Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #26 Skrevet 17. desember 2007 Jeg tror grunnen til at så mange reagerer på dette er at noen må jo snakke for det ufødte barnet. Og alle som har fulgt litt med vet at det er skadelig for barnet når mor røyker. Hvis du ikke klarer å sette barnets behov foran dine egne, så er jo dette per definisjon egoistisk! Og nå kommer det: har selv røkt 20 om dagen, den dagen jeg fant ut at jeg var gravid (var ikke planlagt) sluttet jeg tvert, selv om jeg ikke sov på en uke og kaldsvettet og hadde så abstinenser at jeg lå 10 cm over madrassen, og da hadde jeg ikke bestemt meg for å beholde det engang (hvilket jeg gjorde). Dere kan dulle dere inn i alle slags unnskyldninger, hvis det er det dere trenger, men egosistisk, det er det!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #27 Skrevet 17. desember 2007 Jeg leste i Den Gro Nylander boka (på vei eller mamma for første gang) i helgen. Hun er jo en av dem som har forsket veldig mye på dette med røyking i svangerskapet. Jeg visste alt dette med at barnet får mindre næring, oksygen etc og at faren for kreft seinere er større. Som regel går det jo bra. Men jeg ante ikke at de kan se at navlestrengen blir slappere når mor røyker. Den er jo i utgangspunktet ganske "sprengt" og fast, men når den blir slapp kan den lettere bøyes og fx legge seg om halsen på barnet. Uff, det var skikkelig ekkelt å lese. En sjanse jeg ikke hadde turt å ta.
Marit82 Skrevet 17. desember 2007 #28 Skrevet 17. desember 2007 Jeg må få gi skryt til dere som har deltatt i denne debatten. For første gang på lenge har jeg kunne lest en saklig debatt mellom røykere og ikke røykere , hvor det ikek har vært teite utsagn som : du som røyker i svangerskapet er ikke egnet som mor , eller stakkars meg som røyker utsagn. Godt å lese at røykerne blir hørt , og at ikke røykerne blir hørt. alle vet at røyking i svangerskapet er farlig , men alle koster for hver sin dør. Fin debatt!
Tony Soprano Skrevet 17. desember 2007 #29 Skrevet 17. desember 2007 Helt enig med Marit82! Første gang her inne ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå