Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Hvis du er homofil og har barn, hvordan gikk det for seg? Trodde du først du var hetero og fikk barn med en mann, eller har du alltid visst du var homofil og fikk barn med en mann sammen med en kvinne? Om du skjønner hva jeg mener...? Bare lurer.
Gjest -<<- Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Sånn om jeg skal være virkelig pirkete definerer jeg meg ikke som homofil. Jeg er skeptisk til å definere legninger i det hele tatt. Men for enkelhets skyld er det jo gjerne ordet jeg bruker. Nei, jeg har aldri trodd jeg var hetero hva jeg kan huske. Den ene ungen var min kone gravid med da vi møttes og jeg har senere adoptert ham, den andre benyttet vi en donor til.
Gjest -<<- Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Nei. Men det er nok fortsatt det vanligste.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Ok! Trodde hun at hun var hetero når hun ble gravid eller? Bare lurer igjen, for dette fascinerer meg.
Gjest -<<- Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Nå kan jo ikke jeg svare for hennes følelsesliv, men såvidt jeg har forstått har heller ikke hun noensinne definert seg som heterofil, nei. Utover det føler jeg egentlig ikke at det er min oppgave å legge ut på internett hvordan og hvorfor hun ble gravid. Hvorfor fascinerer det deg?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Det fascinerer meg fordi jeg skjønner det og være bifil, jeg skjønner det å være homofil. Det er de som plutselig konverterer til den andre siden etter å ha vært eksempelvis hetero til langt uti voksen alder jeg er fascinert over. Eller, si det sånn, jeg forstår det ikke, derfor fascinasjonen. Men dette gjelder tydeligvis ikke dere. Var bare nysjerrig på dere! Hvordan man gjør det med barn og sånn.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Der sier du noe... Det er vel ikke lov her, nei. Vet faktisk om et par der hun ene hadde sex med en mann og han fraskrev seg hele fars-ansvaret slik at de to damene fikk være foreldre!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Det er rimelig absurd at det ikke er lov i Norge, rimelig flaut. Stesøsteren til mannen og kona hennes driver på og prøver nå.
Gjest -<<- Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Nei, men utenlands. Danmark er det vanligste for norske par, men nå blir det jo trolig lovlig her også i løpet av våren.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 Ja, kanskje... Men det er "nytt" og derfor rart. Og ikke naturlig. Selv om det er mange ting som ikke er naturlig nå til dags. :-) Ikke det at homofile er verre foreldre enn andre, men likevel, det er fremdeles mange fordommer ute å går! Og barn trenger gjerne begge kjønn og se opp til. Ikke refs til deg, -<<-, dere ordner det sikkert helt fint, men folk har jo sine tanker som kan gå utover barna.
Gjest -<<- Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er litt skeptisk til påstanden om at barn trenger begge kjønn, selv om våre forsåvidt har det. Ellers er min erfaring så langt at det ikke finnes mer problematisk å være barn i en såkalt homofamilie enn familier flest.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Så lenge barnet har foreldre som er glad i det og gjør sitt beste for at det skal få en god oppvekst spiller det da vel ingen rolle hvilke kjønn disse har?
Inga Bling Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Hvis det er noen trøst sølvpilen så skulle du gjerne ha fått mine, og vært førstevalg langt foran 3småkrapyl. Eller andre.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 jeg kjenner ikke pila og jeg kjenner ikke deg heller 3småkrapyl. men selv ville jeg helst at mine barn skal ha foreldre som har så få fordommer, hva hvis mitt barn er homofil bifil eller hetrofil. jeg ønsker ikke atde som da er foreldrene skal dømme deres liv. du dømmer det ved å si at du mener at et hetrofilt foreldrepar er å fortrekke fremfor et homofilt foreldrepar. og så hvis min datter skulle være lesbisk og ha en kjæreste, og de skulle velge å få barn hvilke holdninger ville du hatt overfor det. du ville såret henne med dine holdninger. så derfor kan det tenkes at jeg ville valgt annderledes enn deg. nå har jeg tenkt åbeholde mine og føre mine holdninger og verdier videre med mine barn, åpenhet og toleranse er viktig og jeg mener det er viktig at fremtiden blir mere tolerante over det som er fremmed for dem så lenge det ikke skader noen. jeg er for at homofile skal få adoptere. og ja jeg er for at de skal få egne barn ved kunsdig befruktnin også her i norge.
solstråle69 Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er så lei folk som skriker opp om fordommer i enhver sammenheng hvor noen ikke har samme mening som en selv! Ordet "fordom" er utrolig misbrukt, hvorfor ikke først sette seg inn i betydningen av ordet???
ragna Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 vet du hva jeg er lei av solstråla? jeg er møkkalei av at andre skal sitte og synse og mene noe om hvem som egner seg som foreldre i det vide og det brede. vi bør ha kommet lengre enn som så. om det er fordommer ute og går så er det vel vi selv som skaper dem? har aldri hørt at 5-åringen min reagerer på at et barn har foreldre av samme kjønn, men det har muligens noe med at vi som foreldre til 5-åringen ikke blåser det opp som unormalt? for meg har det liten betydning om naboens datter har en mamma og en mamma så lenge mammaen og mammaen følger opp barnet sitt og gir det omsorg og ruster det for fremtiden. det finnes langt verre eksempler fra naboens datter som har en mamma og en pappa som ikke bryr seg og som ikke gir det god nok omsorg. see? det bryr meg langt inni ræva hvilke kjønn barnas foreldre har.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 11. desember 2007 #22 Skrevet 11. desember 2007 ok så overdrev jeg det du skrev men likevel mener jeg at de skal stå likt om de er like skiket til å oppdra barn og kommer til å elske mitt barn like mye som meg. til deg under her. når jeg skrev fordom så tenkte jeg også på andre fordommer som ikke er med i denne diskusjonen derfor utdypet jeg det ikke videre. og jeg vet hva fordommer betyr.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 11. desember 2007 #23 Skrevet 11. desember 2007 nå sa aldri jeg at jeg ikke ville valkt deg til forelder for mine bar, jeg sa heller ikke at jeg ville valgt pila jeg kjenerdere ikke. jeg mener ikke at du er et dårlig menneske men jeg kommenterte minmening i forhold til din. og sa at jeg mente at et hetrofilt par og et homiofilt par hos meg sto likt. jeg hadde ikke valgt mellom disse fordi det ene paret var homofilt mens det andre parret ikke var det. jeg har andre holdninger og verdier jeg ville ønske at de skulle hatt. blant annet toleranse. kalte deg heller ikke fordomsfull. jeg kommenterte heller ikke aleneforeldre forde dette er så forskjelig, og jeg ikke harsatt meg inn i dette. når et par med barn går fra hverandre, så har sammarbeidet med den andre part mye å si for barnet. når en person alene adoptere er det noe annet det finnes ikke noen annen. det er kun den ene og da kpommer det jo ann på den enes nettverk og hvordan denne er som person. jeg syntes ikke jeg i den situasjonen har erfaring eller kunnskaper nok til å skulle kunne si noe om akkurat det. men jeg ser likevel ikke noe problem her heller.
solstråle69 Skrevet 11. desember 2007 #24 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er helt enig med deg, jeg. Så da er det ihvertfall to ting jeg er drit lei.
Gjest -<<- Skrevet 11. desember 2007 #25 Skrevet 11. desember 2007 Hvorvidt du er fordomsfull vet jeg ikke. Men du tillegger biologisk kjønn langt mer betydning enn jeg gjør. Deg om det, liksom - jeg har ikke noe ønske om å adoptere ungene dine i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå