nr 6 på vei Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 I dag har jeg bakt en kake som heter sjokolade marengsterte, samt at jeg har satt mørlefsedeig. I morgen blir det baking av mørlefser :-) Snart er det siste episode av Bonderomantikk før jeg avslutter kvelden med Greys Anatomy........................... Hva har dere gjort i førjulstria da damer..???? Skravle ivei......
Soleie m/3 gull :) Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 hehe, vi har vært på sentere og handlet bukse til sambo, vært på dolly å spist, og så har jeg sett håndball kampen.. nå er det bonde og greys på meg oxo:)
mamiladi Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Oh lord, jeg savner å prate skit :-D Savner spesielt å prate skit med norlendinger, men ikke vintermørket der oppe. Jeg holder på å lage lussekatter, skal kose meg med noen lunkne etterpå ;-) Mannen er borte pga av jobb så jeg må ærlig talt si at jeg kjeder meg :-D I tillegg har parabolen-canal+, svikta meg i dag. Så det blir kanskje film! Ellers har jeg vært på kakesmaking i går :-) det var en haug med nato"fruer" fra forskjellige land som møttes og delte julekaketradisjonen sin. Mye rart må jeg innrømme :-D mest fornøyd med de norske kakene!!!! Jeg har kjøpt noen få gaver, men må shoppe mer:-) Svigermor har jeg snakket med, kjempekos at hun ringer! Men jeg aner ikke hva jeg skal svare når hun spør hva vi ønsker oss til jul :-D noen bra forslag noen? Har tenkt på et sånn gravidesmykke, sånn kule som lager lyd til magen :-) vet ikke om lillemann hører det men tanken er god!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 ååå, jeg kunne tenkt meg lussekatter oxo, hehe kan du sende noen over???
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Hva er gravidesmykke? hvordan fungerer det? aldri hørt om, gøy
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 her har jeg bakt sjokokake etter all kunstens regler...men nei den ble ikke helt etter planen ... muffins som jeg skal ha rosa melis glasur på baket gele... prinsessa mi blir 5 år og stor jente i morgen ... har ett håp om å stjele en fjernkontroll for og se bonderomantik...men noen vill se kamp.... *rappe en fjernkontroll* =)
mamiladi Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 digitale lussekatter ;-D en snirkel, s, en bolle, o, og et kors, x. Dette bør være et signal om at jeg har lite å ta meg til akkurat nå :-D jeg ler av meg selv....
mamiladi Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Mamma/gravidesmykke er en sølvkule som lager lyd når den henger på magen :-) De er på str med valnøtter og kan ha forskjellige mønster. Kula skal henge i et langt kjede slik at kula er foran navelen sånn ca. Da lager den lyder for magen :-) Har sett dem i butikker for gravide, og så har jeg sett dem på diverse nettsider som selger baby og mammating. Kjempefine! Jeg har veldig lyst på en :-)
Soleie m/3 gull :) Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 skrev meld til lille søss jeg nå, og spurte om ikke hun kunne bake noen lussekatter til meg, og jammen skrev hun ikke tilbake at det kunne hun, i morgen:) hadde regnet med at hun kom til å skrive at det kunne jeg gjøre selv jeg.. men snille søsteren min ble pluttselig enda snillere:) hehe
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 This is my kind of tråd jah Og først må jeg si at jeg i natt har sovet HELE natten - tjoho - så for første gang på lenge har jeg følt meg uthvilt. Det kjentes nesten litt fremmed, gitt Var hos legen i formiddag og sjekket blodtrykket, siden det var for høyt i går - men i dag var det lavt igjen; tjoho! Deretter gikk jeg og shoppet madrass og sprinkelbeskytter til liten, og gikk hjem og dullet litt med sengen så den ble fin. Tenkte jeg skulle overraske sambo med å ha det ferdig, da vi har snakket om å ordne det lenge, men utsatt det hele veien. Flink meg Så laget jeg fløtekarameller, og deretter krydderkake, før jeg selvfølgelig måtte se Home and Away. HEKTA JA Pakket inn pakker med babytøy som skal leveres til frelsesarmeen mens jeg satt fordypet i dramaet i summer bay Til middag i dag ble det frossenpizza...som jeg egentlig ikke er veldig fan av (men sambo derimot...) men siden jeg hadde okkupert kjøkkenet med mine bakverk. Nå har vi (meg og sambo) brukt evigheter på å forme alle disse pokkers karamellene - det tok tid God damn! - og ellers er det klein bonderomantikk etterfulgt av extratrekningen - jaddah; et must hver tirsdag - før jeg kryper til køys. Så det var min dag.. Fikk jo gjort mer i dag enn på evigmange uker. Søvn er jammen ikke dumt, nei
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Hei! Jeg var leeeenge på jobb i dag, hadde en del prosjekter som jeg måtte ferdigstille... nå er jeg i god rute før fristen også! Ellers har jeg hentet bilder, vanlige størrelser samt forstørrelser i 20x30. Tror dere ikke at de ble feil, der hadde vi jo røde øyne! Og da måtte hun ta det på nytt.. Venting.... handlet lys, lysmansjetter + sånne hjerter til å strø/pynte bordet til julaften med i mellomtiden. Har hentet en pakke på posten, morgenkåpe til søster i julegave, risgrøt til middag, orlet ikke stresse med noe annet. Har ellers kost meg med tv`n. Snart skal jeg steke en grandiosa, for jeg kjøpte peppes rømmedressing på butikken i sted.
camosilla Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Var på barseltreff hos jordmor i dag, og traff andre jenter som har termin i januar - velldig koselig:) Handla litt etterpå og kokte smulteringer. Har faktisk stekt ribbe i dag også, for sambo måtte ha en prøverunde før jul:) Ellers var jeg så trøtt så jeg har sovet bort hele kvelden, det var utrulig godt, men spørs om når jeg sovner i natt da...
nr 6 på vei Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. desember 2007 Ja nu begynner den "grå serien".......... Kjedelig type han Ole Jakob i Jakten på Kjærligheten, hadde en kjempedame på kroken så skusla han ho bort..... Ja ja mainnnfolk altså..... I morgen er kvleden før lusia kvelden og tradisjon tro så henger ungene opp strømpebukse, og "husfar" sniker seg inn i løpet av natten med litt godis og klementiner. Hatt tradisjon for slik luciafeiring bestandig i familien til gubben, men kos uansett det......
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 her har dagen gått me på å jobb..... e jo bærre 7 uka på vei, så d går utruli lett her men e gleda me t magen kjem å så gleda e me t at alle på jobb veit d... ingen som veit d enda, for e driv å feska etter fast jobb.... eller ihvertfall jobb t å tjen opp permisjonspeng.... kom heim fra jobb i 16.30 tida t en skikkeli sur 2,5åring, men en snill gubbe som tok han me ut etter at han hadd laga middag så da fikk e ordna litt julegava....
Tante Bassa Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Blir litt misunnelig på alle sammen. Fy søren så flinke og effektive dere er... Her sitter jeg i sofan, og har ikke gjort annet de siste ukene. Har ikke begynt å tenke på julen engang. Er så sinnsykt kvalm og sliten. Men, jul blir det vel alikevell. Ønsker dere alle en god natt. Stooor klem fra meg.
snart mor til 3 Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 skitprat..hvem elsker vel ikke det?? hehe.. nei,nå har jeg sovet på sofaen,lagt ungen, sett bonderomantikk og laget lasagne.. :-) fikk plutsleig lyst på det..deilig! så nå ligger jeg på sofaen og ser litt CSI før leggetid..tenkte jeg skulle prøve å legge meg tidlig idag.. ellers så gjør jeg ikke noe fornuftig..hehe.. skal ikke være her til jul,men skal bo hos mine og mannen min sine foreldre..så hele julestresset slipper vi unna.. eneste jeg må huske på er å kjøpe elias-julehefte før vi reiser til svigerforeldrene.. har gitt guttungen en lang forklaring idag om at alle juleheftene samt alt av julegodter med julenissen på er det kun julenissen som kan kjøpe..hehe.. så må kjøpe litt til han som han kan ha i julestrømpen sin
Niem og Patrick Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Dette er en tråd etter min smak!! Nå har jeg vert hos en veninne på 'juleverksted', kjøpte forskjellige panduro pakker, lagde julepynt og åt grøt.. koselig!! Ellers har jeg stille og rolige dager.. får ikke gjøre så mye pga den dumme svangerskapsforgiftinga.. Var en kjapp tur på sportsbutikken med sambo idag, laget middag og sendte han på nattskift.. Nå prøver jeg å strikke Prinsessegenser til tantejenta mi, men den gulltråden er noe herk..!! Nei, får vel finne senga snart, så jeg kommer meg på kontroll til i morgen
kajfla Skrevet 12. desember 2007 #18 Skrevet 12. desember 2007 Nice innlegg!¨ i dag har jeg ikke lest til de tre siste eksamene som jeg skal ha til torsdag, mandag og tirsdag ;-) var i byen å shoppa julegaver. kjempe koselig. er veldig fornøyd fordi jeg ble helt ferdig, så nå slipper jeg å tenke noe mer på det! veldig greit å skrive ned alt man han tenkt å kjøpe på forhånd så slipper man å surre så mye rundt, særlig nå hvis man er trøtt og litt småkvalm. Ellers så ble jeg veldig misunnelig på hun som hadde lagd lussekatter!!! mmmm Jeg er dårlig til baking, dvs jeg syns det er kjedelig, så jeg skal ikke gjør noe av det i år. har ikke barn, og skal heller ikke ha familie på besøk i jula, så da slipper jeg unna den delen ;-) neste jul derimot, da må jeg nok diske opp med noe digg! har settpå bonderomantikk og greys i dag, koselig med de "gamle" som har funner kjærleiken. hehe, ler av kristin og han kraftige av de mennene, de er så skjønne sammen, skikkelig fnisete. nå venter jeg på at klokka skal bli halv to fordi da skal jeg hente samboeren min som er hos en kamerat og koser seg veldig med øl og litt sånn..er en gjeng som har sett fotball kamp. Er utrolig sjeldent at han drikker, så hvorfor ikke gjør det på en tirsdag...hehe så blir det vel stopp på bensinstasjon på vei hjem så han får seg nattmat. hehe
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. desember 2007 #19 Skrevet 12. desember 2007 hva skal dere gjøre i dag da jenter???
Tigermor. Skrevet 12. desember 2007 #20 Skrevet 12. desember 2007 Jeg skal bake konfektkjeks og kanskje koke noen ladninger med drops om jeg orker =) Skulle vel egentlig pakket inn noen julegaver også men får se hvor mye energi som er igjen etter at konfektkjeksene er ferdige!! De fløtekaramellene som Pelin skrev om i går virket veldig gode da...er de myke eller harde Pelin??
Niem og Patrick Skrevet 12. desember 2007 #21 Skrevet 12. desember 2007 Nå har jeg fyrt i peisen, hengt opp klær og satt på ny maskin. Sitter foran pc og tv og pakker inn julegavene, må få en oversikt over hvor mye som gjenstår. Får ta det til helgen dersom ikke baby har tenkt seg ut Har en plan om å lage karamellepler i kveld, ekte amerikansk oppskrift å kanskje jeg også baker risbollene jeg har hatt planer om i lange tider. Tigermor: Lager du dropsblandingen selv? Eller er det sånn panduroblanding? Har lyst til å prøve, men har ikke helt peiling
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. desember 2007 #22 Skrevet 12. desember 2007 tenker hver dag på at jeg vil bake jeg oxo.. men har rett og slett ikke ork til det:( er 5 dager på overtid, og klarer bare tenke på at nå vil jeg ha han ut!!! åååååå..... men kunne sikkert vært gøy å prøve å lage drops:)
mamiladi Skrevet 12. desember 2007 #23 Skrevet 12. desember 2007 Jeg kom i godt humør av å lese om dagene til dere her inne :-) Jeg skal hive i vaskemaskinen i dag! Skal prøve å bli kvitt alt skittentøyet før vi kjører hjem til jul. Vi skal være hjemme i nesten tre uker så da er det greit å få unna surt tøy! Heldigvis er det lite krevende å sortere og hive i vaskemaskinen. Litt mer krevende blir det å dra på hybelkaninjakt med støvsugeren :-P De slue dyra gjemmer seg unna.. Og hoftene er ikke sånn som de skal være :-D uff au jeg må huske å være forsiktig! I går greide jeg å svi halvparten av lussekattene :-( De var gode allikevel, men litt vel brune. Skal prøve på nytt i dag! Kanskje jeg skal prøve noen karameller :-) hmm.. Skal inn på krem.no og snoke på juleoppskriftene!
*Drømmer Skrevet 12. desember 2007 #24 Skrevet 12. desember 2007 Har kjøpt julegave til gubben... Har tre julegaver igjen, nå Men skal vente litt for jeg ligger i influensa, OG venter på TR, eller helst IKM hehe...
Tigermor. Skrevet 12. desember 2007 #25 Skrevet 12. desember 2007 Niem! Jeg har kjøpt alle ingrediensene på panduro ja! Koker sammen vann, sukker og druesukker og blander inn farge og smak ettervert =) Kjempeartig nå som jeg begynner å få teken på det, var litt stress de første gangene jeg lagde drops for dropsmassen er utrolig varm...men visst den ligger for lenge så blir det umulig å klippe av drops for massen stivner veldig fort når den blir nedkjølt! Gubben er kjempefornøyd med at vi har ei diiiger krukke med drops på kjøkkenet nå da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå