Gå til innhold

Røyking mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns du om det? Dumt valg?. Grunnen til jeg spør er at jeg leste at det blir anbefalt å gi mm i stedet for mme selv om man røyker.

Da er vel de som velger å gi mme værre en de som velger å røyke da?

Hvor mye giftstoff er det egentlig som går over i mm? Noen som har en link med info.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed å ikke røyke en time før amming.

Skrevet

Mye mer giftstoffer i vaksiner enn hva babyer får i seg fra røykende mødre:-)

Skrevet

Om du er så egoistisk og røyker så burde du ikke få barn...

Skrevet

Men da mener du det samme om de som velger å gi mme også da miss bullshit?

Skrevet

Som umoden tenåring burde man heller ikke fått barn!

Nå er du så usaklig at jeg foreslår bingen på deg..........

Litt mye fjortis enda du,frøken?

Skrevet

Jeg mener at man kun skal gi mme om det er HELT krise.

Ikke bare fordi man er så svak og ikke klarer og slutte og røyke..

Det sier litt om deg om du mener jeg er fjortis, så du synes det er helt greit og røyke og amme samtidig?

Skrevet

jeg vedder på at miss bullshit røyker og ammer selv;)

Skrevet

Har du ikke kommet lengre i livet enn antirøykkampanje? Fluor er farligere, aspartam er mye farligere enn hva den gifta som kommer fra røyk og over i morsmelka er:-) Vaksiner inneholder formaldehyd som røyken og er ekstremt kreftfremkallende, men du virker litt opphengt i røyken ser jeg:-)

Skrevet

Selv mener jeg barn ikke trenger vaksiner for noe som lenger nesten ikke eksisterer. Som foreksempel, rødehunder...

Blir bare så forbannet over idioter som mener at det er greit og røyke og amme samtidig... Egoistisk...

Skrevet

Det er vel ingen i denne tråden som har ment det. Eller i det minste gitt uttrykk for at de mener det.

Skrevet

Det synes jeg ikke er så lurt. Mener å ha lest at røyking hemmer melkeproduksjon, og de fleste jeg kjenner som har røykt og ammet har hatt problemer med å få nok melk. (uten at jeg kan vise til forskning akkurat nå, men tror det finnes) Det er vel noen regler for hvordan man kan amme og røyke, slik at minst mulig går over i melken, men det har jeg ikke kunnskaper om.

Skrevet

Da kan jeg fortelle at røyking og produksjonsmengde ikke nødvendigvis har noen sammenheng.

Jeg hadde aldri problemer med amming, og melken rant i strie strømmer. Heller problemer med for mye melk enn for liten.

Når det er sagt, for de som klarer å la være å røyke så er jo det absolutt det beste.

Jeg sprakk etter 6 uker uten søvn, myyyye skriking og lite/ingen avlastning. Da falt jeg tilbake på gamle måten for å få fem minutter avkobling.

Skrevet

kam du ikke bare drite i å røyke da? røyk er så jævlig turnoff, du lukter og smaker hoggorm og blir grå i trynet

og du hadde faen ikke fått amme om det var jeg som var faren

Skrevet

Det har jeg også tenkt på HI, a det ikke kan være så mye av giftstoffene som går over i melken, for da hadde de vel ikke anbefalt røykende å amme. Men jeg har hørt det med at man produserer mindre prolaktin (?) om man røyker og kan derfor få for lite melk.

Men du Daniel, mm med røyk i er jo likefult bedre en mme.... :P

Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg er turn-off, det er uansett ikke deg jeg skal "skru på" ;)

Skrevet

Nettopp pga vaksiner at det ikke fins dummen.

Skrevet

ddet er ikke å annbefale å røyke verken i sv eller ved amming men ikke alle klarer å slutte desverre. hva mme anngår så mener jeg art vi skal være takknemmelige for at det er en mulighet ikke alle kan amme, ikke alle får til å amme og da er det godt å ha muligheten til å gi mme.

Skrevet

Lær deg å les da linde, den linken handler om røyking i svangerskapet og passiv røyking etter fødsel. Så hold kjeft.

Skrevet

I ammeblekka vi fikk av helsesøster, står det at de 4000 ulike giftstoffene fra røyken vil transporteres til melka. Men det står også at man bør amme likevel, fordi mm med all den dritten likevel er supert. Og så blir det ikke sagt mer om den saken. Logikken tilsier vel da at barnet danner antistoffer mot røykegiften? Ellers skjønner jeg ingenting.

Skrevet

PS: Det står ikke at røykemelk er bedre enn mme. Det står bare at røykemelk er bedre enn ingen mm. Og, nei, det går faktisk ikke ut på det samme.

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt den siste der(blond), men det som står er vel at fordelene ved å gi barnet morsmelk til fordel for erstatning er større en bakdelen ved at mor røyker. Og det vil vel si at mm med "røyk" i er bedre en ingen morsmelk (altså mme) ?

Så om man da røyker og har valget mellom å gi røykemm og erstatning, så blir det for dumt å påstå at de som velger mm er dårlige mødre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...