Gå til innhold

Hvorfor har dere bare hatt EN SEXPARTNER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest litt på skravle o.l

ser jeg at det er flere som bare har hatt en sexpartner!

Hva kommer det av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen ser ikke poenge i å knulle rundt!!!!

Skrevet

Ja, hva er poenget med å ha det godt

Skrevet

Poenget med å ha det godt? Det at man har hatt mange sexpartnere er ikke ensbetydene med at man har hatt god sex. Jeg har det ufattelig bra sammen med sambo og har verken savn eller interesse etter andre partnere.

Om jeg ville kunne jeg ha hatt ganske mange sexpartnere opp igjennom årene, men det har bare ikke vært noe jeg fikk meg til med noen jeg ikke hadde følelser for. Vi er forskjellige og ønsker/forventer forskjellige ting fra en partner. Jeg trenger mer enn bare en velutstyrt, villig mann for at det skal fungere for meg.

Jeg har ingen formeninger om at det er feil å ha mange partnere igennom livet, for de som vil, liker og trives med det er det jo fritt frem. Det er kanskje greit å føle at man kan litt og har prøvd litt...blitt trygg på sin egen sexualitet før man slår seg til ro med én partner. Men personlig likte jeg å finne ut av ting sammen med kjæresten min. Det er ikke noe som hindrer oss i å prøve oss frem og gjre nye spennende ting vi er nyskjerrige på.

Ps. Jeg er ikke hans første og har ingen problemer med det. Han har faktisk fått mer erfaring sammen med meg enn han hadde fra før fordi vi har vært så åpne oss imellom. Det går på innstilling og hva som føles riktig/bra for hver enkelt.

Skrevet

Jeg? Nei, på ingen måte. Jeg er agnostiker.

Har ingenting med overbevisning om at 1 partner livet igjennom er det rette...det var bare det rette for meg.

Skrevet

bare 1?? man går lissom glipp av noe.. blir det samme og spise det samme hver dag til middag.. fordi man aldri har smakt no anna..

Skrevet

Det kommer vel helt ann på. Selvom man har samme hovedingrediensen finnes det mange måter å tilbrede på og masse forskjellig krydder.

Og hvorfor skal man presse seg til å ha sexpartnere man ikke føler behov for å ha? Sånn at andre ikke skal se rart på en? Ser faktisk flere som skulle ønske de hadde ventet..eller hadde færre når alt kommer til alt.

Jeg føler i alle fall ikke at jeg går glipp av det helt store...heller den samme maten hver dag laget av en god kokk enn mye forskjellig som smaker dritt alt sammen, på hver sin måte.

Skrevet

man kan ikke si man har god sex. før man har prøvd litt forskjellig.. man må ha noe å sammenligne med.. kanskje sexer er ræva man veit bare ikke bedre:)

Skrevet

Hvis man syns sexen er god, holder vel egentlig det? Hvis man er fornøyd mener jeg. Det er alltids en sjanse for at det finnes en man kan ha bedre sex med, uansett hvor mange man har "prøvd", men du kan jo ikke ha sex med alle i hele verden. Det blir jo som ved andre områder i livet også det. Hvis du er fornøyd, er det dumt å risikere å få det verre, bare for å prøve noe annet... Eller? Ville du f.eks. flyttet til et annet land, bare for å se om det er bedre enn å bo i Norge, eller byttet jobb selv om du var fornøyd bare for å se om den andre var enda bedre?

Og som svar på spørsmålet: Vet ikke helt hva som teller som sexpartner, men da ejg var yngre var jeg ganske sjenert (og kanskje litt prippen.. hehe) og jeg ville ikke ha sex med noen før jeg følte meg HELT klar, og vi hadde vært kjærester en stund. Men det kom liksom ikke helt til det med de første kjærestene. Når jeg møtte han jeg er sammen med nå, så føltes alt bra. Og siden vi har det så bra sammen så vil jeg jo ikke gå fra han eller være utro mot han bare for å prøve noen andre. Er helt tilfeldig at det har blitt sånn for min del, men syns ikke det gjør noe. Han er veldig åpen for å prøve alt, t.o.m. en tredje person hvis jeg vil... (tror ikke jeg vil, vet ikke helt... hehe).

Men altså, jeg vil ikke kaste bort et fantastisk forhold bare for at jeg skal kunne prøve noen andre. Syns vi har bra sex, og vi prøver stadig nye ting, selv om vi har vært sammen i flere år, og da er jeg fornøyd jeg..

Skrevet

Så si at du har prøvd mange forskjellige da. Og så fant du en som var helt utrolig god, som ikke kunne sammenlignes med noen annen. Men av andre grunner holdt ikke det forholdet - så du mistet den aller beste sexpartneren. Og siden har du ikke funnet noen som kan matche.

Er ikke dèt egentlig litt verre enn å bare ha hatt èn partner (men god sex) hele livet..?

Skrevet

Det er derfor jeg alltid prøver dem i senga før jeg går inn i et evt forhold med dem.

Skrevet

latterlig innlegg!!! kaller mage litt tøs jeg da..men slik tankegang!

Skrevet

"kanskje sexer er ræva man veit bare ikke bedre:)"

Men så lenge det er det beste man vet om, så er det jo likevel fantastisk, eller hur?

Skrevet

Men hvordan kan du med sikkerhet vite at den ene gangen du pøver noen var alt den personen kunne prestere? Eller om sexen hadde vært anderledes om dere var trygge på hverandre? Uansett..hvor mange ganger tillater du deg selv å "prøve" noen før du må komme deg videre slik at ikke noen bedre går deg hus forbi? Og hvor mange mener du at man skal prøve før du kan tillate deg og holde deg til én?

Dessuten er jeg ganske sikker på at jeg vet hva jeg syntes er godt uten å måtte være utro for å dobbeltsjekke det. Nei, merkelig tankegang det der... spesielt det at det er så vanskelig å forstå at man ikke vil prøve mange, eller ikke har behov for det. Men det er en selvfølge at det er best å ha mange sexpartnere, og faktisk ser ned på de som ikke har det.

Det er så enten eller...først kjemper man for å ikke bli stempla som horer når man har flere sexpartnere(noe jeg støtter helt og fullt, antall sexpartnere en kvinne vil ha er helt og holdent hennes sak. Kan menn så kan kvinner), for så å snu seg rundt og dømme de som ikke følger på når man i sammfunnet får gjennomslag for synet sitt..

Skrevet

er dette seriøst? blir opp til hver enkelt hvem og hva en ligger me, men de som ligger med fler en en, kan da respektere andre sitt valg???

Skrevet

Anonym 20:58: Det er jo ikke det som er poenget da. Cluet er at om du mister den ene som var bra nok, så får du kanskje aldri noen ny. Og da sitter du der og sammenligner alle andre med det uoppnåelige, og sexlivet ditt blir aldri det samme igjen. Hjelper ikke å prøve alle nye hvis ingen når opp til den gamle vett.

Skrevet

Jeg og sambo ble sammen for 4 år siden og han var min første.. Jeg var bare 16 år da vi ble sammen, jeg rotet rundt og drakk og festa, men ville at første gang skulle være med en jeg var sammen med.. Så jeg og sambo hadde sex første gang 2 mnd etter vi ble sammen.. Han selv har hatt sex med 33 stk før meg.. Og han har sagt at jeg er bedre enn noen de andre..

Men føler vel at det er følelsene inni bilde som gjør at det blir spess..

Det var slutt mellom meg og sambo i et halvt år og han knulla to andre jenter da.. Men klarte ikke å fullføre det fordi det ikke ble noen følelser inni bilde.. Så om du har dårlig sex så er du enten ikke så veldig sexintresert eller så har du ikke ekte og ordentlige følelser for typen.. mener nå jeg da..

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med HI... Dere som bare har hatt en,kan virkelig ikke si noe i denne debatten i det hele tatt! Dere aner jo ikke hva dere snakker om.. Det er faktisk litt viktig å vært "litt utpå". Det er ikke meninga at vi skal leve resten av livet sammen med den eneste ene. For oss jenter går det kanskje bra,men dere som har en mann som bare har hatt dere, det er ikke bra. De begynner etterhvert å tenke hva de går glipp av. Jeg har maaaange eksempler på dette i min vennekrets. Og det er jo virkelig ikke noe bra med å ha vært sammen med samme person i 10 år når man er 24?? Jeg synes sånt bare er trist jeg. Veldig trist. Gudskjelov er det ikke meg. Og det handler jo ikke å være hverken horete eller noe sånt. Men man har levd litt! Dratt med seg noen hjem fra byen i fylla.. Litt sånne ting som gir litt karakter synes jeg. Har du bare pult på en,så aaaner du ikke hva du går glipp av. Uansett hvor god sex du har nå. Det kan jo ingen nekte for. Neivel,du savner det kanskje ikke nå. Men kanskje du vil savne det om 10 år?

Skrevet

Mye kan skje på ti år...jeg håper det enda fungerer mellom meg og sambo da som nå, men det kan jeg ikke vite. Om det var sånn jeg skulle se på alt kunne jeg jo aldri ha tatt en skikkelig bestemmelse på noe. Kunne jo hende det ville skje noe..

Det er ikke litt viktig å være "litt utpå", det eneste som er viktig er å ikke gjøre noe man ikke har lyst til bare for å passe inn eller fordi man tror det forventes av en...

Og om jeg har sagt tidligere, jeg har ikke hatt lyst til å dra med meg noen fra byen og ha meg. Det var ikke noe jeg fikk meg til... Ikke alle har samme intimgrenser...både fysisk og psykisk. Jeg følte meg heller ikke klar for et lenger forhold i en alder av 14. Først når jeg var 22 føltes det riktig med riktig person.

Ti år fra nå kommer jeg ikke til å angre på at jeg ventet til jeg var klar..uansett utfallet i senere tid.

Eneste jeg ser på som trist her er at noen tror at å ha sex med flere bekrefter at du velger riktig/bedre senere..

En ting til, de som har bare hatt én har da alt å si i denne debatten, HI adresserer den faktisk til de som bare har hatt en.

Skrevet

spar deg da, selv om man har god sex med en person, så bør man ikke være religiøs! der var jo ikke noe religiøst i det inlegget der.. og jeg signerer det 100%!

selv om dere felleshøl ikke har forståelse for at man ikke trenger flere sexpartnere for å ha god sex, så får dere bare tro det!

Skrevet

dere er jo bare latterlig dumme som ikke har forståelse for hva andre mennesker mener!

hvis man liker den middagen, hvorfor ikke spise den vær dag?

det er et valg, som deres valg å pule rundt! ingen som har sagt at de pers aldri skal ha sex med noen andre. men hvorfor ha det når man har bra sex med sin partner! da har ikke dere opplevd å ha en skikkelig partner ialflall.. eller så er bare alle deres partnere dårlige i senga.

Skrevet

hvis man har det godt med en, er det jo ikke noe poeng å prøve forskjellig da.

derimot om en var dårlig i senga, ville man kansje søkt etter andre..

du vet jo ikke hva du snakker om!

hvor dum må du være for å si at man kansje har dårlig sex, men bare veit ikke bedre...

man kjenner hva som er godt og ikke, sånn er det bare.. det er ikke som man synes noe er godt, bare fordi man ikke har opplevd dårlig!

leit at du har hatt så mye suckersex da!

Skrevet

jeg klarer ikke svare på dette en gang, det var så bak mål at du aldri skulle få uttalt deg. du snakker som du ikke har noe greie på sex, som en kåt liten 15årig gutt uten følelser og forståelse for andre.

skam deg, håper noen knyter sammen hølet ditt!

Skrevet

Fordi jeg ikke er sammen med ham pga sexen, men fordi han er THE ONE. <3

Da trenger jeg ikke sammenligne han med så mange andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...