Gjest Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 ...fler enn meg som synes det er noe forbanna tøv og bråk.... Det dreier seg jo om bråk, undergraving av voksne ( respekt for voksne) og om søtsaker. De som har kommet på denne møkka kan UMULIG ha barn selv???? Hva i helvette er det NRK driver med???? Siste to julekalenderene har jo vært rene katastrofa... Nei, gi meg heller disse rød og blånissene.....det var koselig i det minste.
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Hehe, jeg nevte de akkurat i det andre innlegget ditt.... Barn ser jo opp til barne tv, og det gir et stort inntrykk av verden for deres del. Mitt barn skjønner ikke at det bare er tull og tøys. Hun tror at hun kan få lov til å gjøre det samme. Hun er jo bare et barn.... Barn trenger ikke bruke hendene når de baker, de heller. Bare for å nevne noe. Så synest jeg de har et ganske stygt språk. Er veldig frekke og pågående. Jeg ønsker slett ikke at mine barn skal innta slike holdninger!! *sukk* De bør heller putte inn nissene igjen ja. Det er noe for barn i dag det! Mange koselige sanger, flotte farger. De er snille med hverandre, snakker pent. & de har faktisk noe å lære barna våre! Selv om jeg er meget lei av å høre om alt som bør forandres for miljøet sin del. Det er både underholdende og lærerik barnetv, som er koselig og for min/vår del gir en god julefølelse (";)
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Nettopp..og jeg tror ungene våre har større glede av det de også.... 9åringen sa han be uvel og kvalm av oppførselen til de unga på tv`n..og 2åringen skjønner ingenting.... Nei.. NRK bør virkelig ta seg sammen....fra kvalitet til søppel på et par år.....fatter ikke hva de driver med.
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Virker som de har kommet inn på den ruta med "mer og dårligere - må skje kjapt" som resten av barneverdenen er i. Bare se på lekene. Hvor mye lenger holdt ikke de når vi var små? Var nok ikke fordi vi var mer forsiktige av oss. En blir like hardhendt i neven av å henge i trærne -som vi gjorde- som dagens barn blir av alle de negative programene osv de ser i dag. Produsentene spiller virkelig på dagens moral. Blir det ødelagt, kjøper vi et nytt et. Kommer det en ny farge, eller større modell - bytter vi. Før i tiden kjøpte vi en, ferdig med det. Da fikk den virke til det virkelig ikke var mer å hente. Da kunne en vurdere å kjøpe seg en ny.
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Jeg tror også at ungene har større glede bare i det at vi voksne liker barne-tv`en. Nissene såg jeg også på, sammen med henne. Da hadde vi vår kosestund. Nå må jeg gå bort fra tv`en når hun skal se "superjula". Orker det bare ikke. Heldigvis er hun ganske så avhengig av meg, så stort sett følger hun etter i stede for å se på. Trist at hun ikke får sett kalendertv, for meg er det en god tradisjon, men så lenge det er akkurat det programmet føles det like greit.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Vi får skaffe en god gammel "julekalender" på dvd...jeg skal ut å se i butikkene i morgen,,,så får de se en episode hver kveld før sengetid... :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Vi vurderte det. Såg faktisk alle nisse-seriene (er det ikke 3, eller var det 4) i dag. I tillegg til Skomakergaten. Kunne godt tenkt meg et gjensyn med de andre også jeg. Den gyldne hale, Portveien 2, Teodor. Hvilke andre var det? Bare for min egen del Måtte faktisk bare kjøpe "Pernille og julestjernen" til meg selv et år (";) Eldstejenta synest det er kos å se den sammen med meg. Herlig altså!! Kanskje vi skal prøve å få tid til det i helgen igjen. Er jo så god julestemning i den.
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Obs her i Ålesund hadde en hel hylle (Eller hva det nå kan kalles) med abrne tv. Amalies jul, så var det den med blånissene og en hvor de grånissene var sammen med de røde og blå. Hva var det som var i kalenderen i fjor?
ano`num *17.03.10* Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 http://butikken.nrk.no/shop/index.wa2?CategoryId=1910 her har de også nettsalg om du ikke skulle finne i morgen
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 takker!!! Nei...da var det natta for meg her :-)
*ale* Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 Og plutselig var man en del av alt- var- mye- bedre- før- generasjonen.... Jul i Svingen var i mine øyne en fantastisk serie. Ekte barn med ekte opplevelser. Ungene mine elsker den. (vi ser faktisk på den på DVD akkurat nå). Ikke nødvendigvis så pedagogisk korrekt, men det er i ekte Lindgren ånd, og veldig lærerikt. Livet er mer fasettert enn i Skomakergata.. Superjul er laget for barn. De leker, synger og har det gøy. Ikke laget for de minste, skal være enig i det, men de fleste ungene fra 4 og opp jeg har spurt elsker det. Og det er vel det som teller, tenker jeg. Det å tulle med de voksne er vel "det staseste" som er, i følge mine sikre kilder... Hurra for Jubalong, Superjul og Svingen:)
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 jeg klaget jeg, synes filminga ligner MTV, bytter kamera vinkel hele tida. Ungene blir jo bomba med stimuli. Da fikk jeg til svar at de sender nissene i blåfjell neste uke. Så til neste år skal jeg kjøpe skomakergata på DVD og gir f.. i hele NRK. Ikke for de at jeg vet noe om blånissene men fordi jeg ihvertfall vet at jeg likte skomakergata.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 Tror de litt større ungene elsker det. Synes derimot synd på treåringen som ikke vil se "voksen barne-TV" Hun skjønner ingenting, og det eneste som kommer i tillegg er den der TÅPELIGE tegnefilmen med katjakai og bentebent...,
piano♫ Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har ingen sterke meninger om Barnas superjul er bra eller ikke, men 4,5-åringen min liker det ikke. Han mener at de roper sånn. Det er eneste han liker med programmet, er sangene. 2-åringen kunne ikke brydd seg mindre om serien. Han leiker med duploen, han.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Huff, det er alltid reaksjoner på nye julekalendre på NRK. Men om få år synes alle at nettopp den julekalenderen er så koselig. Noe utradisjonell er den, men så lenge barna koser seg med den og de får julestemning, er jeg fornøyd. Synes ikke den er så ille som du beskriver. Selv om jeg foretrekker skomakergata o.l. fordi nettopp det ble sendt da jeg var barn. Litt tull og tøys med oss voksne må man da tåle, det er jo ikke sånn i den virkelige verden.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Helt enig med "*ale*" jeg også. De som ikke liker serien kan jo gå inn her og lese: http://nrksuper.no/superbarn/programsider/superjul/ (klikk på den stjerne hvor det står barnas superjul) Her forklarer de litt om hvorfor serien er litt utradisjonell og hva de har lagt vekt på.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 datteren min på 8 år liker ikke denne serien, . jeg liker noen av sangene men det erførste året noen sinne jeg ikke gidder se på julekalenderen sammen med datteren min. vi ser på tv2 på olsenbanden junior. er ikke så bra det heller men bedre.
julemusa m pæls Skrevet 8. desember 2007 #21 Skrevet 8. desember 2007 Nei nå er dere aldeles på styr her,hehehe Barnas super jul er jo noe av de beste de har vist jo. Snuppa på 2 år sitter som klistret hun som ellers ikke gidder sitte lenge av gangen. Den skjønne katta er jo bare suuuper, Serien viser BARN sammen. på hvilken som helst tilstelning hvor mange barn er samlet vil du finne det samme tempoet som serien skildrer, De blir giret av hverandre. Masse gøy musikk som vi danser og koser oss til. Jul i skomakergata har gått ut på dato for lenge , lenge siden , Amalies jul,og Jul i blåfjell var fine. Ifjor fulgte jeg ikke så mye med så kan ikke uttale meg. Nei takk og pris for variasjon og at man viser unger som dem er.!!
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #22 Skrevet 8. desember 2007 Amen! Enig julemusa 8 åringen her i huset elsker superjula
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #23 Skrevet 8. desember 2007 Husk at mange barn blir veldig påvirket når foreldrene sier at noe er dårlig. De ser jo opp til foreldrene sine, og når foreldrene ikke liker ting, hender det ofte at barna heller ikke liker det samme. Vi er jo forbildene dems!
Mille** Skrevet 8. desember 2007 #24 Skrevet 8. desember 2007 Her har vi kjøpt inn både kalender og bok, men begge ungene bryr seg katta om både det og julebarnetv. De er forresten 2 og 9 år. Jeg syns det er skikkelig møkkabarnetv men så er det ikke laget for min aldersgruppe heller da. ;o)
OsloMor Skrevet 8. desember 2007 #25 Skrevet 8. desember 2007 Æsj ja, en julekalender for barn, av barn og med barn, nei det går ikke an! Hvor er julekalenderen for oss som er over 25???? Neida, synes Barnas superjul er råbra, ungene er flinke og begge mine små elsker det. (De elsker Barnas supershow også, som vi forøvrig kjøpte på dvd. Stor suksess med den ja:-)) Selv liker jeg godt serien om Willy, synes den er koselig. Store-snuppa er forøvrig mest opptatt av at hun og Willy har lik jakke, he-he. Tror absolutt at dette er en type tv vi får se mye av fremover, den nye NRK-kanalen tatt i betraktning, Det er jeg glad for, da jeg ser med bekymring på den sakte lobotomeringen av barn som f.eks, Disney playhouse driver med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå