Gå til innhold

Nu prater vi litt skit, dere......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Er på jobb og blir der enda et par timer. Så tenkte jeg at jeg skulle få unna et par julegaver til nå som lønna endelig er kommet. Herlig med halv skatt altså :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei, kanskje jeg skal ta turen bort å handle inn ingrediensene jeg også ;) De er jo kjempegode! Har kjøpt noen på styvis, men det er ikke det samme som hjemmelagede ;)

Nå er alle julegavene pakket inn, og jeg mangler kun noen vinflasker i veninnepresanger, og gave til sambo så er jeg i boks.. Jippi=)

Skrevet

I dag har jeg handlet julegaver. Føles litt feil å gå på julehandel en onsdag før klokken tolv - føler lissom jeg burde være på jobb. Men jaggu er det trangt nok på Oslo City likevel, på tross av tidspunktet; er jo en hel haug med folk som puffer og dytter og sniker og går sååååå sakte, eller såååå fort - og alle virker litt livredde for at det plutselig skal bli helt tomt i samtlige butikker. Rart det der.

Ellers har jeg levert inn massevis av barneklær til frelsesarmeen i dag; var godt å få det ut av huset for nå har det ligget gammelt barnetøy litt overalt her i huset egentlig, i alt for lang tid (er arvegods som vi rett og slett ikke hadde plass til - og egentlig ikke bruk for heller, med mindre vi plutselig får sekslinger.. Noe som isåfall ville vært en medisinsk sensasjon. Eller et under..) Så nå er jeg ganske fornøyd med at jeg har levert det fra meg. Puh! :)

Nå har jeg sett enda en gripende episode av Syvende Himmel - fantastisk! - og tenkte jeg skulle sette meg til å pakke samtlige av karamellene fra i går, inn i cellofan. Det kan jo ta sin tid tenker jeg. Skal høre på julemusikk og synge med av full hals.

Etterpå er det selvfølgelig Home and away - må jo følge utviklingen der, og så skal meg og sambo på fødselsforberedende kurs. Det gleder jeg meg til ja :D Så sånn blir min dag, mer eller mindre. Tenker vi leier en film på vei hjem fra sykehuset, og slækker med den i kveld. Er jo ikke´no å se på på onsdagene :I

Tigermor:

Fløtekaramellene er ganske harde, så man må passe på tennene..men de mykner ganske kjapt etter at du har puttet dem i munnen - og de er nammenam! :D

Skrevet

Pelin: Får ikke håpe du har så stor mage at det er mulighet for sekslinger, da synes jeg synd på deg, føler jeg har nok med èn!;)

Nå har jeg sovet på sofaen mens sambo var på trening. Så var jeg en snill kjæreste og laget middag klar til han kom hjem ;) Så her sitter jeg, stappmett, med ett øye på pc og ett på simpsons ;)

Så var det å finne på noe for kvelden.. Sambo jobber natt, så jeg blir vel sittendes her med strikketøyet som en gammel kjerring ;)

Skrevet

Hei alle sammen! Så flinke dere er på dagene deres! :)

I dag er det min tur til å bake lussekatter.. Jeg har de til heving nå. Er første gangen jeg lager sånne,så det blir spennende! :) Gubben skal få de med seg på jobb i morra tenkte jeg. Har også veldig lyst til å dra på nattåpent på Strømmen i kveld,men vet ikke om jeg orker... Bekkenet og jeg er virkelig ikke helt venner for tiden. Jeg bør vel gå å vaske kjøkkenet før jeg triller ut deigen..

Skrevet

Så morsomt.

Må henge meg på.

I dag har jeg bakt pepperkaker og sirupsnipper. Og etterpå var det jo home and away, kan ikke gå glipp av det gitt. hehe.Og tenk noe så avansert som ostesmørbrød til middag, hehe...

Håper denn tråden fortsetter i morgen også:)

Skrevet

jeg har vært hos mamma og de i dag jeg:) der har min søster og jeg laget lussekatter. må finne på noe for å få dagene til å gå nå når jeg er på overtid:(!!! noen som vet om de har den butikken dere har handlet drops tingene, i bergen??

Skrevet

Soleie: Nå er ikke jeg særlig kjent i Bergen, men vet du om butikker som selger panduro? I følge min pandurokatalog skal de finnes på Vestkanten Hobby og Sysenter. Men de kan godt finnes andre steder i Bergen by også :)

Der har de nok dropsingrediensene hvertfall, finnes i forskjellige pakker med forskjellige typer/smaker, kjempegode!!=)

Nå har jeg sovet på sofaen, igjen! Lurer på hva om går av meg idag.. Har laget risboller da :) Tenkte jeg skulle gå bort til butikken å kjøpe gurkemeie så jeg kan lage lussekatter i morgen ;)

Skrevet

niem: tusen takk for svar:) da tror jeg at jeg må ta meg en tur på vestkanten i morgen å kjøpe ingredienser:) hvis ikke den lille i magen finner ut at han vil komme ut da, noe som hadde vært mye bedre, hehe:) men har begynt å gi opp nå.. jeg går vel to uker over, og så må de sikkert sette meg i gang!!

Deilig med en blund på sofaen da vel:) må jo samle krefter vettu:)

Skrevet

Såg at det også stod Xhibition Kjøpesenter med liten skrift, så her kan du velge og vrake ;)

Ja ingenting hadde vert bedre enn at de kom ut nå;) Nå er ikke jeg på overtid enda,men er klar som et egg ;)

Ja her samles det krefter for fullt.. Nå har jeg gått rundt byggefeltet og pådratt meg masse maserier, så nå planter jeg meg godt i sofaen og fortsetter å strikke prinsesegenser ;)

Skrevet

Ja jenter, dere er flinke!! Lussekatter har jeg aldri prøvd meg på, men det frister litt å svinge seg på kjøkkenet når jeg leser her:) Såg etter en oppskrift på nettet, men jeg datt litt ut når det var snakk om¨å morte safranen!?!

Gutta har shoppa julegave til meg og pappaen i dag, blir spennende å se hva de har handla:) Ettermiddagen har vi brukt på å pakke inn gavene som må sendes og så har vi laga flotte julekort.

Mannen er i nordsjøen, vert mykje greier der ute med russerne som leker seg der og i dag kom dette enorme oljesølet!!

Heldigvis...eller forhåpentligvis er han hjemme på fredag!!*håpe*

Har sånne toro muffins i skuffen...lage det kanskje?? trenger ikke morte noe da:) Ble så snopesyk av å lese om all denne bakingen.

Huff, nå gikk jeg visst glipp av ghost whisperer..

Skrevet

Du kan erstatte safran med Gurkemeie som fåes kjøpt på dagligvarebutikker, det gjør jeg hvertfall ;)

Skrevet

Å fydda LilleLykkenr3!!

Åh, Toro muffins.......... jummi jummi!!! :) LIte morting der i gården ja! ;) hehe,,,...

Et lite tips om du ikke har safran, (umorta eller ferdigmorta), så går det an å bruke gurkemeie! :)

Funker fett!! ;) hehe.....

Skrevet

bare ikke snik i køen!!! hehe;)

Skrevet

hehe, gurkemeie ja:) mente det sto noe sånt i oppskriften. Tror jeg svinger innom skola i mårra før dagen er helt over så får jeg smake litt der heller. kunne ønske jeg var en sånn skikkelig flink kjøkkenmor som svingte med sleiva og lagde de deiligste kaker og retter! Min mor er sånn, i tillegg til at ho syr, strikker og hekkler de fantastiske underverk...,ho forstår ikke hvorfor jeg har fått ti tommeltotter:)

Skrevet

meg og min søster brukte gurkemeie, men de ble jo ikke noe gule:( vi hadde i det som stod i oppskriften, men kanskje vi burde tatt litt mer???

Skrevet

Jeg må ned på rema i mårra å spørre etter gurkemeie....aner ikke hva det er!!

Skrevet

du finner det der med krydder.. er gult, og står gurkemeie på:)

Skrevet

Hehe....:)

Da tok du oppi for lite gurkemeie! ;) hehe.......:)

Hehe.. Jobber i bhg og for 2 år siden så skulle den mannlige assistenten på avdelingen lage lussekatedeigen! ;) hehe... Han INSISTERTE på det faktisk! ;) jaja, tenkte vi! Går sikkert bra! ;)

Ta de bakte ut lussekattene så spurte jeg for morros skyld... "ja skulle ikke disse være gule da?" :) "oi shit, nei det hadde han glemt", hehe...

Barna bakte ut og stekte lussekattene og var fornøyde de! Smakte på en og kjente det var noe som manglet! ja hva annet har du glemt da, sa jeg spøkfullt... Sukker?? ;) da ble han litt paff i maska og sa... "eeehhh...... det var det ja........ visste det var noe"! hehe.... det var de Jæ***gste lussekattene jeg noen gang har smakt! ;)

hihi!! ;)

Skrevet

Å tusen takk!! Kanskje litt flaut å spørre....kunne jo bedt en av guttene gjøre det for meg:)

Da gjenstår det bare å lære meg bakekunsten:)

Skrevet
:( tenkte det etterpå ja.. men vi brukte en oppskrift på nettet.. der stod det en halv ts. men da vet jeg det til neste år:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...