hormonia&alienimagen <3 Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 er kjempe oppgitt... jeg og samboer ble enige om navn tidlig og jeg var vledig overlykkelig for det.det tok oss en kveld for å bli enige om navn forslag... men "svigers" har tilta helt på jente navnet og synes det er helt forferdelig navn,det samme synes bestekompisen til samboer... og det gir jeg egentlig fullstendig f*** i. men nå har samboer tatt det til seg og han lurer på om vi skal finne et nytt... men jeg synes det navnet vi har er kjempe fint.. og det er så flott betydning på det navnet vi fant... så da spør jeg her og: er Tara Adele så forferdelig og kalle barnet sitt? det betyr lysende,skinnende, adlig stjerne og som jeg skrev på terminklubb: april siden, jeg hadde på inntrykk at tara begynte å bli et ganske så vanlig navn jeg.... jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så forferdelig navn.... vær så snill svar,for det vil jeg gjerne vite...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Min assosiasjon ble med en gang Terra... Så jeg likte ikke det navnet. Adele er fint da! Nå skal det sier at jeg er litt konservativ når det kommer til valg av navn da, og smaken er som baken! Men utrolig dårlig gjort av familie og venner å gi uttrykk for at de synes navnet er helt forferdelig! De venner seg nok til det!
en på vei *utklekket:)* Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Jeg synes Tara er ett flott navn jeg. Men så lenge dere har kommet til enighet er det vel riv likegyldig hva alle andre mener. Lykke til og stå på ditt:)
Tante Bassa Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Hvis dere har blitt enige og begge liker det navnet syns jeg dere skal gå for det. Gi faen i hva andre mener, dere bestemmer selv hva barnet deres skal hete. Lykke til :-)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Syns det er et kjempefint navn jeg!!! Blås i hva andre mener om navnet. Så lenge dere er fornøyde, så er det dèt som betyr noe! Det er DERES unge for svarte!!!! Sorry, blir bare litt provosert...=O) Det er så mange andre som legger seg opp i navnevalg, som ikke har noe med det.. Og om de ikke liker det med èn gang, så blir de nok vant til det =O) Stå for det dere har valgt sier nå jeg. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Vet om ei jente som heter Taran..Synes både tara å taran er spennende navn jeg!!! Jeg kommer til å drite i hva andre synes om mitt navnevalg...Velg det du/dere synes er fint,å ikke bry dere så veldig mye om hva andre mener!!! )
Tante Gustava Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Jeg likte ikke navnet i det hele tatt. Men det er jo egentlig ikke viktig, det viktige er jo hva dere synes. Men jeg skjønner jo også samboeren din godt, klart man begynner å tenke seg litt om hvis man får mange negative reaksjoner... Og det må jo være lov å ombestemme seg! Det viktigste er at dere finner et navn som dere begge er komfortable med, enten det blir Tara Adele eller noe annet.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 NYDELIG NAVN!!! Men jeg skjønner også samboeren din... Det kan være lett å la seg påvirke av det andre mener. Jeg har tenkt at jeg kanskje ikke vil si hva den lille skal hete før h*n faktisk er født. Da er det ikke lenger bare en navnedebatt, men et navn barnet allerede har fått. Da blir det ikke så lett for andr å buse ut med sine meninger om navnet (tror jeg...) Jeg kunne nok også fort blitt usikker hvis "alle" rundt meg reagerte på navnevalget. Selv om det egentlig er ganske ulikt meg å bry meg så mye om hva andre mener. For meg er dette med navn en litt sensitiv greie. Lykke til! Håper du vinner! Verden fortjener en Tara Adele!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Jeg skjønner at du blir frustrert, både fordi du trodde det var bestemt og at det nå kommer ting i veien, men også fordi samboeren din ikke er bestemt nok og lar seg påvirke. Når det gjelder navnet, det var fint, men ikke min smak. Det eneste jeg kan si, er at jeg ville unngått å ha to navn som slutter på og begynner på samme bokstav TarA Adele kan bli litt vanskelig å si. Akkurat som Anne Eline eller Ingunn Nina.
hanalb Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Det blir litt "voldsomt" etter min smak, men hvis du og samboer var enige om dette navnet ville jeg stått på mitt. Godt at vi har ulike meninger om navnvalg ihvertfall :-) Lykke til!
Lykken_er_tre Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Jeg tror dere bare bør blåse i hva andre synest og mener. Det er deres barn og og da får dere velge selv. Svigersene dine hadde sin sjangse da de fikk barn og den der kompissen..hallo..? Hvem bryr seg? Så lenge dere liker navnet såer det alt om betyr noe, folk kommer alltid til å ha en mening uansett.
***lilli*** Skrevet 13. desember 2007 #12 Skrevet 13. desember 2007 Må nesten le litt, for nå kom jeg på hva svigermor sa når dåpen nærmet seg: "Det er ikke for sent å ombestemme seg angående navn ennå!". Så selv om jenta vår hadde hatt navnet sitt i tre måneder, beholdt hun håpet om at vi skulle "ta til vett". Hun får mene hva hun vil, jeg synes navnet til jenta vår er helt nydelig.
monilu- Har født Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Svigermor likte ikke navnet vi hadde valgt til førstemann heller (Alexander). Hun mente det var bare rampunger som het det. Men vi brydde oss ikke og kalte gutten vår det vi følte var rett. Og det har vi aldri angret på. Tror nok svigerfamilien din også vil like navnet bare de venner seg til det. Vanskelig å ikke like navnet til et barn de er kjempe glade i ;-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 13. desember 2007 #14 Skrevet 13. desember 2007 Skjønner hvordan du har det! Irriterer meg når andre skal legge seg oppi navnet man velger på barnet sitt! Vi skal mest sannsynlig kalle vår lille jente for Marie. Fikk motbør fra svigerinnen min. Hun mente at navnet lignet for mye på mitt navn(Marit) og at det vat litt kjedelig. Syns det er vakkert vi!!! Min bror sa rett ut at han syns det er stygt! Irriterer meg at de ikke kan holde det for seg selv og bare godta at vi liker det! Sukk...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #15 Skrevet 13. desember 2007 jeg likte det , å det er lenge siden jeg har hørt adele, hadde ei eldre dame som nabo som het det da jeg var liten hu hadde altid tid til oss hu hjalp meg med lekser( historie) hvordan de levde i gamle dager. og vi handlet for hu
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 13. desember 2007 huuf dette har blitt så vanskelig...for samboer mener at det er så potensielt mobbe navn,men det er derfoe de ikke sitter sammen for jeg er klar over at det fort kan bli taradel tarantell...men ærlig talt.... barn finner noe og mobbe om uansett,det blir vanvittig vanskelig og for ikke snakke om KJEDELIG navn om man skal velge noe BARN ikke kan mobbe om.... Og når samboeren min og jeg ble sammen reiste jeg til london en uke og da fikk jeg låne en bok av han som jeg skulle lese under reisen...Dette var en neil gaiman bok,og jeg har fått helt dilla på bøker av han etter det og samboeren min er og veldig glad i den forfatteren... En av hans bedre bøker er stardust,som det nå nylig ble film av... og det er blandt annet om en fallen skinnende stjerne,i menneske form.. Samboer satte sammen navnene uten tenke over begges betydning og jeg elsket reultatet "lysende stjerne" Så det er liksom en romantisk bak historie til navnets betydning også.OG t og a er forbokstaven til begge mødrene våres... sukk................... =0(
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. desember 2007 #17 Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes ikke dere skal bry dere om hva andre synes så lenge dere er enige. Selv syntes jeg de navnene sammen var veldig tunge, men smaken er som baken. De blir helt sikkert vant til det!!!!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #18 Skrevet 13. desember 2007 Hei HI=) Ta det navnet dere har bestemt dere for!! Når vårt barn kommer ( eventuelt før) kommer vi til å si " H*n skal hete.... , slik er det med den saken". Vet at svigermor ville kommet med meninger. Jeg liker litt gamle navn, som også er kommet tilbake nå. Ikke nødvendigvis topp10-navn, men ikke langt unna. Hun liker slike navn som var populære på vår generasjon, og det liker ikke jeg.. Så, jeg og sambo har bestemt oss for å si navnet og slik er det bare.. Svigermor og svigerbror spurte om navn for noen uker siden. Da jeg sa forslagene våre, sier svigerbror " nei,det kan dere ikke ha". Svarte : " klart vi kan. Det er helt og holdent opp til oss!".. OG, det mener jeg!!=) Lykke til med valget=)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #19 Skrevet 13. desember 2007 Mitt råd er å ikke bry dere! Vi har også valgt et navn det er delte meninger om, men nå som det har synka inn hos de fleste er det liksom greit. Mamma sier bare at det er uvant, men fint. Svigermor sier bare "åå, jeg husker aldri hva han gutten deres skal hete.." Skikkelig hint*hint på stygt navn. Jaja Vi er i alle fall kjempefornøyd!!
Antoine Skrevet 13. desember 2007 #20 Skrevet 13. desember 2007 Navnet er ikke et av mine favoritter, men det får så være. Dette er grunnen til at vi ikke fortalte noen hva navnet til sønnen vår skulle være til han ble født. Det samme kommer vi til å fjøre med lillesøster. Det er DERE som er foreldrene hennes og dermed DERE som bestemmer. Hva andre mener kan de holde for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #21 Skrevet 13. desember 2007 Det eneste er at det fort kan bli Taradele. I og med at det første navnet slutter på a og det andre begynner på a. Adele synes jeg var nydelig. Tara ble for meg et hundenavn, men det er jo hva man assosierer med det. I bunn og grunn: DERES VALG! Vi har valgt å holde navnet hemmelig til fødselen nettopp for å unngå andres meninger. Når hun er født er det "for sent" å bytte har vi tenkt:)
Søskenhåp adopterer Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 For å være helt ærlig da, som du jo sikkert var interessert i at vi skulle være her, så synes jeg navna var fine hver for seg, men ikke sammen. Sammen ble det litt "svulstig" for meg, og ikke lurt at det blir "dobbel a" i midten som før nevnt her. Jeg synes heller ikke det er lurt at fornavnet slutter på samme bokstav som etternavnet begynner på. Men Tara synes jeg er veldig fint. Er jo hjemmet til Scarlett O'Hara i "Tatt av vinden" ;-) Sikkert mange som synes Edvart er rart og... Smak og behag! Stå på det dere synes selv! Navn er en vanesak og folk rundt dere venner seg nok til det.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #23 Skrevet 16. desember 2007 Men hva er det som gjør at andre familie/venner/ukjente MÅ blande seg inn og fortelle deg hva du skal kalle ditt barn egentlig....???Jeg hadde aldri kommentert navnevalget til venninder,det er jo mitt avkom det er prat om...da er det jo min eget valg hva jeg kaller barnet mitt... men så har jeg tydeligvis et eller annet j**** skilt i panna da, for gud og hver man skal jo fortelle meg konstant hva jeg kan /kan ikke gjøre/spise/tenke og så videre... På en annen måte er det nettopp derfor jeg spør her inne for det virker som at det er en god del andre her som blir håndtert på samme måte så da er det litt "godt" å høre bekreftelse på at det er fortsatt meg som bestemmer over mitt ufødte barn og meg..... takk folkens for svar... =0) jeg velger nok det jeg føler for selv ;0)
OhMyGod!!! Skrevet 16. desember 2007 #24 Skrevet 16. desember 2007 stoooooooooooore protester da tantebarnet mitt for 7år siden fikk navnet Vanessa, var slettes ikke godt mottatt av foreldre og noen venner av søstern min, men sånnt kan man ikke ta hensyn til, det er DERES barn, ikke slekta sitt. de kommer til å like det når de har vent seg på det.
Anahata Skrevet 22. januar 2008 #25 Skrevet 22. januar 2008 hei Michy. Tara Adele hørtes kjempefint ut syns jeg. orginalt, og noe som kke alle har.....ganske mange emilie, og emmaer ute å går for tiden. tara er litt mere uvanlig, men ett fint litt eksotisk navn liksom. tror ikke barnet vil bli mobbet for det på skolen, tror heller hun blir populær:) Jeg og barnefaren har også alla andres meninger rundt oss.....og skal vi høre på andre får vi nok aldri bestemt oss hehe:)det noen syns er vakkert syns andre er fælt. bare slik det er.. ikke la dere påvirke av andre. det dere legger i navnet er det viktige. dere vet nok mye bedre enn venner og familie hvordan barnet deres vil bli og om navnet passer barnet. stol på deres egen dømmekraft.kjenner ei lita jente som heter Malin adele..... og det klinger så fint at, bedre enn mange påsto til å begynne med. vi sitter med jentenavn vi også, men har ikke bestemt oss. Vi liker Thea Angelica, veldig godt, men er fortsatt litt på utkikk etter noen andre formuleringer og navn. så vi får se hva det blir. er jo så mye fine navn:) Tara er nydelig:) Klem Anahata 2 trimester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå