Gjest -<<- Skrevet 15. desember 2007 #26 Skrevet 15. desember 2007 Jo, jeg mener at du tillegger kjønn mer betydning enn jeg gjør. Ja, menn og kvinner er forskjellige. Det er kvinner og kvinner og menn og menn også. Dermed tror jeg det er forholdsvis lite relevant hvilke kjønn barn omgis av, men pga at de fleste andre mener noe annet enn meg om dette gjør kultursfæren at det likevel kan være nyttig med omgang med begge kjønn. Jeg kjenner plenty av menn jeg har mye mer til felles med enn jeg har med mange kvinner; vil det da være bedre for mine barn å vokse opp sammen med meg og en av disse kvinnene jeg ikke synes jeg har noe til felles med utover fysiske trekk (og knapt nok det) enn det ville være å vokse opp med meg og en mann jeg har mye til felles med? Jeg tror personligheter er langt viktigere for oppdragelsesevne enn tissefanter. Uten å på noen måte avvise det biologiske og sosiale kjønn.
Patetica fåkksi Skrevet 15. desember 2007 #27 Skrevet 15. desember 2007 3smaakrapyl, kan jeg gjenta det du sa: "Jeg regner med at du ser på mann og kvinne som forskjellige, hvis ikke ville det ikke vært noen grunn til å velge kvinner fremfor menn når du finner en partner, altså å skille mellom kjønn." Jeg regner med at du ikke ser paa alle menn som like, og alle kvinner som like? Jeg ser at du sier at det beste er aa ha en mammafigur og en pappafigur. Kan du komme med litt mer detaljer der, hva er det en "mammafigur" gjör, f.eks? Vanligvis er det negative ting man ramser opp naar man beskriver hva som er typisk kvinnfolk og typisk mannfolk. En annen ting; man velger ikke hvilket kjönn man liker. Og hun som sa at man skriker "fordommer" for ingen ting; jeg mener at det lyser av fordommer naar noen setter folk i baas pga farge, kultur, legning, religion osv. For det sier ingen verdens ting om personen bak det unödvendige stempelet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå