Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #26 Skrevet 11. desember 2007 Jeg mener fortsatt at de ikke skal streike i det hele tatt, med mindre det er HELT nødvendig. Hvis det hadde vært kutt i lønninger, tvunget redusert arbeidstid som igjen hadde medført nindre lønn, kutt i personale osv. Jeg vet jo selvfølgelig at 2 timer mindre i lønn er MYE mindre viktig enn mitt barns hverdag, de er 3 voksne og 9 barn og klarer seg fint uten en vikar i 16 dager. Her er det snakk om at all ferie er brukt opp, og det er bare flaks at jeg får kabalen til å gå opp i morgen. Vi må faktisk ta en halv sykt barn-dag hver oss. Jeg har telt til 10 mange ganger de siste årene, og jeg syns fremdeles at streik er barnslig, for det går ALLTID utover uskyldige, og det finnes maaaange andre måter å protestere på.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #27 Skrevet 11. desember 2007 Grunen til det tidspunktet er vel det er fordi det er da de skal behandle forslaget.
Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #28 Skrevet 11. desember 2007 Helt sikkert oversett noe i barnehagen eller noe, men barnehagen burde sagt i fra for 14 dager siden. Ikke hengt opp oppslag dagen før.
Dronningen! Skrevet 11. desember 2007 #29 Skrevet 11. desember 2007 Men det er jo nødvendig å streike når Oslo kommune ikke bevilger flere midler på budsjettene sine. Om man setter situajsonen i din bydel på spissen så vil det se slik ut: En langtidssykemeldt- ingen vikar, de resterende ansatte jobber sent og tidlig om hverandre for å få ting til å gå. Etter en stund vil flere bli sykemeldte pga økt arbeidsmengde, økt ansvar og lange dager.... Ville du likt at det kommer inn 3 vikarer som du absolutt ikke kjenner og har null snøring på hva de kan? Det ville i hvertfall ikke jeg. Derfor er en streik på sin plass her! (HÅper du ser at de kutter i det pedagogiske tilbudet til våre egne barn) Ring barnehagekontoret i din bydel i morgen tidlig å spør hvor de anbefaler deg å ha barnet ditt i de to timene streiken varer, kanskje du får et svar:o)
Groosalugg Skrevet 11. desember 2007 #30 Skrevet 11. desember 2007 Men du, hva om du tar dette sinnet ditt og skriver et skikkelig sinna leserinnlegg i avisen hvor du angriper de som faktisk er skyld i denne streiken? Da hjelper det kanskje å streike på akkurat den tiden, hvis alle foreldre retter skylden dit den ligger. Politikerne.
mayaya Skrevet 11. desember 2007 #31 Skrevet 11. desember 2007 :-o Barnslig??? Mener du det? Jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive jeg... Tror du bør trekke pusten dyypt og spørre deg selv hvorfor det i det hele tatt er noe som heter streik... Hva er poenget, om det ikke rammer noen? Og 2 timer er faktisk ikke all verdens!! Tenk på når det er lærerstreik, sykehusstreik etc, som varer i mange dager.... Dessuten; JEG som har vært i utlandet lenge og slett ikke har bhg-barn vet om denne streiken. Nei og nei
Himmel og hav Skrevet 11. desember 2007 #32 Skrevet 11. desember 2007 Det var i grunnen et optimistisk senarie når det gjaldt vikarer - det som faktisk vil skje uten tilstrekkelige vikarbudsjetter er at avdelinger til sist må stenges, for det er ingen som gidder å jobbe gratis! Så når nok av det faste personalet er syke (f. eks i influensasesongen), og man ikke kan lønne vikarer, så blir først avdelinger slått sammen, og man tråkler ting sammen som best det lar seg gjøre. Men så en dag går det ikke lenger. Det går en grense for hvor langt man kan tyne menneskelige ressurser! Da blir foreldre ringt opp og må komme og hente sine yndige små, og passe dem selv! Det er nok hakket mer upraktis enn å måtte avse 2 timer en stusslig onsdagsformiddag...
Gjest MyIian Skrevet 11. desember 2007 #33 Skrevet 11. desember 2007 Ja Dulosten, om streiken blir tilrettelagt så er det nemlig ingen som merker den og da slipper du å miste to timer jobb:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå