Gå til innhold

Må jeg kjefte nå....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull har en tendens til å ha full godisbleie når jeg henter henne i barnehagen, og fargen på sitteputa tilsier at hun har gått rundt med det en stund... Virker ærlig talt som om enkelte unngår å skifte bleie der.

Klagde forsiktig til lederen, og hun ga skylda på nyansatte gutter. Noe jeg trodde henne på, for de har virket særdeles uengasjerte i barna. Men ting har ikke blitt særlig bedre.

I dag ruslet vi hjem, og hun klagde over vondt. Kommer hjem og sjekker bleia, og den klasket i bakken da jeg tok den av. Bare våt, men søkkvåt! Plutselig slår det meg at jeg revnet den i sidene, og i barnehagen bruker de konsekvent ikke trusebleier..... Kikker etter, og joda, -det er den kjente anda på. Det er samme bleia som hun dro med i morges!

Hun har vært i barnehagen i 9 timer i dag. Stakkar, hun er illrød og prikkete! Bør vel nevne at lederen selv har vært der også. Jeg blir så sint. Nå må jeg virkelig si ifra, og jeg hater konflikter. Eller........kan jeg slippe? Overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra du, det hadde jeg gjort.. Det hadde nok enhver forelder gjort.. Skal jo ikke gå an, de fleste bhg har jo rutiner på bleieskift... =/

Skrevet

jeg ville ha klaget ja...

(men så er jeg pmstroll så det holder om dagen også)

Jeg heier på deg:o)

Skrevet

Du må bare tenke slik at du må lage "en liten konflikt" for at jenta di skal slippe dette igjen. Stakkar.

Skrevet

Det er nok på tide å blåse seg litt opp tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde eksplodert, uten tvil.... Helt uakseptabelt...

Min bedre halvdel er forøvrig helt enig! ;)

Skrevet

Jeg hadde blitt hakke fitte forbanna!!Stakkars lille jenta di!!! Jeg synst virkelig du burde kjefte! Hvertfall stå på ditt! Jeg hadde ikke klart og ikke kjeftet, men det er meg.

Lykke til i morgen!

Skrevet

Aaaargh!! Jeg hadde eksplodert. Si fra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest LindeOgWill
Skrevet

Herregud, si ifra, det der kan du ikke akseptere.

Skrevet

Takk for det!

Skal absolutt si ifra, forsøker bare å blåse meg opp til å være litt krass. Æ'kke så tøff av meg! Nå kan jeg tenke at enkelte andre ville klikket i vinkel, mens jeg bare hever stemmen og snakker meget skarpt og tydelig. Det kan jeg leve med ;o)

Skrevet

du underreagerer i mengder

de bør hoste opp en rimlig grei unnskyldning for å ikke skifte bleie i løpet av hele dagen

eller det finnes jo ingen unnskyldning som er god nok, skaden er jo skjedd, men sørg for at de skjønner det ikke må skje igjen

syns forresten det er er møkkdårlig av ledern å skylde på nyansatte gutter, da må de se litt på ansettelsesrutinene sine, man tar ikke inn hva som helst i en barnehage....rimi ja, barnehage nei.

Skrevet

ta med bleia i morgen og klask den i gulvet:) Handling sier mer enn 1000 ord.....

Skrevet

Ja, det har du rett i Daniel. Men jeg tror faktisk de tar inn med rimelig stor takhøyde for tiden! Gutta der er noen år eldre enn meg, og jeg har visst hvem de er gjennom hele oppveksten min. Vet også hva de fyller fritiden og.........lungene med, hvis vi kan si det sånn. De er koselige, men det holder ikke mål likevel.

Uansett dårlig av henne å skylde på dem. Hun har jo ansvar for at de gjør jobben sin!

Skrevet

det er ikke helt kremjobbene vøtt

alt for dårlig betalt og lavt på stigen, tiltrekker seg ikke akuratt de vi vil at skal ta vare på barna våre. hos oss har det også vært litt sånn, men det har blitt bra......det blir ikke bedre hvis ingen sier ifra hvertfall

lykke til dah

Skrevet

Omsorg er noe alle barn har krav på i barnehage både fysisk og psykisk. Dvs. bleie ja, absolutt noe å bli sint for.

Skrevet

Ja,du må kjefte nå!

Nei,du kan ikke slippe,og nei, du overreagerer ikke..

9 timer med samma bleia er jo helt vilt!!!

Skrevet

ja,fy f.. jeg hadde tatt det opp med det samme, stakkars barn i den barnehagen, hun er kanskje ikke den eneste da som ikke får ren bleie iløpet av dagen...

Skrevet

Jeg hadde klikket sidelengs på dette!! Stakkars jente:/

Skrevet

Tenk på at du er kunde hos dem. du betaler faktisk lønnen deres. Hadde det ikke vært for foreldrene og barna hadde de ikke hatt en jobb å gå til. du kan ikke akseptere hva som helst fordi de jo er kommunedrevet. de er ansatt for å ta vare på ungene, og da må de oppføre seg deretter.

Skrevet

skriv en skriftlig klage. Den kan de ikke vri seg unna, samt at du slipper

å ta det opp ansikt til ansikt (hvis det er ett problem)

noe ala:

viser til kontrakt underskrevet da og da, paragraf sånn og slik. Hvor

det står noe om barnas velferd. Den xxx og yyy kom hjem med samme bleie som han/hun dro til barnehagen med. Dette er ikke

akseptabelt og jeg krever en skriftlig unnskyldning samt en utredning

på hvordan dere har tenkt å unngå dette i fremtiden. Mangel på svar på

dette brevet vil resultere i klage til kommunen (eller andre du mener er bedre skikket)

Vennlig hilsen

zzz

ser du.. fint lite brev som burde få dem til å reagere :)

Skrevet

glemte forøvrig å si at det ALLER beste er å snakke med sjefen alene.

Hadde ikke kosta med 2 kallorier å kjefte han/henne ut.. bare pass å holde

deg til fakta og vær konstruktiv.. så langt det lar seg gjøre :)

Skrevet

Du MÅ jo reagere på dette. Stakkars lille jenta, og ikke bare henne, det er sikkert ikke bedre med de andre barna. De skal ikke lide for de ansattes latskap.

Skrevet

Seriøst, det hadde jeg KLIKKET for..

Gud så sint jeg hadde vært!

Selvfølgelig må du kjefte!

Skrevet

jeg håper du tuller nå, for jeg hadde ja klikka om detvar min unge, når jeg allerede hadde sakti i fra en gang om problemet.

jeg jobber i bhg selv og vi har i alle bhg jeg har jobbet i hatt to faste bleieskift pr dag, pluss sjekke tider for at nettopp ike barn skal gå med bæsj eller mye tiss serlig lenge. og bleiene skiftes ved slike behov. så ja jeg blir frustrert når du kan fortelle at din tulle er blitt sår og komer hjem i samme bleia som hun dro i. det skal ikke skje. og om det er nye der så skal bleiene skiftes uansett, det er da flere enn denne ene på jobb også antar jeg, det skal det være. den barnehagen eller avdelingen som barnet ditt går på bør sette opp faste bleieskift rutiner med kryssskjema så de kan krysse av hvor langt de har kommet i barnegruppen med skifting.

vi har bleieskift før lunsj noen barn haren tendens til å sovne under lunsjen derfor før lunsj, andre barn blir skiftet etter luns fordi deharen tendens til å bommelomme. uansett så skal de skiftes på føre de sover/ hviler. neste faste skift hos oss er da gjærne i to tiden før vi går ut. og deter fast rutine på sekk av bleiene når barnavokner fra hviling, sjekkesogså ute og på formidagen føre første skift.

dette er vanlig i de fleste bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...