, noe som gjør den mer stabil i ulendt terreng.
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #15 Skrevet 14. desember 2007 sier det samme som alle andre her inne, har ALDRI opplevd at og velte med vogna mi. Har selv trehluling - en Quinny Freestyle og grunnen til at vi valgte den er pga at vi slipper og vippe den opp for og svinge, kan bare svinge med lillefingeren. Kommer frem over alt pga det svingbare hjulet, noe som er viktig for meg som har en vondrygg.
FuriLaks Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 Fordi den er mye lettere å trille enn firehjulingen vi hadde. Med bekkenplager herfra til glade jul hjelper det mye å ikke måtte "løfte" på vogna for å svinge... Kunne sikkert hatt en firehjuling med svingbare hjul, men det ble nå en trehjuling. Den er kjempedeilig å trille, men ja, litt ustabil, særlig på bussen hvis sjåføren bremser litt hardt. da kan den velte forover.
lifa og Eline Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 fordi vi ville ha en god vogn å trille og når vogna vår quinny Frestyle 3xl Comfort også oppfylte alle de andre kravene mor stilte kjøpte vi den til snuppa. Den har vi nå brukt over 22 mnd. og jeg vil aldri bytte vogn om jeg så får en ny gratis.
1stor1liten =) Skrevet 14. desember 2007 #18 Skrevet 14. desember 2007 hadde med 4 hjul da jenta år var mindre men solgte og kjøpte en 3-hjuling. er utrolig enkel å kjøre og svinge med. nå sover ikke hun ikke til vanlig i vogn,men om hun skulle sovne er det plass til det. har ikke noe å klage på ,på vår vogn ihvertfall..
Nr-3-i-Magen Skrevet 14. desember 2007 #19 Skrevet 14. desember 2007 Prøvde først en trehjuling rundt i en butikk, så en firehjuling, og da var det ikke snakk om å kjøpe noen annet enn enn trehjuling! De er så mye lettere å manøvrere, jeg kan trille inn på bussen, snu vogna 180 grader rundt på ikke større plass enn det vogna i seg selv tar, og trille ut igjen - og jeg har sett mange med firehjulinger som sliter der. Og når jeg låser forhjulet er den like stabil som andre vogner. Den har aldri velta, eller holdt på å velte, og det er lang rygg og plass til pose. Jeg har en Quinny Freestyle Comfort 3XL og er strålende fornøyd!
rødt&blått Skrevet 14. desember 2007 #20 Skrevet 14. desember 2007 Du hovedinnlegger.. hvor har du egentlig "sett litt rundt" når du har observert det ene og det andre negative med 3-hjulinger? Tydelig at du ikke har prøvd den selv ihvertfall! Hva ville du egentlig med dette innlegget? Hilsen fornøyd eier av Quinny Freestyle Comfort 3XL -som forøvrig ALDRI har veltet og som (fortsatt) har god plass til en lammeskinnspose (tenk!) med en 2-åring på 90cm oppi.
pippis mamma Skrevet 14. desember 2007 #21 Skrevet 14. desember 2007 Jeg lurer litt på å kjøpe trehjuling, men hvordan er egentlig disse vognene på skikkelig vinterføre, dårlig brøyta veier, holka osv? holder på å slite meg ihjel med 4-hjuling på slikt føre, og det er det mye av her jeg bor!
Carnivale Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Vogn er rævva på ubrøyta veier, uansett hvor mange hjul den har. Så en trehjuling er verken bedre eller verre på skikkelig crap føre. Men siden vognene som oftest er LETTERE i seg selv, så vil de jo bli lettere å dytte også da. Lettere å dytte en vogn på 9 kg gjennom snøen enn ei vogn på 20 kg liksom..
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #23 Skrevet 14. desember 2007 Hadde tohjuling når barna var små og sov ute. Har trehjuling som trille fordi vi går langt på tur og jeg kan også jogge med den. Det er min trehjuling forklaring.
Salat Skrevet 14. desember 2007 #24 Skrevet 14. desember 2007 Mye lettere å trille. Og bruker zapp eller paraplytrille etter 1-1,5 år, så det gjør ikke noe at den er liten. Og så tar den mindre plass sammenslått, så vi fikk den i gamlebilen uten å demontere først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå