Gå til innhold

Sende ungen i barnehagen med diare ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv hatt diare og oppkast denne helgen å nå har elias begynnt med diare. Kan eg alikevell sende han i barnehagen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du ikke!

Skrevet

Det slår deg ikke at dette er smittsomt??

Skrevet

Hva sviver mellom ørene dine?

Skrevet

Er det ikke slik at du skal vente 48 timer etter siste diaréutbrudd og/eller oppkast, da?

Skrevet

Nei, det er jo så smittsomt.

Hadde du likt om noen av de andre kom i barnehagen med diare og smittet din gutt?

Skrevet

beklager at jeg sier det men det var et dumt spørsmål, nei du sender ikke ungen i bhg med diare da han er smittsom, ingen familier ønsker å få faenskapen før jul. Og da får jamen foreldrene til de som har barn med omgangssyke holde ungene sine hjemme også.

Skrevet

Huffameien....nei du kan nok ikke det....

Skrevet

Hadde du sendt din unge i barnehagen der min gutt går med diare, så hadde jeg blitt rimelig forbanna.

Skrevet

Rister på hodet...

Nei. Stakkars gutten din og stakkars de andre som blir smittet.

Skrevet

Herregud nå må dere ta det med ro, det var da ett spørsmål. Hva slags side er dette egentligt ? uansett hva du spør om så får du frekke svar til bake. Å han har bare hatt ei bleie med sjikkelig diare å den var nå, derfor spurte eg liksom.

Skrevet

Litt morsomt å se alle reaksjonene! Jeg tipper dette er et "se hvem som biter på innlegg"....

Skrevet

Han er jo syk. For all del må han få lov til å være hjemme.Hallo!!!

Skrevet

Seriøst? Om du har hatt oppkast og diare og gutten din får diare så sier det seg selv. Det må du da takle å høre...

Skrevet

Grunnen til at vi hisser oss er at det er p.g.a slike som deg at det er så mye sykdomssmite i bhg... Skjerpings

Skrevet

Nei du kan ikke sende han i barnehagen med diare, det er veldig smittsomt og han er sikkert ikke i helt god form. Barna skal helst ha vært diare fri en dag før de kommer tilbake. Evt hatt minst en normal bæsjerunde etter inntak av mat og drikke. Pluss god allmenntilstand selvfølgelig.

Hadde du likt å gå på jobb med diare??

Skrevet

..men hvor lenge varer diare egentlig? jeg tror vi må ta lille til doktoren jeg for nå har hun hatt diare i nesten en uke, litt av og på. hun har vært i barnehagen hele tiden og de har sagt det ikke er noe problem. nå er de i naturbarnehage og ute hele dagen så smittefaren er faktisk mye mindre. uansett, så har resten av oss vært syke med diare og oppkast i helgen da lille har vært hos pappa'n sin.. Hun har ikke kastet opp eller vært syk da. Jeg synes det er rart med diare en uke jeg da, kanskje hun er allergisk mot noe?

ps: i barnehagen til lille så smitter nesten ingen ting pga at de er ute i mange minus hele dagen.. både lus og brennkopper har ikke vært smittsomt der. en har hatt det men ingen andre fått. kjekt.

Skrevet

Sorry skal virkelig aldri spørre om noe her inne. Får det er jo bare dritt man får tilbake. Ha en fin uke alle sammen

Skrevet

Dumme spørsmål får dumme svar...

Skrevet

Men kjære deg da, du må ikke ta sånn på vei. Når du spør så får du jo svar, selv om de ikke alltid er slik som du ønsker. God bedring til gutten din:-)

Skrevet

Du spurte om du kunne sende ungen din i barnehagen med diare. Da må du jo tåle å høre at : Nei det kan du ikke. Det virker jo også som du da ikke er klar over at det er veldig smittsomt da ville du ikke stilt spørsmålet. Derfor mange ga deg en forklaring på det.

Skrevet

Når du selv har hatt diare og oppkast denne helga, og gutten din plutselig får diare så blr du selv skjønne at ungen er blitt smittet av deg og da kan smitte andre. Og når du spør så dumt ja så må du regne med å få svar deretter. Enn sender ikke ungene sine i bhg med omgangssyke. Hadde noen gjort det i bhg nå hadde jeg blitt sur.

Skrevet

I og med at du selv har hatt oppkast og diare ville jeg holdt han hjemme. Tyder på at det er noe smittsomt.

En flytende avføring trenger ikke bety at ungen har noe smittsomt så jeg syns ikke spm var så dumt som de andre her sier. Han kunne jo f.eks spist noe han ikke tålte og fått diare av den grunn. Da er han jo ikke noe mer smittebærer enn en hvilken som helt annen unge..............

Hvis ingen turte å stille " dumme spørsmål" så hadde ikke verden utviklet seg stort : )) Så fortsett å stille dumme spørsmål.... det er faktisk veldig lærerikt : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...