Gå til innhold

Han slo!! (laaaangt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir redd bare av å lese dette!!! Kan ikke tenke meg hvordan du har det.. Han er nok ikke noe å samle på!!! Men det er jo lett for oss å si, som ikke kjenner fyren og ikke venter barn med han..!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det INGEN alkohol mens jeg var gravid, og ingen diskusjoner om det engang!! Det er jo barnet det går utover.. Hvis du har det bra, så har barnet det også bra i magen din. =)

Skrevet

Først av alt: se på oppførselen hans når han er edru. Vær litt overanalyserende og følg godt med. Ser du tendensene fortsatt burde du ta en særiøs vurdering av forholdet.

Min samboer kan selv ha sånne raptusser i fylla. Han blacker helt ut, og klarer ikke å se sammenhengen i ting. Det kan skje den beste, men det skal ikke skje hver gang.

Det er fare for at du sitter med en mann som bruker deg og situasjonen til to ting: jekke deg ned, og få seg selv til å føle seg bedre.

Kan hende han sliter litt med at han ikke strekker til o.l?

Ta en alvorsprat med han, forklar hvordan du har følt dette, hvor redd du ble og hvordan dette gikk utover deg. Så er det bare å spørre han videre hva han tror ville skjedd om han hadde truffet magen din istedenfor?

Viktig: observer han i edru tilstand, og sjekk om det er noen av de samme tendensene da. Det er mulig ting har vært sånn hele tiden, bare at man ikke blir klar over det før man har fått en oppvåkner.

Var supertrist å lese at du skal ha det sånn nå rett før termin. Men desto en større grunn til å finne ut av dette.

Lykke til.

Klem fra

Skrevet

Uff, ja dette høres ikke enkelt ut! Virker som han har et alkoholproblem, og har vanskeligheter med å innse det selv. Man trenger ikke å drikke masse for at det skal være et problem. Men så fort man begynner å bruke alkohol som en slags trøst/medisin eller for å slappe av, så er det faktisk et problem. Mange av dem er verdens beste å ha i nærheten når dem er edru, men forandrer seg totalt når de har drukket.....

Og jeg er nok enig med deg i at dette vil bli tøfft for han å innse ovenfor seg selv. Ikke enkelt for deg heller når du står han nærmest og dere venter barn sammen. Viktigste er at du tar godt vare på deg selv og den lille babyen som snart kommer!! Uannsett om han kanskje ikke har gjort dette mot noen tidligere, så har han nå gjort det mot deg! Kanskje lurt å snakke med en 3 person (evt. familievern kontoret). Jeg er ingen ekspert på dette og kan ikke komme med masse råd. Har selv vokst opp med en stefar som var alkoholiker og jeg har ei venninne som sliter med et alkoholproblem (noe som ikke er like synlig på jenter). Ønsker deg masse lykke til fremover og håper at det ordner seg til det beste for dere alle!

Skrevet

Kjære deg! Dette er som å lese om faren til min eldste. Det var sånn det startet. Det ble verre og verre når han drakk, og tilslutt var det også dagenderpå oppførsel. Han psyket meg så ned at jeg var bare en ert til slutt. Kom meg endelig ut av forholdet til slutt, jeg "våknet" da vår 1 1/2 år gamle sønn ble vitne til hans brutalitet. Da måtte jeg bare ut av det, med hjelp av familie og venner fikk jeg det til til slutt. Men, han hadde fått meg til å tro at jeg ikke kunne klare meg uten han. Helt sykt å tenke på i ettertid. Han brukte år på å psyke meg ned sakte men sikkert. Ta signalene på alvor. Jeg er kjempe lykkelig nå og eldstemann blir snart 11. Han har nesten ikke kontakt med pappa'n sin - men, verdens beste ste-pappa har han ;)

Jeg sier ikke at det er dette som kommer til å skje med dere, men bare vær våken og se faresignalene.

Masse masse lykke til. Min x slo meg også noen uker før termin. Ikke noe heldig situasjon du er i nå. Håper du har noen rundt deg.

God klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...