Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Barnehagen har politisk streik i morra, fra kl 9 - 11!! Det betyr at jeg må levere i barnehagen halv 8, hente igjen kl 9 og lever igjen kl 11... Det blir sikkert dritpopulært både hos arbeidsgiver og ikke minst hos jenta selv, som ikke kommer til å skjønne NOEN ting...!!! Er litt sur ja... Kunne de ikke hatt den streiken fra halv 8 til halv 9 eller noe da??!?! NOE annet liksom..... Uff. Noen fler som er i denne situasjonen...?? Hva gjør dere???
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Tufs!!! Er en grunn til at streiken er akkurat da...
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Så kjipt... har jeg ikke hørt noe om at de skal ha her.. hvor bor du?
BettyBoob Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 i oslo, bla annet en del bhg i bydel østensjø - så i bhg vår er det streik...heldigivs kan bestemor passe pjokken litt mens jeg er hos legen, så jeg kan levere kl 11
Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2007 Ja bor i Østensjø vi også.... Blæh.. Sorry assa, men driter faktisk i grunnen til at det er streik. Det jeg lurer på er hvorfor de må ha det akkurat mellom 9 og 11. Hadde jo vært så utrolig mye enklere og avspasert en time på morran, i stedet for å jobbe litt også ha pause og så jobbe igjen... Fram og tilbake, fram og tilbake...
Dronningen! Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Du driter i grunnen til streiken?? Da skal du være klar over at de ansatte streiker fordi barnet ditt skal få en bedre hverdag i barnehagen. Så det er helt greit for deg at barnet ditt ikke får en pedagogisk barnehage?? Snakk om å se verden fra kun sitt eget ståsted!
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Ja, det hadde vært langt bedre om alle politiske streiker ble lagt på tidspunkter og steder der ingen merker dem.
Dronningen! Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Søndag morgen fra 05.00 til 07. 00 kanskje? Passer bra for meg assa....
*Rutletutt* Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Er dette noe som skal være i alle bhg? har ikke hørt noe om det...hvorfor streikes det? (har ikke fått med meg så mye nyheter i det siste jeg visstnok;o))
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Det streikes fordi bydelene blant annet ikke har penger til vikarer i barnehager og skoler - og det er vi vel interessert i at de skal ha...? Budsjettet skal behandles i byrådet mellom 9 og 11, derfor er streiken lagt til dette tidspunktet.
pøber´n & je Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Har dette noe med at bussjaførene skal streike og? Men det er mellom 09.30 og 10.30
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Tror Sporveien også streiker grunnet budsjettkutt.
pøber´n & je Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Ja jeg mente sporveiene, det er jo ikke bare bussene. Men det er jo bare en time
lenej :o) Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 i slike stunder er det godt å bo i gokk...
*Rutletutt* Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Ok, det skjønner jeg godt. Her er det ikke streik, men småen går i privat bhg, kanskje derfor?
Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. desember 2007 Ja faktisk så driter jeg i hvorfor de streiker - akkurat nå!! IKKE går det utover de som trenger det, ikke får vi noe igjen for det... Jeg syns faktisk det er JÆVLIG drøyt å gå til streik midt i barnehagetiden, for guds skyld, protester så mye som mulig, men det finnes andre metoder!!! Protester foran kontorene til de som bestemmer, hopp oppå bilene dems, tidlig på morran og på ettermiddagen, så man kan tilrettelegge LITT bedre!!! Det er faktisk BARE vi som jobber hardt for å få endene til og møtes dette går utover. Som sagt, protester i vei, hugg hodet av meg, bare ikke STREIK (barnsllig som det er å streike i 2 timer) midt i arbeidstida da jeg faktisk MÅ tjene penger!!!!!!
♥sjiga♥ Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 det hender da at det streikes i gokk også.
lenej :o) Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 så du går konkurs om du tar to timer avspasering? jajaa... kine, hvor i all verden skulle dem streike her? hihi...
