Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Vet ikke hvor jeg skal begynne. Kanskje med at dette har vært den værste helgen i mitt liv. Alle er forskjellige, og reagerer forskjellig, men nå begynner jeg å lure på om jeg er gal. Fredag fikk vi besøk av en kompis av min samboer. Jeg lagde middag til dem, og de spiste og koste seg og drakk øl til. De drakk mere, og dette pågikk utover natta. Jeg gikk og la meg i ett tida, og han kom og la seg rundt fire.. Meget bedugget.. Jeg sliter med alkohol lukt, og kommenterte dette, hvorpå han la seg litt lengre bort, men holdt fremdeles rundt meg. Jeg klarer ikke å ligge lenge av gangen i ro, og må stadigvekk "ordne magen". Tilslutt sovnet jeg igjen. Jeg bråvåkner av at han smeller kneet sitt i baken på meg, det var såpass hardt at jeg krøket meg og stønnet.. dermed tar han tak i håret mitt, holder meg fast etter det, og slår med knyttet neve i høyre side av ryggen med sånn kraft at jeg faller ut av senga mens jeg hyler. Jeg blir sittende målløs på gulvet, med store smerter i rygg, og begynner å gråte. Han bare lager noen lyder, snur seg og sover videre. Jeg la meg på sofa resten av natta, det ble ikke rare søvn resten av den natta. I går skulle vi på julebord, for firmaet han driver. Dette var bestemt, og som leder er det viktig at han er til stede. Han mente at han måtte hatt et fryktelig mareritt nattan før, og at det var årsaken til at han slo, så dro han ut med hunden etter å ha strøket meg over skulderene. Iallefall dro vi i to tiden innover. Jeg fikk meg litt søvn på hotellet før middagen. Men var nok mere stille enn vanlig, satte en støkk i meg det hele. Jeg spurte om han kunne ta det med ro med alkohol denne kvelden. Han svarte ikke direkte på det men nikket. Han drakk noe abnormt, før kl. 21.30, hadde han tatt 8 halvlitere, to likører, en velkomstdrink og 6 "bonger". Jeg pratet med de andre, og han sto for det meste i baren. Kl. 22 sa jeg til han at jeg tok en tur på rommet, følte meg ikke bra, og var svært redd for at forrige natt skulle komme på nytt. Jeg hørte ikke noe mere, han verken sjekket til meg, eller ringte. Kl. 3 om natta blir jeg vekket av sønnen hans som ikke kan finne min samboer. Jeg har ikke fått svar på mine mld. men ringer han opp, ikke noe svar da heller. Ett kvarter senere dukker han opp. Smiler og spør om jeg er sur, jeg er bare trøtt svarer jeg. Han sier han vil ha armkroken sin. Men at han ikke kan ligge i samme seng som meg pga det han hadde gjort. Jeg spør om han er redd det skal skje igjen. Hvorpå han blir irritert og svarer at han kan da ikke ligge der, da risikerer han å våkne med politi rundt seg kanskje. Han blir mere og mere rasende, og roper at jeg er syk i hodet, pluss mye annet uten hyggelig innhold. Så sier han at han må finne seg en annen seng, og det er min feil. Jeg sier at han ikke behøver og han svarer at her går det ikke an å være så da legger han seg i noen annens seng. Og det hele har jeg bedt om selv. Jeg spør om han leter etter en grunn til å være utro, at det må han iallefall ta skylden for selv. Hvorpå han svarer med at jeg er den skyldige i saken. Så flyr han på dør. Tre kvarter senere kommer han tilbake, river ene madrassen på gulvet, legger seg der, knurrer og er uhyggelig brå i bevegelser. Jeg blir redd og tør ikke snakke til han. Han klikker helt og brøler at jeg er tykk i hue, stygg og slem, provoserende og bare kan dra t .... pluss pluss. Hva i all verden har jeg havnet oppi nu tre uker før den lille kommer? Jeg pleier ligge med magen mot han, han kunne truffet ungen da han slo, noe som fikk meg til å bryte helt sammen etterpå ved tanken. Er jeg "overgravid" og provoserende? Er det noe som heter det? Vi har hatt opprivende krangler før, hvor han har blitt forbannet og brølt til meg, men.. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, føler at jeg prøver å ikke "sutre" eller klage. Er det mulig å bli så provosrende som han mener jeg er, eller psykes jeg ned?? Ser ikke lenger
melkekua™ Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Han er totalt ustabil!!! Jeg hadde ikke funnet meg i den situasjonen du er i. Klarer han ikke å holde seg unna alkohol/innta mindre mengder når dere er sammen så er ikke han voksen nok til å bli far. Kutt han ut!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Kom deg bort fra han og det med en gang. Ingen unnskyldning for å oppføre seg slik.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Sånn kan du ikke ha det! Reis bort en stund og se om han kommer til fornuft! Han har ikke lov å slå, uansett, og dersom han blir så forbannet er det ikke godt å si hvordan han blir... Alkohol er selvfølgelig heller ikke bra, men det ser ut som han ikke ønsker å la være, og det betyr at han prioriterer feil. Har du familie eller venner du kan søke tilflukt hos? Snakk med jordmor om dette! Få hjelp!!! Det er faktisk bedre å være alene med den lille enn å være redd for å få juling og kjeft døgnet rundt. Ting blir ikke bedre når man har en baby som kanskje ikke sover om natten og som gråter og "bråker". Hvem vet om mannen kan finne på å gjøre noe med barnet??? Kom deg ut!!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Jeg trur han psyker deg ned.. Hadde ikke orket å vært et til sekund sammen med denne mannen, hadde ikke godtatt det han holder på med. Kom deg bort.. Like greit når han slår, er utro og psyker deg ned med stygge ord. Hadde han vært normal så hadde han passet på deg og behandlet deg fint, iallefall når du bærer hans barn! Nei, kom deg bort, du og barnet fortjener bedre. Klem til deg!
majsenna™ Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Uff, så utrolig trist for deg å oppleve noe så uhyggelig!! Han virker farlig!! Er det noen som skal skjerpe seg her så er det han! Håper dere finner ut av det. Alkohol kan bringe så mye vondt med seg om man ikke klarer å begrense inntaket. Dette var bare veldig veldig trist. Ønsker deg alt godt. Lykke til med fødsel og med mannen din.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er litt sånn for att det kan klikke for noen mannfolk i fylla, så jeg ville gitt han en sjanse til å ordne det opp igjen når han blei edru. Høre hva han sier da og heller kreve det att han får holde seg betraktelig unna alkohol om det skal være på denne måten at du frykter for ditt barns liv. Han hadde nok ikke gjort dette edru, eller hur? Så ikke slå av han hånden ennå tror jeg da. Opplevde nemlig att min samboer var lite snill med meg noen dager i midten av svangerskapet, dette bare pga av alkohol. Men når jeg da tok dette seriøst opp med han etterpå, når han så hvor gærn han hadde vært så skjerpa han seg totalt. Og blei nesten en ny mann.
bergen81 Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Herregud for en forferdelig opplevelse! Stakkars deg! Du bør absolutt finne noen å snakke med om dette, og vurdere om ikke det beste er å komme seg vekk fra ham. Han høres jo ikke riktig klok ut, og du må tenke på deg selv og barnet. Dette er IKKE din feil, og uansett hvor hormonelle og "overgravide" vi kan være til tider finnes det overhodet ingen unnskyldning for en slik oppførsel. Har du ikke noe familie eller venner du kan reise til og kanskje få sove hos noen netter mens du får tenkt igjennom ting? Jeg håper noen kan stille opp for deg! Ingen bør være alene i en sånn situasjon. Stor trøsteklem fra meg!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Det jeg lurer på er om han bruker å drikke mye, eller om denne firmafesten var et unntak. Prøver absolutt ikke å unnskylde oppførselen hans, for den kan ikke unnskyldes spør du meg, men om han ikke drikker mye normalt kan jo det som skjedde på denne festen være et resultat av at han selv fikk en støkk i seg etter å ha slått deg? Da tenker jeg at det virkelig har vært et mareritt og at han også er skremt av det som har skjedd, og som en reaksjon på dette har drukket mer enn hva han strengt tatt burde? Men dersom det er slik at han har en tendens til å drikke mye på fest så ville nok jeg blitt litt bekymret. Finnes nok av de som ikke klarer å styre inntaket og som alkoholen har en dårlig påvirkning på (uten at de er alkoholikere av den grunn). Hvis det er tilfelle må han lære seg å styre inntaket og forstå at alkohol er negativt for ham. Når det gjelder din reaksjon så synes jeg at den er helt naturlig. Hadde selv blitt kjemperedd, for ikke å snakke om bekymret, om dette hadde hendt meg. Håper uansett at alt ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Kjære deg! Dette er ikke din feil! Mannen din har et alkoholproblem. Tro meg, jeg har vært gjennom dette. Han har drikke seg alt for full og har ikke kontroll på hva han har gjort. At han på toppen av alt har drikke seg så full dagen etter istedenfor å legge seg flat og be om unnskyldning, understreker at han har et stort problem. Når folk er så fulle så må du ikke ta deg nær av hva de sier, for de er ikke klar over det selv, så det har ingenting med deg å gjøre, men det grunner i den fulle personens dårlige selvfølelse eller dårlige samvittighet. Dette er han som har gjort noe galt, og det må du ikke glemme. Hvis det var så viktig med det julebordet, så kunne han latt være å drikke. Han var jo leder i bedriften og da burde han jo føle et ansvar der og ikke bli for full, men først og fremst for din del. Jeg bor med en tørrlagt alkoholiker, og før han ble tørr, så har jeg blitt fortalt hvor verdiløs jeg er hundre ganger. Jeg og trodde det var min egen feil. Nå vet jeg at det ikke er det. Han husket aldri noe dagen etter, og trodde jeg overdrev da jeg fortalte hem hva han hadde gjort og sagt. Jeg ringte et sånn avrusnings senter tilslutt, og da innså jeg at han hadde et problem. Det tok lang tid å innrømme at den oppgående, flinke og kjekke mannen har et alkoholproblem, ikke bare for han, men for meg. Jeg sier ikke mannen din er alkoholiker, det har jeg ikke hold for, men at han har et problem, det er helt sikkert. Snakk med han i morgen, da er all rusen borte, og dette må gjøres noe med før den lille kommer. Stor klem:)
*Vetlis* Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Fy pokker dette er noe av det værste jeg har hørt! Du må holde deg vekk fra han en stund. Han bør skjønne at han er en jævla idiot! Går ikke ann å oppføre seg sånn og på toppen av det hele gi deg skylden for at han oppfører seg som en dritt! Ut i fra innlegget ditt virker det som du egentlig skjønner at dette ikke har noe med deg å gjøre. Tenkte det samme som deg. Leter han etter en grunn til å være utro? Jeg ønsker deg all lykke til videre, å håper for guds skyld du finner ut av det!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 Det at han slo om natten kan ha med at han hadde en stygg drøm,... ikke at jeg forsvarer vold, men han sov tydeligvis. (Vet søsteren min opplevde det samme. Samboeren drømte at han måtte slåss for livet hennes....men han våknet etter en stund og ble helt fra seg over hva han hadde gjort) Synes det var rart at han ikke var mer lei seg for at han hadde vært voldeligi søvne. Det at han drikker så mye på det julebordet dagen derpå!! der gikk han absolutt for langt,...for en fyr.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #14 Skrevet 9. desember 2007 for en dust , ingen kvinner fortjener slik oppførsel
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #15 Skrevet 9. desember 2007 han høres farlig ut. snakk med legen din eller jordmor. de kan helt sikkert hjelpe deg. hvis du har mulighet til å reise bort en stund, er det sikkert lurt.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #16 Skrevet 9. desember 2007 syns du skal snakke med han når han er edru. har selv en samboer som kan klikke i fylla, har skjedd en gang siden vi ble samme. han vet om problemet så han lar være og drikke så mye, holdr seg til ett par øl. drikker han mer tåler han ikke en eneste skeiv kommentar før han blir helt hysterisk, aldri gjort meg noe men det har gåt utover kamerater og ukjente. har selv blitt slått i søvne av tidigere kjæreste, han var edru, men hadde drømt svær livaktig, slo til meg midt i nesen. dette ler eg av i dag, for hn har også hevet seg selv ut av sengen i søvne så akkurat det kan jo forekomme.han var aldri voldelig av seg verken edru eller i flla. kan jo være han har så dårlig samvittighet for at han har slått deg at han reagerer ved og drikke seg dritings dagen etterpå og så tar han alt utover deg, selv om han vet at det er han som har gjort noe gale..mannfolk reagerer ofte slik, stolheten vettu. men eg vet såklart ikke med mannen din. klart han ikke skal slå og skrike til deg for det om han er full, men snakk med han når han er edru, sånne ting kan ikke ordnes opp når han har drukke, gjør det bare verre..viss han da fortsatt ikke viser noe anger for det han hadde gjort så ville eg absolutt vurdert om han var noe og satse på. du får ha lykke til:)
mamma&urokråka Skrevet 9. desember 2007 #17 Skrevet 9. desember 2007 Han virker ikke stabil nei. Jeg hadde ikke funnet meg i det. Bare det at han ikke bryr seg nok til å respektere ønske ditt om å roe ned med alkoholen sier sitt, mener jeg. Om han slo med vilje, eller sov, det kan jo være begge deler egentlig, men rart at han ikke har ytret noe bekymring ang hvordan det gikk med deg og barnet kanskje? Men for å si det sånn, hvis han har for vane å kjefte på deg, ville jeg allerede da sagt "finn deg en annen mann". Det er helt idiotisk at et voksent menneske skal finne seg i å få kjeft fra andre. Det syns jeg ikke du skal. Husk at DU er viktigst i DITT liv (og nå snart barnet ditt), og om du oppfører deg "feil" i forhold til hva han mener du skal, så er det synd for han. Kan ikke han godta deg som den du er, så er det vel ikke vits i å være sammen med han. Dra fra han før barnet deres blir en grunn til å holde sammen, er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #18 Skrevet 9. desember 2007 Flytt!!! Det finnes ingen unnskyldning for det han har gjort. Kom deg vekk, han kommer til å psyke deg mer og mer ut. Og for all del prøv å gjør deg økonomisk uavhengig av han, og husk at alt dere kjøper i lag bør eies halvparten. Men du kan få hjelp på krisesenteret og andre innstanser, og han må betale barnebidrag ++.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 9. desember 2007 #19 Skrevet 9. desember 2007 Huff,dette hørtes skummelt ut,jeg synes du burde reise bort og si at han burde få orden på seg selv,og få hjelp,virker ikke sunt i det hele tatt. Er sånn at har det skjedd en gang kan det fort skje igjen. Tenk på barnet du har i magen,hvis han ikke forstår hvorfor du reagerer sånn som du gjør,burde du komme deg bort fra han fortere enn svint! Er ikke du som er "over gravid",er han som har ett gedigent problem.
OhMyGod!!! Skrevet 9. desember 2007 #20 Skrevet 9. desember 2007 nja, villa snakket med han når han var edru, fortalt akkurat hvordan du opplvevde dette, hvor vondt det var at han slo deg og hvor skremmende alt virket på deg. gitt han en kjangs til å uttale seg, se hva han sier. men jeg ville og gjort det VELDIG klart, at skjer dette igjen, så er det ut. for lar du det gå for langt kommer du kanskje til å ende opp med at han gjør det hver gang han drikker, kanskje når han ikke drikker, kanskje han gjør det mot barnet når han drikker? hvertfall vis han at du mener alvor, og at det er helt og holdent uakseptabel oppførsel. å flytte ut uten å adressere problemet først blir litt feil føler jeg, man er voksen, å da må man kunne prate om det. hadde han vært edru hadde jeg seff sagt flytt for huleste ut fortest mulig, men nå var han ikke det da... håper det ordner seg hvertfall, på en måte eller annen.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #21 Skrevet 9. desember 2007 Jeg kjenner typen for og si det sånn. Uansett hvor mye du ønsker at det skal være noe galt med deg, eller hvordan han får deg til og føle, er sannheten at problemet ligger helt og holdent hos ham. Med hjelp av familie kom jeg meg bort før det var for sent. Jeg anbefaler deg og gjøre det samme, for dette kommer ikke til og bli noe bedre, bare værre. Han kommer til og skylde på deg for sine sinne anfall, visst du sier du skal gå, kommer han til og gråte og fortelle deg hvor høyt han elsker deg, at det aldri skal skje mere osv... For ditt ufødte barns skyld. KOM DEG BORT!!!!!! Jeg snakker av erfaring.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #22 Skrevet 9. desember 2007 Tusen takk for mange og opplysende svar. En mann og hans anger er som kjent merkelig, de kan dessverre ikke prate. Så det er ikke godt å si hva som foregår bak barken der. Tror nok og at det var en drøm han opplevde, men han mente selv at jeg kanskje overdrev det hele litt, og dessuten var dette noe han aldri hadde gjort tidligere mot sin eks. Han har og to barn fra tidligere, voksne. Jeg vet ikke hva jeg tror om dette. Men utfra svar fra dere er jeg iallefall overbevist om at her er et alkoholproblem. Han må alltid drikke når det er helg, ikke så mye Lørdag som Fredag. Og da gjerne til han har sovnet, virker som han trenger det for å slappe ordentlig av etter hard uke. Er det en sammenkomst eller lignende, er det samme, han drikker over evne. Det er fryktelig å se på. Han er fryktelig kontaktsøkende med meg når han er edru, og glad i å gi og få klemmer og kos.Og kjent for et usedvanlig godt humør. Vel, dette er en meget oppegående mann, som mener og tror han har rett, og har mange jern i ilden, med jakt og fly og annet. Så det skal bli en kamp å overbevise han om at han har et problem. Jeg får prøve å se om det når inn, men dette er nok en kamp for han alene, så får jeg ta meg av barn. Takk igjen!!!
ja08 Skrevet 9. desember 2007 #23 Skrevet 9. desember 2007 Fikk helt vondt i meg da jeg leste dette. Jeg tror jeg hadde blitt så redd han at jeg, trass i at han er barnets far, hadde flyttet fra han øyeblikkelig til noen jeg er trygg på f.eks.foreldre eller søsken. Han er ikke trygg å bo ilag med lengre. Han trenger hjelp og du kan ikke risikere noe nå. Synes det er veldig trasig, vet jo at barnepappaen er gull verdt, men ikke når han slår. Kom deg ut av forholdet. Du får snart babyen og da blir du enda mer sårbar. Det er ingenting galt med deg. Du må ikke ødelegge deg eller risikere noe ved å bli hos han nå. Han har alvorlige problemer og kan skade deg. Håper du gjør det du selv synes er rett og jeg ønsker at du får det bra.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #24 Skrevet 9. desember 2007 Jeg kjenner også igjen typen, jeg sier bare en ting han er en PSYKOPAT og kommer aldri til å forandre seg. Psykopater bruker sin egen vold og legger skylden ofte over på "offeret" og de kan gråte og late som de vil forandre seg, men dessverre det skjer ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #25 Skrevet 9. desember 2007 det du skrev der minner utrolig mye om min stefar. det er ikke ett ondt bein i kroppen på han, men når alkoholen setter inn så finnes det ikke ett mere ondt menneske i verden. alkohol kan forandre mennesker fullstendig. og de fleste "ikke-innrømmende-alkoholikere" har en tendens til å si de ikke husker noe fra dagen før. de har veldig dårlig samvittighet som regel, og glemmer dette ved å begynne å drikke igjen. mannen min og jeg ble enige da jeg var i uke 33 at det var slutt på alkohol for hans del. dette behøvde vi ikke diskutere en gang, fordi han skjønte at nå var det barnet vårt som måtte prioriteres. vet aldri om barnet plutselig ville poppe ut. vi har vært på julebord og x antall bursdager siden uke 33 (er i uke 39 nå) og det har ikke vært noe problem for han. la meg bare tilføye at han har ikke noe alkohol problem fra før av, kun et par glass rødvin en sjelden gang imellom. kan hende folk syns det er litt drøyt å be mennene sine kutte ut alkohol-helgekosen så tidlig, men jeg mener at det er en respektverdig ting å gjøre. OG IKKE MINST ANSVARSFULLT. dette burde ikke være er problem for en man å si neitakk til alkohol når noe som det har sjkedd. han burde ha sittet ved din side HELE kvelden. prøve å gjøre godt får det "uhellet" natten før. jeg vil bare si lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå