Princen min Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Nå er jeg rimelig lei den debatten her som har kommet opp om meg.... D er ingen av oss røykere som er stolte av at vi røyker,og at vi ikke hvet at d kan være farlig... Vi trapper ned,og en dag har vi kanskje trappa ned til 0.... Syns d er veldig ufint av dere,og stygt sakt til oss at dere ikke tror ungene våres vokser opp,el kommer til å dø og ja d som værre er som dere skriver her.... Vi er voksne folk her inne,vi er ikke her inne for å krangle er vi vel?? Så vær så snille å slutt denne debatten,blir veldig utrivelig her inne....
♥Tullerusk♥ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Signerer denne... Mamma røyka med meg i magen, og jeg har da vokst opp og blitt god og rund=oD....Ikke noe galt med meg..=o) Røyker ikke selv, men synes bare det å trappe ned er kjempe bra jobba...Ikke mange som klarer det en gang... Lykke til videre=o) klem fra meg....
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Etter å ha lest debatten du refererer til så ser jeg at enkelte påstår at det ikke er skadelig å røyke fordi "min første ikke tok skade av dette" og "jeg kjenner ei som røyka 40 til dagen og barnet hennes er helt friskt"..... Det er slike uttalelser som for min del gjør at denne debatten ikke blir lagt død.... kjenner sinne velter over meg når jeg hører slike kommentarer... Er de virkelig så lite opplyste????? Har selv røyka i mange år, men slutta på dagen da jeg fikk vite at jeg var gravid! Skjønner at det kan være vanskelig å slutte, for all del, og dette innlegget er ikke rettet mot deg Hi da jeg ikke vet hva du har sagt i andre liknende debatter.. men innlegg med budskap om at det er greit å røyke fordi fosteret ikke tar skade av dette er bullshit!! og sinnsykt provoserende... Håper ellers at dere som fortsatt røyker i svangerskapet(og som da vet at dette ikke er bra) klarer å fortsette nedtrappingen! stå på
Lita jente på vei :-) Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Hei Lena 72 :-) Jeg har ikke lest disse innleggene dine / andres før, men tenkte jeg skulle komme med noen trøstende ord til deg :-) Min mor gikk gravid for 12 år siden, og da røkte hun 25-30 / dag. Hun hadde prøvd å slutte maaange ganger, men klarte ikke. Da hun tok opp dette med legen sin da hun ble gravid, sa han at det var mye bedre at hun trappet ned det hun kunne. At hun sluttet "pang" kunne resultere i mye stress hos henne, dermed også barnet! Hun gikk derfor ned til 5 pr dag. Hun tok siste på nyttårsaften, og et friskt barn kom i juni :-) Jeg skulle selvfølgelig ikke ha lagt inn innlegg, for da holder jeg jo debatten oppe, men tenkte dette kanskje var en liten trøst til deg :-) Lykke til vider :-)
eggstokk Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Herregud, hvor "tilbakestående" går det an å bli? Trøste røykere med at andre røykere har fått friske barn. Hvor mange barn tror dere ikke som har tatt skade og som vi ikke hører om? Men ikke bare det, en ganske stor del av debatten handler ikke om skader, men hva babyen føler når mor røyker. ALLE nekter for at de ikke vil røyke i bil med babyen, når de ammer, eller med babyen på fanget. Hvorfor ikke? Hvorfor gjør ikke røykere dette? Hva er forskjellen på å blåse røyk i ansiktet på et barn, og det å røyke under svangerskapet? Lena72, om du vil vi skal bli ferdige med dette, så må du og alle andre røykere slutte å røyke, og ikke minst slutte å legge ut tråder hvor dette er aktuelt. Dere kan syns hva dere vil om meg som debatt innlegger, men jeg kommer aldri til å slutte å bry meg og få vondt i kroppen av å høre om barn som blir utsatt for røyking, drikking, stoff, og alle andre ting som kan være mye verre. For min del handler det om å føle det den lille føler.
OhMyGod!!! Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 skjønner ikke hvorfor du skriver blir dere aldrig ferdige å tar opp debatten enda en gang jeg da
LilleBanan blir storebror Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 kan virke som du liker oppmerksomheten lena72, når du tar innititaiv til en slik trå. Men kred til deg for at du ikke er så feig å signerer anonym da, det ville nok de fleste andre ha gjort.
Høstlys Skrevet 8. desember 2007 #10 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har ikk noen problemer med å forstå Lena og de andre røykerne som prøver hardt å trappe ned, men som har måttet erfare det mange sier, - at nikotin er for noen vanskeligere å slutte med enn heroin! Selv sluttet jeg for 7 år siden, og det var ikke så vanskelig for meg - Men jeg dømmer ingen så lenge de prøver..
Lykken_er_tre Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 Dette er jo bare vittig nå, tror det beste du kan gjøre Lena er å ignorere disse menneskene som fortsetter å terge deg for det virker som det er det eneste de gjør nå. Vi har forstått det nå liksom... noen blir agressive, andre irriterte når de hører om gravide røykere, men det er ingen som har det så vanskelig som de som fortsatt må ta seg en røyk eller to... Jeg har masse medfølelse for deg. Kan ikke være noe greit å tenke på hver dag...
Gollegompen Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Flott innlegg Lena72. Håper ikke-røykerene skjønner poenget nå etter mye om og men.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 Kjempe flott at røykerne trapper ned!! Skjønner bare ikke hvorfor noen har så veldig vanskelig for å slutte (burde jo ha verdens beste motivasjon i magen!) og andre klarer det på dagen.. Vi er veldig forskjellige (takk gud for det!), men jeg tror det i bunn og grunn går på vilje og motivasjon! Min far sluttet på dagen etter 45 år som storrøyker, så vet det går ann! 1 røyk er nå uansett bedre enn 10 røyk.. selv om det absolutt optimale er null røyk!!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 kjære deg å dere.... er ikke blitt hissig av noen av disse innleggene, for jeg regner med di fleste har fått hørt dag og natt om risikoen for å røyke...(??) utifra det så bestemmer dere jo selv hva som er best for deg! derfor skal ikke jeg nevne det.... selvfølgelig, å ganske ofte går det som regel bra hvis mor røyker.... men for to år siden (imorgen..... 9.des.) mistet jeg lille prinsessa mi -SIGNE VANESSA- i uke 22:( etter obduksjonen, viste det seg at det sansynlig var krybbedød i mors mage pga røyking! så for oss gikk det ikke bra, nå er jeg gravid igjen, å har sluttet å røyke!!!! syns det var vanskelig i begynnelsen jeg også, men med tanke på forrige gang så går det greit... nå har jeg hold meg unna røyken i 4 mnd, kjenner fortsatt røykesuget, å tro det eller ei, jeg har planer om å begynne på igjen etter ammetiden!!! signerer meg som anonym denne gangen.. å dette skal ikke være noen skremsel, men bare at DET KAN SKJE NOE GALT SELV OM DET GIKK GREIT ME DERES VENNINDER OG BEKJENTE!!! klem
mine små alver... Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Herregud ta dere sammen!!! La nå alle mennesker gjøre sine egne valg!! Jeg var selv røyker men klarte heldigvis å slutte fordi kvalmen tok over...jeg har ikke tenkt til å mene noe om noe som helst,de som røyker eller ikke. Men jeg synes alle dere som blander dere og kommer med krasse meldinger kan la vær.Det hjelper jo ingen verdens ting. Lena har tatt sitt valg og det er ingen ord verken fra eller til som kan forandre dette.og jeg vet selv at uansett hvor dårlig samvittighet man får så er det driit vanskelig å kutte ut røyken for noen. Hadde jeg ikke blitt så kvalm så er det ikke sikkert jeg hadde klart det selv. Og det er kjempefint at dere har klart å kutte ned..det er bedre enn å ikke kutte ned i det hele tatt!!!så til alle dere som alltid vil mene at man ikke bør røyke...nei,man bør ikke det,men det VET alle som røyker også. så la de nå være ifred...er møkk lei hele røyke debatten!!!
Marit & de 3 knøttene Skrevet 8. desember 2007 #17 Skrevet 8. desember 2007 Hehe...tror du liker det litt jeg Lena72?! Ellers hadde du ikke startet denne tråden...igjen. Tror du liker oppmerksomheten og "de trøstende ordene" du får fra dine med(røykende)søstre! All oppmerksomhet er god oppmerksomhet? Hmm..?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Har hørt at ho anonyme innpå her,som er så frekk i kjeften ikke har d noe bra,hun sliter m noe sosiale greier... Går på sosen,og ungene hoses er under oppfølgning...
Minervae Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Enig med deg. De som er avhengig av røyk trenger oppmuntring til å trappe ned/slutte, ikke hets. Det er positivt at røykere ser at røykingen er problematisk, og faktisk prøver å gjøre noe med det for barnets skyld. Fokuser på det positive i det!
Princen min Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 8. desember 2007 Jeg trenger ikke noen oppmuntring osv....var ikke derfor e skrev dette innlegge... Som dere ser,men tror mange av dere IKKE KAN LES ENGANG,E BA OM FRED OG M Å FÅ AVSLUTTA DENNA DEBATTEN...... Men forstår at noen her inne ikke kan klare detta.... Jeg ser at mange av dere fortsatt svarer på detta eggestokk har skreve innlegg om TIL LENA72,og e mener vi kan bli ferdige m detta nå,e ba om fred,og da er vel ikke innlegge noe å svare på da,og hvertfall ikke fortsette m denne evige røye gnålinga....
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #21 Skrevet 8. desember 2007 men altså...... vitsen med å skrive innlegg om deg å røyking, hvis du absolutt i tåler å få høre det andre mener??? derfor det er innlegg side her inne, pga vi kan svare å si våre meninger... tåler du ikke det, så er du nok på feil plass... du ber om fred, men vi må få reagere på din pr-kåthet så vi vil svare!!! hørt om kranglesiden??? den tror jeg roper etter deg....!!
Baby nr3 ombord Skrevet 8. desember 2007 #22 Skrevet 8. desember 2007 Mamma stor røyka med alle fire barna sine i magen, og finns ingen friskere barn enn oss. Jeg har aldri røyka sjæl, men forstår det er vanskelig ja:)
Gollegompen Skrevet 8. desember 2007 #23 Skrevet 8. desember 2007 anonym 20.52: Lena72 ber om fred, ikke videre krangling. Men hva i "%&"()! pokker mener du med at hun da skal gå inn på kranglesidene? Hvis det er noen som ligger opp til krangling, så er det faktisk du vår lille anonyme giftslange. Er flere her nå som er grundig lei av pisspreiket ditt. Kanskje kranglesidene hadde vært noe for deg istedet, så du kan få ut frustrasjonen din der, for det har du tydeligvis altfor mye av siden du bare "må" være jævlig mot andre. Spar deg for de der idiotiske innleggene dine. Det er faktisk ingen som har noen som helst interesse av det.
Marit82 Skrevet 8. desember 2007 #24 Skrevet 8. desember 2007 Damer...Slow down slow down..... Dere må da skjønne at diskusjonen om røyk , hva kan jeg spise og hva kan jeg ikke spise , jeg kjenner mindre liv , bør jeg kontakte føden- debattene aldri tar slutt her! Her kommer det inn nye flotte gravide hver uke , som ikke har fått med seg alle tidligere diskusjoner , og tråder som har blitt lagt ut. Kanskje vi " gamle travere" her inne , bør la " føllene" her inne få slippe ut frustrasjon , bekymringene , slik som vi fikk i 1- 2 & 3 trimester? Jeg har spist mykost , jeg har røyka , jeg har kjent mindre liv , jeg har hatt sterke kynnere , osv osv.. Og jeg har lagt ut tråder om dette , jeg har diskutert og kværulert på trådene. Og det har vel de fleste her inne ?! ( ikke røyka da... ) Det er vel det Barn I Magen i utgangspunktet er her for , for at vi hormonelle gravide skal få spørre, grave , dyrke , diskutere , gråte og le , med andre damer som er i samme situasjon! Ja, mange røyker heeeeeeeeele svangerskapet , de gremmes og plages med dette. Ja det er maaaaaaaaaange som ikke tåler trynet på røykere i og uten for svangerskap... Men la oss diskutere dette da! Jeg hater å få slengt kommentarer etter meg , hver gang jeg forteller at jeg har røyka. Men jeg skjønner jo at det er slik her inne . Mange sterke meninger , og alle her inne har lov til å uttale seg. Hva man velger å ta til seg her inne , er jo opp til hver enkelt!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #25 Skrevet 8. desember 2007 nick_341594: tror du tar feil av meg og den anonyme som er spydig og frekk!!!!!! ikke ta alle under ei saks... for alt det vi vet kan det jo faktisk være DU som er den anonyme som er den største heksa inne på 2.tri... men akkurat nå står du fram med navn/nick.... jeg er anonym pga at jeg har svart ganske tidlig på innlegget her (lenger opp) å der står jeg faktisk fram med nick jeg også.... du kan godt stikke hode innom på kranglesidene du også, ser det ut som.... virker ikke helt frisk... røyksjuk kanskje???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå