Gå til innhold

Gravid eksil-Bergenserinde


Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Dette skal bli veldig rart. Forrige svangerskap var jeg hjemme i Bergen, 5 min gange fra jordmoren min,som var helt herlig....

 

Nå bor jeg i Wales fram til slutten av juni med datter og forlovede... Positiv test i går...Jøss,hva gjør jeg nå da? Hva er neste steg liksom? Lurer på om de har 18 ukers UL-sjekken her også, lurer på hvor jeg skal henvende meg for øyeblikket....Om man har samme systemet som hjemme...Om man må betale i dyre dommer... Sååå rart ;P

 

Skal heldigvis hjem til jul en tur, så da kan jeg prøve å få en time hos min vandte jordmor slik at hun kan ta en liten sjekk på meg ihvertfall... Håper hun kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet sånn ca hvordan du har det. Er utflytter fra Bergen jeg og..... Bor i Norge da, nærmere sagt Sarpsborg, men skulle ønske jeg også var litt nærmere Haukeland. Fødte sønnen min der for snart 6 år siden. Der var de så utrolig flinke.

 

Ve te Bergen, ve te Bergen med det samme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, fødte på Storken forrige gang ( har en jente på 14 måneder) , herlig sted med herlige folk! Håper inderlig jeg kommer meg hjem igjen før jeg skal føde... Forrige gang var jeg 10 dager på overtid,men man vet jo aldri med gang nr 2. -den kan bli lik,kan bli 3 uker før... Vi får se...

 

Sarp faktisk? Koselig by ;)

 

Ender opp i Fredrikstad Sykehus du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for deg at du kommer deg hjem i tide:)

 

Hører vel egentlig til Fredrikstad, men vil på Riksen pga litt komplikasjoner i forrige svangerskap. Gutten min kom litt for tidlig og de var så flinke på Nyfødt intensiven på Haukeland. Har hørt masse negativt om Fredrikstad, og masse positivt om Riksen, så tenkte å søke der.

 

Gleder meg til jul, da skal jeg hjem til mamma i Bergen, spise pinnekjøtt og fiskeboller på Hagelins... Er blitt litt patriot av å bo så langt vekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååh,fiskekaker på hagelins!!! Vil ha! Nå!... .......

 

Men,ja, håper du får kommet deg på riksen når det skjer ;) Godt å være trygg på stedet man skal være... Vi fikk heldigvis være på storken og det er jeg veldig glad for...

 

Men,klarer ikke å tenke,er så trøtt...Snakkes i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglemamma...hvor ble du av rett etter fødsel?? Har holdt kontakten med tillab men du forsvant du...?

 

Var innom her igår og leste fikk en skyggestrek på gravi-testen.....

 

skal teste igjen på torsdag og hvis den er positiv så blir det bebis 27 august...men så må man jo legge på elleve dager overtid slik som sist da og da blir det september:)

 

når har du termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :D

 

Jeg datt av lasset jeg,visst... Ble så ammetåkete og mammaete at jeg bodde i min lille familieboble og var lykkelig der... Nå har jeg omsider kommet meg ut av den igjen,men vips,skal jeg visst tilbake igjen ;P

 

Er ikke 100% sikker på termin, ca første uken i august tror jeg... Forrige mens var forsinket pga at jeg var gravid før den igjen...eller noe sånt... Litt rart det som skjedde der.. Testet meg ca 24. oktober pga forsinket mens, Positiv prøve... Men dagen etterpå var den negativ og jeg fikk mens en uke etter det igjen... Som da altså er den jeg må gå ut ifra nå mens jeg beregner termin...Så, ca første uken i august ...

 

Jeg ble litt overveldet av mammeheten den gang. Slet voldsomt med amming, Isa gikk ned godt over det some er "lovlig" første uken, jeg fikk ikke melk til uken etter og da var pupper så rå og fæl at jeg igrunnen syns det var verre å amme enn å føde..Som jeg da gjorde i 47 timer...

Tror det har litt å gjøre med at jeg falt ut...

 

Jeg tenker veldig ofte på amanda og håper det går bra med henne og hennes lille familie...Og Tillab er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om, veldig lykke til ! Torsdag er min bursdag,så det mååå jo være en god dag for deg også ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst en sen kvled igjen... Er midt i flytting, og snart uten nett...HJELP!!! Hva skal jeg gjøre uten BIM???

 

Du er vel tilbake i Bergen før termin, og til Storken. Er ikke misunnelig......... Skulle egentlig føde på Storken jeg og med første mann, men han kom litt tidlig, så da måtte jeg på føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da... Skal du være lenge uten nett? Når man først har flyttet inn hit så må man jo liksom innom hver dag og følge med ;) Masse flytting?

 

Jeg var redd for at jeg ikke fikk komme på storken den gang. Hadde kraftig bekkenløsning opp til hun festet seg, så kom opp på storken med bare en krykke...De så litt skeptisk på meg ,men jeg sa at den bare var til å hjelpe meg igjennom riene...kremt. Det varte jo og rakk,men heldigvis trillet de meg ikke inn på føden. Fikk tilogmed bedøvelse ( påtvunget,jeg ville jo ikke ha,-i all min sprøyteskrekk ;P ) på storken... Fint sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter på torsdag, så jeg vet ikke når jeg er tilbake.

 

Hva man ikke gjør for å få det som man vil..... hihi...

 

Opplevde litt det samme som deg, ville føde uten noe, men siden han kom så tidlig måtte jeg få epidural, han var i seteleie. Men den virket ikke, så jeg fikk jo litt viljen min, var veldig vondt, men likevel ikke så ille. Gleder meg faktisk til neste fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til selve utdrivelsesfasen ;P Den var bare koselig....Men håper virkelig at åpningsfasen har et litt annet tempo denne gangen...Det tok år og dag sist og var helt grusomt...

 

Men tvi tvi, vi skal være i perfekt form hele veien og få en drømmefødsel denne gangen. Er det ikke det som er planen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er det planen!!!!!

Men perfekt form hele veien blir det nok ikke noe av.... Har fått bekkenløsning allerede... Men, men, får gjøre det beste ut av det:)

 

Får håpe det går bedre denne gangen, det er den innstillingen vi må ha:)

 

Nå gleder jeg meg bare mer og mer til 21. des. Da reiser jeg hjem..... Det første jeg skal gjøre når jeg kommer ut fra flesland, er å snuse inn bergenslukten... Må bare besøke pepperkakebyen, og se på Sundtnissene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, bekkenløsning allerede? Så utrolig kjipt!

Jeg kjenner etter hver dag og håååper ikke den kommer før mot slutten...Prøver å gå mye men ikke for mye, alt for å trene meg opp litt til den evt banker på... Håper din bl er snill med deg.... Litt murring av og til skal den få lov til hos meg,men ikke sånnt skli-laken,bekkenbelte og krykker-tull som den drev med forrige gang....

 

*Krysse fingre*

 

Har jo en jente å løfte masse på og evt løpe etter hvis hun sikter seg ut en vei å løpe ut i... Da passe bekkenløsning ikke inn i det hele tatt...

 

Jeg ankommer Bergen på lørdag,- skal løøøøpe inn på madam bergen og kjøpe fiskekaker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Bergen!!!!!! Flytter imorgen, så vet ikke når jeg får nett i huset. men er på nett i Bergen iallefall, så vi snakkes 21.des:)

 

Tren i vei, fysioterapauten min anbefalte å f.eks ligge i sofaen og løfte bekkenet opp og stramme rumpen! veldig bra øvelse sa han. Det skal iallefall jeg gjøre. Og når jeg flytter skal jeg ut å gå i skogen med staver og hund, syns det er litt bedre å gå i ulendt terreng. Husker det verste jeg kunne gjøre sist var å shoppe.......

Men uff, håper du slipper krykker ogg alt denne gangen, hørtes ikke moro ut.

 

Snakkes neste helg, forhåpentligvis før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med flytting! Håper du ikke får for store BiM abstinenser... Vi drar hjem til Norge men PCene våre blir her...sukk...Vi tar med laptopen,men den må vi jo sloss litt om ;P

 

Ingen samtidig wow på oss heller...jaja, overlever sikkert ;P

 

Har sendt mail til den jordmoren vi hadde forrige gang i Bergen,håper vi får en kontroll hos henne. Har jo ikke vært hos lege ennå i det hele tatt...

Vi stoler på henne og hun er veldig grei,håper hun har tid til å treffe oss...

 

Skal trene. Jeg er flinkere å spankulere rundt omkring på tur nå enn jeg var forrige gang. Håper det hjelper :)

 

Snakkes om en uke,kanskje vi burde treffes og spise fiskekaker ;P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugletutte!

Gratulerer så mye med vordende pondus og velkommen i gjengen!

Vi venter lillebror eller søster 5 mai vi... Skal vi virkelig *holde seg fast i tastene* bimme samtidig igjen?!?!!?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jammen jammen! Det har jeg jo ike fått med meg! Så vanvitig kult! Gratulerer ;D

 

Gleder meg til sambimming igjen ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på nett igjen!!!!!!! Jippi!!!!!! Hvordan går det??? Leste på en annen tråd at du hadde vært hos legen men heldigvis var alt bra:) Må si jeg ble litt bekymret.

Jeg var på UL på mandag, lille hjertet slo, er 6+4 nå visst, termin 13.aug. Var litt bekymret jeg og, siden jeg hadde BO i oktober, var da 13+0 og mest sannsynlig SA før det.

 

Nå gleder jeg meg skikkelig, skal pakke etterpå, reiser i morgen!!!!! Det skal bli deilig, men tror det må bli en del turer med all den maten og snopet. Min mor bor ikke så langt fra Gamlehaugen og Storetveit, så da blir det vel litt turgåing der tenker jeg. Lørdag må jeg bare i pepperkakebyen, nå har jeg lest så masse i BA, at jeg er kommet i skikkelig Bergensmodus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :)

 

Joda,har vært usikker her inne... Er det fortsatt,for jeg blør fortsatt. Ikke nok til å ta på bind eller noe altså, "bare" litt,men nesten hele tiden. Har liksom skullet fortelle de gøye nyhetene på julaftenmen vet ikke om det er aktuelt lenger... Veldig vanskelig å være sånn på ampen. Prøver å fortelle meg selv at det er normalt med litt blødninger,syns jeg husker jeg hadde litt forrige gang,men er ikke sikker. Og sier også til meg selv at om noe skulle skje med magen,så er det meningen. At jeg bare er med-passasjer på reisen, jeg arrangerer ingenting .... :) Går litt opp og ned med humøret og håpet her,men vi får se. For det meste er jeg optimist. Kanskje vi sier det på julaften,kanskje ikke ...

 

Godt å ha deg tilbake på net,savnet deg allerede faktisk :) Vi er hjemme i Bergen og koser oss masse! Familien elsker å se prinsessen vår og jeg har jobbet litt igjen,første gang på 4 måneder...Deeeeilig!

Vi vet ikke helt om vi skal på pepperkakeby, 50 spenn for å komme inn? Teitinger :) men, en venninne av meg har laget zoologisk museum (naturhistoriske samlinger) og jeg har veldig lyst til å se det pepperkakehuset gett. Og snop og kakemenn er det nok av her ja!

 

Håper du får nettet deg litt mens du er i Bergen også. Og slitan med nytt sted å bo! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk ganske normalt med blødninger da, hadde faktisk bittelitt brunt i morges, men tror ikke jeg skal bekymre meg for det. Men hvis det blir som forrige gang med STERKE smerter i mage og rygg, da vet jeg hva som skjer, klarte ikke å stå engang.

 

Men, men, dette blir en flott jul, begge spirene våre ligger trygt i magen, og alt er fryd og gammen:):):) Dette går bra!!!!!!!

 

Da skal jeg se ette zoologisk hage.... Kult.

 

Hørtes deilig ut å jobbe. Var innom jobben min igår, vil tilbake, men jeg har en ganske fysisk krevende jobb, og med en ødelagt ankel og bekkenløsning, blir det litt vanskelig, spurt om de hadde en kontorjobb til meg, men ble bare bedt om å sykemelde meg mer. Festlig, litt sinna nå.....

 

Måtte bare en kjapp tur inn her, skulle egentlig bare på nettet for å betale noen regninger før jeg dro, men måtte bare innom BIM.......

Så nå reiser jeg, er på nett der borte og:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg si velkommen til Bergen da :D

 

Zoologisk museeeeum,ikke hage ;)

 

Jeg er forvirret, skal spørre innpå her tror jeg. Er mer eller mindre konstant pastell-lyserød på papiret... Veldig rart. Kjenner meg jo fortsatt gravid... men om dette er en sa så er det en veldig rolig og stille en... Og uten noen vondter på noen måte. Jeg venter og håper på det beste. Blir ikke klokere før en kontroll til uansett,og den blir 28nde. Uten ul men hos jordmor ihvertfall... Skal fortelle familien på julaften uansett, det har vi bestemt oss for. man kan jo aldri vite og det går som det vil uansett... Så jah,er med på en avslappet jul med god mat uten kjipe ideer og tanker!

 

Jobben din oppfører seg ikke særlig kos nei...Ingen mulighet for kontorjobb altså? De er jo pliktig på å prøve å tilrettelegge for deg jo...Hvis ikke det går,så ikke få sykemelding, få deg svangerskapspenger! Det fikk jeg forrige svangerskap. Jeg flte meg jo ikke syk, så følte sykemelding var feil... Svangerskapspenger er når du ikke kan utføre jobben din pga fare for barnet... Fysisk arbeid og slikt. jordmor fylte ut skjema og arbeidsgiver signerte. Lykke til med det uansett...

Det var vidunderlig å jobbe,må innrømme det.... Skal jobbe litt til i romjulen,gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i Bergen, etter tre timer på Gardemoen igår....

 

Tror ikke du skal bekymre deg for mye, siden du ikke har vondt. Det går så bra. Tror jeg hadde fortalt det og. Skulle det gå galt, det gjør ikke det, så er det godt at noen vet det. Det er iallefall min erfaring.

 

Men sender mange gode tanker til jul:):):)

 

Forresten synes jeg verden er ganske urettferdig akkurat nå.... Var veldig kvalm i bgynnelsen, men fikk fikset dette med noen nåler. Men nå er det kommet tilbake for full styrke, 24 timer i døgnet..... Orker nesten ikke lukten av pinnekjøtt engang, dette er krise....

 

Nå er det liten gutt som vil inn på pcen, skal se Barnas Superjul......

 

Kos deg videre i julen, vi snakkes vel underveis:) Julelkem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiik,du må ikke bli kvalm av pinnekjøtt...Auda :) Tvi tvi håper det kommer seg. Sikkert bare sliten etter gardermoen i går... Håper du har apetitten finfint tilbake på mandag... Og spiser til du ser høygravid ut ;)

 

Sånn ang min mage.... Jeg blir veldig overasket om dette går bra. Blør mer nå...Kommer kanskje til å si det,om ikke smerter kommer i tillegg,da dropper jeg det og tar meg tilogmed en juleøl som trøst.... Håper ikke vondter kommer på julaften ihvertfall. Har kjøpt inn ob'er og sånt i dag for sikkerhets skyld. Vet ikke om det er noen regler for om man bare skal bruke bind eller hva i slike omstendigheter.

 

Varierer mellom tafatt og trist til -dette skal gå bra- humør... Må jo bare vente og se,intet å gjøre med det.... Men jeg har jo hormoner i høyspenn som fyker innom alle humør hvert minutt. Stakkars mannen i mitt liv, han får gjennomgå.

 

Og så har jeg dødsdårlig samvittighet for alt mulig jeg ikke har gjort,- Men er ganske apatisk i dag...Hodet racer av gårde men konluderer ikke med særlig mye. Men pleier alltid å lage jul, greier bare ikke å få opp julestemningen. Med en gang den banker på, så husker jeg magen, og dermed forsvinner den igjen.

 

Hellane som jeg syter! Jeg har det fint egentlig... Får alltids en ny sjanse om dette ikke går veien :) Smile,pinnekjøtte og ta live med ro. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er iallefall å tenke positivt. Men vet hvordan det er, det er ikke lett. Håper virkelig for din del at det går bra.

 

Men uansett så har vi lov å syte litt...

Men et lite tips skulle det gå gærnt, jeg fikk beskjed om å bruke bind pga infeksjonsfare....

 

Vet hvordan det hormongreiene er.... kjenner meg nesten ikke igjen til tider. Føler meg litt sånn psykobitch. Er ikke lett og være like blid hele tiden når jeg er konstant trøtt og kvalm.

 

Var forresten i Pepperkakebyen idag, så utrolig koselig. Hadde hun venninnen din laget den svære naturhistoriske museum????? I så fall så var den dritfin!!!!!!! Tok masse bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...