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Barnslig er ordet, ja... Du må ta ut av ferien din når sånt oppstår, sånn er det bare. Det gjelder alle på et eller annet tidspunkt, enten man er del av streiken eller rammes av den. Hvis det plager deg at det er streikerett i landet, så får DU hoppe på en bil og protestere da! Eller kanskje streike litt..
Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2007 Lene, selvfølgelig går jeg ikke "konkurs". Men det finnes da folk som sliter med sånne ting, som fx ikke kjører bil og bor langt unna jobb. Hva om jeg hadde bodd og hatt barnehage i Drammen, og jobbet i Oslo? Og hadde hatt timesbetalt? Da hadde jeg måttet tatt fri hele dagen da! Og DET kan for eksempel studenter, alenemødre eller andre slitere få problemer med.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 Ja, er det ikke skammelig hvordan disse storkapitalistiske barnehageansatte og Sporveiens steinrike pamper gjør det helt umulig for stakkars lønnsslaver å komme gjennom livet. Du er antakelig den dummeste her inne i dag, gratulerer, konkurransen var hard, men du utklasser de andre.
Dronningen! Skrevet 11. desember 2007 #22 Skrevet 11. desember 2007 Dulosten! Er du egentlig klar over hva de streiker for?? De streiker for at de skal ha mer penger på vikarbudsjettet i barnehagene. http://www.noblad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071207/NONYHETER/774595805/1005 Vil du ikke ha det beste for barnet ditt??
Gulosten™ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #23 Skrevet 11. desember 2007 Fader heller, dette gir jeg meg ikke på!!! INGEN som ser poenget mitt?? Jeg sa: STREIK I VEI, men tilrettelegg det LITT bedre!!!!!!!! Dessuten, gi beskjed bittelitt mer enn dagen før, så det KANSKJE er mulig å få til en ordning. "Man må ta ut ferie til sånt (fader at det ikke er sånn sitere-funksjon her)", jeg tok faktisk ut den siste mulige feriedagen sist fredag, de 2 i romjula er de eneste jeg har igjen. Krav på mer ferie verken med eller uten lønn har jeg ikke. sug lut, du kaller meg faktisk dum. Det skal jeg ha meg frabedt. Er det noe jeg virkelig ikke er så er det DUM. Det vet jeg mange her kan bekrefte!! For å få fram POENGET mitt i denne saken, som dere tydeligvis driter langt i, så er jeg potte sur fordi de streiker MIDT i barnehagetiden, de sier fra DAGEN FØR. Det er derfor jeg blei irritert!!!!!!!! Og selvfølgelig driter jeg ikke i at de vil ha fortere betalte vikarer i barnehagen til Fie, det har vært en av tingen jeg har irritert meg mest over i hele den møkkabarnehagen. Det jeg sier er at de kan finne en annen måte å protestere på, i verste fall på en annen tid av døgnet.
Dronningen! Skrevet 11. desember 2007 #24 Skrevet 11. desember 2007 Nei jeg ser ikke poenget ditt. Når mener du at de barnehageansatte skal streike da, fra 17- 19? En streik skal svi på pungen, ene eller andre veien, og det skal komme noen reaksjoner fra de som blir den tapende part. I dette tilfellet DEG! Jeg synes du skal tenke deg godt om og finne ut hva som er viktig i livet ditt - barnets (ditt barns!) hverdag eller 2 timer i tapt lønn.... Trekk pusten dypt og tell til 10 - en streik gjør at vi kommer fremover i samfunnet!! I allefall lønnsmessig....
Salat Skrevet 11. desember 2007 #25 Skrevet 11. desember 2007 Eneste jeg er enig med deg i er at du burde få beskjed tidligere. Men det er litt rart da, jeg som ikke har barn i denne bydelen har visst om streiken siden forrige uke. Sikker på at du ikke har oversett info?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå